Kirjoita tähän sen koulun nimi missä sinua on kiusattu
Ja voit myös kertoa miten sinua on siellä kiusattu?
Kommentit (956)
Hyökkälän yläaste, Tuusula. Koko yläaste oli täyttä helvettiä henkisen väkivallan takia, tuskin edes opin mitään noina vuosina. Onneksi häiriköt eivät seuranneet perässä lukioon.
Vierailija kirjoitti:
Tehtaanpuiston yläaste
Syrjitty, nimitelty ja leimattu, lukollisen kapin oveen herjoja kirjoitettu, kivillä heitetty koulun pihalla, levitetty valheellisia juoruja
N27
Minua nimiteltiin samassa paikassa, syrjittiin, levitettiin valhejuoruja sekä nettikiusattiin
Meidän koulussa ei kiusattu eikä koulun nimeäkään ole täällä. Hyvä ! Hyvin lievää nahinaa oli kyllä. Tytöt asialla.
Ei taida sellaista koulua olla olemassakaan , missä kiusaamista ei olisi tapahtunut.
Kontiolahti, yläaste. Kiusaajan perhe hukkui juhannuksena lähelle kesämökkiämme. Olin lähinnä vahingoniloinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida sellaista koulua olla olemassakaan , missä kiusaamista ei olisi tapahtunut.
Voi ollakin mutta meidän koulussa ei edes tarvinnut puuttua tuollaiseen. Uskomatonta mutta hyvin toimiva koulu oli. Ja oppilaana joka liikkuin kaikissa ryhmissä olisin tiennyt.
Maikkulan ala-aste, kiusaajien paratiisi.
Alakylän koulu, Kiiminki. Pieni, takapajuinen kyläkoulu ja minä, hieman omalaatuinen ja kummallinen "outolintu". Jatkui suunnilleen kolmosluokasta kuudennen luokan loppuun.
Kaisaniemen ala-aste, Helsinki.
Kiitos kaikki silmänne ummistaneet luokkatoverit.
Helsingin Suomalainen Yhteiskoulu SYK. Ei ihme että on saanut tässä ketjussa monta mainintaa.
Pelimannin ala-aste
Kannelmäen ala-aste
Meilahden ylä-aste
Hausjärven ylä-aste
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousiainen, Henrikin koulu. Kolme vuotta fyysistä ja psyykkistä, rankkaa pahoinpitelyä ja suoranaista vainoa. Fyysiset vammat niin pahoja, että esim. murtumia ei enää voi korjata ja olen loppuikäni kaksi sormea 'käppyrässä'. :(
Tuohan olisi ollut poliisiasia. Olisi ehdottomasti pitänyt viedä asia eteenpäin.
Kerroin rehtorille. Minä (!) sain jälki-istuntoa, pitkän puhuttelun ja sopeutumattoman maineen. :( Koulussa ei kuulemma kiusattu ketään ja olin itse (!!) ajanut tilanteen sellaiseksi. Tätä siis vaan jatkui ja jatkui kaikesta huolimatta. Kerroin myöhemmin myös terveydenhoitajalle, ei reaktiota! Paikallisten isojen maanomistajien lapset olivat aina viattomia pulusia, samoin kunnan työntekijöiden jälkikasvu. Eipä meitä muita paljon sitten ollutkaan...
sanon kaikiile, jotka ovat joutuneet kiusatuiksi. ne kiusaajat ovat olleet teille kateellisia.
teissä ei itsessänne ole mitään syytä ollut, mutta se kateus, vie vaikka kalatkin vedestä.
nämät samat kiusaajat jatkavat, työpaikalla/harrastuksissa/vanhainkodeissa, sitä samaa kiusaamistaan.
useimmat kiusaajat kohtaavat kuitenkin, kohtalonsa, alkoholin/huumeiden/vankilan/kuoleman myötä.
te kiusatut, olette selvinneet (osa ei), olkaa ylpeitä itsestänne ja puhukaa joka paikassa, että teitä on kiusattu. kertokaa rohkeasti asiat, kuten ne ovat olleet, näin saatte itsellenne mielenrauhan.
minä puutun heti kiusaamiseen, jos vähänkin näen. oli tilanne mikä hyvänsä.
erään kerran Kelan virkailija, kyykytti erästä hiljaista miestä. minä nousin ylös penkiltäni ja sanoin hyvin kuuluvalla, selkeällä äänellä, anna virkailija olla viimeinen kerta, kun kiusaat asiakasta.
kaikki hiljeni, virkailija poistui paikalta eikä enään näkynyt ja asiakasta tuli palvelemaan toinen virkailija joka hoiti tehtävänsä asianmukaisesti.
kaikille kiusatuille voimia, terveyttä, onnea, rakkautta. olkaa rohkeat, älkää pelätkö. TE PÄRJÄÄTTE AINA, mutta kiusaajanne ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousiainen, Henrikin koulu. Kolme vuotta fyysistä ja psyykkistä, rankkaa pahoinpitelyä ja suoranaista vainoa. Fyysiset vammat niin pahoja, että esim. murtumia ei enää voi korjata ja olen loppuikäni kaksi sormea 'käppyrässä'. :(
Tuohan olisi ollut poliisiasia. Olisi ehdottomasti pitänyt viedä asia eteenpäin.
Kerroin rehtorille. Minä (!) sain jälki-istuntoa, pitkän puhuttelun ja sopeutumattoman maineen. :( Koulussa ei kuulemma kiusattu ketään ja olin itse (!!) ajanut tilanteen sellaiseksi. Tätä siis vaan jatkui ja jatkui kaikesta huolimatta. Kerroin myöhemmin myös terveydenhoitajalle, ei reaktiota! Paikallisten isojen maanomistajien lapset olivat aina viattomia pulusia, samoin kunnan työntekijöiden jälkikasvu. Eipä meitä muita paljon sitten ollutkaan...
Ihan hirveää! Miksi ihmeessä rehtori vältteli vastuutaan? Tuntuu pahalta sun puolesta.
Mellunmäen ala aste. Koska mukva opettaja jäi lomalle, kiusaajatytöillä oli aikaa kiusaamiseen ja muiden opettajien asenne "älä välitä" no vaikea oli olla välittämättä kun joukosta eristettiin ja nimiteltiin. Yksi kiusaajista palkittiin hymytyttö patsaalla, koska hän osasi esittää ja hymyillä opettajille ja toi kukkia opettajille.
Hylli, kiusaamista siksi koska en kuulunut mihinkään tiettyyn kategoriaan. En kuulunut nörttityttöihin, en kuulunut päihteitä vetäviin kovisnuoriin, en urheilullisiin enkä mihinkään muihin. En oikeastaan vieläkään saa itseäni kuulumaan mihinkään tiettyyn kategoriaan, mutta en edes haluaisi ja sehän siinä koulussa joitain ärsyttikin että joku voi vaan olla ilman mitään "leimaa". Tosin näin koulussa paljon pahempaakin kiusaamista, yhtä poikaa mm. pyöriteltiin ja potkittiin käytävillä kuin palloa.
Helsingissä ala asteella tehtiin minusta pikkutytöstä h*rittelu nettisivut julkisesti kaikkien näkyviin suuren kirosanalistan kera, en vieläkään tiedä oliko teon taustalla kiusaajatytöt vaiko yksi sukulainen. Jotkut vihasivat minua suuresti pikkutyttönä. Mutta karma on joskus olemassa. Onneksi olen vahva ihminen joten en muistanut edes tätä asiaa kun nyt aloin miettiä miten ikävää ja ilkeää aikaa koulu oli, siksi en jatkanut opintoja enkä valmistunut mihinkään ammattiin jotta pääsin eroon kouluista ja kiusaajamaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Pelimannin ala-aste
Kannelmäen ala-aste
Meilahden ylä-aste
Hausjärven ylä-aste
Vaihdoitko kouluja aina kiusaamisen vuoksi vai miksi noin monta peruskoulua?
Vierailija kirjoitti:
Hylli, kiusaamista siksi koska en kuulunut mihinkään tiettyyn kategoriaan. En kuulunut nörttityttöihin, en kuulunut päihteitä vetäviin kovisnuoriin, en urheilullisiin enkä mihinkään muihin. En oikeastaan vieläkään saa itseäni kuulumaan mihinkään tiettyyn kategoriaan, mutta en edes haluaisi ja sehän siinä koulussa joitain ärsyttikin että joku voi vaan olla ilman mitään "leimaa". Tosin näin koulussa paljon pahempaakin kiusaamista, yhtä poikaa mm. pyöriteltiin ja potkittiin käytävillä kuin palloa.
Selasin ketjua sillä silmällä että joku mainitsisi Hyllin. Minä olin Hyllissä 2000-2004. Minua ei kiusattu mutta muiden kiusaamista välillä näin. Aika vähän sitä tosin sain olla todistamassa.
1982-1991 Olisivat halunneet varmaan tappaa. Hakkasivat, potkivat, löivät, eristivät. 9 vuotta. Mä oon hengis, yksi mun pahimmista kiusaajista on tapettu.