Kolme lasta vapaavalintaisella ikäerolla ja sukupuolella. Millaisen trion ottaisit?
Kommentit (89)
Minulla on kolme neljän vuoden sisällä syntynyttä poikaa, enkä vaihtaisi mihinkään.
Toki olisin tyttölapsetkin ottanut rakkaudella vastaan. Mutta näin on parempi, koska en ole koskaan itse osannut mitään tyttöjen juttuja (hiusten letittäminen, barbie- leikit, askartelut, käsityöt jne.). Itse tuli lapsena kiipeiltyä puissa, nepattua pikkuautoilla ja pelattua naapurin poikain kanssa lätkää. Onneksi parhaimmat ystäväni olivat samaa maata :)
t. Pojistaan ylpeä mamma
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei kyllä kannattaisi vastata sellaisten, joilla jo on lapsia. Heille se olemassa oleva trio ja sen ikäjärjestys on tietysti se paras.
Vain lapsettomien (tai hyvin rehellisten lapsellisten) mielipiteet kertovat sen, mitä naiset oikeasti haluaisivat, jos todella kykenisivät tuollaisen asian (sukupuolen + täsmällisen ikäeron) sanelemaan itse.
Mulla ei ole lapsia, joten olen hyvä vastaaja :D. Ja vastaan, että tahtoisin kolme tyttöä noin 2 vuoden ikäeroilla.
Perustelut: tulen paremmin toimeen tyttölasten kanssa (on paljon kokemusta sisarusten ja ystävien lapsista), joten sellaisia haluaisin itsellenikin. Pienet ikäerot, jotta lapsilla on toisistaan seuraa.
Toisaalta vain lapsia jo hankkineet puhuvat kokemuksen rintaäänellä. Lapsettomalla on kuvitelmia vailla kokemusta. Eli oikeastaan kukaan ei ole tähän kysymykseen paras mahdollinen vastaaja.
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei kyllä kannattaisi vastata sellaisten, joilla jo on lapsia. Heille se olemassa oleva trio ja sen ikäjärjestys on tietysti se paras.
Vain lapsettomien (tai hyvin rehellisten lapsellisten) mielipiteet kertovat sen, mitä naiset oikeasti haluaisivat, jos todella kykenisivät tuollaisen asian (sukupuolen + täsmällisen ikäeron) sanelemaan itse.
Mulla ei ole lapsia, joten olen hyvä vastaaja :D. Ja vastaan, että tahtoisin kolme tyttöä noin 2 vuoden ikäeroilla.
Perustelut: tulen paremmin toimeen tyttölasten kanssa (on paljon kokemusta sisarusten ja ystävien lapsista), joten sellaisia haluaisin itsellenikin. Pienet ikäerot, jotta lapsilla on toisistaan seuraa.
Ei välttämättä. Ei monilla ikäerot ole itse valittuja. Aina ei tärppää heti silloin, kun itse toivoisi. Meilläkin on kahdella ensimmäisellä isompi ikäero, mitä olisin toivonut ihan vain elämän vastoinkäymisistä johtuen.
Kolme tyttöä kahden vuoden välein
Kaksi poikaa 1-2-vuoden ikäerolla, ja sitten tyttö muutaman vuoden päästä. En osaa sanoa miksi. Ja tosiasiassa esikoisen ja seuraavan lapsen välille tulee meillä varmaan enemmänkin ikäeroa.
Haluaisin kolme poikaa 10 vuoden ikäerolla
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kolme neljän vuoden sisällä syntynyttä poikaa, enkä vaihtaisi mihinkään.
Toki olisin tyttölapsetkin ottanut rakkaudella vastaan. Mutta näin on parempi, koska en ole koskaan itse osannut mitään tyttöjen juttuja (hiusten letittäminen, barbie- leikit, askartelut, käsityöt jne.). Itse tuli lapsena kiipeiltyä puissa, nepattua pikkuautoilla ja pelattua naapurin poikain kanssa lätkää. Onneksi parhaimmat ystäväni olivat samaa maata :)t. Pojistaan ylpeä mamma
En nyt tarkoita aloittaa mitään vänkäystä, ja ymmärrän hyvin että eri sukupuolia toivotaan. Mutta pakko kysyä: miksi sen tytön kanssa ei voi tehdä "poikien" juttuja? Minä en ainakaan aio opettamalla opettaa tyttöäni kohdistamaan mielenkiintoaan askarteluun ja barbeihin, vaan legoihin ja ulkoleikkeihin. Toki lapsen toiveita noudatetaan, jos haluaa barbin joululahjaksi, niin tottai kai sen ostamme, mutta ei se sitä tarkoita että sitten nyplättäisiin pitsiä yhdessä koko pikkulapsiaika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta vain lapsia jo hankkineet puhuvat kokemuksen rintaäänellä. Lapsettomalla on kuvitelmia vailla kokemusta. Eli oikeastaan kukaan ei ole tähän kysymykseen paras mahdollinen vastaaja.
Aivan. Mutta kuka niistä kokemuksen rintaäänellä puhuvista menisi sanomaan, että mulla on kolme tyttöä mutta olisin kyllä todellakin prkl halunnut kolme poikaa. Kyllä se lasten oleminen jo olemassa vaikuttaa väkisinkin mielipiteeseen. Lapsettomat taas voivat kertoa haaveensa puhtaalta pöydältä ilman mitään painolasteja.
Kahden vuoden ikäerolla tyttö ja poika, lisäksi vielä tyttö kun keskimmäinen olisi 4-vuotias. Tai vaihtoehtoisesti kaksoset (tyttö ja poika) ja toinen tyttö kun kaksoset 4-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä päinvastoin. Jos ei ole vielä lapsia ollenkaan, niin ei oikeasti voi tietää haluaako vuoden ikäerolla lapsia, tai vastoin viiden vuoden ikäerolla (jolloin ikäänkuin aloittaa aina uudestaan pikkulapsiajan)
Meillä on poika ja tyttö, 3 vuoden ikäerolla. Jos saisi valita niin kolmen vuoden ikäerolla keskimmäiseen saisi tulla vielä yksi poika.
Eli poika-tyttö-poika ja kolmen vuoden ikäeroilla olis oma ihannerimpsu :)
En tiedä miksi... siltä vaan tuntuu. Halusin molempia ainakin yhden, ne jo on. Tyttö sais olla perheen rinsessa ja poikien äitinä on myös aivan ihanaa, niistä kasvaa komeita miehenalkuja eikä ne "karkaa suvusta".
Suvussamme on perinnöllinen geenivirhe, joka periytyy vain tytölle. Tai siis, meidän tytöt ei itse sairastu, mutta heidän omat lapset voi sen geenin ja siten sairauden saada (50% mahdollisuus). Siinä mielessä pojilla on helpompaa, tosin lääketiede on jo niin kehittynyt (ja kehittyy edelleen 20:ssä vuodessa) että tätäkin geenivirhettä voidaan alkiotasolla diagnosoida, joten tytöillä on ihan normaalit mahdollisuudet saada terve lapsi pienellä avulla sitten joskus jos niin tahtovat.
Aloittaisin nuorena eli kaksikymppisenä, jolloin jaksaisin kaksi lasta pienellä ikäerolla. Sanotaan vaikka kaksi poikaa 2 vuoden välein. Sitten pitkä tauko n. 5-6 vuotta ennen pikkusiskoa.
Tällä tavoin olisin ehtinyt kouluttautua ja saada jo työkokemusta ennen kahta ekaa lasta, ja toisaalta jos kolmas lapsi tulisi vasta myöhemmin, niin välissä saisi tehtyä monta vuotta töitä. Poikakaksikko on haaveeni, joka ei toteutunut. Yksi tyttö sitten viimeisenä niin tottuisi poikien maailmaan. Ei mitään prinsessajuttuja.
Eikö mammat ajattele yhtään miehiään? Tyttöjä vaan halutaan koska minäminä. Itse toivoin ehdottomasti myös poikaa, koska vaikka molemmat toki toivotettiin kumpi vaan sukupuoli tervetulleeksi, niin aika harvassa on miehet jotka oikeasti ei sitä omaa poikaa toivoisi..
Tyttö
4 v
Poika
4 v
Tyttö
Olisi mun ihanne trio. Ennen ajattelin että mahd.pienet ikäerot, mutta äitiyden myötä olen tullut toisiin aatoksiin. Mielummin otan "auttavia käsiä" lapsista, en kestäisi missään nimessä montaa vaippaikäistä kerralla. Tällä hetkellä ihanteeni on 2 lasta.
Ajattelin ennen yhden tytön äitinä, että seuraavakin lapsi saisi mielellään olla tyttö (joskin mielellään kyllä poikakin). Tuli poika, ja nyt lasten ollessa isompia on tullut monesti mieleen heidän yhteisiä leikkejään katsoessa, että siksi hyvä, että on molempia, niin ei tule sellaisia hämäriä käsityksiä toisesta sukupuolesta ja mitkä ovat tyttöjen ja mitkä poikien leikkejä ja juttuja. Molemmat tykkäävät leikkiä sekä nukeilla että pikkuautoilla ym. ym. Molemmilla on kavereina sekä tyttöjä että poikia. Joten triossani olisi molempia.
Vanhempi lapsista on siis tyttö, mutta tavallaan olisi ehkä voinut olla sikäli parempi, että poika, koska esikoisella vanhempana ja taitavampana on vähän enemmän kotitöitä, joissa osaa auttaa, ja vähän vastuullisempia tehtäviä, joihin itsekin hakeutuu. Nyt voi tulla sellainen vaikutelma jopa lapsille, että jako on tällä hetkellä tällainen, koska esikoinen on tyttö, vaikka syy on vain ikä.
Ainakin yhdessä välissä voisi olla ikäeroa tyyliin 4 v, niin että isosisarus / sisarukset ehtisivät toivomaan pikkusisarusta, kuten usein tapahtuu. Ja heistä voisi olla apuakin. Meillä on pieni ikäero, ja toisaalta lapset ovat hyvin läheisiä, mutta toisaalta nyt sitten jankuttavat siitä sisaruksesta, vaikka kuinka sanoisi esikoisellekin, että sinullahan on jo pikkuveli...
Ehkä siis tyyliin poika - 4 v. - tyttö - 4 v. - poika/tyttö?
Tyttö, poika, tyttö. 6 vuoden ikäerolla. Olisin kahden ekan kohdalla hoitovapaalla, kun aloittavat koulun. Oli aikaa joka lapselle. Tuskin kauheasti tappelisivat keskenään. Jne.
Neljä lasta ois ollu hyvä. Ensin poika, sitten kaksi tyttöä ja nuorin taas poika. Kahden vuoden ikäerolla kaikki. Oon jo liian vanha tuohon enkä tarpeeksi rikas että ois neljä lasta varaa elättää. Kolme lasta jos ois niin eka poikia kaksi ja yksi tyttö.
Kolme poikaa vuoden välein tai yksönen ja kaksi vuotta nuoremmat kaksoset.
Vauva-aika olisi nopeasti ohi, ei tarvisi "aloittaa alusta" ja myöhemmin perheenä tekeminen mukavampaa, kun lapset suht. saman ikäisiä.