En voi hyvin Helsingissä ja haluaisin muuttaa pienemmälle paikkakunnalle. Muita?
Tuntuu että olen ainoa joka kokee voivansa huonosti täällä ja haaveilee muuttamisesta jonnekin missä on vähemmän asukkaita… Kaikki tutut rakastavat ja hehkuttavat Helsinkiä. Tällaisena lämpimänä päivänä olisi kiva mennä johonkin ulkoilemaan, mutta kaikki paikat pursuavat ihmisiä enkä pysty rauhoittumaan ja rentoutumaan missään. Tykkään liikkua luonnossa ja se on minulle toimiva tapa purkaa työstressiä, mutta se ei toimi jos koko ajan joutuu väistelemään vastaantulijoita, varomaan kaahaavia pyöräilijöitä ym. Stressaannun ruuhkista, liikenteen melusta, kämppä on ahdas ja kallis, kaikkialla on vieraat ihmiset iholla eikä omaa tilaa kunnolla missään. Tuntuu, että näin ei "saisi" ajatella eikä ainakaan sanoa sitä ääneen, vaan pitäisi tsempata ja yrittää enemmän, sopeutua ja mukautua ruuhkaan ja meluun. Mutta olen yrittänyt jo kymmenen vuotta ja yhä enemmän haluan vain pois… Kunpa olisi rahaa, ostaisin omakotitalon haja-asutusalueelta jossa taloa ympäröisi kunnon metsät ja lähimmät naapurit eivät näy eikä kuulu.
Kommentit (102)
Äänestä oikein, niin saadaan hieman palautettua vanhaa suomea
Minä en ole ikinä asunut Helsingissä ja en ole siellä montaa kertaa edes käynyt, kun asun niin kaukana ja ei ole ollut tarvetta.
Silti olen voinut käydä leffoissa ja teatterissa ja näyttelyissä ja istuskellut kavereiden kanssa kahviloissa. Hassua, että jotkut luulee, että Suomen ainoat kahvilat ja leffateatterit on Helsingissä. Kyllä niitä on muuallakin.
Muuten en ota kantaa koko aiheeseen, koska se on aina sitä samaa vääntämistä. Muualla Suomessa on vain kuravellisavea ja työttömyyttä ja ankeaa ja metsää ja ei pääse elokuviin ja ei ole Nuuksiota ja vaikka mitä. Joten en tähän samaan jankkaamiseen jaksa alkaa, mitä se on tällä palstalla aina.