Onko ns pelilaseista hyötyä? Nuorella migreeni ja on paljon koneella
En ole huomannut yhteyttä screenin tuijottamisen ja migreenin välillä, mutta voisiko ne auttaa? Nyt ruutuaika vain lisääntyy, kun osa lukiokirjoista on sähköisiä.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Jos ruudun katselusta tulee päänsärkyä, niin laseista on hyötyä. Mun ekat lasit oli +0,25 ja +0,5 eli melkoisen olemattomat tehoiltaan, mutta päänsäryt loppu.
Migreenillä ja ruudulla/lukemisella ei ainakaan mulla ole mitää yhteyttä.
Ap ei tarkoittanut lukulaseja, vaan pelilaseja, jotka suojaavat tietyiltä valotaajuuksilta, jotka tulevat näytöstä.
En tarkoita laseja vahvuuksilla, vaan sellaisia suojalaseja, jotka muuttaa valaistusta tai jotain.
Eikä hän ole huomannut yhteyttä migreenin ja pelaamisen välillä, mutta olisiko hyötyä varmuuden vuoksi.
Ap
Kannattaa hoitaa myös istuin ja ergonomia kuntoon. Niskan jännitystilat on mahdollinen triggeri.
Mitäs jos pelaisi vähemmän ja jättäis ruutuajan niihin pakollisiin?
Vierailija kirjoitti:
En tarkoita laseja vahvuuksilla, vaan sellaisia suojalaseja, jotka muuttaa valaistusta tai jotain.
Eikä hän ole huomannut yhteyttä migreenin ja pelaamisen välillä, mutta olisiko hyötyä varmuuden vuoksi.
Ap
Ai sellasiakin on... juu tunnustan tyhmyyteni.
Jos talous kestää niin kokeilkaa. En itse usko tollaseen, mutta varma en voi olla joten koittaa vois.
Kannattaa muuten pitää migreenipäiväkirjaa, niin vois saada selville laukaisevan tekijän. Mulla esim. tulee migreeni aina kun stressi laukeaa.
T:1
Pelilaseja paremmaksi kuvittelisin nämä sinivalolasit.
Ja itse pidän tabletilla ja näytöllä kirkkauden kohtuullisen alhaisena ja kontrastin pienenä. Lisäksi pitää varmaan vältellä pelejä, joissa paljon välkettä ja vilisevää kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Pelilaseja paremmaksi kuvittelisin nämä sinivalolasit.
Ja itse pidän tabletilla ja näytöllä kirkkauden kohtuullisen alhaisena ja kontrastin pienenä. Lisäksi pitää varmaan vältellä pelejä, joissa paljon välkettä ja vilisevää kuvaa.
Linkki ei aukea..?
On hyötyä. Paljonkin.
Itse viettänyt koneella aikaa koko elämäni läpi. Sinivalo-lasit auttoivat päänsärkyyn ja silmien väsymiseen.
Toinen iso juttu oli jooga yläselellä. Niskat menee nopeesti jumiin ja sitä kautta pääkin ihan solmussa.
Tässä esim vaihtoehtoja pelilaseihin: https://asmr.fi/sinivalolasit/
Jos ruudun katselusta tulee päänsärkyä, niin laseista on hyötyä. Mun ekat lasit oli +0,25 ja +0,5 eli melkoisen olemattomat tehoiltaan, mutta päänsäryt loppu.
Migreenillä ja ruudulla/lukemisella ei ainakaan mulla ole mitää yhteyttä.