Kirjoita tähän sen koulun nimi missä sinua on kiusattu
Ja voit myös kertoa miten sinua on siellä kiusattu?
Kommentit (956)
"Kiusaaminen ei saa jäädä piiloon."
Muistakaa kaikki tämä. Kiusaajat haluavat toimia hiljaisuudessa...
Elämänkoulu ja jatkuu vaan tuo kiusaaminen.
Pohjois-Tapiolan lukio, 80-luku.
opettajat olivat sokeita, paitsi miesopettajat, jotka osallistuivat kiusaamiseen.
Erityisesti poikien voikkamaikka Pena.
Surullinen ketju.
Sitä kun haluaisi ajatella, että mitä sitä ihminen toista retuuttamalla itselleen muka saa. Näköjään saa.
Ei tämä muuten näin yleistä olisi.
Kankaankoulu, Kouvola. (entinen oppikuja)
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Tapiolan lukio, 80-luku.
opettajat olivat sokeita, paitsi miesopettajat, jotka osallistuivat kiusaamiseen.
Erityisesti poikien voikkamaikka Pena.
Lisään vielä: kiusaajia olivat pääasiassa tytöt, oikein taitavia kiduttamaan henkisesti niin että siitä ei jää kiinni.
Nykyään moni heistä on opettaja, yksi oikein rehtori.
En ymmärrä tämän ketjun merkitystä. En meinaan jaksa uskoa, että Suomesta löytyisi koulu, missä ei olisi koskaan ketään kiusattu. Itseäni kiusattiin ala-ja yläasteen aikana. Olin silloin kolmessa eri koulussa. Kiusaajat olivat koko ajan samat henkilöt.
Vieremän koulussa, opettajan aloittamana ja innoittamana.
Terveisiä vaan sinulle, Pentti I-S
Munksnäs lågstadieskola ja hödstadieskola. Rikkaille suomen-ruotsalaisille ei ollut ok että luokassa oli vain keskituloisia ja pienituloisia. Ulkopuolelle jätettiin ja kuin halpaa makkaraa katsottiin kun ei ollut merkkivaatteita. Se kiusamisen määrä sai mut työkyvyttömyyteen.
Vierailija kirjoitti:
minä puutun heti kiusaamiseen, jos vähänkin näen. oli tilanne mikä hyvänsä.
erään kerran Kelan virkailija, kyykytti erästä hiljaista miestä. minä nousin ylös penkiltäni ja sanoin hyvin kuuluvalla, selkeällä äänellä, anna virkailija olla viimeinen kerta, kun kiusaat asiakasta.
kaikki hiljeni, virkailija poistui paikalta eikä enään näkynyt ja asiakasta tuli palvelemaan toinen virkailija joka hoiti tehtävänsä asianmukaisesti.
kaikille kiusatuille voimia, terveyttä, onnea, rakkautta. olkaa rohkeat, älkää pelätkö. TE PÄRJÄÄTTE AINA, mutta kiusaajanne ei.
Voi kun Suomessa olisi enemmän sellaisia kuin sinä <3
Kun tuli noita tykkäyksiä onko täällä muita ketä on kiusattu Munkkiniemen ruotsinkielisissä kouluissa? Kertokaa nyt ihmeessä. Vertaistukea!
Vierailija kirjoitti:
Ahmon koulu Siilinjärvellä. Olen yllättynyt, ettei sitä ole mainittu vielä kertaakaan. Ei ollut mikään maailman mukavin paikka monille nuorille.
Mainittiin kolmesti, että kuulostaa paskalta paikalta.
Savion koulu, Kerava ja Jaakkolan yläaste, Kerava myöskin.
Nuolialan ala-aste ja Pirkkalan yläaste 80-90-luvulla.
Harjun ala-aste, Tampere 80-luvulla. Myös seksuaalista häirintää, kourimista.
Mm. eräs näyttelijä ja radiojuontaja olivat kiusaajia.
Roihuvuoren ala-aste 2000-luvun alussa.
"Rajakylän koulu, Oulu."
Täällä toinen. Opet eivät välittäneet. Olivat siis hyväksymässä tällä tavoin rääkkäyksen.
Kunpa tulisi Lloyd-ilmiö tältäkin osin, että saataisiin tähän vääryyteen edes joskus oikeutta.