Kirjoita tähän sen koulun nimi missä sinua on kiusattu
Ja voit myös kertoa miten sinua on siellä kiusattu?
Kommentit (956)
Mansikka-Ahon koulu, Kouvola. Kiusaajina sekä oppilaat että opettajat. Ei ole mitään hyviä muistoja sieltä.
Wooot???? Opet vai oppilaat?
Vierailija kirjoitti:
Business College Helsinki
Keljon alakoulu ja Kilpisen yläkoulu. Yksityiskohtia ei liene tarpeen avata.
Aikuisena olen ymmärtänyt, että kiusaajat purkivat minuun omaa pahaa oloaan ja epävarmuuttaan. Lukioikäisenä näin viimeisen kerran yhden heistä kaupassa, jolloin moikattiin ja jatkettiin matkaa. Ei anteeksipyyntöjä, mutta tuo ns. neutraali kohtaaminen oli minulle merkki siitä, että olen päässyt taustastani yli. En syyttele ketään tai ole katkera. Vaikka koulutaival olikin helvetillinen, niin hyvät kotiolot ja perhe tekivät lapsuudestani pääosin hyvän.
Nyt koulumaailmassa itse työskentelevänä olen vakaasti sitä mieltä, että pahoja lapsia ei ole, vain pahoja tekoja. Emme tiedä, millaisia taakkoja toiset selässään kantavat.
Kypärämäen koulu Jyväskylä. Olin samassa kaupunkibussissa silminnäkijänä kun sieltä kyytiin tulevat koululaiset kiusasivat yhtä bussissa urakalla. Kyseessä tytöt joista yksi oli selvästi pääjehu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai nyt missään lukiossa enää kukaan alistu mihinkään kiusaamiseen? 16-19 vuotiaita nuoria jo!
Kuule, työpaikallakin jotkut joutuu kiusatuksi! Älä sinä tule tänne vähättelemään muiden kokemuksia.
ps En ole tuo kyseisen viestin kirjoittajaNo sitten voi ihminen kyllä katsoa peiliin jos aikuisenakaan ei osaa sanoa vastaan :D
Ahaa. Eikö sinulle ura koulukiusaajana riittänyt? Päätitkö jatkaa sitä työpaikkakiusaajana?
Vierailija kirjoitti:
Ihme viboja tästä kiusaamisteemasta täällä riittää.
-ei ole kiusattu yhtään missään, en myöskään ole kiusannut missään.
Oletko pettynyt?
Olit siis itse joko kiusaaja, joka ei tiedostanut kiusaavansa (eli tavallista tyhmempi, empatiakyvytön, tunnekylmä ihminen) tai "viaton" sivustakatsoja.
Tuo "Oletko pettynyt" -lause paljastaa luonteestasi riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Suomalainen Yhteiskoulu.
Ei kai eliittikoulussa kiusata?
Vierailija kirjoitti:
Pieksämäen Yhteislyseo, kiusaajina "opettajat".
Mua kiusasivat oikeat opettajat pitämällä kokeita vaatimalla osaamista. Kokeet ovat epäreiluja, koska niissä pärjäävät ne, jotka lukevat ja ymmärtävät tai ainakin seuraavat tunnilla ja ovat kiinnostuneita asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Suomalainen Yhteiskoulu.
Ei kai eliittikoulussa kiusata?
Kkaikki sinne valitut ei ole eliittiä vaan voi olla joku tosi fiksu ja hyvä oppilas mutta onkin vaikka yh-perheestä, vähävaraisempi, ilman hienoja harrastuksia ja vaatteita. Ei ne toisiaan kiusaa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä Hannu Krankan koulu, Liminka 2000-luvun alussa. Miten yksi tyttö pystyi pyörittelemään kaikkia opettajia ja oppilaita? Meidän luokalla kolme oppilasta (myös minä) vaihtoi kasilla luokkaa hänen takiaan. Vanhemmat ihmettelivät miksei pahoinvoivaa luokkaa saada hajotettua ja kiusaajaa pois koko koulusta. Luulisi tämmöisen olevan häpeäksi koululle. Tämä kyseinen kiusaaja ei ollut uskovainen, vaikka paikkakunnasta voisi kuvitella.
Tämäkin on varmaan niin tyypillinen tapaus ja tähän ketjuun voi varmaan luetella kaikki suomen koulut...
Anna mä arvaan: Tanja (+apurinsa Erja)
Luostarivuoren yläaste 80-luvun lopulla.
Tehtaanpuiston yläaste
Syrjitty, nimitelty ja leimattu, lukollisen kapin oveen herjoja kirjoitettu, kivillä heitetty koulun pihalla, levitetty valheellisia juoruja
N27
Vuosaaren yläaste
Heitelty kivillä koulun pihalla.
N27
Kaanaan ala-aste Raisio, elämäni kamalimmat vuodet. Luokanvalvoja piti myös puhuttelun, kun syrjin muuta luokkaa olemalla yksin - kai, kun ei mukaan huolittu, pilkattiin ja toistuvasti tehtiin naurunalaiseksi.
Vai saaren yläaste, Raisio. Olin niin onnellinen, että pääsen vihdoin vaihtamaan luokkaa, mutta edellinen luokanvalvoja soitti yläasteelle ja vaati, että hänen luokkaansa ei saa rikkoa, kun tulevat niin hyvin toimeen. Ja niin sama painajainen jatkui vielä yläasteen.
Vierailija kirjoitti:
Taivalkosken yläaste
Kiusaamispesäke pahimmasta päästä omana aikanani. Huhut kertoo, että on sattunut suisidi-tapaus kiusaamisten vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kruununhaan yläaste
Sama paikka mulla. 80-90-luvun vaihteessa. Ulkonäöstä ihan jatkuvaa v*ttuilua. Mut sellasta leikkimielistä vaan, kun meillä oli niin kiva luokka... not.
Euran yläaste
Rauman kauppaoppilaitos