Olen ansassa avioliitossa koska ei ole taloudellisesti varaa erota!
Ei taida olla muuta keinoa vapautua kun kuolla pois!
Kommentit (18)
Mitäs sitten teet, jos miehesi lähtee?
Vierailija kirjoitti:
Selitä tarkemmin, miten niin ei ole varaa?
Asuntolainaa plus muuta lainaa ja taloa ei voi myydä.
Olen työssä miehen firmassa, joten työtkin loppuisivat.
Varaa on kyllä erota. Mutta ei ehkä pitää nykyistä elintasoa yllä.
Aina on varaa, mutta elintaso vaan laskee. Siihen tottuu kyllä! Olen itse asunut lapsen kanssa 24 neliön yksiössäkin. Raha on huono syy jatkaa kuolleessa suhteessa.
Miksei taloa muka voi myydä?
Vuokrallekin voi muuttaa ja saada työttömyysturvaa ja asumistukea ja toimeentulotukea.
Aina on varaa erota. Tämä on mielipiteeni, mutta voi tietysti olla erityistilanteita, joita en osaa pohtia.
Aina on varaa, se on järjestelykysymys. Minkä hinnan olet maksamaan onnellisesta, omasta elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Miksei taloa muka voi myydä?
Vuokrallekin voi muuttaa ja saada työttömyysturvaa ja asumistukea ja toimeentulotukea.
Hometalo.
Ei ole varaa maksaa kahta asuntoa, hometalon laina ei katoa eikä mies halua lunastaa puolikasta enkä minä saa lainaa hänen puolikkaansa lunastamiseen.
Lainaa voi maksaa yhtä hyvin naimisissa kuin sinkkunakin. Työpaikkoja on muuallakin kuin miehen firmassa. Avioero ei maksa käytännössä mitään ja siihen on varmasti varaa, jos oikeasti haluaa erota.
Sitä se teettää kun valitsee miehen lompakon perusteella.
Itse valittu vankila. Mikäänhän ei pakota miestäsi olemaan eroamatta. Jos liittonne natisee, tekisin varasuunnitelman jo ihan senkin varalta.
Mä valitsin uuden elämän (eron). Elämä on valintoja. Lähes menetin lapset, talous aivan kuralla, mutta pääsin velkasaneeraukseen.
Valitsisin saman uudelleen, siis eroaisin, ennemmin kuin henkisesti kuolisin karmeassa avioliitossa.
Asioilla on tapana järjestyä, aina on toivoa (niin kauan kun on elämää).
Kannattaa miettiä minkälaista elämää haluaa elää esim. 5 ja 10 vuoden päästä...
Homeasunto on kyllä loukku. Täytyy myydä purkukuntoisena eli tontin hinnalla. Tappiota tulee, mutta sitten vuokralle ja hakemaan tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuntolainaa plus muuta lainaa ja taloa ei voi myydä.
Olen työssä miehen firmassa, joten työtkin loppuisivat.
Miksei taloa voi myydä?
Ihan hyvin voi jatkaakin siellä miehen firmassa kunhan pitää välit hyvänä. Selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ette kai te asu hometalossa?
Asumme.
Vierailija kirjoitti:
Homeasunto on kyllä loukku. Täytyy myydä purkukuntoisena eli tontin hinnalla. Tappiota tulee, mutta sitten vuokralle ja hakemaan tukia.
Vuokratontti.