Stockmannin MAC-pisteen myyjät tylyjä
Oletteko muut huomanneet, että Stokkan kosmetiikkaosastolla vain harva myyjä on iloinen ja asiakaspalvelutaitoinen?
MAC-pisteellä ollut myyjä oli niin luotaantyöntävä, että ostin aikomani kahden tuotteen sijasta vain yhden, sillä en halunnut tuhlata enempää aikaani siinä jäätävässä tunnelmassa. Joo anteeksi kun häiritsin arvon myyjätärtä kun kaipasin neuvoa tuotteen valinnassa...
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity Maciin mutta Stockaan. Itiksen Stockalta menin ostamaan Joe Blascon tuotteita ja olisin tarvinnut apua oikean tuotteen valinnassa. Jo kauempaa näytti siltä etteivät myyjät olleet kamalan halukkaita palvelemaan.
Menin kuitenkin kysymään apua kolmen myyjän "ryhmittymästä" ja yksi kysyi: "Ootkohan nyt tullu ihan oikeeseen paikkaan?" ja kaikkia vaikutti kovasti huvittavan. Blascon tuotteita oli hyllyillä eli olin kyllä ihan oikeassa paikassa. Enkä edes näytä kodittomalta, en tosin miltään rikkaaltakaan mutta joka tapauksessa ikävä fiilis jäi.
Valitettavasti erittäin uskottava tarina.
Minä en ole Itiksen Stockan kosmetiikkaosastolla käynyt sen jälkeen, kun mennessäni maksamaan (lähes 50e hintaista meikkivoidetta) myyjä töykeästi tervehti sanomalla "kerro". Öö, mitä vattua?! Asiakaspalvelutaidot?
Ps. Ei ollut MACin tuote.
Jep, omakin huono kokemus nimenomaan Itiksen Stockalta...
Ja minä kun luulin, että Mac tarkoitti Applen tietokoneen käyttöjärjeselmää :D
Jospa se Stocka halpuutti senkin myyjien hankinnan ja koulutuksen...
Vierailija kirjoitti:
mitä oikeen kaipaatte myyjiltä...? prinsessa kohtelua? menette sinne, otatte mitä haluutte ja maksatte. mihin niitä muka nyrpeitä myyjiä tarvitsee??
Jos myyjiä ei tarvita, niin automaattikassat vaan tai suoraan automaatista tippuisivat tuotteet ulos maksun jälkeen. Toisaalta saahan netistäkin tilattua. Eli totta, noikin voisi jättää kotiin työttömiksi, kun ei niitä tarvita eikä heitä itseään kiinnosta!
Vierailija kirjoitti:
Keskustan Stockmannin miestenosastolla olen saanut aina avualiasta , iloista ja asiantuntevaa
palvelua (olen mies) . Sinne on aina helppo mennä ja vaikka etsiä uutta tuoksua. Ja palvelua
kyllä aina olen saanut esim. uuden tuoksun tai kosteusvoiteen valinnassa.
Noh tietenkin... lentoemännätkin palvelivat ihan ihqusti miespuolisia työkavereitani, vieressäni istunut nainen sitten saikin hieman tylympää kohtelua. Ensin luulin olevan vain paha päivä kyyseessä, mutta sitten näin tuon valot päälle muutoksen.... oli tympeää seurattavaa.
Olen mielenkiinnolla lukenut koko ketjun läpi. Oma kosmetiikkaongelmani ei tosin liity MAC-tuotteisiin, mutta osaisiko kukaan neuvoa seuraavassa tilanteessa:
Ostin paikallisesta liikkeestä hajuveden, joka minulla kauan sitten oli ja jota olen siitä lähtien himoinnut. Hintaa on ollut budjetilleni liikaa, mutta nyt päätin lopultakin saada ihanimman tuoksun, jonka tiedän. Sisleyn Eau du Soir edp oli kyseessä.
Asun vakituisesti ulkomailla, siis tämä ei tapahtunut Suomessa. Enivei, kotiin tultuani aloin tuoksutella itseäni. Mies sanoi, että nyt täällä on paha haju ja toki itsekin sen huomasin: Tuoksua oli muutettu ja todella huonoon suuntaan. Vanhan mummon haju, sanoi mies ja olihan se ensin pistävä, sitten tunkkainen.
Kun en muutakaan osannut, meilasin suoraan Sisleylle ja kysyin, miksi he ovat muuttaneet koostumusta. Minulla on ollut tapana säilyttää parhaat tuoksupullot ja vanhan pullon koodista selvisi, että ainakin 2007 tuoksu oli ollut se ihana.
Sisley ei - tietenkään - ole antanut kuulua itsestään ja nyt minulla on kotona noin 140 euron arvoinen käyttökelvoton tuote!
Stockan MAC-pisteen kassalla saattaa olla pitkä jono, ja neljä myyjää puuhaa muuta eikä kukaan ehdi kassalle palvelemaan. Olen pitkään ihmetellyt, eikö heillä ole mitään pomoa tms jota kiinnostaisi tämän hetken surkea palvelu.
Sisley prkl kirjoitti:
Olen mielenkiinnolla lukenut koko ketjun läpi. Oma kosmetiikkaongelmani ei tosin liity MAC-tuotteisiin, mutta osaisiko kukaan neuvoa seuraavassa tilanteessa:
Ostin paikallisesta liikkeestä hajuveden, joka minulla kauan sitten oli ja jota olen siitä lähtien himoinnut. Hintaa on ollut budjetilleni liikaa, mutta nyt päätin lopultakin saada ihanimman tuoksun, jonka tiedän. Sisleyn Eau du Soir edp oli kyseessä.
Asun vakituisesti ulkomailla, siis tämä ei tapahtunut Suomessa. Enivei, kotiin tultuani aloin tuoksutella itseäni. Mies sanoi, että nyt täällä on paha haju ja toki itsekin sen huomasin: Tuoksua oli muutettu ja todella huonoon suuntaan. Vanhan mummon haju, sanoi mies ja olihan se ensin pistävä, sitten tunkkainen.
Kun en muutakaan osannut, meilasin suoraan Sisleylle ja kysyin, miksi he ovat muuttaneet koostumusta. Minulla on ollut tapana säilyttää parhaat tuoksupullot ja vanhan pullon koodista selvisi, että ainakin 2007 tuoksu oli ollut se ihana.
Sisley ei - tietenkään - ole antanut kuulua itsestään ja nyt minulla on kotona noin 140 euron arvoinen käyttökelvoton tuote!
https://www.fragrantica.com/designers/Sisley.html
Tuo tuoksu uusitaan näköjään vuosittain. Hajuvesitehtailijat harrastavat nykyään paljon "flankkereita", eli suosituista tuoksuista tehdään useita erilaisia uusinta versiota. Ne voivat olla hyviä, mutta usein pullot ovat niin saman näköisiä, että alkuperäistä pulloa on vaikea erottaa alkuperäisestä. Miss Dior on tästä hyvä esimerkki, alkuperäinen tuoksu on vanha, mutta siitä tuli 2000-luvun alussa(?) uusi suosittu versio, josta on tehty kymmeniä eri versioita.
Haluan kehua Hki-Vantaan lentoaseman meikkikauppaa, jossa myydään MAC:n tuotteita. Käyttämäni meikkivoide on todella usein Hkin Stockalta loppu, mutta lentoasemalta sitä tuntuu saavan. Olen pari kertaa laittanut lentoaseman liikkeeseen sähköpostia, että voisiko tuotteen x varata nimelläni päivälle y, kun tuttavani kulkee aseman kautta ja _aina_ on onnistunut! Niin mahtavaa palvelua! Onnistuu keski-ikäiseltä sedältäkin oikean tuotteen hakeminen minulle, kun puteli on otettu erikseen nimen kanssa noutoa odottamaan.
Kannattaa laittaa nämä palautteet myös stockalle/myyjien palkkaamisesta vastaavalle yritykselle, turhaan siellä on töissä sellaisia joita ei asiakaspalvelu kiinnosta. Siis jos ette palautetta vielä sinne laittaneet. Varmaan olisi tuloillaan sellaisia työntekijöitä joita kiinnostaa.
Samoja kokemuksia täällä. Ihme homma.
Se on Apple Store eikä mikään Mac-piste.
NYXin pisteellä on mukavat myyjät, siitä tulee ostettua. Siis hgin keskustan Stockmann.
Keskustan Stockmannin miestenosastolla olen saanut aina avualiasta , iloista ja asiantuntevaa
palvelua (olen mies) . Sinne on aina helppo mennä ja vaikka etsiä uutta tuoksua. Ja palvelua
kyllä aina olen saanut esim. uuden tuoksun tai kosteusvoiteen valinnassa.