Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olympiamitaleiden vähäinen määrä vaikuttaa olevan joillekin "maallikoille" oikeasti merkityksellinen asia?

Vierailija
21.08.2016 |

Ihmiset kilpaa huutelevat suomalaisen urheilun alennustilaa ja "kyllä silloin Paavo Nurmen aikaan oli toisin!". Ollaan kuin olisi joku maansuru, että keihäs lentää jossakin pidemmälle kuin täällä ja että jossain maailman kolkassa uidaan nopeammin ja painitaan paremmin.

Sinä, jonka mielestä tämä on "häpeällistä", "huolestuttavaa" tai "surullista", miksi? Miksi on merkityksellistä menestyä huippu-urheilussa? Ei sillä, Suomen ainokaista mitalia arvostan kovasti ja erityisesti kunnioitan sitä, että sen saavutti aikuisiällä lajin aloittanut henkilö, eikä mikään porvarikakara, jonka koko eletty elämä on pyörinyt huippu-urheilun ympärillä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvalta kaljatölkki toisessa ja jauhomakkara toisessa kädessä on helppo huudella. 

Vierailija
2/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pitäisi vähentää urheilun katsomista ja lisätä urheilua. Sillä niitä tuloksia sitten olympialaisissakin joskus syntyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

False sense of accomplishment. En keksi hyvää suomennosta.

Vierailija
4/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

False sense of accomplishment. En keksi hyvää suomennosta.

Tarkoittaa siis käytännössä sitä, että ihmiset, jotka eivät itse ikinä saavuta mitään, alkavat fanittamaan urheilijoita ja joukkueita passin ym. tekosyyn perusteella ja sitten jos se fanituksen kohde sattuu voittamaan jotain, voidaan itsekin teeskennellä, että "mehän saavutettiin jotain". Vaikka tosiasiassa ne fanittajat eivät ole saavuttaneet yhtään mitään.

Vierailija
5/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katson kyllä hyvinkin intohimoisesti urheilua, mutta en ole osannut yhtään ahdistua suomalaisten epäonnistumisista. Toki sitä vähän miettii, onko ihan puolivalmista urheilijaa järkeä lähettää tuonne katselemaan kalliilla rahalla, mutta ehkä siitä saa sitten sitä kuuluisaa kokemusta. Ollin häviö harmitti eniten, mutta häntäkin on taidettu hypettää vähän turhan paljon. Eiköhän hän sisuunnu vaan lisää. Keihäsjäppiset eivät kiinnosta tippaakaan, soin mieluusti voiton kohteliaalle saksalaiselle. Olisi ollut viime aikojen tulosten perusteella ihme, jos kukaan suomalaisista olisi yltänyt mitaleille.

Olen nauttinut olympialaisista kovasti, katsonut ties mitä merkillisiä lajeja ja iloinnut eri maiden edustajien onnistumisista. Ei siihen suomalaismenestystä tarvita. Eikä minusta huippu-urheiluun tarvitse erityisesti Suomessa panostaa ainakaan yhteisiä varoja. Sen sijaan oikeasti elintärkeää on saada tavikset liikkeelle, siihen saa puolestani satsata vaikka kuinka. 

Vierailija
6/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ymmärrä mitä merkitystä maamme olympiamenestymättömyydellä on minkään kanssa.

Vierailija
7/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ottaa itsetuntoon sillä hetkellä juuri paljon, en tiedä.

Mutta sinänsä kyllä mun mielestä on ihan aiheellista puhua siitä onko Suomen mitään järkeä osallistua nykyisenkaltaiseen olympiapelleilyyn. Ei pienellä maalla ole nykyään resursseja kilpailla tuolla. Laitettaisiin nekin rahat ruohonjuuritason toimintaan.

Vierailija
8/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinänsä kyllä mun mielestä on ihan aiheellista puhua siitä onko Suomen mitään järkeä osallistua nykyisenkaltaiseen olympiapelleilyyn. Ei pienellä maalla ole nykyään resursseja kilpailla tuolla. Laitettaisiin nekin rahat ruohonjuuritason toimintaan.

No toi nyt ei maksa paljon paskaakaan lähettää urheilijoita, ellei tarkoituksella tuhlailla. Tai siis liiton herrat tuhlaile. Lennot urheilijalle edes takas.. asuminenkin on ilmaista olympiakylässä. 

Vierailija
9/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä häpeä tai ole vihainen jos menestystä ei tule, mutta onhan se surullista miten huonossa jamassa täällä ollaan kun nykyiset huiput ovat kaukana kärjestä ja nuorissakaan ei montaa lahjakasta ole. Kun ei ole lapsille ja nuorille idoleita niin ei innostuta urheilemaan ja saada sieltä niitä lahjakkaita puhkeamaan kukkaan.

Vierailija
10/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toi nyt ei maksa paljon paskaakaan lähettää urheilijoita, ellei tarkoituksella tuhlailla. Tai siis liiton herrat tuhlaile. Lennot urheilijalle edes takas.. asuminenkin on ilmaista olympiakylässä. 

Mutta haluaako Suomi olla mukana tukemassa sellaista mätäpaisetta kuin KOK? Joka antaa kisat kehitysmaalle järjestettäväksi?

Vierailija
11/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa olumppialaisia kun ne on kaikki doupattuja

Vierailija
12/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suomalaiset urheilijat ovat tehneet hienon työn päästäkseen olympialaisiin, sinne kun ei kuka tahansa pääse. Jaksan olla olympiavuodesta toiseen optimistinen siitä, että jos nyt ei natsannut, niin arvokas kokemus ja lisää harjoitusta ja sitten seuraavalla kerralla ehkä onnistuu. Kisapaineensietokyky on ollu monille urheilijoille ongelma, joka näkyy suorituksissa. Ainoa mikä vituttaa on se, että miksi urheilija haastatteluissa usein selittelee epäonnistumisiaan "on vähä jalka ollut kipeä, ei vaan onnistunut." Siihenkin onneksi on jo tullut muutosta ja selkeästi rehellisemmin artikuloivat suorituksiaan.

Vierailija
13/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa urheilijalle annetaan pääsylippu kisoihin, kun sieltä ei tule tulosta kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
14/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta suomalaiset urheilijat ovat tehneet hienon työn päästäkseen olympialaisiin, sinne kun ei kuka tahansa pääse. Jaksan olla olympiavuodesta toiseen optimistinen siitä, että jos nyt ei natsannut, niin arvokas kokemus ja lisää harjoitusta ja sitten seuraavalla kerralla ehkä onnistuu. Kisapaineensietokyky on ollu monille urheilijoille ongelma, joka näkyy suorituksissa. Ainoa mikä vituttaa on se, että miksi urheilija haastatteluissa usein selittelee epäonnistumisiaan "on vähä jalka ollut kipeä, ei vaan onnistunut." Siihenkin onneksi on jo tullut muutosta ja selkeästi rehellisemmin artikuloivat suorituksiaan.

Suomalainen urheilija pelkää, pelkää menestyä arvokisoissa.

Vierailija
15/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olympialaisista on hyötyäkin. Moni lapsi pitää esikuvinaan näitä urheilijoita ja tätä kautta omaksuu terveellisen elämäntavan, voi jopa saavuttaa hienon urheilu-uran, kenties mitalinkin kyseisistä kisoista.

Vaahtosammuttimen kokoisena katsoin isäni kanssa olympialaisia mustavalkoisesta telkkarista ja ilmoitin että minustakin tulee olympiavoittaja. No ei tullut. Kalevan kisoissa olin aikoinani parhaimmillani kahdeksas. Eli en edes kisaturistiksi ikinä päässyt. Paljon sain kuitenkin kisoja katsomalla kuten moni kanssakilpailijanikin.

Terveelliset elämäntavat olen siirtänyt lapsilleni ja valmennattavilleni. Vaikka täällä ei arvosteta olympialaisten sijaa 18 niin pidän kyllä itse arvossa jokaista joka onnistuu noihin kekkereihin pääsemään. Tuolla on parisataa maata jossa tehdään myös töitä menestyksen eteen. Kaikki eivät voi saada mitalia.

Vierailija
16/16 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olympialaisista on hyötyäkin. Moni lapsi pitää esikuvinaan näitä urheilijoita ja tätä kautta omaksuu terveellisen elämäntavan, voi jopa saavuttaa hienon urheilu-uran, kenties mitalinkin kyseisistä kisoista.

Vaahtosammuttimen kokoisena katsoin isäni kanssa olympialaisia mustavalkoisesta telkkarista ja ilmoitin että minustakin tulee olympiavoittaja. No ei tullut. Kalevan kisoissa olin aikoinani parhaimmillani kahdeksas. Eli en edes kisaturistiksi ikinä päässyt. Paljon sain kuitenkin kisoja katsomalla kuten moni kanssakilpailijanikin.

Terveelliset elämäntavat olen siirtänyt lapsilleni ja valmennattavilleni. Vaikka täällä ei arvosteta olympialaisten sijaa 18 niin pidän kyllä itse arvossa jokaista joka onnistuu noihin kekkereihin pääsemään. Tuolla on parisataa maata jossa tehdään myös töitä menestyksen eteen. Kaikki eivät voi saada mitalia.

Ei riitä että on vaalea kaunotar ja onnistuu kameran edessä kertomaan syntyjä syviä. Jos ei menesty niin ei menesty. Mun mielestä on hyvä osata antaa sijaa toisille yrittäjille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä