Mikä on törkeintä, mitä 7-vuotiaanne on sanonut teille?
Minun poika sanoi äsken, että toivoo minun hukkuvan pissaan ja kakkaan.
Luulin, ettei mikään, mitä hän tekee tai sanoo, enää kosketa mutta tässä sitä kyynelehditään.
En viitsi tekstata miehelle työmatkalle, koska ei hänkään voi mitään tälle.
Koko ilta siis ollut niin hirveää vääntöä pojan kanssa. Kaikki kotityöt tekemättä ja huominen valmistelematta. Poika nukkuu ihan rauhallisesti lopultakin. No ei ihme kun on koko illan riidellyt ja tapellut.
Kommentit (266)
Ah, äitihullu taas perjantaipöhinöissään. Omat, rasittavat lapsensa hyljännyt emotionaalisesti täysin, mutta silti täällä antamassa neuvoja muille.
Tietysti ei sekään tarkoita, etteikö lapsella voisi olla paha olo, jos kaiken tekee kiltisti, silloin lapsi saattaa vain olla nujerrettu.
9
Vierailija kirjoitti:
Sen verran aikuinen koen olevani, että lapsen sanomana mikään ei mene ytimiin. Omalta kohdaltani tosin lapset eivät juuri heittele hävyttömyyksiä, pahin lienee "tyhmä isi" nelivuotiaan sanomana, josta keskusteltiin asiallisesti jälkeenpäin. Olen sanonut lapsille, että minulle saa ja pitää sanoa ihan kaikki, jos jokin asia vit... harmittaa. Muille ihmisille sitten eri säännöt.
Vaimo ei kestä tuollaistakaan (esim. tyhmä, pöljä), vaan vetää herneet nenään. En käsitä.
Ot, mutta kuules ny. Jos vaimos on niinku minä, niin kyllä se sen tyhmittelyn ja pöljittelyn _kestää_, mutta sanomalla aiheesta joka kerta yrittää _kasvattaa_ niitä teidän yhteisiä lapsia, etteivät muille puhuisi yhtä rumasti tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ah, äitihullu taas perjantaipöhinöissään. Omat, rasittavat lapsensa hyljännyt emotionaalisesti täysin, mutta silti täällä antamassa neuvoja muille.
No ei nämä teidänkään neuvot ap:lle oikein neuvoja edes olleet. Tuskinpa niistä oli hänelle mitään apua. Niissähän se lapsi kehotettiin emotionaalisesti hylkäämään. "Älä välitä", oli viesti.
9
Voi helvetti ysi sun sairaan mieles kehittelemä mielipitees tuli esille, luovuta jo. Ketään ei kiinnosta, tajuat varmaan et ihmiset vaan nauraa sulle ja se on ihan sun itses aiheuttamaa.
Nimim. Joskus on parempi pitää vaan se suu kiinni.
Aakkosia on melkein kolmekymmentä ja niistä saa generoitua aika monta 4-kirjaimista lyhennettää..anteeksi siis diagnoosia jonka verukkeella voi kuitata ihan mitä tahansa maton alle joten nou hätä, tämä on uusi normaali.
- "Minun lapsellani ei ole mitään diagnooseja ja käy harvoin lääkärissä ja .."
- "MITÄ? No hanki nyt ainakin ABCD, sen saa helposti ja on siitä hyötyäkin ollut!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran aikuinen koen olevani, että lapsen sanomana mikään ei mene ytimiin. Omalta kohdaltani tosin lapset eivät juuri heittele hävyttömyyksiä, pahin lienee "tyhmä isi" nelivuotiaan sanomana, josta keskusteltiin asiallisesti jälkeenpäin. Olen sanonut lapsille, että minulle saa ja pitää sanoa ihan kaikki, jos jokin asia vit... harmittaa. Muille ihmisille sitten eri säännöt.
Vaimo ei kestä tuollaistakaan (esim. tyhmä, pöljä), vaan vetää herneet nenään. En käsitä.Ot, mutta kuules ny. Jos vaimos on niinku minä, niin kyllä se sen tyhmittelyn ja pöljittelyn _kestää_, mutta sanomalla aiheesta joka kerta yrittää _kasvattaa_ niitä teidän yhteisiä lapsia, etteivät muille puhuisi yhtä rumasti tulevaisuudessa.
Eikö kannattaisi ennemminkin miettiä, että mistä heidän tarpeensa puhua rumasti kumpuaa? Eihän kannettu vesi kaivossa pysy jos se paha olo, joka sieltä pyrkii esiin tukahdutetaan vain käskemällä?
9
Kerran 7-vuotias veljeni , oli alkanut itkemään ja raivoamaan, että hän ei ala missään nimessä puhumaan tai opettelemaan venäjän kieltä, vaikka puhumme sitä perheessämme. Venäjän kielen taito oppia lapsesta asti on kunnia minun mielestäni. En tiedä miten vanhemmat reagoivat siihen. Olivat hieman ärsyyntyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vaan mutta minua tuo lähinnä huvittaisi. Tulet kuulemaan paljon pahempaa. Viattomalta lapselta vaikuttaa. Mää nukkummaan siäki.
Miten joku voi olla näin tunteeton ja kylmä? Minä ainakin laskisin tuon merkiksi lapsen pahasta olosta ja miettisin, missä on vanhempina menty vikaan, että lapsi noin haluaa minulle pahaa. Ei perheenjäsenten kesken tuollainen pahanviljely ole mitenkään tervettä. Ja 129 ylänuolta. Aivan sairasta sakkia täällä palstalla, jossa lapsia ei ymmärretä yhtään. Minäkin rääyin ja vihasin äitiäni koko pienen lapsuuteni ja se ilmeisesti vain kehtasi samalla lailla kuin sinä olla ylimielinen sitä kohtaan. Tiedoksesi vain, etten sen jälkeen ja jo lapsuutenikaan aikana koskaan oikeasti rakastanut häntä, koska niin ilkeää ihmistä ei vain yksinkertaisesti voinut rakastaa. Sinä olet samanlainen. Eivät lapsesi oikeasti ja aidosti rakasta eivätkä kunnioita sinua, koska heidän mielipahansa ja se, että olet heitä loukannut, on sinulle jopa huvittavaa.
Et näe toisen ihmisen sisälle ja olet kylmä ja kamala ihminen. Hyi olkoon.
tää viesti oli jotenkin outo, mutta ehkä se kumpuaa siitä, että sinulla oli huono lapsuus ??? Se ei ole tunteetonta eikä kylmää, että hyväksyy ja sietää lapsensa kiukuttelun. Se on rakkautta ja ymmärrystä. 7-vuotiaalla on rankkaa koulunaloitus ja kasvaminen ja kotona sitä saa sitten purkaa äitiin ja isään, koska vanhemmat jaksaa ja kestää lapsen kaikki puolet.
Yleensä ne, joilla menee huonosti kotona, eivät uskalla näyttää tunteitaan ja turvallisessa ympäristössä uskaltaa. Kun lapsi sanoo äidille että hukkuisit säkin pissaan ja kakkaan, niin ei siihen kukaan suhtaudu ylimielisesti mutta ymmärtää, että lapsi siinä purkaa itseään ja oikeasti kaipaa vielä paljon sen äidin syliä ja turvaa. Se on juuri sitä ihmisen sisälle näkemistä.
Numero yhdeksäisellä ei taida selkeästikään olla lapsia, hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Aakkosia on melkein kolmekymmentä ja niistä saa generoitua aika monta 4-kirjaimista lyhennettää..anteeksi siis diagnoosia jonka verukkeella voi kuitata ihan mitä tahansa maton alle joten nou hätä, tämä on uusi normaali.
- "Minun lapsellani ei ole mitään diagnooseja ja käy harvoin lääkärissä ja .."
- "MITÄ? No hanki nyt ainakin ABCD, sen saa helposti ja on siitä hyötyäkin ollut!"
Mä oon vähän samaa mieltä...
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vaan mutta minua tuo lähinnä huvittaisi. Tulet kuulemaan paljon pahempaa. Viattomalta lapselta vaikuttaa. Mää nukkummaan siäki.
Miten joku voi olla näin tunteeton ja kylmä? Minä ainakin laskisin tuon merkiksi lapsen pahasta olosta ja miettisin, missä on vanhempina menty vikaan, että lapsi noin haluaa minulle pahaa. Ei perheenjäsenten kesken tuollainen pahanviljely ole mitenkään tervettä. Ja 129 ylänuolta. Aivan sairasta sakkia täällä palstalla, jossa lapsia ei ymmärretä yhtään. Minäkin rääyin ja vihasin äitiäni koko pienen lapsuuteni ja se ilmeisesti vain kehtasi samalla lailla kuin sinä olla ylimielinen sitä kohtaan. Tiedoksesi vain, etten sen jälkeen ja jo lapsuutenikaan aikana koskaan oikeasti rakastanut häntä, koska niin ilkeää ihmistä ei vain yksinkertaisesti voinut rakastaa. Sinä olet samanlainen. Eivät lapsesi oikeasti ja aidosti rakasta eivätkä kunnioita sinua, koska heidän mielipahansa ja se, että olet heitä loukannut, on sinulle jopa huvittavaa.
Et näe toisen ihmisen sisälle ja olet kylmä ja kamala ihminen. Hyi olkoon.tää viesti oli jotenkin outo, mutta ehkä se kumpuaa siitä, että sinulla oli huono lapsuus ??? Se ei ole tunteetonta eikä kylmää, että hyväksyy ja sietää lapsensa kiukuttelun. Se on rakkautta ja ymmärrystä. 7-vuotiaalla on rankkaa koulunaloitus ja kasvaminen ja kotona sitä saa sitten purkaa äitiin ja isään, koska vanhemmat jaksaa ja kestää lapsen kaikki puolet.
Yleensä ne, joilla menee huonosti kotona, eivät uskalla näyttää tunteitaan ja turvallisessa ympäristössä uskaltaa. Kun lapsi sanoo äidille että hukkuisit säkin pissaan ja kakkaan, niin ei siihen kukaan suhtaudu ylimielisesti mutta ymmärtää, että lapsi siinä purkaa itseään ja oikeasti kaipaa vielä paljon sen äidin syliä ja turvaa. Se on juuri sitä ihmisen sisälle näkemistä.
Niin ai "turvallisessa ypäristössä" uskaltaa? Mietipä sitten pikkuisen, jos se "turvallinen ympäristö" haukkuu sinut tuollaisista puheista? Onko siinä silloin nähty lapsen sisälle, onko? Ja jos ei vastata mitään, mutta hymyillään sissänpäin ikään kuin asia ei koskettaisi äitiä ollenkaan, niin millälailla tällainen on lapselle turvallinen ympäristö? Aika vihamielinen se minusta on.
Toki voi olla, että se on jo sadas kerta, kun lapsi saa hyväksyntää sanoessaan kakka ja pissa, mutta entä se lapsi, joka pn saanut sitä nolla kertaa?
Ja sittn täällä neuvotaan olemaan välitämättä? Edelleenkään se lapsi ei sitten saa ainakaan hyväksyntää, jos ketjua lukee äiti, joka ei hyväksyntää anna.
Enkä edes ymmärrä, miksi lapselle pitäisi antaa hyväksyntää, kun hän käyttäytyy pahasti ja väärin siinä?
9
Kyllä on herkkänahkaista. Ei kaikkea tietenkään pidä hyväksyä (huorittelut ym.), mutta jos kakkaan hukkumista toivotaan niin hienoa, lapsellasi on mielikuvitusta! Nyt tässä tilanteessa sinä olet se vanhempi ja opetat mikä on soveliasta ja mikä ei. Et mene nurkan taakse parkumaan kun lapsesi sanoi pahasti. Muuten menee auktoriteetti pahasti metsään.
Meillä 5-vuotias on oppinut isoveljeltään "typelä iliootti" mikä ärrä- ja d-vikaisena kuulostaa lähinnä huvittavalta, mutta en itke asiaa. Totean vain miten typerää on sanoa tuollaista, koska siitä pahoittaa mielensä.
Meidän 8-v esikoinen ei ole suuttunut kunnolla kuin pari kertaa elämässään. Vähän aika sitten hermostui pikkuveljeen ihan kunnolla ja oikein puhisten ja täristen huusi tälle "jos et nyt lopeta, niin en paista sinulle kertaakaan lättyjä kun muutamme aikuisena omaan kotiin!". <3
Argh sori mun on pakko sanoa mut vihaan ihmisiä jotka on tyhmiä kun saappaat if you know what I mean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näe toisen ihmisen sisälle ja olet kylmä ja kamala ihminen. Hyi olkoon.tää viesti oli jotenkin outo, mutta ehkä se kumpuaa siitä, että sinulla oli huono lapsuus ??? Se ei ole tunteetonta eikä kylmää, että hyväksyy ja sietää lapsensa kiukuttelun. Se on rakkautta ja ymmärrystä. 7-vuotiaalla on rankkaa koulunaloitus ja kasvaminen ja kotona sitä saa sitten purkaa äitiin ja isään, koska vanhemmat jaksaa ja kestää lapsen kaikki puolet.
Niin ai "turvallisessa ypäristössä" uskaltaa? Mietipä sitten pikkuisen, jos se "turvallinen ympäristö" haukkuu sinut tuollaisista puheista? Onko siinä silloin nähty lapsen sisälle, onko? Ja jos ei vastata mitään, mutta hymyillään sissänpäin ikään kuin asia ei koskettaisi äitiä ollenkaan, niin millälailla tällainen on lapselle turvallinen ympäristö? Aika vihamielinen se minusta on.
Toki voi olla, että se on jo sadas kerta, kun lapsi saa hyväksyntää sanoessaan kakka ja pissa, mutta entä se lapsi, joka pn saanut sitä nolla kertaa?
Ja sittn täällä neuvotaan olemaan välitämättä? Edelleenkään se lapsi ei sitten saa ainakaan hyväksyntää, jos ketjua lukee äiti, joka ei hyväksyntää anna.
Enkä edes ymmärrä, miksi lapselle pitäisi antaa hyväksyntää, kun hän käyttäytyy pahasti ja väärin siinä?
9
Siis miten ihmeessä sä voit ottaa _KAIKEN_ noin pahasti ittees? En tajua miten jollain voi olla noin vääristynyt ja kieroitunut ajatusmaailma.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on herkkänahkaista. Ei kaikkea tietenkään pidä hyväksyä (huorittelut ym.), mutta jos kakkaan hukkumista toivotaan niin hienoa, lapsellasi on mielikuvitusta! Nyt tässä tilanteessa sinä olet se vanhempi ja opetat mikä on soveliasta ja mikä ei. Et mene nurkan taakse parkumaan kun lapsesi sanoi pahasti. Muuten menee auktoriteetti pahasti metsään.
Meillä 5-vuotias on oppinut isoveljeltään "typelä iliootti" mikä ärrä- ja d-vikaisena kuulostaa lähinnä huvittavalta, mutta en itke asiaa. Totean vain miten typerää on sanoa tuollaista, koska siitä pahoittaa mielensä.
Miten huorittelu eroaa muusta pahantoivomisesta toiselle?
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9Siis miten ihmeessä sä voit ottaa _KAIKEN_ noin pahasti ittees? En tajua miten jollain voi olla noin vääristynyt ja kieroitunut ajatusmaailma.
Miten niin ITSEENI? Luuletko sä, että mä olen maailman ainoa lapsi, jota on kohdeltu näin? Ja etkö todellakaan tajua, miltä se tuntuu? Siis kuulla, että ahaa, pissakakka sanomiseenkin voi jopa joku ja näköjään suurin osa vanhemmista suhtautua hyväksyen sen lapsen?
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten huorittelu eroaa muusta pahantoivomisesta toiselle?
9
Facepalm ja tuhahdin ääneen ja menetin uskoni ihmisyyteen.
A jos iltatoimet on tuollaista tappelua niin ei se kyllä siltä kuulostakaan, että onpas kaikki hyvin.
9