Kuinka usein käytät pikkuhousunsuojia?
Joudun käyttämään nykyisin päivittäin ja vaihdan yleensä 2-5 kertaa päivässä. Ihmettelen, jos joku on jatkuvasti ilman pikkuhousunsuojia eikä edes vaihda alushousujaan joka päivä...
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäin. Ennen kuin aloin käyttää, oli pikkuhousut, sukkikset ja päällyshousut litimärkänä runsaasta valkovuodosta. Nyt vuoto jää suojaan. Käyn päivittäin suihkussa ja vaihdan alushousut.
Kysyin kerran neuvolan lääkäriltä, että lisääkö pikkuhousunsuojan käyttäminen valkovuotoa kuten väitetään. Ei kuulemma lisää.
Onko tuollaine vuoto ihan normaalia?
Ja vastauksena kysymykseen. En koskaan. Ainoa vuoto on menkat ja silloin on eri suojat.
Ei ole.
En käytä koskaan. Muutamana päivänä kierrosta tulee enemmän vuotoa, mutta silloin käyn tiheämmin vessassa ja pyyhin vuodon pois. Ei se kyllä pikkareita juuri edes kostuta, mutta inha tunne. Synnytyksen jälkeen ostin viimeksi pari kk sitten pikkuhousunsuojia tihkuvuotoon, mutta se tunne oli ihan järkyn hautova ja ei ne pysyneet kiinni pikkareissa. Myös siteiden käyttö on ikävää ja synnytyksien jälkeistä aikaa lukuunottamatta, olen käyttänyt tamponeja menkkojen aikaan jo 20 vuotta. Kyllä, myös öisin. Yöllä vaihdan tamponin kerran koska herään muutenkin kerran yössä vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen vaan, että ei taida olla mikään kovin hohdokas alku spontaanille seksille jos nainen hautoo jatkuvasti jotain suojia pikkareissaan...
Pikkuhousunsuojan saa kyllä nopeasti (ja tarvittaessa huomaamattomasti pois). Ja minun mieheni pitää kovasti siitä, että rouva on aina "märkänä". :)
Joistakin vain on mukavampaa, kun housut eivät kastu. Mulla oli kerran nolo tilanne, kun kastuin yhden miehen jutuista niin että tuli pikkareista ja hameesta läpi istuessani ja oli vielä vaalea hame että näky se märkä läntti varmasti muillekkin... Sen jälkeen oon aina laittanu pikkuhousunsuojan pöksyihin kun lähen johonkin illan viettoihin ja/tai nykysin kun meen töihin kun töissäkin on yks kiva mies jonka seurassa oon ihan innoissani jo siitä kun kuulen sen äänen :)... Muutenkin on mukavampi ja kuivempi olo, kun käyttää pikkuhousunsuojaa.
No mulla on ainakin ihan ovulaatiovuotoa eli runsas (normaalia) valkovuoto silloin ja en halua pöksyjen sotkeentuvan. Suhteen alkuvaiheessa oli niin kuumaa, että piti miehen läsnäollessa ja muutenkin olla suoja pöksyssä kaipa normaali ihminen kostuu. Kosteuksissa on eroja. Mä pidän ihan terveenä sitä, että limakalvot ovat kosteat ja toimivat. Eipä tarvitse liukkareita.
En koskaan. Inhoan niitä.
Saattaisi olla järkevää käyttää phs esim. menkkojen runsaina päivinä kuukupin ylivuodon varalle, ajoittain kuitenkin kuppi täyttyy niin ennalta-arvaamatta että sotken housuni kun en just sillä siunaaman sekunnilla pääse vessaan. Samoin menkkojen lopussa phs varmaan riittäisi. Mutta inhoan niitä, sitä tuntumaa ja sitä, miten rätti housuissa irtoaa ja siirtyy paikasta toiseen. Pesen siis mieluummin alushousuni useammin kuin vaihdan rättejä.
Kotona oon ilman ja kun meen koti ovesta pihalle aina laitan suojan pöksyihin ennen lähtöä menin sitten töihin,jumppaan tai bilettämään.
Vain kuukautisten aikana. Inhottava ajatus hautoa alapäätä noin muuten.
En koskaan, en vuoda juuri mitään kuukautisten ulkopuolella ja silloin käytän tamponia. Kiihottuessani ja paneskellessa olen läpimärkä, välillä on joutunut kuivailemaan kesken touhujen, että säilyy tunto eli aika vähän näillä kahdella asialla on tekemistä keskenään.
En koskaan. Valkovuotoa ei ole eikä kuukautisia (viimeksi mainittu kiitos minipillerien). Virtsankarkailuun käytän yhden siteen päivässä, vain töissä. En kotona enkä viikonloppuna, silloin vain vaihdan pikkuhousuja kun kastuvat.
Ainakin mun pikkuhousunsuojat ovat aina pysyneet hyvin paikoillaan, teippiä niissä riittää. Ikinä eivät ole olleet rutussa.
Mulla menee pikkuhousunsuojia työpäivän aikana 3-4 kpl. Kotona pyrin olemaan käyttämättä. Karvat löytyy ja pesen vedellä alapään joka päivä. Joidenkin on vain pakko käyttää noita suojia ja uskokaa vain, että ei niitä kukaan huvikseen käytä! Runsas valkovuoto on ollut aina ja oviksen aikaan aina vain pahenee. Mieluummin vaihdan pikkuhousunsuojia kuin alushousuja ja päällyhousuja monta kertaa päivässä. Ja ei, ei ole tulehdusta ym eli tuolle ei vain voi mitään. Todella rasittavaa, mutta minkäs teet :(
Mulla on iät kaiket tullut paljon valkovuotoa, ja kyllästyin siihen pissat housuissa -tunteeseen. Käytän nykyään suojia lähes joka päivä, kun poistun kotoa. En käyttäisi noita, jos vaihtoehtona ei olisi pissahousu-fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee pikkuhousunsuojia työpäivän aikana 3-4 kpl. Kotona pyrin olemaan käyttämättä. Karvat löytyy ja pesen vedellä alapään joka päivä. Joidenkin on vain pakko käyttää noita suojia ja uskokaa vain, että ei niitä kukaan huvikseen käytä! Runsas valkovuoto on ollut aina ja oviksen aikaan aina vain pahenee. Mieluummin vaihdan pikkuhousunsuojia kuin alushousuja ja päällyhousuja monta kertaa päivässä. Ja ei, ei ole tulehdusta ym eli tuolle ei vain voi mitään. Todella rasittavaa, mutta minkäs teet :(
Mä luulin et oon ainut jolla tää vaiva? suoja on oltava kokoaika housuissa kun liikun kodin ulkopuolella.
nykysin tarviin jotain suojausta pikkareihin kun ostin "jumppakuulat" kostuttaa muuten pöksyjä liikaa mut en niinkään käytä pikkuhousunsuojia vaan taittelen veski tai talouspaperista suojan ettei housut kastu.
Oikeesttiko haudotte pilluanne niillä muoviläpysköilla? Miettikää vähän mikä kasvualusta bakteereille tarviin myös suojaa usein mutta käytän kestoja ne on kalliita, mutta ei haudo eikä tarvii vaihtaa niin usein ku nesteet imeytyy kankaaseen.
En käytä lainkaan enkä ole koskaan käyttänyt.
Alushousut vaihdan päivittäin suihkun yhteydessä, kuuluu normaali hygieniaan.
Käytän menkkojen aikaan pari ekaa päivää varmistamaan, että vuoto ei sotke housuja (tamponi ei aina riitä mulla) ja sitten menkkojen lopussa tiputteluvuotoon.
En koskaan. Vaihdan alushousuni vähintään kaksi kertaa päivässä. Vaihdolle ei mitään syytä, mitään vuotoja tai hajuja ei ole, pesen aina ison asian jälkeen ja aamuin illoin muuten.
Paras tapa saada tulehdus on pikkuhousunsuijan käyttö. Yöks.
Minä taas olisin hyvin huolissani jos vaginani erittäisi vuotoa jatkuvasti niin paljon, että tarvitsisin päivittäin jonkun muovikelmun housuihini tunteakseni oloni hyväksi?
Mutta hautokaa te vaan haarojanne ihan rauhassa, minä tienaan avullanne kivat osingot, kiitos siitä!