Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolme lasta vapaavalintaisella ikäerolla ja sukupuolella. Millaisen trion ottaisit?

Vierailija
20.08.2016 |

Ja miksi? :)

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin valita niin ehkä eka poika, sitten 2 tyttöä. Ikäerot 2-3 vuotta.

Vierailija
62/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on esikoistytär ja kaksi poikaa, ikäerot n. 2v ja 3v. Mietin ja mietin, enkä oikeastaan parempaa komboa keksi. Tykkään siitä, että on molempia sukupuolia, ikäerot pieniä joten ns. samassa elämänvaiheessa koko ajan mutta ei niin pieniä, että arki olis koskaan tähän mennessä (lapset 15, 13 ja 10) ollut liian vaativaa. Tytön kamat saa kierrättää heti pois ja pojilta jää sopivasti sukset, luistimet ja fillarit kiertoon.

Ja jostain syystä olen aina nähnyt itseni ns. poikien äitinä. Jo ennen esikoista. Silti, nuorimmaisesta mulla oli "tyttöolo" ja tytön nimi oli valmiina ennen syntymää, eli en todellakaan karsasta tyttölapsia, kaikkea muuta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ensiksi kaksi lasta pienellä 2v ikäerolla. Mielellään tytöt. Sitten kun ne olisivat koululaisia, eli 6-7v päästä tekisin vielä iltatähden, joka olisi poika. Kun molempia sukupuolia haluaisin.

Vierailija
64/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen yhdistelmä tahansa kelpaa. Kannattaa muistaa, että tyttö voi ihan hyvin olla poikamainen tai päinvastaisesti poika voi olla tyttömäinen. Olen itse ollut aina hieman poikamainen, mikä johtuu varmasti kasvatuksesta. Olin selkeästi isän tyttö, sillä hän otti minut pienestä pitäen mukaan autonäyttelyihin ja drifting-kisoihin, vei jääkiekkotreeneihin ja osti minulle krossimopon ollessani teini-ikäinen. Minulla on yksi "tyttömäinen" sisko, joka on selkeästi läheisempi äidin kanssa.

Vierailija
65/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaks poikaa ja tyttö, olisin ehkä halunnu kaks tyttöä mutta kummastakaan pojasta en luopuisi..

Alle parin vuoden ikäeroilla ottaisin jos tän trion sais niin että nuorin on 1v, muussa tapauksessa täytyisi kai tyytyä hieman pidempään ikäeroon.

Vierailija
66/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tyttöä

Nyt on tytöt 6v ja vauva, varmaan 4v päästä kolmas olisi ihana. Poikakin käy tietty mut jos pitää valita niin kolmas tyttö 😊 koska vaan tuntuu siltä!

Vierailija
67/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kaksi tyttöä 2 vuoden ikäerolla. Sitten poika 4 vuoden kuluttua (pojan syntyessä siskot 4 ja 6 v.)

Haluaisin kumpaakin sukupuolta. Valitsin kaksi tyttöä ihanteekseni, sillä olen itse ollut siskoni kanssa parhaat ystävät koko ikäni. Haluaisin tyttären kokevan samanlaisen ainutlaatuisen ihmissuhteen. Olen aina ollut pahoillani niiden puolesta, joilla ei ole suht samanikäistä siskoa parhaana ystävänä kehdosta hautaan (joo, tiedän, etteivät he minun sääliäni varmaan kaipaa ja veljenkin kanssa voi olla läheinen / siskon kanssa etäinen :D). Tiedän paljon vähemmän tiiviitä veljesparivaljakkoja kuin siskoksia, joten olen järkeillyt, että keskimäärin pojat eivät kaipaa niin älyttömän tiivistä sisarussuhdetta kuin tytöt, he eivät koe jäävänsä niin helposti paljosta paitsi jos eivät ole kuin paita ja perse jonkun kanssa. Pidemmän ikäeron keskimmäisen ja kuopuksen välillä haluaisin siksi, koska en jaksaisi kolmea aivan pikkuista yhtä aikaa. Eskarilainen alkaa olla jo aika tolkuissaan, eikä ole koko aikaa alituisessa hengenvaarassa jos vanhempi kääntää hetkeksi päänsä (ei riko kaikkia tavaroita joihin ylettyy tai syö pesuainetta jne).

Vierailija
68/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoset, kaikki poikia. En osaa ajatella kasvattavani tyttöjä ja mitä vähemmän ikäeroa, sen parempi.

Vierailija
69/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä minä haluaisin NELJÄ! Ensiksi kaksi poikaa 2v ikäerolla. Sitten 6 vuoden päästä toinen kierros, eli kaksi tyttöä 2v ikäerolla. Sillä tavalla kaikilla olisi läheiset sisarukset, ja saisin pitää pitkään lapsia kotonani. Se kuitenkin on kaikkein ihaninta aikaa!

Vierailija
70/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä 11 v tyttö, 8 v poika ja 3 v tyttö. Olen tyytyväinen :)

Vierailija
71/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensin pojat 2 vuoden ikäerolla ja sitten kun pojat 7- ja 5-v., tuli vielä pieni tytöntylleröinen. Isoveljet on saaneet hellitellä ja "suojella" pikkusiskoaan, pikkusiskosta on tullut kaikenikäisten tyttöjen ja poikien kanssa toimeentuleva, vauhdikas typy, jossa kuitenkin prinsessapuolikin. Ihanaa on ollut, en vaihtaisi mihinkään jo saamaani <3

Vierailija
72/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika - 3vuotta- poika -3vuotta- tyttö.

Tämä siksi että saisin olla 9v. kotona 😂 Sukupuolilla ei niin väliä, olen oikeassa elämässä kumpienkin äiti.

Vierailija
73/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tyttöä ja yksi poika, kahden vuoden ikäerolla.

Vierailija
74/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pian kolme täyttävät kaksoset, tyttö ja poika. Toivoisin vielä kolmannen lapsen, kun esikoiset aloittavat eskarissa, eli kolmen vuoden päästä. Pikkusisaruksen sukupuolella ei väliä. En uskonut, että ajatus kolmannesta enää palaisi, mutta näköjään kolme vuotta riitti siihen! Kaksoset on juuri nyt ihania ja arki viimein on alkanut rullata.

Vierailija
75/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuoden ikäerot kaikkiin suuntiin ja niin, että poika-tyttö-poika. Meillä on muuten tuo, mutta viimeinen poika puuttuu ja ollaan jo liian vanhoja trioon.

Vierailija
76/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin poika ja sitten kahden vuoden päästä kaksoset joista toinen poika ja toinen tyttö. Kaksoset siksi että yksi raskaus ja synnytys jäisi väliin. Ensin kuitenkin yksi lapsi että sillä saisi harjoitella rauhassa. Koska olen nainen olen myös ollut teinityttö ja tiedän miten tyhmiä asioita silloin tekee huomionhakuisuudessaan... Pojilla ei mene ne temput niin typeriksi yleensä. Yhden tytön silti ottaisin ihan siksi että olisi tylsää jos kaikki lapset olisivat samaa sukupuolta, sitten vaan pitäisi yrittää kasvattaa se niin ettei ihan älyttömyyksiä menisi tekemään.

Kaikki teinitytöt eivät tee typeryyksiä huomionhakuisuudessaan vaikka sinä teitkin. Pojilla menee ne temput kyllä monesti paljon överimmäksi. Täälläkin yksi teinipoika ryösti uimahallinlippukassan leikkipyssyn kanssa. Joten ei voi sanoa,että tytöt sitä ja pojat ei tätä. Ei se sukupuolesta ole kiinni.

Vierailija
77/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttökaksoset ja heitä 3 vuotta vanhempi isosisko.

Vierailija
78/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme poikaa sellaisella ikäerolla että isompa aloittaa aina eskarin kun vauva syntyy.

Poikia, koska pojat on mutkattomampia. Itse olen niin poikamainen äiti että minun olisi vaikea olla tyttömäisen tytön äiti. Poikamaisen tytön äidiksi istuisin (olin itse sellaknen lapsena).

Isot ikäerot koska olen mukavuudenhaluinen, mutta en virikehoidon kannattaja. Tykkään kun isompi on omatoiminen ja lapset elää selvästi eri kehitysvaihetta.

Kaksi poikaa minulla on 5v ikäerolla, enempää ei tule. Olisi voinut olla se vuosi enemmän vielä ikäeroa mutta hyvä näin :)

Tää on jotenkin hullua,että joku luulee,että kaikki pojat on vaikka nyt sitten "mutkattomampia" tai,että kaikki tytöt leikkii prinsessaleikkejä jne. Ei se niin mene. lapsuuden kodissani pojista löytyi kaikki mahdolliset mutkat ja äiti oli niiden kanssa helisemässä. Tytöt taas oli itseohjautuvia, ilman mitään vaikeuksia. Jossakin taas toisinpäi, mutta ei sukupuoli ratkaise lapsen luonnetta. Ja moni täällä sanoo,että haluaa poikia, koska itsekin on poikamainen ollut lapsena ja leikkinyt poikien leikkejä. No miksi hän sitten kuvittelee,että kaikki muut tytöt ovat "tyttömäisiä" kun kerran eivät sitä itsekään ole olleet? Miten heidän äitinsä ovat osanneet kasvattaa poikamaista tyttöä? Huonosti vai hyvin? 

Vierailija
79/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tervettä lasta, ihan siksi ihmiset ovat yksilöitä!

Vierailija
80/89 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ETTÄ..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi