Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuliko jollekin muka oikeasti yllätyksenä, etteivät suomalaiset ole geneettisesti eurooppalaisia?

Vierailija
19.08.2016 |

Eiväthän suomalaiset edes näytä yhtään eurooppalaisilta. Sitten kuulee usein myös sanottavan "olen ylpeä itäisistä juuristani... venäläiset ovat kauniita". Tässä nyt kumottiin myös se, etteivät ne suomen itäiset juuret ole sama kuin slaavilainen veri. Näyttävätkö suomalaiset naiset venäläisiltä naisilta?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikausia ollut tiedossa, mutta nyt vasta suomalaiset herää - me ollaan uniikkeja. Alkuperäisiä eurooppalaisia, varsinkin itäsuomalaiset. Länsisuomalaiset on menneet enemmän sekaantumaan baltteihin ja venäläisiin. 

Baskit on samanlainen uniikki kansa ja he ovat olleet siitä hyvin tietoisia ja ylpeitä. Täällä hävetään ja halutaan olla niin kuin muutkin, ettei vain jotkut ala kateuksissaan kiusaamaan. Kiusataan itse itseämme. Ei olla erityistä sukua venäläiselle, ei ruotsalaiselle, ei mongoleille, herrajumala kyllä hävettää, nyt äkkiä nssimaan niitä eurooppalaisia geenejä tänne. Minä aloitan briteistä.

Ihan vain baltteihin ja venäläisiinkö länsisuomalaiset sekaantuneet? eivät sitten ollenkaan saksalaisiin tai ruotsalaisiin? huoh, taas on kirjoittajalla oma agenda esillä.

Yllättäen Turussa on eniten venäläisgeenejä koko Suomessa. Karjalaiset eivät heihin juuri sekaantuneet. Turun tilanne selittyy pitkälti alueella olleilla venäläisvaruskunnilla, jotka olivat jopa aluksi kotimajoituksessa.

Aivan kuten ne ruotsalaisetkin. Aika jännää roturasismia täällä, ilmeisesti vika lie siinä, että esim. turkulaisia naisia pidetään muita suomalaisia naisia kauniimpina? Kiinnostaisi vielä tietää joku rotuhierarkia tälle, meneeköhän se kenties näin: ruotsalainen > suomalainen, virolainen/venäläinen/baltti < suomalainen? Aika jännää tää kulttuurinenkin perimä rotujen arvostuksen suhteen :D

Turusta ja myöhemmin Helsingistä on ollut tarjolla helppo merireitti "itse valtakuntaan", kuitenkin kaupunkien kasvun myötä niiden väestö aina sekoittuu, aivan kuten nykyäänkin. Turku on Suomen vanhin kaupunki, joten siellä on kauppaa käyty kohta lähes tuhat vuotta, ennen kun ei ollut mitään nettikauppoja, vaan kauppiaat muuttivat perheineen kaupunkiin, jossa toivoivat menestyvänsä kauppiaina. Turku oli myös Hansa-kaupunki jo keskiajalla ja saksalaisia kauppiata löytyi täältä jo silloin. Vieraita vaikutteita löytyi täältä Italiaa myöten jo keskiajalla, esimerkiksi Kaskenkadulla, siis aivan keskellä Turkua, sijaitsi dominikaanien ylläpitämä Pyhän Olavin luostari. Aatteet ja vaikutteet liikkuivat silloin ihmisten mukana, kirjeet eivät menneet silloin perille saati välittyneet muutoin. Jännää tässä on lähinnä tää natsien jälkeensä jättämä  rotuhierarkia.

Vierailija
22/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tullut yllätyksenä että täällä hässii erittäin paljon todella tyhmää väkeä, ne kerääntyvät tänne elleivät ole huutelemassa esim. Kampissa.

En minä kyllä ilostuisi kun häiriintynyt taka-aasialainen parturi tulee annakadun ruokapaikkaan meluamaan, sisään ei uskalla. Olisi voitu naureskella sille jos olisi tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan niin uniikki kansa, että pitäisi hakea EU tukea meidän suojelemiseen. Me ollaan eurooppalainen harvinaisuus ja kulttuuriaarre.

Nyt vaan mimmit ankarasti lisääntymään suomalaisten miesten kanssa, ettei kuolla sukupuuttoon. Todistetusti maailma tarvitsee just meitä!

Vierailija
24/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännää roturasismia täällä, ilmeisesti vika lie siinä, että esim. turkulaisia naisia pidetään muita suomalaisia naisia kauniimpina?  

Täh? Kuka pitää? En ole ikipäivänä kuullut kenenkään väittävän tuollaista saati sanovan esittävän sitä omana mielipiteenään. (Ehkä jonkun turkulaisen naisen toiveunta?)

Vierailija
25/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännää roturasismia täällä, ilmeisesti vika lie siinä, että esim. turkulaisia naisia pidetään muita suomalaisia naisia kauniimpina?  

Täh? Kuka pitää? En ole ikipäivänä kuullut kenenkään väittävän tuollaista saati sanovan esittävän sitä omana mielipiteenään. (Ehkä jonkun turkulaisen naisen toiveunta?)

Onhan tuo nyt yleistä tietoa.

Vierailija
26/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itä-suomalaiset pojat eivät osaa lukea, tappavat itsensä ja puolisonsa, ryyppäävät. Länsisuomalaisten pitää kannatella itä-suomalaista taakkaa arjalaisilla harteillaan.

Länsisuomalainen, joka osaa kirjoittaa länsisuomalaisen mutta ei itäsuomalaista.

Vierailija
27/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota mäkin ihmettelin, että mitä uutta tässä oli? Johan kielestäkin tiedettiin, että se on suomalais-grillausta perää, niin kai sit geenitkin?

Vierailija
28/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota mäkin ihmettelin, että mitä uutta tässä oli? Johan kielestäkin tiedettiin, että se on suomalais-grillausta perää, niin kai sit geenitkin?

Hemmetin ennakoiva kirjoitus...

Vierailija
29/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois kiva päästä johonkin tutkimukseen mukaan. Itsellä geenejä Itä- ja Länsi-Suomesta ja ties mistä. Jos olisinkin niitä R1a-ihmisiä, muinaisten egyptiläisten sukulaisia. Kleopatra.

Voit ihan itse tilata itsestäsi äitilinjan testin, ja jos olet mies, niin isälinjatestin. Jokusen satasen maksaa.

Eikö tämä tutkita mitokondrioista, jotka periytyvät aina äidin puolelta? Siis ihan rehellinen kysymys, koska olen ollut siinä käsityksessä. Kertokaa, jos jotain toista testausmenetelmää käytetään ja lähde.

Joo, siis jokainen lapsi sukupuolesta riippumatta perii äidiltään ns. mitokondriaalista DNA:ta (usein merkitään mtDNA). Sen avulla voidaan siis seurata äidinpuoleista sukulinjaa naisten puolelta. Siis sun äiti, äidinäiti, äidinäidinäiti, jne.

Isältä perityssä Y-kromosomissa oleva DNA (Y-DNA) periytyy vain isältä pojille (sukusoluista kun on kyse), joten sitä kautta voidaan seurata poikalapsen isälinjaa.

Kummallekin DNA-tyypille on omat testinsä.

Se mikä testi sopii, se riippuu siitä mihin kysymykseen haluaa vastauksen ja onko nainen vai mies.

Vierailija
30/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten tulee olla ylpeitä erikoislaatuisista geeneistään ja fenotyypistään. Arktisilla alueilla eliöjalit ovat yleensä olleen muodokkaampia, suuripäisempiä ja lyhytulokkeisempia. Esim. monilla pohjoisilla alueilla asuu vain pingviinejä, jääkarhuja ja hylkeitä. Muodokkuudesta ja lyhyiden ulokkeiden (raajat, kasvonmuodot jne) lämpöenergiaa on pystytty varastoimaan mahdollisimman paljon. Iso pää on myös tarjonnut mahdollisuudet aivojen koon kehitykselle.

Vierailija
31/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeänä eteenpäin, isopäät.

Vierailija
32/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itäsuomalaiset on lähempänä itäeurooppalaisia ja länsisuomalaiset länsieurooppalaisia. Eihän tuo ole yllätys. 

Vierailija
33/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosikausia ollut tiedossa, mutta nyt vasta suomalaiset herää - me ollaan uniikkeja. Alkuperäisiä eurooppalaisia, varsinkin itäsuomalaiset. Länsisuomalaiset on menneet enemmän sekaantumaan baltteihin ja venäläisiin. 

Baskit on samanlainen uniikki kansa ja he ovat olleet siitä hyvin tietoisia ja ylpeitä. Täällä hävetään ja halutaan olla niin kuin muutkin, ettei vain jotkut ala kateuksissaan kiusaamaan. Kiusataan itse itseämme. Ei olla erityistä sukua venäläiselle, ei ruotsalaiselle, ei mongoleille, herrajumala kyllä hävettää, nyt äkkiä nssimaan niitä eurooppalaisia geenejä tänne. Minä aloitan briteistä.

Baskitko eivät ole siksi eurooppalaisia? Eivätkä muinaiset etruskitkaan olleet?

Pitäisi muotoilla otsikko toisin, esim. yleiseurooppalainen.

Vierailija
34/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäsiittoinen kansa ollaan oltu, mutta ei tarvitse olla sitä loputtomasti.

Älä viitsi jankuttaa tuota. Suomalaiset eivät ole sisäsiittoisia, tuo suomalaisten väitetty sisäsiittoisuus on eräs suurimmista valheista mitä pidetään yllä oikeuttamaan holtiton maahantulo. Eikö vuosituhansia jatkunut serkusten kanssa lisääntyminen ole sisäsiittoisuutta, mikä on tapana noissa maissa mistä tuota porukkaa tulee? Suomessahan ei serkusavioliitot ole maan tapa, vaikka se laissa sallitaankin.

Vierailija
35/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itä-suomalaiset pojat eivät osaa lukea, tappavat itsensä ja puolisonsa, ryyppäävät. Länsisuomalaisten pitää kannatella itä-suomalaista taakkaa arjalaisilla harteillaan.

repesin tälle ;D

Vierailija
36/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko väestön geneettinen perimä on sentään aika paljon laajempi juttu kuin yhden kansan tautiperimä. Sinulla ap lienee tarkempaakin tietoa siitä, mistä olemme peräisin, kun se tutkimus, johon viittaa (olen lukenut lehtijutun, mutten muista mistä) on sitä mieltä, että emme ole geneettisesti myöskään aasialaisia. Olemmeko siis tulleet joltakin toiselta planeetalta? Minun juureni ovat vahvasti itäsuomalaiset (3/4 juurista on kannakselaisia ja 1/4 eteläkarjalaisia), mutta en kyllä ulkonäöllisesti muistuta itäistä rotua, vaan pikemminkin skandinaavista. Olen väreiltäni vaalea, siniharmaasilmäinen, keskimittaa pidempi ja pitkäraajainen. Mistähän lienevät periytyneet? Sukutarina kertoo, että yhdessä kannakselaisessa sukujuuressa olisi joko venäläistä tai puolalaista verta.

Vierailija
37/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat mongoloideja. Virolaiset ovat sentään rotuihmisiä.

Vierailija
38/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli itäsuomalaiset on lähempänä itäeurooppalaisia ja länsisuomalaiset länsieurooppalaisia. Eihän tuo ole yllätys. 

Ei, vaan länsisuomalaiset ovat lähempänä sekä länsi -ja itäeurooppalaisia ja itäsuomalaiset kantavat muihin eurooppalaisiin verrattuna eksoottisempaa geenipoolia.

Vierailija
39/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan kokenut olevani geeneiltäni edes suomalainen. En edes tiedä mistä ulkoavaruudesta olen tullut.

Vierailija
40/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu-tukea lyhytulokkeisen ja persjalkaisen rodun säilymiselle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä