Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoita tähän sen koulun nimi missä sinua on kiusattu

Vierailija
17.08.2016 |

Ja voit myös kertoa miten sinua on siellä kiusattu?

Kommentit (956)

Vierailija
401/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyökkälän yläaste, Tuusula. Koko yläaste oli täyttä helvettiä henkisen väkivallan takia, tuskin edes opin mitään noina vuosina. Onneksi häiriköt eivät seuranneet perässä lukioon.

❤️ Olen todella pahoillani ja toivon sinulle hyviä asioita elämässä.

En voi mitenkään ymmärtää tähän ketjuun tulleita vähätteleviä kommentteja. Kun näin tämän, jossa mainittiin koulu, jonka kävin itsekin, tuntui todella pahalta. Vaikka tuskin olemme siellä edes yhtä aikaa olleet. Kun joku kertoo kiusaamisesta, vähintä mitä voitte tehdä, on antaa kertomukselle tilaa ja uskoa kertojaa.

Toivoisin, että jätettäisiin nämä ”pikkupaikkakunnilla kiusataan” ja ”kiusaajat eivät pääse jatko-opintoihin” jne. -stereotypiat sikseen - oman kokemuksensa saa toki aina kertoa, kuten tässä.

KAIKKIALLA on kiusaamista ja rajaamalla se johonkin vähätellään mm. niiden kokemusta, jotka ovat sitä kokeneet nyt vaikka isossa kaupungissa tai vaikka tiedemaailmassa.

Kiitos, sanasi lämmittävät mieltä. Tuosta on paljon aikaa ja olen päässyt siitä yli, mutta meni vuosia, ennen kuin uskoin olevani yhtä arvokas kuin muutkin. Toivon niin kovasti, että muutkin kiusatut saisivat rakennettua itsetuntonsa uudelleen. Itselleni on kehittynyt nollatoleranssi kiusaamista kohtaan ja puutun aina, jos näen sellaista tapahtuvan. Se menee suorastaan ihon alle.

Vierailija
402/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivalkosken yläaste

Kiusaamispesäke pahimmasta päästä omana aikanani. Huhut kertoo, että on sattunut suisidi-tapaus kiusaamisten vuoksi.

Minuakin tuolla kiusattiin pari vuotta. Tästä on tosin jo yli 20 vuotta aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan keskuskoulu. Paskaa teille kaikki kiusaajat, toivottavasti joudutte joskus kokemaan sen saman tuskan kuin itse jouduin 90-luvun puolivälissä.

Vierailija
404/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajakylän koulu, Oulu.

Vierailija
405/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun lasta kiusattais koulussa kävisin itse henkilökohtaisesti "tapaamassa" kiusaajan isää. Joka helvetin kerta ja niin kauan kun kiusaaminen jatkuisi. 

Vierailija
406/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokioisten Miinan koulu (alakoulu) ja Paanan koulu/yläkoulu

Koulut joissa samat suvut kiusaavat monessa sukupolvessa.

Kiusaajien lapsista tulee uusia kiusaajia jne. Tätä kierrettä ei ole saatu katkaistua. 

Vierailija
407/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurajoen yläaste, 87 - 89.

Vierailija
408/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tämä koulu. En halua nimeä mainita. Ala-asteella kiusasi opettaja. Koko ajan kritisoi mua ja mun tekemisiä esim. käsityötunneilla näytettiin kaikille, kuinka huono olen. Ja kirjoitustunnilla en osannut kirjoittaa oikein k-kirjainta. Opettaja arvosteli mua kaikesta ja muiden oppilaiden kuullen ja tunneilla oli sellainen synkkä, painostava ja pelottava tunnelma. En oppinut mitään ekan puolen vuoden aikana ja sitten sain vaihtaa koulua.

Vierailija
409/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun lasta kiusattais koulussa kävisin itse henkilökohtaisesti "tapaamassa" kiusaajan isää. Joka helvetin kerta ja niin kauan kun kiusaaminen jatkuisi. 

Tässä on vaan se, että saisi itse syytteen, jos nyt ymmärrän oikein mitä tarkoitat. Kakarakiusaajilla sensijaan (pahoinpitelijöillä) on vaan oikeuksia, eräskin isä vit**ili sillä, että hänen pahoinpitelijäpoikansa kun on alle 15, niin ei rikosilmoituksetkaan auta.

Vierailija
410/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajia/rehtoreita lukemassa tätä ketjua? Miltä kuulostaa? En syytä ketään teistä, tiedän että työnne on vaativaa, kiusaamista on vaikea havaita jnejne. Mutta kun tätä ketjua on lukenut niin:

a) Jotkut koulut nousevat esiin useammin kuin muut. Joissakin näyttäisi olevan vahva kiusaamisen perinne vuosien/vuosikymmenten ajalta.

b) Kiusatuilla toistuu usein se ettei opettaja, rehtori, kukaan uskonut asiaa, tai puuttunut siihen.

c) Varsinkin maaseudulla tietyt oppilaat tuntuvat olevan erityisasemassa, säännöt eivät koske heitä, koska vanhempien asema paikkakunnalla on jotenkin erityinen, "parempi".

d) ns KiVa-koulu ei tunnu ratkaisseen mitään, sen verran mainintoja sekin on saanut täällä.

Tarinat ovat samankaltaisia vuosikymmestä toiseen. Kannattaisiko tarttua tähän ongelmaan oikeasti, kunnolla. Ja vaikka käyttää tätä ketjua seuraavan kehityspäivän materiaalina? Varsinkin jos koulusi on mainittu kiusaamisesta lähivuosien aikana.

Vierailija
411/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksis Kiven koulu, takapuoleeni työnnettiin rumpukapula ja tätä videota jaettiin somessa. Tästä 10 v.

Vierailija
412/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saukonpuiston erityiskoulu Tampereella. Aloitin siellä itse ensimmäisellä luokalla ja viidennellä luokalla siirryin ns. "normaalikouluun". Jotkut oppilaat olivat aloittaneet siellä normaalikoulussa ja joutuivat sitten sinne Saukonpuiston kouluun erityisopetukseen esimerkiksi oppimisvaikeuksien vuoksi. He pitivät itseään parempina kuin minä jota he pitivät kehitysvammaisena, koska olin ollut "vammaisten koulussa" ensimmäiseltä luokalta alkaen. Siksi he kiusasivat minua. Ja mitä minun siirtymiseni "normaaliin" opetukseen sitten todisti? Minä selvisin yleisopetuksessa kun sain siihen hieman enemmän tukea kuin muut oppilaat ja peruskoulun päästötodistuksen keskiarvo oli yli 8. Kiusaajani eivät pärjänneet kuin erityiskoulussa ja sielläkin heikosti. Nyt minä olen töissä ja pärjään elämässäni hyvin kun taas kiusaajani ovat alkoholisteja, syrjäytyneitä pummeja.

Vierailija
413/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortelan ala-aste ja lyseon yläaste Hämeenlinnassa 80-luvulla

Vierailija
414/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korson koulu, hyi helvetti.

Vierailija
415/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut niin paljon hehkutusta kuin juuri meidän koulu on kiva eikä täällä kiusata. Voitaisiinko luoda joku anonyymi systeemi millä olisi matala kynnys ilmoittaa kiusaamisesta ja myös varmistaa että kiusaajat ja siihen puuttumattomat opettajat oikeasti joutuisivat vastuuseen?

Vierailija
416/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuninkaanhaan yläaste Porissa, 1970-luvulla. Tai se oli ensin Tyttölyseo.

Sekä jotkut opettajat että luokkatoverit kiusaajina. En haluaisi edes ajatella asiaa mutta silloin tällöin se helvetti pulpahtaa mieleen.

Vaatteista ja pärstästä oli joillakin ihme tarve huomautella jatkuvasti. Huonompi numero saattoi tulla koska ope ei tykännyt olemuksestani kun olin köyhistä oloista ja hän sitä paitsi poliittisesti eri mieltä asioiden tilasta.

Vierailija
417/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friisilän koulu, Raisio.

KiVa-koulu, jossa ei eletty niin kuin saarnattiin. Kulminoitui lähinnä yhteen opettajaan, joka ei enää koulussa opeta.

Vierailija
418/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttilan koulu ja Kälviän/Ullavan yläaste.

Vierailija
419/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niemelän koulu, tarkemmin en tiedä, naga.

Vierailija
420/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulun kansainvälinen koulu. Tiedän useamman tapauksen tästä koulusta, että oppilaalle on suorastaan suututtu jos on yritetty kertoa kiusaamisesta. Kaikki on kielletty ja lätisty siitä, että kyseessä on kuitenkin KiVa koulu eikä ketään sen takia kiusata. Olen myös itse nähnyt omin silmin, kun oppilaita on kiusattu luokissa eikä opettajat ole tehneet muuta kuin katsoneet. 

Maikkulan koulussa sama juttu. KiVa koulu, joten kiusaaminen lakaistaan maton alle tai väitetään että kiusattu on itse keksinyt jutun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän