Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on törkeintä, mitä 7-vuotiaanne on sanonut teille?

Vierailija
18.08.2016 |

Minun poika sanoi äsken, että toivoo minun hukkuvan pissaan ja kakkaan.

Luulin, ettei mikään, mitä hän tekee tai sanoo, enää kosketa mutta tässä sitä kyynelehditään.

En viitsi tekstata miehelle työmatkalle, koska ei hänkään voi mitään tälle.

Koko ilta siis ollut niin hirveää vääntöä pojan kanssa. Kaikki kotityöt tekemättä ja huominen valmistelematta. Poika nukkuu ihan rauhallisesti lopultakin. No ei ihme kun on koko illan riidellyt ja tapellut.

Kommentit (266)

Vierailija
81/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole omia lapsia, mutta siskontyttö muistaakseni sanoi tuon ikäisenä (olin hänen ja pikkusiskonsa kanssa saunassa): Sulla on paljon pienemmät tissit kun äitillä.

Onneks neidin pikkusisko (5v) pelasti mun kasvot sanomalla: No **** ei oo vielä aikuinen.

Tuokin oli lähinnä koomista, en mä siitä silloin kamalasti loukkaantunut :'D

Otsikossa kysyttiin, mikä on törkeintä, mitä lapsi on sanonut. Tuo ei ole törkeää eikä lapsi ole pyrkinyt loukkaamaan. Hän on vain ilmaissut tosiasian.

Ymmärsin kyllä otsikon, mutta pointti onkin se, että tuo tosiaan on törkeintä mitä tuon ikäinen on minulle sanonut :) Käsittääkseni tässä ei ole pyydetty ilmoittamaan nimenomaan sellaista törkeyttä, joka loukkaisi/olisi loukannut?

Vierailija
82/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä mystinen mielensäpahoittaja ''Nro 9'' on kyllä melkonen matami ei voi muuta sanoa. Taitaa kyseessä olla teini-ikäinen joka kirjoittelee.

Haista sä paska. Etkö jo ymmärtänyt, miten mua on satutettu lapsuudessa? Luuletko sen haihtuvan jotenkin mustisesti tiettyyn ikään mennessä?

9

Sanotaanko näin että mua on pahoinpidelty lapsena äitipuoleni toimesta, mun äiti kuoli kun olin 15v- Isäni ei uskonut minua kun kerroin äitipuoleni toiminnasta vaan passitti minut ''ongelmanuorena'' nuorisokotiin. Äitipuoleni huoritteli minua, haukkui lihavaksi, lehmäksi etc. silloin kun isäni ei ollut paikalla. Olin normaali nuori jonka itsetunto murskattiin kiven alle. Silti olen päässyt asioista yli käsittelemällä ne enkä jää mankumaan kuinka paskaa kaikki on. Joten teeppä sama perästä.

Miten niin teeppä (ootko joku amis kun kirjoittat tuon ihan naurettavasti...hups..siis väärin?) perässä? Meillä on olleet ihan erilaiset elämät. Eihän se, että sun ongelmat ovat ratkenneet helpommin tee sinusta vielä minkäälaista malliesimerkkiä minulle.

9

Olen korkeakoulutettu ja tienaan todennäköisesti kolme kertaa enemmän kuin sinä elämänkoulussa, kiitos kysymästä.

Miten sitten voit kirjoittaa että teeppä? Ja vaikka tienaisitkin niin mä tulen perimään ja omistan jo nytkin kolme kertaa sen mitä sä saat kerättyä niska limassa mutta mun ei ole tarvinnut tehdä sen eteen mitään.

9

Niin noh itse en lähtisi perintörahoilla ja tekemättömyydellä kehumaan mutta hienoa nähdä että elämänkoulullakin kattaa kuukausittaisen kananpersetukan leikkaamisen.

Niin et tietenkään lähtis, koska et saa mitään tekemättä mitään. Ja siis eihän se sitä tarkoita, etteikö voi asioita tehdä, mutta se ei vain korreloi varallisuuteen.

9

Ootko tosissas et kerskut täällä sillä et sulla on massia ilman et teet mitään :DDDD Ei saatana nyt on niin wt liikenteessä kun vaan voi olla. Mee töihin hiton patalaiska saamaton paska! Elät nytkin meidän muiden verorahoilla.

Ei vaan se on wt, että vedetään palkokasvit henkeen, jos joku oikeasti perii paljon eikä siis luonnollisestikaan tehnyt sen rahan eteen mitään. Käyn töissä, en saisikaan tukia pienten pääomatulojen takia. Mutta tulevaisuudessa kun perin niin pääomatulotkin kasvavat.

9

Olet siis aikuinen? Hoida siis ongelmasi kuin aikuinen, niin sinut voidaan ehkä joskus ottaa vakavasti. Viestisi 36, karmea alatyylinen suunsoitto, muistuttaa enemmän murrosikäisen kiukunpurkausta kuin aikuisen kommenttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lasta, eikä heistä kukaan ole sanonut minulle mitään törkeää. Pissa-kakka vitsit ovat ruminta kielenkäyttöä, mitä meillä on ollut. Edes tyhmäksi ei ole haukuttu. Mallioppimista, itse en myöskään hauku, nimittele tai puhu törkeyksiä.

Sun lapsilla onkin varmaan hyvä olla. Se on ihana asia.

9

Katsokaa nyt millaisia paholaisia te olette; tähän on tullut alapeukkuja.

9

Alat meneen vähän liian pitkälle. Siisti suus tai lähde lenkille.

Se on vain sun naurettava mielipiteesi. Miksi mä millään tavalla seuraisin sun ajatuksia missään? En edes tunne sua. Sä et merkitse mulle yhtikäs mitään.

9

Luojan kiitos, ettei tunneta toisiamme. Jos oot kivikissaäiti, niin säälin sun miestä, lapsia ja äitiä. Toivottavasti saat jostain apua noihin mielenterveys ongelmiis.

Vierailija
84/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ysi on niin varma että perii? 

Kuvitelkaa sen raivoa kun pesänselvityksessä käy ilmi että paha äiti lahjoitti kaiken omaisuutensa joillekin Helsingin löytöeläimille. Silloin ei saa edes lakiosaa.

Tule sitten palstalle purkamaan tunnetiloja.

Vierailija
85/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä mystinen mielensäpahoittaja ''Nro 9'' on kyllä melkonen matami ei voi muuta sanoa. Taitaa kyseessä olla teini-ikäinen joka kirjoittelee.

Haista sä paska. Etkö jo ymmärtänyt, miten mua on satutettu lapsuudessa? Luuletko sen haihtuvan jotenkin mustisesti tiettyyn ikään mennessä?

9

Sanotaanko näin että mua on pahoinpidelty lapsena äitipuoleni toimesta, mun äiti kuoli kun olin 15v- Isäni ei uskonut minua kun kerroin äitipuoleni toiminnasta vaan passitti minut ''ongelmanuorena'' nuorisokotiin. Äitipuoleni huoritteli minua, haukkui lihavaksi, lehmäksi etc. silloin kun isäni ei ollut paikalla. Olin normaali nuori jonka itsetunto murskattiin kiven alle. Silti olen päässyt asioista yli käsittelemällä ne enkä jää mankumaan kuinka paskaa kaikki on. Joten teeppä sama perästä.

Miten niin teeppä (ootko joku amis kun kirjoittat tuon ihan naurettavasti...hups..siis väärin?) perässä? Meillä on olleet ihan erilaiset elämät. Eihän se, että sun ongelmat ovat ratkenneet helpommin tee sinusta vielä minkäälaista malliesimerkkiä minulle.

9

Olen korkeakoulutettu ja tienaan todennäköisesti kolme kertaa enemmän kuin sinä elämänkoulussa, kiitos kysymästä.

Miten sitten voit kirjoittaa että teeppä? Ja vaikka tienaisitkin niin mä tulen perimään ja omistan jo nytkin kolme kertaa sen mitä sä saat kerättyä niska limassa mutta mun ei ole tarvinnut tehdä sen eteen mitään.

9

Niin noh itse en lähtisi perintörahoilla ja tekemättömyydellä kehumaan mutta hienoa nähdä että elämänkoulullakin kattaa kuukausittaisen kananpersetukan leikkaamisen.

Niin et tietenkään lähtis, koska et saa mitään tekemättä mitään. Ja siis eihän se sitä tarkoita, etteikö voi asioita tehdä, mutta se ei vain korreloi varallisuuteen.

9

Ootko tosissas et kerskut täällä sillä et sulla on massia ilman et teet mitään :DDDD Ei saatana nyt on niin wt liikenteessä kun vaan voi olla. Mee töihin hiton patalaiska saamaton paska! Elät nytkin meidän muiden verorahoilla.

Sitten tällaisten hoito ja lääkitys maksetaan vielä meidän verorahoista.... Huoh

Sun lapsesi viiltelyt ne meidän verorahoista maksetaan. Älä sitten ole kuin se olisi lapsesi itsnäinen ongelma, taustalla on oma puusilmäisyytesi lapsen tarpeille.

9

Vierailija
86/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 on just niitä jotka luulee olevansa hyviä vanhempia, mutta oikeasti on lastensa vihaama kusipää. Aikuisina ottavat sitten etäisyyttä, kun tajuavat joskus toivottavasti, ettei vanhemmalla enää ole heihin valtaa, vaikka koko lapsuuden sitä olikin. Tai eihän tuo naureskelu vielä vallasta yksinomaa kerro, mutta sekin on tällaisilla tunteettomilla vanhemmilla riskinä, että heillä on lapsen koko lapsuuden ajan kaikki valta lapseen eikä lapsi ikinä kasva vaan aikuisuudessa sitten näkyy kaikki vanhemmuuden ongelmat.

9

Jos et trollaa niin hae apua. Voisit saada apua terapiasta. Projisoit nyt omaa lapsuuden traumaasi tähän ketjuun.

Haista paska, olen aivan varma, että siellä kasvatetaan yhtä tunnekylminä lasten tunteista välittämättä lapsia jos heidän ajatuksilleen ja tunteilleen kerran voidaan nauraa! Eli ei edes oteta tosissaan. Mistä sinä tiedät olevasi lapsesi suhteen aina oikeassa? Onko hiukan törkeää valita välinpitämättömyys ja nauraminen, kunnsen riskinä saattaa oolakin oma täydellinen virhearvio lapsen tunteista? Haluatko todellakin pilata lapsesi elämän?

9

Mä nauran sulle :D Mitenkähän tähän asti on elossa selvitty kun lapsia ei oo paapottu pilalle... :D

Vierailija
87/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

9

9

9

Ei vaan se on wt, että vedetään palkokasvit henkeen, jos joku oikeasti perii paljon eikä siis luonnollisestikaan tehnyt sen rahan eteen mitään. Käyn töissä, en saisikaan tukia pienten pääomatulojen takia. Mutta tulevaisuudessa kun perin niin pääomatulotkin kasvavat.

9

Olet siis aikuinen? Hoida siis ongelmasi kuin aikuinen, niin sinut voidaan ehkä joskus ottaa vakavasti. Viestisi 36, karmea alatyylinen suunsoitto, muistuttaa enemmän murrosikäisen kiukunpurkausta kuin aikuisen kommenttia.

Ei sun mua tarvitse ottaa vakavasti. Sä voit ihan rauhassa ravata sen itsepilaamasi lapseen kanssa mielenterveysklinikalla kuulematta mitä mä sanoin. Ja jos lapsesi saa terveen psyyken niin sitten mulla ei varsinkaan ole sulle mitään asiaa tällä hetkellä.

9

Vierailija
88/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei ostanut minulle karkkia kaupasta vaikka halusin, hän ei ostanut ponia vaikka halusin ja minulla oli ennestään vaan kuusi ponia joten te kermaperseet ette ymmärrä kuinka kaltoin minua on kohdeltu!!!

9

Vierailija
89/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

9

9

9

9

Ei sun mua tarvitse ottaa vakavasti. Sä voit ihan rauhassa ravata sen itsepilaamasi lapseen kanssa mielenterveysklinikalla kuulematta mitä mä sanoin. Ja jos lapsesi saa terveen psyyken niin sitten mulla ei varsinkaan ole sulle mitään asiaa tällä hetkellä.

9

Ts. jos lapsellesi kasvaa/kehittyy terve psyyke. Eihän sitä tyhjästä "saada". Tai menetetä.

9

Vierailija
90/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaikkien lapset on normaaleja ja tasapainoisia toisin kun sinä vaikka ikää on luultavasti vähemmän.

Vierailija
91/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaikkien lapset on normaaleja ja tasapainoisia toisin kun sinä vaikka ikää on luultavasti vähemmän.

Voi idiootti pieni kun ei sillä asialla olekaan mitään tekemistä ikävaiheen tai iän kanssa.

9

Vierailija
92/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa että joka ketjusta löytyy se yksi mielenterveyspotilas

Vierailija
93/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi idiootti pieni kun ei sillä asialla olekaan mitään tekemistä ikävaiheen tai iän kanssa.

9

No ei nähtävästi katso tyhmyys ikää kun noita sun kommentteja lukee :)

Vierailija
94/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mä vain mietin kun vastaajat eivät ollenkaan ottaneet huomioon, että entä jos ap:n lapsen sanojen takana onkin lapsen kokema paha olo? Että miten ihmeessä voitte ohittaa sen mahdollisuuden kokonaan noin? Aivan varmasti palstalla on myös äitejä, joiden lasten käytös on merkki siitä. Niin sitten neuvotaan että mitäs tyhmää tuntuu ap missään, mä pystyn vain nauramaan tuommoiselle. Kävi surku jo ihan aloittajankin tunteiden puolesta.

9

Vierailija
95/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että missä oli empaattiset, aloittajaa oikeasti auttavat vastaukset? Aloittajalla oli paha mieli, miten esim. tää 2 kuvitteli oman kommenttinsa lohduttavan? Jos hän pystyykin nauramaan, niin aika ylimielinen vastaus toiselle, joka on aivan erilaisissa tunnelmissa.

9

Vierailija
96/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että missä oli empaattiset, aloittajaa oikeasti auttavat vastaukset? Aloittajalla oli paha mieli, miten esim. tää 2 kuvitteli oman kommenttinsa lohduttavan? Jos hän pystyykin nauramaan, niin aika ylimielinen vastaus toiselle, joka on aivan erilaisissa tunnelmissa.

9

Ai sä koet sun vastaukset empaattisena puolustuksena hahahahah

Vierailija
97/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan, että kysyttäisiin lapselta. Mietittäisiin, miltä lapsesta täytyy tuntua, että sanoo tuollaista. Pahaa oloa Suomessa lapsiin jätetään just näin, että ei oikeasti ymmärretä toisten pahaa oloa.

9

Vierailija
98/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran aikuinen koen olevani, että lapsen sanomana mikään ei mene ytimiin. Omalta kohdaltani tosin lapset eivät juuri heittele hävyttömyyksiä, pahin lienee "tyhmä isi" nelivuotiaan sanomana, josta keskusteltiin asiallisesti jälkeenpäin. Olen sanonut lapsille, että minulle saa ja pitää sanoa ihan kaikki, jos jokin asia vit... harmittaa. Muille ihmisille sitten eri säännöt.

Vaimo ei kestä tuollaistakaan (esim. tyhmä, pöljä), vaan vetää herneet nenään. En käsitä.

Mutta aikuisen tehtävähän on kestää lasten tunnekuohut. Sillon, ku tilanne on päällä, on turha yrittää keskustella tai muutakaan "kasvatusta". Ensin rauhoitutaan, sovitaan ja sitten keskustellaan. Varsinkaan oma hermostuminen ei auta.

Vierailija
99/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

Ai sä koet sun vastaukset empaattisena puolustuksena hahahahah

Niin en kylläkään sanonut. Tosin en ole aloittajan surua halunnut lytätä, vaan hänen ylitseen puhuneille sanoa asioita.

9

Vierailija
100/266 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aloittajassa on vielä sen verran tuntosarvia lapsen tunteille, että häneen jotenkin sattui lapsen sanat, koska tajuaa, että lapsikaan ei voi nyt parhaalla mahdollisella tavalla.

9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan