Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirjoita tähän sen koulun nimi missä sinua on kiusattu

Vierailija
17.08.2016 |

Ja voit myös kertoa miten sinua on siellä kiusattu?

Kommentit (956)

Vierailija
341/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiidenkiven peruskoulu

Obelix, oletko se sinä?

Vierailija
342/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun kansainvälinen koulu. Tiedän useamman tapauksen tästä koulusta, että oppilaalle on suorastaan suututtu jos on yritetty kertoa kiusaamisesta. Kaikki on kielletty ja lätisty siitä, että kyseessä on kuitenkin KiVa koulu eikä ketään sen takia kiusata. Olen myös itse nähnyt omin silmin, kun oppilaita on kiusattu luokissa eikä opettajat ole tehneet muuta kuin katsoneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta ennen kuin omalle kohdalle sattuu.

Vierailija
344/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakarinteen ala-aste vuosina 89-95.

Karjaan yläaste vuosina 95-98.

Vierailija
345/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukinmäen yläaste. Hakattiin ja potkittiin toistuvasti, heiteltiin kivillä. Hypittiin pään päällä maatessa maassa

Milloin tällaista on tapahtunut? Todella järkyttävää!

Vierailija
346/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylvään yläaste, Sastamala, ent. Vammala. Kultaisina lamavuosina oli aika helvetillinen paikka, keskitysleirimäinen. Onneksi ilmeisesti nykyinen, mediassakin esillä ollut luppasilmärehtori on saanut parannusta asiaan, edeltäjänsä oli saamaton, pelkkä pikkupaikkakunnan nokkimiskerhojen pääkana.

Ei ihme, että Sastamala ja muut Pirkanmaan pikkukaupungit (Nokia, Parkano jne) ovat saaneet mainintoja.

Vierailija
347/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantakaupungin koulu, Kristiinankaupunki, 90-luvulla

Vierailija
348/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin surullinen ketju. Hakekaa apua heti, puhukaa kaikille mahdollisille aikuisille, älkää lopettako, ennen kuin saatte apua. Jos yksi ei auta, kertokaa kotona, harrastuksissa, koulussa terkkarille, siivoojille, toisen luokan opettajalle, vanhemmille, toisille vanhemmille. Kirjoittakaa nettiin ja lehtiin nimettömänä koulusta, ottakaa yhteyttä kouluviranomaisiin. Jos opettaja kiusaa, kertokaa rehtorille ja ylemmille kouluviranomaisille.  Kiusaaminen ei saa jäädä piiloon.  Minullekin on tultu kertomaan käsityönopettajasta, joka kiusasi. Onneksi kertoivat. Asia eteni ja opettajakollegani  sai varoituksen. Tv eläkeope, jonka koulua ei onneksi ole mainittu vielä.

Vierailija
349/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapilan ala-aste ja Jaakkolan yläaste eli Keravanjoen koulu Keravalla. Vuodet 2004-2013.

Vierailija
350/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivan Koulu , Kiuruvesi.

Vierailija
351/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Suomalainen Yhteiskoulu, 1970-luvun lopulla.. Kiusaajista pahin oli ruotsinopettaja R. W. Ikinä ei saisi oppilaita kohdella niin julmasti ja täydellisen epäoikeudenmukaisesti..

Vierailija
352/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itse mikä on ollut pahinta kiusaamisessa. Ensin se oli varmaan se häpeä ja epäusko, että miksi minua kiusataan. Olin muutenkin ollut vähän aikaa kyseisessä koulussa ja olin uusi paikkakunnalla. Yritin olla mukava muille ja puhua paljon ja aluksi kaikki menikin ihan hyvin. Sitten tavallaan pelästyin aika paljon, kun huomasin tilanteen menevän huonoon suuntaan. En siis heille sitä näyttänyt, mutta itse mietin miten minun käy. Myöhemmin, kun tilanne paheni ymmärsin sen, että tulen jäämään myös yksin, kun olin sitten merkitty oppilas, jonka kanssa kukaan ei tahtonut tai edes oikein voinut ( osa pelkäsi omaa tilannettaan) olla. Sen takia se yksinäisyys oli sitten todella ikävä asia ja se, kun ei ollut enää ketään kaveria ja olin ulkopuolinen, mutta myös kiusattu ja muut eivät jättäneet rauhaan. Ei siinä tilanteessa oikein voinut tehdä mitään, koska minulla ei ollut ketään puolellani ja joskus vastustin niin he pelottelivat minua niin paljon ja pistivät esim isompia ja jo  aikuisia ihmisiä uhkailemaan minua. Olivat esim heidän veljiään. Ei siinä tilanteessa sitten uskaltanut vastustaa enempää.

Vanhempani eivät koskaan ole hirveästi välittäneet, vaikka heille puhuin ja ymmärrän, että vaikeaa olisi olluy tilannetta muuttaa. Silti se tuen puute ja se etten voinut edes heille kunnolla puhua oli surullista. Myöhemmin taas olen huomannut kuinka epävarma ihminen olen ja sellainen ilo on hävinnyt elämästä. Pelkään edelleen pahinta ja en luota oikeastaan keneenkään. Samalla haluaisi olla erilainen ihminen. Sellainen huoleton ja rento sekä pystyä tutustumaan muihin. Luonteenikin on vähän ujo ollut muutenkin, mutta nyt olen mennyt vaan huonoon suuntaan ja pelkään paljon eri asioita ja en siinä mielessä ole oma itseni. Tahtoisin päästä lähemmäs sitä "parempaa itseäni".  Uskon, että nämä ovat niitä asioita, joista pääsee jotenkin yli, mutta sitten ne pelot yms arvet, jotka ovat jääneet jäljelle niin niitä on vaikeaa "parantaa", kun monet tilanteet aina muistuttavat niistä. Jos esim tutustun johonkin ihmiseen niin tulee ne ikävät ajatukset luottamuksen pettämisestä yms mieleen tai  pelkään, että joku keksii taas jonkun pilkkaamisen aiheen minusta.

Vierailija
353/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntynummen yläaste 2007-2009

Esim ”Toivottiin jo että olisit tappanut itsesi”

Vierailija
354/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousiaisten Henrikin koulu.

Vierailija
355/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutsan yläaste. Pisimmät kolme vuotta elämästäni.

Sama täällä.

Oksettava yläaste ja oksettava kunta.

Vierailija
356/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se näkyy sillä alueella yleisemminkin, mistä nämä kiusaajat ovat kotoisin? Vanhemmatkin varmasti oudonsorttisia (ja epäluotettavia).

Vierailija
357/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä peikko on peikko sitisitissä tai tuppukylässä, ettei voi nyt ihan ympäristöäkään syyttää.

Vierailija
358/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatin ala-aste, Raahe, 90-luvun puolivälissä

Vierailija
359/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesalan yhteiskoulun ala-aste, Helsinki 60-luvun loppu. Ryssäksi ym haukkumista, sylkemistä, vaatteiden repimistä, potkimista, estetty pääsy kouluun lukitsemalla ovet. Opettaja lainasi omia sukkahousujani toiselle tytölle koulun näytelmää varten.

Vierailija
360/956 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten osaa on kiusattu joka ikisessä koulussa jossa ovat olleet?

Kuulostaa vain omituiselta. Jos missään ei tule toimeen muiden kanssa niin onko se vika "kiusaajissa" vai siinä "kiusatussa"?

Sinä kiusaaja p*skahattu, kiusattavat poikkeavat jotenkin massasta -  se on ainoa syy kiusaamiseen.