Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuliko jollekin muka oikeasti yllätyksenä, etteivät suomalaiset ole geneettisesti eurooppalaisia?

Vierailija
19.08.2016 |

Eiväthän suomalaiset edes näytä yhtään eurooppalaisilta. Sitten kuulee usein myös sanottavan "olen ylpeä itäisistä juuristani... venäläiset ovat kauniita". Tässä nyt kumottiin myös se, etteivät ne suomen itäiset juuret ole sama kuin slaavilainen veri. Näyttävätkö suomalaiset naiset venäläisiltä naisilta?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos me olemme geneettisesti uniikki kansa, ja kiistämättä Euroopassa, niin miten me emme olisi geneettisesti eurooppalainen kansa? Olemme vain geneettisesti erilainen eurooppalainen kansa kuin joku italiaano.

Vierailija
2/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäsiittoinen kansa ollaan oltu, mutta ei tarvitse olla sitä loputtomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minkä näköinen on europpalainen?

Vierailija
4/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsisuomalaiset ovat geneettisesti lähempänä eurooppalaisia kuin itäsuomalaisia. Kenet siis lasketaan oikeiksi suomalaisiksi?

Vierailija
5/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tämä ainakin oli aivan selvää viimeistään lukioikäisenä, ja lukion aloitin joskus 2001. Kyllä jo tuolloin puhuttiin suomalaisesta tautiperimästä yms. Ihmettelen että miten voi olla kenellekään uutta tietoa, kun kyllähän tuosta on ollut vähän siellä sun täällä uutisissa.

Vierailija
6/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän suomalaiset edes näytä yhtään eurooppalaisilta. Sitten kuulee usein myös sanottavan "olen ylpeä itäisistä juuristani... venäläiset ovat kauniita". Tässä nyt kumottiin myös se, etteivät ne suomen itäiset juuret ole sama kuin slaavilainen veri. Näyttävätkö suomalaiset naiset venäläisiltä naisilta?

Missä tässä? Jäikö nyt linkki uupumaan?

Vierailija
7/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä puhut, ap. En tiedä missä peräkolossa asut, mutta täällä pk-seudulla on kyllä ihan eurooppalaisen näköisiä ihmisiä....ja olen reissannut muuallakin euroopassa, joten osaan asiaa arvioida.

Vierailija
8/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikausia ollut tiedossa, mutta nyt vasta suomalaiset herää - me ollaan uniikkeja. Alkuperäisiä eurooppalaisia, varsinkin itäsuomalaiset. Länsisuomalaiset on menneet enemmän sekaantumaan baltteihin ja venäläisiin. 

Baskit on samanlainen uniikki kansa ja he ovat olleet siitä hyvin tietoisia ja ylpeitä. Täällä hävetään ja halutaan olla niin kuin muutkin, ettei vain jotkut ala kateuksissaan kiusaamaan. Kiusataan itse itseämme. Ei olla erityistä sukua venäläiselle, ei ruotsalaiselle, ei mongoleille, herrajumala kyllä hävettää, nyt äkkiä nssimaan niitä eurooppalaisia geenejä tänne. Minä aloitan briteistä.

Vierailija
9/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosikausia ollut tiedossa, mutta nyt vasta suomalaiset herää - me ollaan uniikkeja. Alkuperäisiä eurooppalaisia, varsinkin itäsuomalaiset. Länsisuomalaiset on menneet enemmän sekaantumaan baltteihin ja venäläisiin. 

Baskit on samanlainen uniikki kansa ja he ovat olleet siitä hyvin tietoisia ja ylpeitä. Täällä hävetään ja halutaan olla niin kuin muutkin, ettei vain jotkut ala kateuksissaan kiusaamaan. Kiusataan itse itseämme. Ei olla erityistä sukua venäläiselle, ei ruotsalaiselle, ei mongoleille, herrajumala kyllä hävettää, nyt äkkiä nssimaan niitä eurooppalaisia geenejä tänne. Minä aloitan briteistä.

Ihan vain baltteihin ja venäläisiinkö länsisuomalaiset sekaantuneet? eivät sitten ollenkaan saksalaisiin tai ruotsalaisiin? huoh, taas on kirjoittajalla oma agenda esillä.

Vierailija
10/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäsiittoisuus tuhoaa menestymisen edellytykset, ei ole varaa enää perseillä keskenään Itä-Suomessa.

Vierailija
11/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsisuomalaisethan ovat niitä oikeita suomalaisia, ja Varsinais-Suomen mukaan koko Suomi on nimettykin, siis sen sivistuksen kehdon ja alueen, jota karjalaista perua olevat heimot ryöstelivät jo keskiajalla :D . Tosi tylsää oikeastaan olla täältä rannikolta kotoisin, kun tietää aika tarkkaan jo sen seikan, että 1800-luvulla isovanhempien isovanhemmat muuttivat tänne Ruotsista.

Vierailija
12/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kiva päästä johonkin tutkimukseen mukaan. Itsellä geenejä Itä- ja Länsi-Suomesta ja ties mistä. Jos olisinkin niitä R1a-ihmisiä, muinaisten egyptiläisten sukulaisia. Kleopatra.

Vierailija
13/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itä-suomalaiset pojat eivät osaa lukea, tappavat itsensä ja puolisonsa, ryyppäävät. Länsisuomalaisten pitää kannatella itä-suomalaista taakkaa arjalaisilla harteillaan.

Vierailija
14/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeniperimä ei ole alunperin erilaista kuin muilla kansoilla, vaan se on viimeisten 700 vuoden aikana eriytynyt historiallis-kulttuurisista syistä.

Vierailija
15/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tehdä ihan saman aloituksen.

Kantasuomalaisista näkee, että Aasiasta on tultu. Suomalaiset silmät ja poskipäät... Googlettakaas Mongolia.

Vierailija
16/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois kiva päästä johonkin tutkimukseen mukaan. Itsellä geenejä Itä- ja Länsi-Suomesta ja ties mistä. Jos olisinkin niitä R1a-ihmisiä, muinaisten egyptiläisten sukulaisia. Kleopatra.

Voit ihan itse tilata itsestäsi äitilinjan testin, ja jos olet mies, niin isälinjatestin. Jokusen satasen maksaa.

Vierailija
17/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei geenit oli kyllä ihan hyvää eurooppalaista kamaa, mutta nyt ollaan menty liian usein serkun kanssa naimisiin idässä. Sama tilanne mm. Grönlannissa ja Islannissa. Ei sisäsiittoisuus ole mikään ylpeilyn aihe.

Vierailija
18/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit ihan itse tilata itsestäsi äitilinjan testin, ja jos olet mies, niin isälinjatestin. Jokusen satasen maksaa.

Eikö tämä tutkita mitokondrioista, jotka periytyvät aina äidin puolelta? Siis ihan rehellinen kysymys, koska olen ollut siinä käsityksessä. Kertokaa, jos jotain toista testausmenetelmää käytetään ja lähde.

Vierailija
19/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800-luvulla monet kotoperäiset tutkijat halusivat löytää juurensa "suurista kuuluista kulttuureista". Vaan mitäpä tuosta, ei tausta sinällään kenestäkään normaali-itsetuntoisesta huonoa tee. Toki ylevillä mielikuvilla olisi kiva ratsastaa, vai miten se nyt olikaan ;)

Vierailija
20/48 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain baltteihin ja venäläisiinkö länsisuomalaiset sekaantuneet? eivät sitten ollenkaan saksalaisiin tai ruotsalaisiin? huoh, taas on kirjoittajalla oma agenda esillä.

Yllättäen Turussa on eniten venäläisgeenejä koko Suomessa. Karjalaiset eivät heihin juuri sekaantuneet. Turun tilanne selittyy pitkälti alueella olleilla venäläisvaruskunnilla, jotka olivat jopa aluksi kotimajoituksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä