Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoita tähän sen koulun nimi missä sinua on kiusattu

Vierailija
17.08.2016 |

Ja voit myös kertoa miten sinua on siellä kiusattu?

Kommentit (956)

Vierailija
381/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punkaharjun ala-aste 90-luku. 

Vasta eka maininta entisestä kotipaikkakunnasta. Itellä kyseessä oli yläaste 2000-luvulla. Kyllä teki ihanata, kun lukiossa pääsi aloittaa alusta ja sai jättää sen paskan taa.

Vierailija
382/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammalan apukoulu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnainmaan koulun ala-ja yläaste. Musta leviteltiin juoruja, vaatteita haukuttiin, porukalla jätettiin joistain leikeistä ja jutuista pois, potkittu lätkänpelaajien toimesta pöydiltä alas esim. ala-asteen discosta. Jos joku poika yritti kaveerata mun kaa tai osotti kiinnostusta, niin se poika haukuttiin maanrakoon kans.

Sama koulu.

Vierailija
384/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaustisen-Ullavan yläaste. Opettajatkaan eivät puuttuneet kiusaamiseeni...

Vierailija
385/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamulan koulu ja Ahmon koulu Siilinjärvellä. Varastelua, haukkumista, syrjimistä, selän takana pa*kanjauhamista jne...

Vierailija
386/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

paska

Vierailija
387/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin surullinen ketju. Hakekaa apua heti, puhukaa kaikille mahdollisille aikuisille, älkää lopettako, ennen kuin saatte apua. Jos yksi ei auta, kertokaa kotona, harrastuksissa, koulussa terkkarille, siivoojille, toisen luokan opettajalle, vanhemmille, toisille vanhemmille. Kirjoittakaa nettiin ja lehtiin nimettömänä koulusta, ottakaa yhteyttä kouluviranomaisiin. Jos opettaja kiusaa, kertokaa rehtorille ja ylemmille kouluviranomaisille.  Kiusaaminen ei saa jäädä piiloon.  Minullekin on tultu kertomaan käsityönopettajasta, joka kiusasi. Onneksi kertoivat. Asia eteni ja opettajakollegani  sai varoituksen. Tv eläkeope, jonka koulua ei onneksi ole mainittu vielä.

Todella hienoa, että olet puuttunut asiaan ja auttanut kiusattua. Itse en vaan tiennyt mitä olisin tehnyt. Opettajat olivat mieluummin niitä, jotka itsekin ummistivat silmänsä kiusaamiselta ja jotkut jopa nauroivat minua tietyissä tilanteissa. Muistan, kun eräskin oppilas haukkui kuuroksi, kun en kuullut yhtä asiaa ja opettaja ei tehnyt mitään. Sanoin joskus, että olen yksinäinen niin sekin käännettiin niin, että haluan olla mukamas itse yksin ja muut luulevat etten edes kaipaa seuraa, vaikka olin todellisuudessa se kiusattu ja muut jättivät yksin myös. Ei siinä tilanteessa ole helppoa saada asiaa käännettyä oikein, kun vielä niitä kiusaajia monesti kehuttiin, että ovat mukavia. Ei monellakaan lapsella, nuorella tai edes aikuisella ( jos on työpaikkakiusattu)  riitä uskallus ja voimat siihen, että alkaa selvittää asiaa. Monesti kiusattu on myös yksin ja luokka kääntyy sen vanhemman "johtajan" puolelle, että saa olla rauhassa. Omatkin voimani menivät siihen koulun käyntiin ja vaikeaan aineeseen ja sinnittelyyn päivästä toiseen. Vanhemmista ei ollut paljon tukea tai apua ja oikeastaan kielsinkin sitten heitä puuttumasta, kun olisi aiheuttanut vaan lisää pahaa ja mitään eivät olisi muut myöntäneet. Toisaalta ei minulla silti olisi ollut kavereita kuitenkaan ja tavallaan se arki siinä koulussa jo valmiiksi pilalla. En myöskään toisaalta halunnut olla heikko ja kotona kannustettiin vaan kestämään kaikki. Itselläkin oli tietty ylpeys kyllä, että en anna periksi ja taivu. Se toimi silloin ja ihmeen hyvin kestin. Jälkeenpäin ollutkin sitten vaikeaa käsitellä näitä asioita.

Vierailija
388/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutsassa koko kouluajan. Opettajatkin siihen osallistuivat. Kiitos vaan!

Minulla täysin sama kokemus sieltä! Ihan uskomattoman ammattitaidottomia opettajia. En ole oikeasti missään muussa koulussa törmännyt samanlaiseen menoon.

Vierailija
389/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latokartanon peruskoulu, Helsinki. Opettaja kiusasi.

Vierailija
390/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhavan yläaste

Vierailija
391/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimäen yläaste

Vierailija
392/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyökkälän yläaste, Tuusula. Koko yläaste oli täyttä helvettiä henkisen väkivallan takia, tuskin edes opin mitään noina vuosina. Onneksi häiriköt eivät seuranneet perässä lukioon.

❤️ Olen todella pahoillani ja toivon sinulle hyviä asioita elämässä.

En voi mitenkään ymmärtää tähän ketjuun tulleita vähätteleviä kommentteja. Kun näin tämän, jossa mainittiin koulu, jonka kävin itsekin, tuntui todella pahalta. Vaikka tuskin olemme siellä edes yhtä aikaa olleet. Kun joku kertoo kiusaamisesta, vähintä mitä voitte tehdä, on antaa kertomukselle tilaa ja uskoa kertojaa.

Toivoisin, että jätettäisiin nämä ”pikkupaikkakunnilla kiusataan” ja ”kiusaajat eivät pääse jatko-opintoihin” jne. -stereotypiat sikseen - oman kokemuksensa saa toki aina kertoa, kuten tässä.

KAIKKIALLA on kiusaamista ja rajaamalla se johonkin vähätellään mm. niiden kokemusta, jotka ovat sitä kokeneet nyt vaikka isossa kaupungissa tai vaikka tiedemaailmassa.

Vierailija
393/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonrannan kirkonkylän ala- aste.

Vierailija
394/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukivuoren ylä-aste ja aseman ala-aste.

Haukkumista, potkimista, nyrkeillä lyöntiä. Fyysistä ja psyykkistä väkivaltaa.

Kounkäyntini oli yhtä helvettiä. Opettajat eivät välittäneet millään lailla.

Kiusaaminen jätti pysyvät arvet.

Koulukiusaaminen oli myös syy siihen etten jatkanut lukioon.

Vierailija
395/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutuskeskus Salpaus

Vierailija
396/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärpäsen koulu. Se paska vaikuttaa edelleen, vaikka siitä on jo useampia vuosia aikaa.

Mietinkin jo, että onko tuota helvetin esiastetta mainittu täällä. Vietin tuolla elämäni yhdeksän hirveintä vuotta.

Vierailija
397/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehmaisten ala-aste, Tampereella.

Vierailija
398/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaan ala-aste, Lappeenranta.

Pahinta oli se, että minua ilkuttiin usein keskellä oppituntia, eikä opettaja koskaan puuttunut. Asiaa ei edes yritetty ratkaista. Opettajien mielestä olin epäsosiaalinen enkä halunnut olla toisten kanssa, vaikka tosiasiassa vetäydyin, koska suojelin itseäni jokaiseen päivään kuuluvalta haukkumiselta.

Vierailija
399/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollolan yläaste. Koko Suomen koulumaailman persereikä.

Vierailija
400/956 |
24.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläneen yläaste. Ties mikä yhtenäiskoulu on nykyään nimeltään. Tuota kuntaa ei ole enää, kuuluu tätä nykyä Pöytyään. Kiusaaminen alkoi jo aiemmassa koulussa, joka oli niin pieni etten tässä mainitse.

Pahimmat kiusaajat olivat poikia (fyysinen väkivalta ja karkea haukkuminen). Tuntuu ettei lyömisen muisto häviä ikinä, ja lisäksi oli ainainen pelko. Jos jouduin kiusaajien kanssa yksin, tulin hakatuksi.

Tytöt olivat etevämpiä pilkkaamisessa kuin lyömisessä. Opin että minun kuuluu olla yksin, olen liian vastenmielinen muiden joukkoon. Varmaan olinkin outo, mutta jatkuva pelko ja varominen tekee vielä oudommaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi