Kolme lasta vapaavalintaisella ikäerolla ja sukupuolella. Millaisen trion ottaisit?
Kommentit (89)
Mulla on esikoistytär ja kaksi poikaa, ikäerot n. 2v ja 3v. Mietin ja mietin, enkä oikeastaan parempaa komboa keksi. Tykkään siitä, että on molempia sukupuolia, ikäerot pieniä joten ns. samassa elämänvaiheessa koko ajan mutta ei niin pieniä, että arki olis koskaan tähän mennessä (lapset 15, 13 ja 10) ollut liian vaativaa. Tytön kamat saa kierrättää heti pois ja pojilta jää sopivasti sukset, luistimet ja fillarit kiertoon.
Vierailija kirjoitti:
Eikö mammat ajattele yhtään miehiään? Tyttöjä vaan halutaan koska minäminä. Itse toivoin ehdottomasti myös poikaa, koska vaikka molemmat toki toivotettiin kumpi vaan sukupuoli tervetulleeksi, niin aika harvassa on miehet jotka oikeasti ei sitä omaa poikaa toivoisi..
Tässä oli mun käsittääkseni kyse täysin mielikuvitusleikistä: jos siis nainen voisi vapaasti valita lapsitrion ideaalikokoonpanon ja ikäerot ajattelematta kenenkään muun (miehen, anopin tms.) toiveita tai taloudellisia mahdollisuuksia yms., niin mitä hän haluaisi.
Reaalimaailma on sitten tietysti erikseen. Siinä asiaan vaikuttaa niin moni muukin tekijä kuin naisen haave.
Olen aina kokenut itseni enemmän poikien äidiksi, vaikka tyttökin on ihan yhtä rakas ja tärkeä, ja toivonkin salaa, että pojan ja tytön lisäksi kolmas lapsemme olisi poika ja poika saatiinkin. Olen jokaisessa raskaudessa haaveillut myös kaksosista, joten jos saisin päättää, niin meillä olisi tyttö ja noin 4-5 vuotta nuoremmat kaksoispojat. :)
Haluaisin pojan ja kaksi tyttöä! Ehkäpä muutanan vuoden välein? Meinasin ensin sanoa kolme tyttöä, mutta ei, olen itse aina toivonut isoveljeä itselleni, joten siksi yksi poika sittenkin :-) ja tyttöjä siksi, että koen ne jotenkin läheisemmiksi? Lisäksi olen itse elänyt kahden isosiskon kanssa ja se on ollut ihanaa.
Ensin poika ja sitten kahden vuoden päästä kaksoset joista toinen poika ja toinen tyttö. Kaksoset siksi että yksi raskaus ja synnytys jäisi väliin. Ensin kuitenkin yksi lapsi että sillä saisi harjoitella rauhassa. Koska olen nainen olen myös ollut teinityttö ja tiedän miten tyhmiä asioita silloin tekee huomionhakuisuudessaan... Pojilla ei mene ne temput niin typeriksi yleensä. Yhden tytön silti ottaisin ihan siksi että olisi tylsää jos kaikki lapset olisivat samaa sukupuolta, sitten vaan pitäisi yrittää kasvattaa se niin ettei ihan älyttömyyksiä menisi tekemään.
Ensin tyttö, sitten 6 vuoden ikäerolla toinen lapsi. Kolmas lapsi lyhyellä ikäerolla keskimmäiseen, noin 2 vuotta. Joko kaikki kolme tyttöjä tai sitten esikoisen lisäksi tyttö ja poika (järjestyksellä ei väliä). Tällainen kombo haaveissa, esikoinen on pian 3-vuotias ja haluaisin toisen lapsen vaikka heti, mutta opinnot täytyisi ensin saada finaaliin ja sitten saada työpaikka. Mutta pianhan tuo 3 vuotta kai kuluu... 😊
Kahden vuoden ikäerolla tyttöjä Olka, Aina, Hilja
Tyttökolmoset. Nyt on tyttökaksoset.
Tai sitten ekaks kaksoset ja siitä neljän vuoden päästä kolmoset.
Kolme poikaa sellaisella ikäerolla että isompa aloittaa aina eskarin kun vauva syntyy.
Poikia, koska pojat on mutkattomampia. Itse olen niin poikamainen äiti että minun olisi vaikea olla tyttömäisen tytön äiti. Poikamaisen tytön äidiksi istuisin (olin itse sellaknen lapsena).
Isot ikäerot koska olen mukavuudenhaluinen, mutta en virikehoidon kannattaja. Tykkään kun isompi on omatoiminen ja lapset elää selvästi eri kehitysvaihetta.
Kaksi poikaa minulla on 5v ikäerolla, enempää ei tule. Olisi voinut olla se vuosi enemmän vielä ikäeroa mutta hyvä näin :)
Ensin kaksoistytöt ja kun he kolmevuotiaita, poika.
Ihana ajatusleikki! Jos tuosta vain voisin valita ihan mitä vain tahdon, valitsisin kolme tyttöä pienin ikäeroin.
Miksi: mulla on hyvin vahva tunne että osaisin paremmin olla äiti tytöille kuin pojille. Kun olen ollut pieni tyttö itsekin, tiedän täsmälleen, mitä tyttöjen päässä liikkuu.
Pojista taas ei ole kokemusta yhtään kun ei ole veljiä eikä edes poikaserkkuja, sen sijaan monta siskoa ja iso lauma tyttöserkkuja (ollaan kovin tyttöinen suku).
Ja pienet ikäerot siksi että olen senkin kokenut itse lapsena ja tiedän kuinka läheisiksi siskot tulevat, kun ollaan niin monessa samalla viivalla. Siskojen kanssa ollaan ja ollaan aina oltu parhaita kavereita.
(Ja ymmärrän että tämä on puhdasta unelmointia, oikeasti tulee sitten mitä tulee.)
3 poikaa, ehkä 3v välein.
Tosielämässä olen jäämässä lapsettomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö, poika, tyttö. 6 vuoden ikäerolla. Olisin kahden ekan kohdalla hoitovapaalla, kun aloittavat koulun. Oli aikaa joka lapselle. Tuskin kauheasti tappelisivat keskenään. Jne.
6 vuotta on juuri se ikäero, jolla tapellaan eniten.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme neljän vuoden sisällä syntynyttä poikaa, enkä vaihtaisi mihinkään.
Toki olisin tyttölapsetkin ottanut rakkaudella vastaan. Mutta näin on parempi, koska en ole koskaan itse osannut mitään tyttöjen juttuja (hiusten letittäminen, barbie- leikit, askartelut, käsityöt jne.). Itse tuli lapsena kiipeiltyä puissa, nepattua pikkuautoilla ja pelattua naapurin poikain kanssa lätkää. Onneksi parhaimmat ystäväni olivat samaa maata :)t. Pojistaan ylpeä mamma
Miksi automaattisesti kuvittelet, että tyttäresi olisi kiinnostunut barbeista tai käsitöistä ym. "tyttöjen jutuista"?. Ethän ollut niistä itsekään kiinnostunut, vaan pelasit poikien kanssa lätkää.Ja minäpä satun tuntemaan pojan, joka ei koskaan ole ollut kiinnostunut "poikien" jutuista. Kaikki tyttöjen jutut sensiaan kiinnostaa.Pojan kaveritkin näyttävät olevan pelkästään tyttöjä.Hyvinkin olisit voinut saada tytön joka on enemmän poika kuin kukaan pojistasi nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Ihana ajatusleikki! Jos tuosta vain voisin valita ihan mitä vain tahdon, valitsisin kolme tyttöä pienin ikäeroin.
Miksi: mulla on hyvin vahva tunne että osaisin paremmin olla äiti tytöille kuin pojille. Kun olen ollut pieni tyttö itsekin, tiedän täsmälleen, mitä tyttöjen päässä liikkuu.
Pojista taas ei ole kokemusta yhtään kun ei ole veljiä eikä edes poikaserkkuja, sen sijaan monta siskoa ja iso lauma tyttöserkkuja (ollaan kovin tyttöinen suku).
Ja pienet ikäerot siksi että olen senkin kokenut itse lapsena ja tiedän kuinka läheisiksi siskot tulevat, kun ollaan niin monessa samalla viivalla. Siskojen kanssa ollaan ja ollaan aina oltu parhaita kavereita.
(Ja ymmärrän että tämä on puhdasta unelmointia, oikeasti tulee sitten mitä tulee.)
Minäkin ajattelin aina noin. Itselläkin ollut monta sisarta pienin välein. Ajattelin aina ,että haluaisin lapsen, mutta sen pitäisi olla tyttö, koska pojalle en osaa olla äiti. Sainkin pienen tytön ja sitten vielä toisenkin. Jopa kolmas lapsi oli tyttö, mutta sitten tuli poika. Ensin olin vähän ihmeissäni, mutta siitä se "ura" pojan äitinä alkoi. poika on valaissut paljon "miesten" maailmaa, jota olin aina pitänyt kovana ja pelottavakin. Pojan myötä olen oppinut paljon, ja huomannut,ettei ne lapset loppujen lopuksi niin erilaisia olekkaan. Kaikkia pitää hoitaa ja helliä. Hyviä ihmisiä on tullut niin tytöistäni kuin tästä pojastakin.
Elin lapsuuteni tyttö-tyttö-poika triossa, jossa kuopus poika. Pikkuveljemme siis syntyi, kun siskoni oli 6v ja minä 8v. Olemme kaikki kolme olleet aina hyvin läheisiä keskenämme, ihan lapsuudesta aikuisikään saakka.
Tyttö-tyttö-poika kelpaisi itsellenikin. Syntymäjärjestyksellä ei ole väliä, mutta ikäeroa saisi olla enintään 3 vuotta jokaisen lapsen välillä. Koen, että tyttöjen kanssa minulla olisi enemmän yhteistä (tyttöjen jutut yms.), mutta haluaisin kuitenkin toistakin sukupuolta tasapainoittamaan tyttöjen kanssa touhuamista. :)
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei kyllä kannattaisi vastata sellaisten, joilla jo on lapsia. Heille se olemassa oleva trio ja sen ikäjärjestys on tietysti se paras.
Totta toinen puoli, mutta ainakin meidän perheessä lapset on toivottu tietyllä ikäerolla ja se toteutuikin (kuukausien tarkkuudella). Sukupuoleen ei toki voi vaikuttaa.
Tyttö, tyttö ja poika. Ikäero 6-8 vuotta kaikilla.
Kymmenen vuoden sisään poika-tyttö-tyttö.