Kirjoita tähän sen koulun nimi missä sinua on kiusattu
Ja voit myös kertoa miten sinua on siellä kiusattu?
Kommentit (956)
Näin on kirjoitti:
Ennemmin voisi kertoa ne koulut joissa ei kiusattu. Tulisikohan montaakaan. Totuus on että opettajat ja vanhemmat mieluummin kääntävät selkänsä kun puuttuvat "kullannnuppujen" tekosiin.
Näinhän se on että ei valitettavasti ole resursseja vatvoa näitä asioita työpäivän jälkeen.
Harvaa kiinnostaa vatvoa näitä asioita kun on pitkä päivä takana ja pitäisi arjen askareitakin tehdä ja toimittaa.
Opettajillakin on hirveän pitkiä ylityöllistettyjä päiviä ja niin monilla vanhemmillakin.
Pitäisi saada päiviä vähän lyhyemmäksi ja järjestettyä sitä aikaa että saadaan vatvottua kaikki kiusaamiset kuriin. Rahastahan se on kiinni. Valitettavasti talousasiat menee ihmisoikeusasioiden edelle tässäkin ja monessa ympäristöasiassakin.
Vierailija kirjoitti:
Lauritsalan ala-aste, Lappeenranta.
Isäni kävi tuota koulua, väitti, että ketään ei koskaan kiusattu heidän koulussaan - ei hän ainakaan huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Ihme viboja tästä kiusaamisteemasta täällä riittää.
-ei ole kiusattu yhtään missään, en myöskään ole kiusannut missään.
Oletko pettynyt?
Samoin. Minua ei kiusattu enkä minä kiusannut muita. Meillä oli peruskoulussa ja lukiossa tietty oma kaveriporukka, joita kiinnosti koulunkäynti eikä minulle ollut muuten tarvetta miellyttää kaikkia ihmisiä.
Nurmon ala- ja ylä-aste, 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Metropolia AMK
Ikävä kuulla. Siellä opiskelevana en kyllä keksi koulusta enkä opetuksesta mitään muuta hyvää sanottavaa kuin sen, etten ole koskaan havainnut siellä syrjintää/kiusaamista. Esiintyy toki kaikissa kouluissa, varsinkin näin isossa, mutta ensimmäinen tapaus josta kuulen. Meni nekin pisteet
Joensuun yhteiskoulu 1960-luvun lopulla, kiusaajina muutama opettaja. Perheeni oli köyhä ja meillä lapsilla oli mm. huonot vaatteet. Yhtenä pahimmista oli harmaa nutturapää, joka opetti kotitaloutta, käsitöitä ja uskontoa! Mikä aineyhdistelmä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhempi saa tällaisen kidutuksen lopetettua? Kysyn niiltä jotka ovat asian läpikäyneet en niiltä jotka haluavat näsäillä / jeesustella.
Rikosilmoituksella.
Kun on alle 15-v kyseessä ei tästä ole apua. Tein itse rikosilmon lapseni pahoinpitelystä koulussa. Syyllisen isä keuli sillä, ettei teille tästä ilmoituksesta ole mitään hyötyä, kun on alle 15-v kyseessä. Kertoi miten tälle ilmoitukselle nauretaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vesalan yhteiskoulun ala-aste, Helsinki 60-luvun loppu. Ryssäksi ym haukkumista, sylkemistä, vaatteiden repimistä, potkimista, estetty pääsy kouluun lukitsemalla ovet. Opettaja lainasi omia sukkahousujani toiselle tytölle koulun näytelmää varten.
P.s. enkä edes ole ryzzä.
Joutsassa koko kouluajan. Opettajatkin siihen osallistuivat. Kiitos vaan!
Sama. 80-luvun alussa. Lintsasin paljon, koska en halunnut joka päivä mennä rääkättäväksi. Tosin en ollut ainoa luokallamme, jota kiusattiin. Olen joskus miettinyt erästä todella hiljaista ja ujoa poikaa, että kuinka hänellä on mennyt myöhemmin. Itselläni elämä on mennyt aika hyvin, kun pääsin tuolta pois.
Vierailija kirjoitti:
Sama. 80-luvun alussa. Lintsasin paljon, koska en halunnut joka päivä mennä rääkättäväksi. Tosin en ollut ainoa luokallamme, jota kiusattiin. Olen joskus miettinyt erästä todella hiljaista ja ujoa poikaa, että kuinka hänellä on mennyt myöhemmin. Itselläni elämä on mennyt aika hyvin, kun pääsin tuolta pois.
Siis Hämeenkyrön yläaste.
Vierailija kirjoitti:
Kähärin ala-aste, Turku, 1986. Syljettiin päälle, haukuttiin mustalaiseksi (pohjalainen, blondi), sytytettiin toppahousut tuleen, käskettiin vetää käteen ja ottamaan suihin. Minä, 11-vuotias barbeilla leikkivä tavis-tyttö... Kiusaajani olivat kaikki poikia ja joillain ei sitten olleet kotiolot kohdillaan. Jengin johtaja oli psykologin poika, ja eräs toinen poika lyöttäytyi yhteen parikymppisenä melkein viiskymppisen naisen kanssa.
Kaikenlaisia.
Olisin tap...pa.nut tuon kiusaajan.
Jokivarren koulu Orimattila, täälläkin.
Puistolan ala-aste ja yläaste, Helsinki.
Vierailija kirjoitti:
Nastolassa kiusattiin eräässä koulussa. Koulun nimeä en halua kertoa mutta... Koulukiusaajat eivät koskaan joutuneet vastuuseen teoistaan.
Aika monessakin koulussa, Rakokivi, Kirkonkylä ja Kukkanen mainitakseni...
Vierailija kirjoitti:
Pikkolan ylä-aste
Sama, vuosina -94-97.
Vierailija kirjoitti:
Järnefeltin yläaste, Lohja. 90-luvun puolivälissä. Huutelua, nimittelyä, ulkopuolelle jättämistä, nolaamista.
Ikuiset arvet siitä jäi. Olin vahingoniloinen, kun aikuisena kuulin pahimman kiusaajan vammautuneen auto-onnettomuudessa, ja hänen vaimonsa tilittävän, kuinka heidän lapsiaan kiusataan koulussa.
Muistan myös varmasti lopun elämääni, kun kerran eräs koulun suosituista pojista sanoi, että minulla on kaunis paita, joka sopii minulle hyvin. Ystävällisten tekojen ei tarvitse olla suuria.
Itsekin muistan, kun eräs suosittu poika jäi pitämään minulle ovea auki. Ajattelin aluksi, että mitä hän nyt jää odottamaan, mutta katsoi vaan taakseen ja odotti koko sen ajan, että pääsin siihen ovella ja piti sitä auki sen ajan ja minä menin sitten hänen jäljessään sisään. Tulimme osittain samaa matkaa kouluun ja luuli varmasti aluksi, että tulen hänen perässään, mutta matkaa olikin enemmän. Olin ihan varma, että menee vaan sisälle, kun huomaa, että olen vasta niin kaukana, eikä jää odottamaan. Muistan vaan kuinka olin todella iloinen sen jälkeen. Harmi vaan, ettei tämä poika voinut koskaan tutustua minuun paremmin, kun oikeasti huomasi välillä, että olisi tahtonut tulla puhumaan jotain. Hänen kaverinsa puolestaan kiusasivat minua, joten ei ole toisaalta ihme ettei uskaltanut tulla.
Sitten toisen kerran pari poikaa istui viereeni ( oli siis kolme pulpettia vierekkäin), vaikka olisi ollut muuallakin vapaata. Yleensä kukaan ei istunut ikinä ainakaan vapaaehtoisesti vieressäni ja muistan kuinka ylpeä olin, että ne kaksi vanhempaa oppilasta tulivat siihen istumaan ja vielä omasta tahdosta. En vaan aluksi meinannut osata istua siinä heidän vieressään, kun jännitin jotenkin sitä niin paljon, kun en ollut tottunut vierustovereihin. Emme puhuneet paljon mitään, mutta oli kyllä mieleenjäävä tapaus ja se vieressäni istunut oli vielä minulle se johon olin vähän ihastunut ja hänen kaverinsa istui sitten siinä viimeisessä pulpetissa hänen vieressään. Sen jälkeen kukaan ei vapaaehtoisesti tullut viereeni ja ainoastaan silloin jos ei ollut muuta paikkaa. Monesti silloinkin joku valitti ettei halua istua vieressäni yms ikävää, jonka koin nöyryyttävänä. Opettajat myöskin laittoivat monesti jonkun häirikön viereeni istumaan ja tämä sitten valitti kuinka kurjaa hänen on vieressäni istua. Kamalia hetkiä ja opettajan olisi pitänyt toimia toisin. Olin kuitenkin aina puhdas ja tavallinen oppilas, joten ei mitään sellaista syytä ollut, että ei olisi voinut siinä istua.
Vierailija kirjoitti:
Pikkola, Kangasalan rupukaupunki.
Joka ikinen päivä nimittelyä ja ilkeää "läpänheittoa".
Joskus fyysistä kontaktia ja omaisuuteen kohdistuvaa tihutyötä.
Helvetin esikartano.
Minä myös jouduin kiusatuksi koko yläasteen ajan Pikkolan yläasteella.
Vierailija kirjoitti:
Vesalan yhteiskoulun ala-aste, Helsinki 60-luvun loppu. Ryssäksi ym haukkumista, sylkemistä, vaatteiden repimistä, potkimista, estetty pääsy kouluun lukitsemalla ovet. Opettaja lainasi omia sukkahousujani toiselle tytölle koulun näytelmää varten.
Niin, ajatelkaa miten opettajan nykyisin kävisi, jos lainaisi pienen, 8-vuotiaan aran tytön omia, valkoisia sukkahousuja toiselle tytölle näytelmää varten ja ilman lupaa vielä? Sillä opettajahan oli AUKTORITEETTI vielä 60-luvulla.
Järnefeltin yläaste, Lohja. 90-luvun puolivälissä. Huutelua, nimittelyä, ulkopuolelle jättämistä, nolaamista.
Ikuiset arvet siitä jäi. Olin vahingoniloinen, kun aikuisena kuulin pahimman kiusaajan vammautuneen auto-onnettomuudessa, ja hänen vaimonsa tilittävän, kuinka heidän lapsiaan kiusataan koulussa.
Muistan myös varmasti lopun elämääni, kun kerran eräs koulun suosituista pojista sanoi, että minulla on kaunis paita, joka sopii minulle hyvin. Ystävällisten tekojen ei tarvitse olla suuria.