Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan tekee enää ruokaa kun kympillä saa lounaan?

Vierailija
17.08.2016 |

Näitä lounasruokaloita kasvaa kuin sieniä sateella. Melkein missä vaan on kävelymatkan päässä lounasruokala. Miksi siis tehdä kotona safkaa, jos saat useimmiten alle kympillä usean ruokalajin, leivän, salaatin mehun ja kahvin? Mut auta armias jos sanon tutuille että käyn safkaamassa siellä. "Laiska!" "Kyllä ruoka pitää ite laittaa!" "Oma ruoka on halpaa!"

Onko oman ruoan laittaminen tulevaisuudessa historiaa, kun joka kulmasta saa kotiruokaa halvalla?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska safkan tekeminen on kivaa. Koska itse tehden saa ruoasta juuri sellaista kuin haluaa. Koska perheen kanssa yhdessä syöminen on mukavaa. Koska perheessä on viisi jäsentä, ja jos jokainen söisi ulkona yhden kympin aterian/ viikonpvä, se tekee 350 e/ vko ja kuussa 1400 e. Siihen päälle aamupalat, päivälliset ... Koska ihminen tarvitsee päivässä muutakin ruokaa kuin lounaan. 

Vierailija
22/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympillä saa viiden päivän lounaat kun tekee itse. Säästyneillä rahoilla voi tehdä 2 viikon etelän loman kerran vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

b. lounasruokaloiden ruoka ei ole yhtä hyvää kuin omatekemä

No varmaan riippuu, miten taitava ruuanlaittaja on. En mä ainakaan osaa tehdä yhtä hyvää thai-ruokaa mitä söin esim. eilen Forumin Tamarinissa. Kympillä saa maistella 6-7 erilaista lämminruokalajia, salaatit, kahvit ja teet päälle. Ei huono.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
24/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaruokailusta saa ravintoedun ja sopimusruokalasta saa pirun hyvää 70-luvun kotiruokaa, jota täällä palvotaan lähes toisena päivätyönään niin ei todellakaan ruuanteko kannata. (n130€/kk)

Vierailija
25/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan itse tehty ruoka halvempaa kuin lounaspaikoissa.

Mieti nyt itse...

Paketti vähärasvaista nauta-sika jauhelihaa 400gr n. 2,70e

perunoita 1kg n.0,80e

tomaattipyrettä n. 250gr n.0,80e

ruokakermaa 2dl n.0,70e

sipulia 2kpl n.0,30e

valkosipulia oman maun mukaan n.0,50 - 1,00e

chiliä oman maun mukaan 0,50 - 1,00e

Lisukkeeksi minitomaatteja ja tuorekurkkua.

Hinta n. 7 - 9 euroa

Ja siitä syö useammin kuin kerran.

Laskelma ei ole vertailukelpoinen, lounaspaikassa tulee salaatit, leivät, ruokajuomat ja kahvit kanssa samaan hintaan. 

+ saa noroviiruksen buffettipöydästä

Ei tarvi paljon lisätä tuohon edellisen lisaan niin siinä on sitten salaattikin mukana.

Vierailija
26/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkaruokailusta saa ravintoedun ja sopimusruokalasta saa pirun hyvää 70-luvun kotiruokaa, jota täällä palvotaan lähes toisena päivätyönään niin ei todellakaan ruuanteko kannata. (n130€/kk)

Et ole minkään arvoinen, jos et ruokaasi itse. Uusavuton lusmu. Ja kaikki on niin persaukisia, että jää matkat tekemättä jos ei tee ruokaa itse siis ITSE, ymmärrätkö?!

Vierailija
27/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt itse...

perunoita 1kg n.0,80e

ruokakermaa 2dl n.0,70e

sipulia 2kpl n.0,30e

Hinta n. 7 - 9 euroa

Laskelma ei ole vertailukelpoinen, lounaspaikassa tulee salaatit, leivät, ruokajuomat ja kahvit kanssa samaan hintaan. 

Ei tarvi paljon lisätä tuohon edellisen lisaan niin siinä on sitten salaattikin mukana.

Vierailija
28/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

10€ on paljon minulle, Minä saan sillä rahalla jo parin - kolmen päivän ruuat, en pelkkää lounasta. Se on kuukaudessa jo 200€ arkilounaista. Ei näillä palkoilla. Huono provo =)

Vierailija
29/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin valmiista, herkullisesta ja terveellisestä ruuasta  ja maksan siitä mieluusti enemmän. Ruokatauko on päivän kohokohta.

Vierailija
30/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha kaffepulla on sinkku.

Vierailija
31/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kympillä saa viiden päivän lounaat kun tekee itse. Säästyneillä rahoilla voi tehdä 2 viikon etelän loman kerran vuoteen.

Käymällä ulkona syömässä "työllistät" ihmisen niin hänkin pääsee matkalle. Ostamalla kodinhoitopalveluja, pesuja, siivous, jne sama. Näin sinulle jää aikaa enemmän niin ei tarvise hellan vieressä kiukutella kuin pahin marttyyri sitten jeesuksen. Mukavuus menee säästön edelle. 

t. 4x vuodessa etelään

Vierailija
32/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kannattaa mieluummin syödä lounasravintolan ruokaa kuin alkaa itse valmistamaan sitä itse. Sama aika töitä tehden tuottaa minulle paljon paremmin kuin ruokaa laittaen.

Vierailija
33/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään vikaa ole, jos käy joka päivä syömässä lounasravintolassa. Se ei vain ole kaikille se paras vaihtoehto.

Vierailija
34/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti nyt itse...

perunoita 1kg n.0,80e

ruokakermaa 2dl n.0,70e

sipulia 2kpl n.0,30e

Hinta n. 7 - 9 euroa

Noro ei liity mitenkään laskelman kelvollisuuteen.

Vierailija
35/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, 5-henkinen perhe, vanhemmille 2 ruokaa päivässä, eli 14 ruokaa viikossa ja lapsille 5 ruokaa vähemmän kun syövät koulussa. Se tekee 55 ruokaa viikossa ja noin 236 ruokaa kuukaudessa.

Eli sellainen 2360 euroa kuukaudessa 5-henkisen perheen ruokiin. On joo, tosi halpaa!

Vierailija
36/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä nautin valmiista, herkullisesta ja terveellisestä ruuasta  ja maksan siitä mieluusti enemmän. Ruokatauko on päivän kohokohta.

Pieni sosiaalinenhetki irrottautua siitä työnteosta ja poistua sinne lounalle kavereiden kanssa niin kyllä siitä sen 6,40€  ihan mielellään maksaa, kun syö kolmatta päivää samoja eväitä siinä työpisteellä.

Vierailija
37/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää turhaan menkö lounasravintoloihin, mää otan mielelläni teiltä kympin ja vastineeksi saatte meille tulla syömään terveellistä, itsetehtyä kotiruokaa, vaikka joka päivä.

Vierailija
38/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, 5-henkinen perhe, vanhemmille 2 ruokaa päivässä, eli 14 ruokaa viikossa ja lapsille 5 ruokaa vähemmän kun syövät koulussa. Se tekee 55 ruokaa viikossa ja noin 236 ruokaa kuukaudessa.

Eli sellainen 2360 euroa kuukaudessa 5-henkisen perheen ruokiin. On joo, tosi halpaa!

Lisäksi tietysti tulee vielä aamiaiset, koululaisten välipalat ja iltapalat.

Vierailija
39/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on vasta lounaat ja päivälliset. Päälle pitää vielä laskea aamupalat, välipalat ja iltapalat. Olisko 3 tonnia kuussa yhteensä?

Vierailija
40/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin juuri että jos meidän perhe 8 hlö söisi joka pvä ulkona niin se tekee 2400e kk. Jatkan yhä ruuan tekemistä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän