Mikä on törkeintä, mitä 7-vuotiaanne on sanonut teille?
Minun poika sanoi äsken, että toivoo minun hukkuvan pissaan ja kakkaan.
Luulin, ettei mikään, mitä hän tekee tai sanoo, enää kosketa mutta tässä sitä kyynelehditään.
En viitsi tekstata miehelle työmatkalle, koska ei hänkään voi mitään tälle.
Koko ilta siis ollut niin hirveää vääntöä pojan kanssa. Kaikki kotityöt tekemättä ja huominen valmistelematta. Poika nukkuu ihan rauhallisesti lopultakin. No ei ihme kun on koko illan riidellyt ja tapellut.
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on herkkänahkaista. Ei kaikkea tietenkään pidä hyväksyä (huorittelut ym.), mutta jos kakkaan hukkumista toivotaan niin hienoa, lapsellasi on mielikuvitusta! Nyt tässä tilanteessa sinä olet se vanhempi ja opetat mikä on soveliasta ja mikä ei. Et mene nurkan taakse parkumaan kun lapsesi sanoi pahasti. Muuten menee auktoriteetti pahasti metsään.
Meillä 5-vuotias on oppinut isoveljeltään "typelä iliootti" mikä ärrä- ja d-vikaisena kuulostaa lähinnä huvittavalta, mutta en itke asiaa. Totean vain miten typerää on sanoa tuollaista, koska siitä pahoittaa mielensä.
Miten huorittelu eroaa muusta pahantoivomisesta toiselle?
9Facepalm ja tuhahdin ääneen ja menetin uskoni ihmisyyteen.
Niin koska sinulle on oltu jo pahoja pienenä, mutta hyväksyit sen, niin et ymmärrä. Ei niiden takana ole mitään eroa, kummankin on tarkoitus tuottaa paha olo kuulijalle ja kummankin lausuminen sisältää vihaa.
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on herkkänahkaista. Ei kaikkea tietenkään pidä hyväksyä (huorittelut ym.), mutta jos kakkaan hukkumista toivotaan niin hienoa, lapsellasi on mielikuvitusta! Nyt tässä tilanteessa sinä olet se vanhempi ja opetat mikä on soveliasta ja mikä ei. Et mene nurkan taakse parkumaan kun lapsesi sanoi pahasti. Muuten menee auktoriteetti pahasti metsään.
Meillä 5-vuotias on oppinut isoveljeltään "typelä iliootti" mikä ärrä- ja d-vikaisena kuulostaa lähinnä huvittavalta, mutta en itke asiaa. Totean vain miten typerää on sanoa tuollaista, koska siitä pahoittaa mielensä.
Niin koska sinulle on oltu jo pahoja pienenä, mutta hyväksyit sen, niin et ymmärrä. Ei niiden takana ole mitään eroa, kummankin on tarkoitus tuottaa paha olo kuulijalle ja kummankin lausuminen sisältää vihaa.
9
Mistä helvetistä sä jauhat? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vaan mutta minua tuo lähinnä huvittaisi. Tulet kuulemaan paljon pahempaa. Viattomalta lapselta vaikuttaa. Mää nukkummaan siäki.
Miten joku voi olla näin tunteeton ja kylmä? Minä ainakin laskisin tuon merkiksi lapsen pahasta olosta ja miettisin, missä on vanhempina menty vikaan, että lapsi noin haluaa minulle pahaa. Ei perheenjäsenten kesken tuollainen pahanviljely ole mitenkään tervettä. Ja 129 ylänuolta. Aivan sairasta sakkia täällä palstalla, jossa lapsia ei ymmärretä yhtään. Minäkin rääyin ja vihasin äitiäni koko pienen lapsuuteni ja se ilmeisesti vain kehtasi samalla lailla kuin sinä olla ylimielinen sitä kohtaan. Tiedoksesi vain, etten sen jälkeen ja jo lapsuutenikaan aikana koskaan oikeasti rakastanut häntä, koska niin ilkeää ihmistä ei vain yksinkertaisesti voinut rakastaa. Sinä olet samanlainen. Eivät lapsesi oikeasti ja aidosti rakasta eivätkä kunnioita sinua, koska heidän mielipahansa ja se, että olet heitä loukannut, on sinulle jopa huvittavaa.
Et näe toisen ihmisen sisälle ja olet kylmä ja kamala ihminen. Hyi olkoon.Oletpa tosikko. Kyllä lapsikin ymmärtää jopa ironiaa, jos ympäristö on muuten perusturvallinen ja rakastava. Ja hyvä oppiakin ymmärtämään niin ei sitten mene aina heti herne nenään ulkomaailmassa.
Miten niin ironiaa? Onko lapsen viha sulle ironiaa?
9Ei, vaan kyllä lapselleen saa myös nauraa. Ja jopa käyttää ironiaa heidön kanssaan. Ihan kuten aikuisillekin. Jos siis rakastaa muuten heitä ja näyttää sen. Ei kaikki ole niin vakavaa eikä jokainen lapsen raivari ole juhlallista "vihaa" vaan rajojen koettelua.
Ai rajojen koettelua? Sulle toisen tunteet eivät ole aitoja reaktiota, vaan ne on jotain rajojen koettua? Vitun sairas ihminen. Ne ovat aitoja tunteita, paina se nyt kalloosi, jos sä vain kuittaat ne jonain vitsinä, niin sheimaat. Kaikilla ei ole todellakaan varaa vanhempiensa kanssa jotenkin vitsailla että onpas mulla nyt paha olo kun koulu alkoi. Aina se ihan totta on!!! Hyväntuulinenlapsi näyttää hyväntuuliselta, pahaa oloa kärsivä pahantuuliselta! Miksi sun pitää kieroilla siihn jokin valtataistelu? Mietin vain etä sitäkö se minun äitinikin siis kuvitteli, kun järjestelmällisesti jätti minun raivoni käsittelmättä? Saatanan saatana jos se oli sitä. Järkyttävä heitteille jättö. Jos teissä on vähääkään samaa sokeutta lapsianne kohtaan, niin varokaa, kaikki kostautuu lapsillenne aikuisuudessa.
9Jaa. No meidän lapsilla on kyllä niin turvallinen koti että on myös varaa koetella rajoja. Ikävää, ettei sinulla ollut. Mutta sinä et ole = universaali lapsuuden kokemus. Voimia sinulle.
Haista paska kermaperse ja kultalusikka suussa syntynyt vittupää idiootti sitten! Ainakin sä teet lapsellesi asioita, joita se häpeää itsessään ja joista se nolostuu, koska kuvitteletkin, ettei lapsesi kaikki tunteet olisi aitoja! Ja koska naurat hänelle, jotta sulla itselläsi olisi hiukan helpompaa vanhempana! Omia häpeäpisteitäsi et kykene kohtaamaan. Saatana että mä halveksin sinun kaltaisiasi onnessa kieriskelijöitä. Tiesitkö, ettet ole todellakaan itse ansainnut onnestasi ja turvastasi senttimertriäkään itse millään hyvyydelläsi lapsena tai aikuisenakaan? Ne on kaikki sulle vain annettu, et ole yhtään sen arvokkaampi paska kuin minäkään ihmisenä, vaikka miten käyttäytyisit enemmän oikein, koska se on kaikki sulle vain annnettu, kaiken sen olet saanut perkeleen henkinen kermaperse saatana! Se ei ole MIKÄÄN sinun omaa ansiotasi, ja olet vitun pelle, jos haukut minua! Minä en ole tehnyt yhtään mitään sen vähempää tai enempää ihmsienä kuin sinunkaan laisesi vittupää, olet vain sattunut syntymään ehkä normaalimpaan kotiin. Onko se sinun ansiotasi? Kuviteletkin vielä niin? Älä luule olevasi minua parempi ihminen vain sen takia, koska sitä et todellakaan ole etkä ole koskaan lapsena edes ollutkaan, etkä tule sitä myöskään ikinä olemaan! Haista paska että edes ikinä teit lapsia!!!!! He eivät sinusta välitä.
9Kiitos tästä. Nyt muistan taas, miksi en jaksa roikkua av:llä.
Niin. Henkinen kermaperse kun olet. Ja luultkin että voit olla laillani reagoivien yläpuolella. No, katsotte sitten vain lapsillenne neurajat lapsianne kun he ovat aikuisia, KAIKKI heidän traumansa johtuvat teistä. Jos niitä on vähän, niin onneksi olkoon, jos lapsenne voi huonosti niin syyllisiä olette vain ja ainoastaan te itse.
9hei nyt vedä henkeä ja laske kymmeneen. ja ota joku lääke.
Voin toki vetää, mitä sitten? Kuvittelet, että senkö tajuamiseksi, että se mitä sanoin ei päde? Vedän jenkeä, että jaksan raivota kaltaisillenne sokeille idiooteille toisenkin erän. Tai vaikka sadannen, tarvittaessa. Minulta ei happi lopu. Kunhan vain tosiaan muistan väliin hengittää. Mutta onneksi se on ihmisessä sellainen automaatio.
9
pintahengitys on automaatio. pahoinvoivat ihmiset harvoin hengittävät syvään. olen pahoillani puolestasi, kukaan ei ansaitse huonoa lapsuutta ja se tosiaan vaikuttaa läpi elämän ihmisen persoonaan ja käyttäytymiseen. ei omanikaan suoraan oppikirjasta ollut, mutta onnekso voin itse yrittää aikuisena voida hyvin ja olla muille hyvä. toivottavasti vielä joskus uskallat käyttää energiasi muuhun kuin raivoamiseen, ja toipuisit traumoistasi. kaikki ansaitsevat olla onnellisia. tällä hetkellä laitat eteenpäin sitä mitä itse olet kokenut, ja se on aivan yhtä väärin kuin sinulle tehty vääryys. oikein hyvää syksyä sinulle kuitenkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vaan mutta minua tuo lähinnä huvittaisi. Tulet kuulemaan paljon pahempaa. Viattomalta lapselta vaikuttaa. Mää nukkummaan siäki.
Miten joku voi olla näin tunteeton ja kylmä? Minä ainakin laskisin tuon merkiksi lapsen pahasta olosta ja miettisin, missä on vanhempina menty vikaan, että lapsi noin haluaa minulle pahaa. Ei perheenjäsenten kesken tuollainen pahanviljely ole mitenkään tervettä. Ja 129 ylänuolta. Aivan sairasta sakkia täällä palstalla, jossa lapsia ei ymmärretä yhtään. Minäkin rääyin ja vihasin äitiäni koko pienen lapsuuteni ja se ilmeisesti vain kehtasi samalla lailla kuin sinä olla ylimielinen sitä kohtaan. Tiedoksesi vain, etten sen jälkeen ja jo lapsuutenikaan aikana koskaan oikeasti rakastanut häntä, koska niin ilkeää ihmistä ei vain yksinkertaisesti voinut rakastaa. Sinä olet samanlainen. Eivät lapsesi oikeasti ja aidosti rakasta eivätkä kunnioita sinua, koska heidän mielipahansa ja se, että olet heitä loukannut, on sinulle jopa huvittavaa.
Et näe toisen ihmisen sisälle ja olet kylmä ja kamala ihminen. Hyi olkoon.tää viesti oli jotenkin outo, mutta ehkä se kumpuaa siitä, että sinulla oli huono lapsuus ??? Se ei ole tunteetonta eikä kylmää, että hyväksyy ja sietää lapsensa kiukuttelun. Se on rakkautta ja ymmärrystä. 7-vuotiaalla on rankkaa koulunaloitus ja kasvaminen ja kotona sitä saa sitten purkaa äitiin ja isään, koska vanhemmat jaksaa ja kestää lapsen kaikki puolet.
Yleensä ne, joilla menee huonosti kotona, eivät uskalla näyttää tunteitaan ja turvallisessa ympäristössä uskaltaa. Kun lapsi sanoo äidille että hukkuisit säkin pissaan ja kakkaan, niin ei siihen kukaan suhtaudu ylimielisesti mutta ymmärtää, että lapsi siinä purkaa itseään ja oikeasti kaipaa vielä paljon sen äidin syliä ja turvaa. Se on juuri sitä ihmisen sisälle näkemistä.
Niin ai "turvallisessa ypäristössä" uskaltaa? Mietipä sitten pikkuisen, jos se "turvallinen ympäristö" haukkuu sinut tuollaisista puheista? Onko siinä silloin nähty lapsen sisälle, onko? Ja jos ei vastata mitään, mutta hymyillään sissänpäin ikään kuin asia ei koskettaisi äitiä ollenkaan, niin millälailla tällainen on lapselle turvallinen ympäristö? Aika vihamielinen se minusta on.
Toki voi olla, että se on jo sadas kerta, kun lapsi saa hyväksyntää sanoessaan kakka ja pissa, mutta entä se lapsi, joka pn saanut sitä nolla kertaa?
Ja sittn täällä neuvotaan olemaan välitämättä? Edelleenkään se lapsi ei sitten saa ainakaan hyväksyntää, jos ketjua lukee äiti, joka ei hyväksyntää anna.
Enkä edes ymmärrä, miksi lapselle pitäisi antaa hyväksyntää, kun hän käyttäytyy pahasti ja väärin siinä?
9Siis miten ihmeessä sä voit ottaa _KAIKEN_ noin pahasti ittees? En tajua miten jollain voi olla noin vääristynyt ja kieroitunut ajatusmaailma.
Miten niin ITSEENI? Luuletko sä, että mä olen maailman ainoa lapsi, jota on kohdeltu näin? Ja etkö todellakaan tajua, miltä se tuntuu? Siis kuulla, että ahaa, pissakakka sanomiseenkin voi jopa joku ja näköjään suurin osa vanhemmista suhtautua hyväksyen sen lapsen?
9Itseesihän sä otat kun vänkäät täällä ja vertaat muiden lasten sanomisia vanhemmilleen omaan lapsuuteesi? Olen kasvattanut kaksi lasta ja tiedän tasan tarkkaan että vaikka esikoiseni olisi sanonut minua kakkapääksi lapsena yms niin hänellä on ollut kaikki hyvin. Se on normaalia, toisin kuin sinun uhoamisesi ja toisien haukkuminen täällä palstalla.
No sinullahan se pää on omassa perseessäsi kun et tajua, että vaikka teillä olikin hyvin, niin kerroin juuri, että en ole ainoa, jolla ei ollut. Että on s e l l a i s i a k i n perheitä. Ei nyt puhuttu sinun(kaan) perheestäsi vain .
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9
Okei eli täällä sinä jo keksit päästäsi miten muita ihmisiä on lapsena kohdeltu (Y) Diagnoosi: WT-Maniac
Antakaa jo olla, hullun kanssa on turha lähteä hippasille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9Mistä helvetistä sä jauhat? :D
No ainakin siitä, että jos minun lapseni huorittelisi tai toivoisi ääneen, että joku hukkuisi kakkaan ja pissaan niin minulle ne olisivat samanarvoisia vääriä tekoja. Kun tuo yksi sanoi, että "Ei kaikkea tietenkään pidä hyväksyä (huorittelut ym.), mutta jos kakkaan hukkumista toivotaan niin hienoa, lapsellasi on mielikuvitusta!"
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9Okei eli täällä sinä jo keksit päästäsi miten muita ihmisiä on lapsena kohdeltu (Y) Diagnoosi: WT-Maniac
"Näillä näppärillä keinoilla latistat eri mieltä olevat, kohotat itsesi väittelyiden voittajaksi tai keräät runsaasti ylänuolia kommenteillesi:
1. Elämäkortti
Kun henkilöä haittaa jokin asia, joka ei haittaa sinua, hän ei tee elämässään muuta kuin miettii kyseistä asiaa. Kehota häntä keskittymään elämässään johonkin muuhun. Voit vaikka suoraan kopioi-liittää tämän: "Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin miettiä tuollaisia, ap.?" (Tuon voit liittää ihan mihin tahansa keskusteluun, missä vaiheessa tahansa, lukematta aloitusta tai aiempia viestejä. Katsele vain, kuinka ylänuolia satelee!)
2. Hulluuskortti
Samantapainen kuin ylläoleva, mutta elämän sisällöttömyyden sijaan ota esille henkilön ilmiselvä mielenterveysongelma, joka selittää hänen väärät mielipiteensä, ja kehota hankkimaan apua."
Se ei nyt muuksi muutu, vaikka käännät sen englanniksi.
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9Okei eli täällä sinä jo keksit päästäsi miten muita ihmisiä on lapsena kohdeltu (Y) Diagnoosi: WT-Maniac
"Näillä näppärillä keinoilla latistat eri mieltä olevat, kohotat itsesi väittelyiden voittajaksi tai keräät runsaasti ylänuolia kommenteillesi:
1. Elämäkortti
Kun henkilöä haittaa jokin asia, joka ei haittaa sinua, hän ei tee elämässään muuta kuin miettii kyseistä asiaa. Kehota häntä keskittymään elämässään johonkin muuhun. Voit vaikka suoraan kopioi-liittää tämän: "Eikö sinulla ole muuta tekemistä kuin miettiä tuollaisia, ap.?" (Tuon voit liittää ihan mihin tahansa keskusteluun, missä vaiheessa tahansa, lukematta aloitusta tai aiempia viestejä. Katsele vain, kuinka ylänuolia satelee!)
2. Hulluuskortti
Samantapainen kuin ylläoleva, mutta elämän sisällöttömyyden sijaan ota esille henkilön ilmiselvä mielenterveysongelma, joka selittää hänen väärät mielipiteensä, ja kehota hankkimaan apua."Se ei nyt muuksi muutu, vaikka käännät sen englanniksi.
9
Kuka täällä on keräämässä mitään ylänuolia :D herää tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Numero yhdeksäisellä ei taida selkeästikään olla lapsia, hyvä näin.
On sillä, ikävä kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi tietenkään oikeasti tietää, onko sinulle oltu pahoja joissain kohdissa pienenä ja että olet sen hyväksynyt, mutta sille se vahvasti tuntuisi. Ei sitä tiedosta aina itse. Ja ei siitä varmaankaan elämässäsi ole sen isompaa haittaakaan, eli väliä. Mutta meitä on sellaisiakin, joille siitä on haittaa ja haluamme siksi saada asiat oikeiksi ja oikeutta ja "oikaistua" menneisyyden. Eli ettei meidän väärinkohtelmisemme ollut oikein, eikä meidän vikamme emmekä halua sitä enää ikinä pitää hyväksyttynä. Vaikka tottumus sanoisikin että se oli.
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9
Mitenköhän tämän selittäisi sinulle. Odotas.... Ei, en viitsikään.
Että ettenkö huomaa ettei häntä kiinnosta rakastamani urheilulaji. No tottakai sai tehdä harrastuspäätöksensä itse mutta pahalta tuntui sekä se että olin tuputtanut hänelle lajia ja myös se ettei se ollut hänen juttunsa.
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeesti nykyään ihan fine, että lapset huutelee tommosia vanhemmilleen? Ei kyllä tasan ois meillä tommonen käytös ollu ok, vaikka miten ois ollu väsynyt... Onko samanlainen käytös hyväksyttävää myös esim. koulussa opettajia kohtaan?
Koulussa opettaja ja vanhempi on aivan eri henkilö ja erilaisessa asemassa... Ei sillä että omalle vanhemmalle olis oikeutettua sanoa rumasti mutta kun elää ja toimii jokapäivä yhdessä se on inhimillistä. Toinen asia sit miten vanhempi suhtautuu sellaseen (saa harmittaa, mut ei saa puhua toiselle rumasti).
Mut lapsillakin on tunteet. Musta se on vaan surullista et pelottelulla/kiristyksellä saadaan lapset hiljasiks ettei vaan koskaan sano rumasti. Ei mitenkää ihailtavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Elämäkortti
2. Hulluuskortti
Samantapainen kuin ylläoleva, mutta elämän sisällöttömyyden sijaan ota esille henkilön ilmiselvä mielenterveysongelma, joka selittää hänen väärät mielipiteensä, ja kehota hankkimaan apua."Se ei nyt muuksi muutu, vaikka käännät sen englanniksi.
9Kuka täällä on keräämässä mitään ylänuolia :D herää tähän maailmaan.
Tekstissä oli lainausmerkit, eli se ei ollut minun alunperin, vaan toisesta ketjusta.
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi tietenkään oikeasti tietää, onko sinulle oltu pahoja joissain kohdissa pienenä ja että olet sen hyväksynyt, mutta sille se vahvasti tuntuisi. Ei sitä tiedosta aina itse. Ja ei siitä varmaankaan elämässäsi ole sen isompaa haittaakaan, eli väliä. Mutta meitä on sellaisiakin, joille siitä on haittaa ja haluamme siksi saada asiat oikeiksi ja oikeutta ja "oikaistua" menneisyyden. Eli ettei meidän väärinkohtelmisemme ollut oikein, eikä meidän vikamme emmekä halua sitä enää ikinä pitää hyväksyttynä. Vaikka tottumus sanoisikin että se oli.
9
Tuntuu että puhut meistä muista kuin itsestäsi, ''kun sinua on satutettu lapsena'' öööh... Mulla ei ole muuta sanottavaa kuin että olen pahoillani että sinua on kohdeltu lapsena väärin mutta älä peilaa sitä muihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeesti nykyään ihan fine, että lapset huutelee tommosia vanhemmilleen? Ei kyllä tasan ois meillä tommonen käytös ollu ok, vaikka miten ois ollu väsynyt... Onko samanlainen käytös hyväksyttävää myös esim. koulussa opettajia kohtaan?
Koulussa opettaja ja vanhempi on aivan eri henkilö ja erilaisessa asemassa... Ei sillä että omalle vanhemmalle olis oikeutettua sanoa rumasti mutta kun elää ja toimii jokapäivä yhdessä se on inhimillistä. Toinen asia sit miten vanhempi suhtautuu sellaseen (saa harmittaa, mut ei saa puhua toiselle rumasti).
Mut lapsillakin on tunteet. Musta se on vaan surullista et pelottelulla/kiristyksellä saadaan lapset hiljasiks ettei vaan koskaan sano rumasti. Ei mitenkää ihailtavaa.
Mun äiti luuli, että sen tunteet = mun tunteet. Eli käytännössä mulla ei saanut olla omia tunteita, niin se tuntui ihan siltä, että minulla ei ollut tunteita. Ei mun äidissä olekaan mitään ihailtavaa äitinä.
9
Vierailija kirjoitti:
No ei meillä ole huudeltu, eivät vanhemmat lapsille eikä lapset vanhemmille. Puhumalla on aina selvitty, vaikka eri mieltä ollaan oltukin. Murrosiässä muutaman kerran sulkivat huoneensa oven hieman napakammin, annoin rauhottua ja vedin itsekin happea ja sitten taas juteltiin.
Rakkaita ovat he.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9Tuntuu että puhut meistä muista kuin itsestäsi, ''kun sinua on satutettu lapsena'' öööh... Mulla ei ole muuta sanottavaa kuin että olen pahoillani että sinua on kohdeltu lapsena väärin mutta älä peilaa sitä muihin.
Kyllä peilaan. Minkä palveluksen sä mulle olet tehnyt, etten peilaisi? Mikään ei riitä sitäpatsi siihen. Mä paranen vain peilaamalla asiaa muihin. En ymmärrä miksi pahastut peilaamisesta jos olet niin ylimaallisen hyvä vanhempi, ettei lapsesi ole koskaan voinut kärsiä mistään takiasi? Ja jos taas on kärsinyt niin miksi vain pesisit kätesi siitä?
9
Itseesihän sä otat kun vänkäät täällä ja vertaat muiden lasten sanomisia vanhemmilleen omaan lapsuuteesi? Olen kasvattanut kaksi lasta ja tiedän tasan tarkkaan että vaikka esikoiseni olisi sanonut minua kakkapääksi lapsena yms niin hänellä on ollut kaikki hyvin. Se on normaalia, toisin kuin sinun uhoamisesi ja toisien haukkuminen täällä palstalla.