Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan tekee enää ruokaa kun kympillä saa lounaan?

Vierailija
17.08.2016 |

Näitä lounasruokaloita kasvaa kuin sieniä sateella. Melkein missä vaan on kävelymatkan päässä lounasruokala. Miksi siis tehdä kotona safkaa, jos saat useimmiten alle kympillä usean ruokalajin, leivän, salaatin mehun ja kahvin? Mut auta armias jos sanon tutuille että käyn safkaamassa siellä. "Laiska!" "Kyllä ruoka pitää ite laittaa!" "Oma ruoka on halpaa!"

Onko oman ruoan laittaminen tulevaisuudessa historiaa, kun joka kulmasta saa kotiruokaa halvalla?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paraskin ruoka jää työkiireiden jalkoihin. Mieluummin syön jotakin "mitälie"-jämäruokaa tai eilisistä tähteistä tehtyä salaattia kuin ostan sen kympin (liian pienen) lounaan. Ja tuskailen samalla, että tää duuni pitäis olla tehty heti lounaan jälkeen tai hei, tässä on nyt 10 minuuttia syömisaikaa ennen seuraavaa puhelua.

Kotona sitten nautiskellaan, annettakoon hyvälle ruoalle tämä arvo.

Eli Reissumiehiä täytteillä ja eilistä pastaa vihanneksilla, siinä meikäläisen parin euron lounas.

Ruoka kunniaan.

"Ruoka kunniaan" :D  Reissumiestä ja pastaa :)

Nii-ih, idiootti, kun aina vaan ei voi mennä oma nautinto edellä. Menee sitten taloudellisuus edellä ja otta kulinaristiset nautinnot tuplana takaisin vapaa-ajalla. Oliko hiukan mullistava ajatus, hmm?

Vierailija
62/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kannattaa mieluummin syödä lounasravintolan ruokaa kuin alkaa itse valmistamaan sitä itse. Sama aika töitä tehden tuottaa minulle paljon paremmin kuin ruokaa laittaen.

Sama mulla. Aika on rahaa. Ei mua kiinnosta lämmitellä työpaikan mikrossa jotain eilistä makaronilaatikkoa, mieluummin otan lounastauosta kaikki tehot irti ja nautin hyvästä ruuasta, luen päivän lehden ja valmistaudun iltapäivän työrupeamaan. Töissä menee iltaisin helposti 18-19 asti, illalla sitten voi kotona vielä syödä jotain pientä.

Miten aika on rahaa jos luet lehtiäkin ja "valmistaudut" johonkin erikseen. Tee töitä älä veny ja vanu, pääset pois tuntia aiemmin.

Sinulla ei varmaan koskaan ole ollut stressiä, koska osaat pitää kaiken niin hyvin ruodussa. Tai sitten vaan sinulla ei ole ollut elämässäsi liikaa kuormitusta. Minä taas ymmärrän oikein hyvin, että tietyissä ajanjakoissa on pakko ottaa välillä aikalisä, jotta jaksaa. Eikä maratonia voi juosta pikamatkan taktiikalla tai ei jaksa maaliin. 

Mutta ihan turha valittaa, että työt kestää klo 19 asti jos lueskelee lähtiä ja "valmistautuu tuleviin iltapäivän töihin".

Ihminen voi myös syödä nälkäänsä ja jatkaa töitä jos kerran niitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tosiaan kukaan enää syö eväsruokia / osaa niitä laittaa?

Minä ja puolisoni syömme työpaikalla vain eväitä. Salaattia, tai sitten jo ennalta tehtyjä lounasruokia, jotka lämmitetään. Ei valmisruokia.

Edullista on. Salaatteja syödään paljon näin kesällä, oma maa puskee aineksia enemmän kuin jaksaa tunkea napaansa.

Vierailija
64/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että jatkuvasti ulkona syövä ihminen on uusavuton ja tyhmä eli ei hallitse omaa rahankäyttöään tai rikas. Toki rikaskin voi olla tyhmä.

Vierailija
65/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Jos lämmintä ruokaa tekee kotona, hävikkiä tulee kuitenkin ja muutaman päivän ruuat maksavat muutaman kymoin helposti. Enkä jaksa syödä samaa ruokaa monena päivänä peräkkäin. Siispä syön aina jossain aasialaisessa lounasbuffassa kympillä, ja illalla vaan jotain kevyttä. En jaksa kokata. Helpompaa ja halvempaa näin.

Pari päivää voi syödä samaa ruokaa ja hävikkiä ei tule juuri lainkaan. Miksi tulisi?

Kotona saa varmasti tehtyä halvemmalla ruokaa, mutta toki on helpompaa käydä syömässä ravintolassa.

Vierailija
66/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kannattaa mieluummin syödä lounasravintolan ruokaa kuin alkaa itse valmistamaan sitä itse. Sama aika töitä tehden tuottaa minulle paljon paremmin kuin ruokaa laittaen.

Sama mulla. Aika on rahaa. Ei mua kiinnosta lämmitellä työpaikan mikrossa jotain eilistä makaronilaatikkoa, mieluummin otan lounastauosta kaikki tehot irti ja nautin hyvästä ruuasta, luen päivän lehden ja valmistaudun iltapäivän työrupeamaan. Töissä menee iltaisin helposti 18-19 asti, illalla sitten voi kotona vielä syödä jotain pientä.

Miten aika on rahaa jos luet lehtiäkin ja "valmistaudut" johonkin erikseen. Tee töitä älä veny ja vanu, pääset pois tuntia aiemmin.

Sinulla ei varmaan koskaan ole ollut stressiä, koska osaat pitää kaiken niin hyvin ruodussa. Tai sitten vaan sinulla ei ole ollut elämässäsi liikaa kuormitusta. Minä taas ymmärrän oikein hyvin, että tietyissä ajanjakoissa on pakko ottaa välillä aikalisä, jotta jaksaa. Eikä maratonia voi juosta pikamatkan taktiikalla tai ei jaksa maaliin. 

Mutta ihan turha valittaa, että työt kestää klo 19 asti jos lueskelee lähtiä ja "valmistautuu tuleviin iltapäivän töihin".

Ihminen voi myös syödä nälkäänsä ja jatkaa töitä jos kerran niitä on.

Jos sillä ehkäisee sen burn outin niin kehotan kuuntelemaan jatkossakin itseään ja valitsemaan tunteen mukaa, onko tuo spurtti vai himmailu siihen hetkeen parempi toimintamalli. Allekirjoittaneelle molemmat tuttuja.

Vierailija
67/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää turhaan menkö lounasravintoloihin, mää otan mielelläni teiltä kympin ja vastineeksi saatte meille tulla syömään terveellistä, itsetehtyä kotiruokaa, vaikka joka päivä.

Millainenhan olisi menekki, jos isomman työpaikan lähellä olisi standi, tai vaikka auton ikkunassa teippaus, että älkää menkö sinne työpaikkaruokalaan, tulkaa meille syömään av-mamman kotiruokaa. Sitten kaksion ruokapöydän ääressä olisi porukka syömässä aitoja av-mamman lihapullia tai makaroonilaatikkoa. Tai jauhenlihakastiketta.

Tila tietysti pitäisi olla rekisteröity elintarvikehuoneistoksi, ja av-mammalla toiminimi ja verotusasiat kunnossa. Kyllä varmaan ainakin kerran kävisin syömässä. Ja toistekin, jos ruoka olisi hyvää.

Vierailija
68/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap, sä saat yhdelle ruuat kympillä mutta kun sillä pitää ruokkia koko perhe.  Mun (herkku-) ruokien annoshinnat on 0,50€-2€.

Jos olisin yksinelävä, ilman pakstinta ja selviäisin yhdellä aterialla per päivä voisin harkita tuota.

Vierailija
69/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paraskin ruoka jää työkiireiden jalkoihin. Mieluummin syön jotakin "mitälie"-jämäruokaa tai eilisistä tähteistä tehtyä salaattia kuin ostan sen kympin (liian pienen) lounaan. Ja tuskailen samalla, että tää duuni pitäis olla tehty heti lounaan jälkeen tai hei, tässä on nyt 10 minuuttia syömisaikaa ennen seuraavaa puhelua.

Kotona sitten nautiskellaan, annettakoon hyvälle ruoalle tämä arvo.

Eli Reissumiehiä täytteillä ja eilistä pastaa vihanneksilla, siinä meikäläisen parin euron lounas.

Ruoka kunniaan.

"Ruoka kunniaan" :D  Reissumiestä ja pastaa :)

Nii-ih, idiootti, kun aina vaan ei voi mennä oma nautinto edellä. Menee sitten taloudellisuus edellä ja otta kulinaristiset nautinnot tuplana takaisin vapaa-ajalla. Oliko hiukan mullistava ajatus, hmm?

Nii-ih, toinen idiootti, et edes ymmärtänyt mitä tarkoitin.

Vierailija
70/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha isäni käy joka arkipäivä lounaalla. Se on hänelle tärkeä tapahtuma ja samalla hän saa monipuolisen aterian, jota hän ei itse kuitenkaan tekisi.

Illalla isäni syö sitten vain voileipiä.

Vierailija
71/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan itse tehty ruoka halvempaa kuin lounaspaikoissa.

Mieti nyt itse...

Paketti vähärasvaista nauta-sika jauhelihaa 400gr n. 2,70e

perunoita 1kg n.0,80e

tomaattipyrettä n. 250gr n.0,80e

ruokakermaa 2dl n.0,70e

sipulia 2kpl n.0,30e

valkosipulia oman maun mukaan n.0,50 - 1,00e

chiliä oman maun mukaan 0,50 - 1,00e

Lisukkeeksi minitomaatteja ja tuorekurkkua.

Hinta n. 7 - 9 euroa

Ja siitä syö useammin kuin kerran.

Laskelma ei ole vertailukelpoinen, lounaspaikassa tulee salaatit, leivät, ruokajuomat ja kahvit kanssa samaan hintaan. 

Sori mun virhe. En ottanut niitä huomioon kun kasasin tuon perunat jauhelikastike ruuan. No nyt lounaspaikassa syöminen vie edullisuudellaan voiton.

Vierailija
72/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juuri tuon takia syönkin työpäivinä usein ulkona! Hyvä, monipuolinen lounas kympillä ei ole mielestäni paha.

Lisäksi, kun teen yrittäjänä töitä osa-aikaisesti, että lasten kanssa olisi paljon aikaa, en halua käyttää yhtään "päivähoitotuntia" kotitöihin, vaan niihin oikeisiin töihin. Siksi sopii minulle hyvin, mutta ymmärrän, ettei ole kaikille sopiva ratkaisu.

Vierailija
73/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te sitten syötte lounaalla, jos ette käy ravintolassa? Meillä töissä kaikki käyvät lounaalla niin herrat kuin narrit?

Ei kukaan ehdi kotiin syömään.

Meillä on työpaikan kahvitilassa jääkaappi ja mikro, joten ihan perus kotiruokaa syön lounaalla. Toki sitä tulee välillä käytyä ravintolassa lounaalla, mutta kyllä eväillä säästää pitkän pennin. Toki kävisi mielelläni aina syömässä ulkona, mutta rahat ei riitä.

Vierailija
74/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin sinkuille. Mä laitoin joka päivä ainakin yhden ruuan, viikonloppuisin ja lomilla kaksi, 40 vuoden ajan. Nyt on lapset aikuisia enkä enää viitsi kokkailla vain itselleni. Pidän ruuanlaitosta, mutta kokkailen vain silloin, jos on tulossa joku muukin syömään. Muuten käyn arkisin lounaspaikoissa ja viikonloppuisin muissa ravintoloissa syömässä. 

Vierailija
75/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kymppi päivässä ruokaan yhdeltä hengeltä ei ole paljon, tietysti jos on opiskelija tai toimeentulotuella, niin on vain pakko pärjätä vähemmällä ja keksiä kotona laitettavia edullisia ruokia. Kymppi siis oletuksena että kotona ei tuon runsaan lounaan jälkeen tarvitse paljon syödä. Minä pärjään ainakin 9 euron nepalilaisella aterialla lähes koko päivän. Kotona ruokaa laittamalla pystyy säästämään, mutta itsekin olen tullut siihen tulokseen, että kyllä sinkulla melkein samoihin menee. Käyn siis lounaalla jos olen muutenkin liikenteessä. 

Vierailija
76/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kymppi päivässä ruokaan yhdeltä hengeltä ei ole paljon, tietysti jos on opiskelija tai toimeentulotuella, niin on vain pakko pärjätä vähemmällä ja keksiä kotona laitettavia edullisia ruokia. Kymppi siis oletuksena että kotona ei tuon runsaan lounaan jälkeen tarvitse paljon syödä. Minä pärjään ainakin 9 euron nepalilaisella aterialla lähes koko päivän. Kotona ruokaa laittamalla pystyy säästämään, mutta itsekin olen tullut siihen tulokseen, että kyllä sinkulla melkein samoihin menee. Käyn siis lounaalla jos olen muutenkin liikenteessä. 

En pärjää lounasruoalla koko päivää, illalla on syötävä kotona uudestaan ja aamupala sekä välipaloja tai iltapalaa eli ei tuo 10 riitä päivän ruokailuihin minulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi