Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan tekee enää ruokaa kun kympillä saa lounaan?

Vierailija
17.08.2016 |

Näitä lounasruokaloita kasvaa kuin sieniä sateella. Melkein missä vaan on kävelymatkan päässä lounasruokala. Miksi siis tehdä kotona safkaa, jos saat useimmiten alle kympillä usean ruokalajin, leivän, salaatin mehun ja kahvin? Mut auta armias jos sanon tutuille että käyn safkaamassa siellä. "Laiska!" "Kyllä ruoka pitää ite laittaa!" "Oma ruoka on halpaa!"

Onko oman ruoan laittaminen tulevaisuudessa historiaa, kun joka kulmasta saa kotiruokaa halvalla?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla olisi varaa.

Vierailija
2/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e ateriasta ei ole kovin edullinen jokapäiväisesti syötynä. 200 euroa kuukaudessa pelkästään päivän yhteen ateriaan (jos vain arkipäivät lasketaan mukaan, muutoin 300e/kk). Kyllä toistaiseksi kotiruoka on edullisempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep Hyvä, että sulla on pistää kuussa 200€ pelkkiin lounasruokiin. Sillä rahalla kun taas toisaalla tehdään isomman perheen ruuat viikoksi.

Vierailija
4/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta kymppiä saa menemään vuorokaudessa, kun koko perheen ruokkii ulkona useampaan kertaan.

Vierailija
5/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kotoa lähimpään lounasruokalaan yli 4 km, ei ihan kävelymatka siis. Ja tämäkin on kiinalainen ravintola. Varsinainen lounasruokala.... öööö... en tiedä.

Ja kympillä tekee jo koko perheelle ruuan.

6/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa. Jos lämmintä ruokaa tekee kotona, hävikkiä tulee kuitenkin ja muutaman päivän ruuat maksavat muutaman kymoin helposti. Enkä jaksa syödä samaa ruokaa monena päivänä peräkkäin. Siispä syön aina jossain aasialaisessa lounasbuffassa kympillä, ja illalla vaan jotain kevyttä. En jaksa kokata. Helpompaa ja halvempaa näin.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
7/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meitä on 4 niin ei se auta että ostaa yhden lounaan päivässä 10e.

Kympillä tekee lounaan itse koko porukalle.

Vierailija
8/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe syö sillä kympillä kaksi päivää, kaikki ruuat

Vierailija
9/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön kympillä 3-5 päivää. Päiväbudjettini on alle kympin. Sillä pitää saada kaikki.

Mutta jos tuohon on varaa, niin siinähän kai saisi ihan terveellisen aterian vähällä vaivalla.

Vierailija
10/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen just alle 10:llä eurolla makaronilaatikkoa, joka riittää koko perheelle pariksi päiväksi. Meitä on 7 henkilöä. Lounasruokailu tällä porukalla ei olekaan enää kovin halpaa!

Vierailija
11/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liidistä ostaen saan maukkaamman ja terveellisemmän ruuan yli puolta halvemmalla;-)

Vierailija
12/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan aio alkaa syödä ulkona. Teen itse halvemmalla eväät ja tiedän mitä ruoassani on.

Vierailija
13/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Olen miettinyt samaa. Jos lämmintä ruokaa tekee kotona, hävikkiä tulee kuitenkin ja muutaman päivän ruuat maksavat muutaman kymoin helposti. Enkä jaksa syödä samaa ruokaa monena päivänä peräkkäin. Siispä syön aina jossain aasialaisessa lounasbuffassa kympillä, ja illalla vaan jotain kevyttä. En jaksa kokata. Helpompaa ja halvempaa näin.

Et jaksa syödä samaa ruokaa monena päivänä peräkkäin. Silti syöt joka päivä aasialaisen lounasbuffan.

Vierailija
14/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

a. kymppi päivässä ei ole halpaa

b. lounasruokaloiden ruoka ei ole yhtä hyvää kuin omatekemä

Vierailija
15/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan itse tehty ruoka halvempaa kuin lounaspaikoissa.

Mieti nyt itse...

Paketti vähärasvaista nauta-sika jauhelihaa 400gr n. 2,70e

perunoita 1kg n.0,80e

tomaattipyrettä n. 250gr n.0,80e

ruokakermaa 2dl n.0,70e

sipulia 2kpl n.0,30e

valkosipulia oman maun mukaan n.0,50 - 1,00e

chiliä oman maun mukaan 0,50 - 1,00e

Lisukkeeksi minitomaatteja ja tuorekurkkua.

Hinta n. 7 - 9 euroa

Ja siitä syö useammin kuin kerran.

Vierailija
16/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana saan lounaan hintaan 2.60e opiskelijaruokalassa. Se on tosi hyvä diili, mutta kymppi on ihan liikaa lounaaseen tässä elämäntilanteessa, sillä rahalla teen helposti useamman päivän päivälliset kotona.

Vierailija
17/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla rahalla teen herkullisen useamman ruokalajin aterian 5-henkiselle perheelleemme ja vielä osittain luomuraaka-aineista. Veikkaisin, että tekemäni ruoka on parempaa kuin lounaspaikkojen ruoka. Ja tuotakin halvemmalla saa perheelle maistuvan aterian. Yks päivä ostin ahvenia, mies savusti ne, tein kaveriksi uudet perunat (omasta pellosta) ja sipuli-voikastikkeen sekä salaatin. Yhteishinta alle 20 e koko perhelle ja jumalaisen hyvää ja vielä aika terveellistäkin. Ai niin jälkkäri kuului myös hintaan: tuoreita marjoja suoraan puskista, kaveriksi nokare kermavaahtoa.

Että miksiköhän ihmiset tosiaan tekee itse ruokaa?

Vierailija
18/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jepjep Hyvä, että sulla on pistää kuussa 200€ pelkkiin lounasruokiin. Sillä rahalla kun taas toisaalla tehdään isomman perheen ruuat viikoksi.

Vähän huono verrata viikko- ja kuukausikustannuksia. Kun sanot että toinen pistää 200e kuussa lounasruokiin kun taas isommassa perheessä pistetään 800e kuussa kaikkiin ruokiin yhteensä, niin ei tuo 200e kuulosta läheskään niin mahdottomalta summalta.

Vierailija
19/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan itse tehty ruoka halvempaa kuin lounaspaikoissa.

Mieti nyt itse...

Paketti vähärasvaista nauta-sika jauhelihaa 400gr n. 2,70e

perunoita 1kg n.0,80e

tomaattipyrettä n. 250gr n.0,80e

ruokakermaa 2dl n.0,70e

sipulia 2kpl n.0,30e

valkosipulia oman maun mukaan n.0,50 - 1,00e

chiliä oman maun mukaan 0,50 - 1,00e

Lisukkeeksi minitomaatteja ja tuorekurkkua.

Hinta n. 7 - 9 euroa

Ja siitä syö useammin kuin kerran.

Laskelma ei ole vertailukelpoinen, lounaspaikassa tulee salaatit, leivät, ruokajuomat ja kahvit kanssa samaan hintaan. 

20/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et jaksa syödä samaa ruokaa monena päivänä peräkkäin. Silti syöt joka päivä aasialaisen lounasbuffan.

Siis en tietenkään joka päivä samaa, vaan vaihtelevasti sushia, kiinalaista, thaimaalaista... 

Mulla vaikuttaa sekin, että mulla on tosi paha laktoosi-intoleranssi ja siksi aasialainen ruoka sopii mulle parhaiten. 

Itse tykkään Helsingin lounaspaikkatarjonnasta kyllä, on kiva kun voi syödä vaikka joka päivä eri ravintolassa. Se on sellaista pientä arjen luksusta mulle. 

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi