Kirjoita tähän sen koulun nimi missä sinua on kiusattu
Ja voit myös kertoa miten sinua on siellä kiusattu?
Kommentit (956)
Mainingin koulu, Espoo.
Pahin kiusaaja 2000-luvun alussa oli uskovainen luokanopettaja (nainen).
Luostarivuoren yläaste 90-luvulla. Rehtori ei meinannut antaa minun vaihtaa koulua kiusaamisen takia ettei koulun maine kärsi. Myöhemmin on käynyt ilmi, että samainen rehtori otti koulun maineen todella vakavasti piilottelemalla ja suojelemalla opettajaa joka oli pedofiili. Kerta kaikkiaan hieno mies. :/
Voisalmen koulu ja Kesämäenrinteen koulu
Kilonpuiston koulu, Espoo
Tunnustan olleeni sekä kiusaaja että kiusattu. Itse olin 7.luokalla mukana porukassa, joka puhui pahaa yhdestä tietystä tytöstä, emmekä päästäneet häntä mukaan omiin juttuihimme. Tämä muuttui 8.luokalla, ja itseasiassa ystävystyimme hänen kanssaan. Minua hävettää edelleen, etten pyytänyt häneltä koskaan anteeksi. En tiedä, ovatko nämä muutkaan tytöt tehneet sitä, vaikka taitavat edelleen pitää yhteyttä.
Minua alkoi sellainen "kovispissisjengi" kiusaamaan 8.luokalla ihan yllättäen. Sain sähköpostin, jossa minua haukuttiin. Provosoiduin ja haukuin takaisin. Siitäkö se soppa syntyi. He piirittivät minut joka ikinen päivä joko koulussa tai sen ulkopuolella. Haukkuivat ja uhkailivat väkivallalla. Kerran olin fyysisessä tappelussa yhden tytön kanssa. Ehkä ansaitsin tuon kaiken olemalla sille yhdelle tytölle aiemmin niin kamala. En tiedä, mutta henkiset arvet se jätti.
Ei ollut helppoa olla nuori :( pelkään hirveästi että oma tyttäreni kokee saman.
N92
Sodankylän yläaste
Kuulin myöhemmin että se pääpiru oli tappanu itsensä
Ei surettanu
Vierailija kirjoitti:
Jokelan yläaste
Juorujen levittämistä, naureskelua, haukkumista todella rumasti, ulkopuoliseksi sulkemista, salakuvien julkaisua netissä haukkumistarkoituksella, koulun seinälle ripustettujen kuvistöiden repimistä silpuksi, ”potentiaalisena seuraavana koulusurmaajana” ilmiantamista henkilökunnalle ilman muuta syytä kuin aiheuttaa minulle ongelmia.Mutta kaikki toki tietää jälkimmäisen koulun maineen. Koko laitos olisi pitänyt sulkea, for good.
Muistan kun siinä Pekka Ericistä kertovassa dokkarissa se hissanmaikka maireasti hymyili että ”Täällä on kiva olla töissä ja meillä on niin hyvä koulu kun ketään ei kiustata...” vitt....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokelan yläaste
Juorujen levittämistä, naureskelua, haukkumista todella rumasti, ulkopuoliseksi sulkemista, salakuvien julkaisua netissä haukkumistarkoituksella, koulun seinälle ripustettujen kuvistöiden repimistä silpuksi, ”potentiaalisena seuraavana koulusurmaajana” ilmiantamista henkilökunnalle ilman muuta syytä kuin aiheuttaa minulle ongelmia.Mutta kaikki toki tietää jälkimmäisen koulun maineen. Koko laitos olisi pitänyt sulkea, for good.
Muistan kun siinä Pekka Ericistä kertovassa dokkarissa se hissanmaikka maireasti hymyili että ”Täällä on kiva olla töissä ja meillä on niin hyvä koulu kun ketään ei kiustata...” vitt....
Sukulaiseni olleet samassa koulussa koulusurmataoauksen aikaan. Yksi sukulaisista oli ampujan kaveri muttei olisi osannut kuvitellakaan että kiusaaminen johtaisi siihen. Sukulaiseni juoksivat luokkahuoneissa peloissaan ja yksi näki kun henkilökuntaa surmattiin. Se että sukulainen sattui olemaan koulussa ainoita jotka puhuivat kouluampujalle ennen tapahtumaa johti siihen että joutui syrjityksi ja valheellisten puheiden kohteeksi
Mankkaan yläaste. Minua ei kiusattu, yritystä oli, mutta siellä oli kamalaa kiusaamista joitakin kohti.
Kurja kuulla 😰 kävin myös Konalan a-a v82 alkaen. Oli paljon kiusaamista sekä siellä että Munkassa. Itsekin sain osani. Tsemppiä sinulle!!!
Vierailija kirjoitti:
Linnukan koulu, Liminka. Ensimmäisellä luokalla kiusaajina olivat opettaja ja eräs tyttöoppilas, jota tämä opettaja puolusti. Ei kuulemma voinut kiusata minua (poikaa), koska tytöt eivät kiusaa ja istuin jälki-istunnossa joka päivä noin vartin verran, koska "olin ollut tuhma" ja yrittänyt mustamaalata tätä kiusaajaani. Kiusaajien määrä lisääntyi sitten myöhemmin ja vasta vitosluokalla uusi opettaja sai kiusaamisen loppumaan ja olen hänelle ikikiitollinen. Tekisi mieli lähettää hänelle Joulutervehdys vuolailla kiitoksilla, mutten kehtaa. Ensimmäisen luokan opettaja tosin sai sen ensimmäisen vuoden jälkeen potkut. Vain yksi kiusaajistani on pyytänyt anteeksi aikuisena. Muilta en edes anteeksipyyntöä odota ja pahin kiusaajani on saanut jo palkkansa kunnon elämämkoululaisena. Tulen aina hyvälle mielelle nähdessäni hänen rappionsa. Itselläni nykyään pyyhkii ihan hyvin.
Kuka ope, etunimi ja milloin? Valitettavasti pahin kiusaajaopeni Marja-Liisa on yhä töissä siellä... Kiitos hänelle siitä että en enää ikinä pysty edes parsimaan sukkia, koska olin hänen mielestään niin huono tekstiilitöissä ja sen takia raskas taakka hänelle ja häpeäksi koko luokan maineelle. Ja sain kuulla tätäkin: "Susta ei voi tulla mitään isona kun et osaa edes parsia sukkia" Kolme vuotta hän kiusasi minua joka v-tun käsityötunnilla ja edes vanhempieni soitot koululle ja opelle itselleen eivät poistaneet ongelmaa.
Limingan lukio oli taas ilmapiiriltään paras oppilaitos missä olen tähän mennessä ollut. Kiitos erityisesti Miikalle ja Pauliinalle.
- Linnukassa 97-03
Kerttulan ala-aste Raisiossa ja kiusaajana opettaja.
Vaisaaren yläaste Raisiossa ja kiusaajana oppilaat.
Kun ketjun lukee, maalaispaikkakunnat korostuvat. Samoin taantuvat teollisuuspaikkakunnat. Lesta-paikkakunnille ei kannata muuttaa. SYK mainittu usein, mutta lukumäärään nähden pääkaupunkiseudulla yllättävän vähän mainintoja. Muistan, kuinka pelkäsin laittaa lapseni Kauniaisiin kouluun, kun muutimme sinne. Luulin, että rikkaiden lapset kiusaavat, mutta lapseni saivat siellä mukavia ystäviä. Loistavat olivat koulut ja kävivät lukionsakin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Hiidenkiven peruskoulu
Muakin! Minkä ikäinen olet? Itse 20v. Kamala koulu.
Rantakylän peruskoulu (nyk. yhtenäiskoulu) Mikkelissä.
Itsestä on alkanut tuntua, että pienet ilkeämieliset ja sisäänpäin lämpeävät tuppukylät ovat kaikkein pahimpia kiusaamisen kehtoja, joissa touhulla on pitkät perinteet ja sitä katsotaan läpi sormien varsinkin jos kiusaajat ovat jonkun paikallisen "parempiosaisen" kersoja. Terveisiä vaan Simpeleelle ja teille entisille koulun kingeille/kuningattarille, jotka tänä päivänä olette keski-ikää lähestyviä, tuppukylään jämähtäneitä luusereita.