Koulutetut äidit syypäitä Rion katastrofiin
Tätä mieltä on blogissaan entinen jääkiekkopelaaja, -valmentaja ja -analyytikko Petteri Sihvonen, joka tunnetaan nykyisin mm. radioäänenä Tommy Lindgrenin kanssa. Itsekkäät ja typerät äidit kun vaativat tumpeloille "Jani-Pettereilleen" pelaamisaikaa, joka on poissa lahjakkailta. Seurauksena on huippu-urheilun romahdus, jollain oudolla ajatuksenkululla.
Tulevaisuuskin näyttää lohduttomalta: "Tosin en ole kovin toiveikas. Etenkin suomalaiset urheilujohtajat, miehet, ovat pelkureita ja peesailijoita. Arvelen, ettei heillä ole kanttia ottaa urheilun valtaa takaisin toni-pettereiden akateemisilta äideiltä."
Se kyllä vähän ihmetyttää, että Sihvonen puhuu tässä lätkästä ja jalkapallosta. Kuitenkin pahin romahdus on kohdannut yksilölajeja. Valmentajissa ja valmennusjärjestelmässä ei tietysti voi olla mitään vikaa, paitsi siinä, että ei raukkamaisesti pidetä puolia despoottinaisia vastaan.
Kommentit (30)
Toi yrittää vaan ärsyttää&saada huomiota itelleen. Ei sillä oo koskaan mitään järkevää sanottavaa.
Sihvonen on ihan oikeassa. Naisten ei pitäisi antaa sekaantua juuri esimerkiksi urheiluun, koska naiset eivät siitä yleensä mitään ymmärrä.
Vittu mitä paskaa!
Eikö tuo tyyppi MITÄÄN muuta syytä keksinyt? Mitähän tuollakin on taustalla..?
Vierailija kirjoitti:
Sihvonen on ihan oikeassa. Naisten ei pitäisi antaa sekaantua juuri esimerkiksi urheiluun, koska naiset eivät siitä yleensä mitään ymmärrä.
Te miehet (isät) varmaan sitten jatkossa hoidatte lasten harrastukset ihan mukisematta? Väkerätte niitä mokkapaloja jotta saadaan maksettua hallimaksut sun muut. Hoidatte kuljettamiset niin harkkapaikkaan kuin turnauksiin.
En usko, että monikaan nainen varmaan laittaisi hanttiin.
Ei hittolainen, mua niin naurattaa :D Millainen tuo mies oikein on? Syyttää naisia ja erityisesti akateemisia? Jos minä syyttäisin miehiä jostain marginaalisesta ilmiöstä ja varsinkin jotain tiettyä koulutusastetta, niin kaikki ymmärtäisi, että minulla viiraa päässä ja ajatusten takana on haudattua katkeruutta, vihaa ja pelkoa.
Mitähän tuolle miesressukalle on tapahtunut? Oliko äiti liian nössykkä vai liian dominoiva? Jyrääkö akateemiset naiset tuon miehen, eikö saa asiaa sanottua? Eikö itse päässyt tarpeeksi pitkälle opinnoissa? Mua säälittää ja huvittaa suunnattomasti. Enemmän silti ihmetyttää.
Mitä väliä jollain kisoilla on? Oikeasti? En katsellut tippaakaan mitään, kun ei kiinnosta. Yhden kuvan näin missä altaan vesi oli vihreää ja joku meloi roskissa kaupunkimaisema takanaan. Ja joku äiti oli surmattu, kun hän koitti tehdä jotain ympäristöongelmille. Siinä kaikki mitä jäi handyyn tämmöiselle tavikselle, jota ei kilpaurheilu kiinnosta. Ainiin ja jotkut kilpailijat itki, kun olivat niin pettyneitä.
Joskus musta tuntuu, että elän ihan toisessa maailmassa missä muut elää.
Kaikesta voi näköjään syyttää naisia.
No huh. Taitaa olla jotain hampaankolossa tuolla miehellä nyt.
Taisi akateeminen nainen viedä jonkin hyvän työpaikan kirjoittajan nenän edestä. Entisinä hyvinä aikoina kuntien ja järjestöjen pomopaikat annettiin näille pelaajapojille. Voi helvetti, miten rasittavia pikkupomoja niistä saatiin.