Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stockmannin MAC-pisteen myyjät tylyjä

Vierailija
17.08.2016 |

Oletteko muut huomanneet, että Stokkan kosmetiikkaosastolla vain harva myyjä on iloinen ja asiakaspalvelutaitoinen?

MAC-pisteellä ollut myyjä oli niin luotaantyöntävä, että ostin aikomani kahden tuotteen sijasta vain yhden, sillä en halunnut tuhlata enempää aikaani siinä jäätävässä tunnelmassa. Joo anteeksi kun häiritsin arvon myyjätärtä kun kaipasin neuvoa tuotteen valinnassa...

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilonen kirjoitti:

Hieman myöhässä tulee tää mun kommentti mutta itse joo kerran stokalla halusin siirtyy macciin ja olisin halunnu vähä apuu niittenkaa mut ei sitä oikeen stadista saanu mut sit menin jumboon ja siellä oli aivan ihana nainen töissä joka meikkas mut iha uudestaan ku katottii oikeen sävyne meikkivoide ja puuteri. 

Jumbossa on ainakin se yksi, joka ei muuta tee kuin selaa kännykkää. Kieliasun perusteella en ihmettelisi vaikka olisit ko. tyttö.

Vierailija
42/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aina kun olen asioinut olen saanut todella luotaantyöntävää palvelua. Lähinnä tulee olo että mihinkään ei saa koskea eikä mitään saa kysyä. Jos en pyydä apua tai haluan vain katsella ympärilleni, myyjät kyttää metrin päässä ihan kuin olisin myymälävaras. Jos taas kysyn neuvoa, myyjät on tympääntyneitä. Vasta silloin kun sanon että "haluan ostaa (kalliin) parfyymin X" myyjä saattaa olla avuliaampi.

Saattaa toki johtua siitä että olen nuori ja käytän huppareita, en ehkä täytä ns. haluttavan asiakkaan kriteereitä, mutta kun kadun ylittää ja menee asioimaan Sokokseen, palvelu on ihan eri tasoa. Väenpaljoudesta huolimatta siellä oikeasti halutaan auttaa asiakkaita, mutta osataan kuitenkin perääntyä jos asiakas haluaa vain katsella tuotteita itsenäisesti.

Hki n28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAC:n myyjät ovat yleensä keskittyneet toistensa meikkaukseen. Kuljen siitä ohi 2 kertaa viikossa.

Vierailija
44/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut ihan hyvää (joskus hidasta) palvelua Suomen MAC-standeilla, mutta huomattavasti parempaa palvelua Ruotsin MAC-standeilla ja USAn muutaman eri osavaltion MAC-standella.

Välillä toki vaikuttaa siltä että ne Suomen myyjä-meikkaajat haluavat mieluummin vain meikkailla toisiaan tai asiakkaitaan, mutta Ruotsin ja Jenkkien myyjä-meikkaajat osaavat antaa todella hyviä tuote- ka värisävysuosituksia juuri sinun kasvonpiirteisiin ja ihon/silmien/hiusten värien suhteen.

Vierailija
45/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku muukin jo mainitsi niin Tampereen stoccalla on kyllä mukavat Mac:in myyjät. Sen sijaan muuten stoccan kosmetiikka osastolla on vaikea saada palvelua. Jännä kun sitten taas Sokoksella ei tarvi minuuttia kauemmin pyöriä niin joku tulee kysymään tarviiko apua.

Vierailija
46/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan nämä meikkien ständit ovat itsenäisiä, maahantuojan puljuja. Valittakaa merkkien maahantuojille.

Niillä tavarataloilla joiden sisällä ne ovat, ei ole mitään tekemistä niiden brändien kanssa.

Esim. se Stockmannin perus päivittäiskosmetiikkaosasto kuuluu sensijaan Stockmannille.

Vierailija
47/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolan Stockan Macin pisteellä oli kyllä kiva ja asiantunteva palvelu. Sain ihanan meikin myös.

Vierailija
48/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan eri kokemus Helsingin Stockan myyjistä, ekalla kerralla kun lähdin etsimään uutta meikkivoidetta ja aurinkopuuteria, sain tosi hyvää palvelua.

Myyjä kokeili kasvoilleni eri sävyjä ja neuvoi myös varjostamaan silmäkulmat ja nenäni aurinkopuuterilla, sain vinkkejä jota olen tämän myyjän ansioista käyttänyt jo pari vuotta päivittäisessä meikissä.

Ainoa miinus on välillä tosi pitkät jonot, kun haluaa ostaa esim. vain yhden huulipunan, pari kertaa olen luovuttanut ja lähtenyt jonosta.

Vierailija
49/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua on palveltu. Mutta ne meikit on huonoja. Siksi en osta niitä enää.

Vai että maailman tunnetuin ja suosituin meikkisarja olisi huono?! :D Taitaa olla omassa meikkaustekniikassasi vikaa jos väität huonoiksi meikkejä joita maailman johtavimmat huippumaskeeraajat käyttävät suuren luokan julkkiksille kuten mm. filmitähdille ja huippumalleille, ja ovat käyttäneet näitä valokuvauksissa, leffoissa, sarjoissa ja tise missä jo pari vuosikymmentä!

Tai vaihtoehtoisesti olet niitä blogeja seuraavia sopulipissiksiä jotka kuvittelee että meikki on hyvä jos siinä on iso Chanelin tai Diorin logo? :D

MAC-sarjan meikeissä maksat itse asiassa vain sisällöstä koska tyhjät rasiat ja hylsyt voi palauttaa MAC-pisteeseen jolloin saat niistä palkkioksi ilmaisen huulipunan eli kierrätyksestä plussaa!

Vierailija
50/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin. =D

Taidan olla liian vanha tälle palstalle kun luulin aloituksen koskevan Macbookkeja. Yllätyin, että Stockmannilla on oma piste Applen tuotteille ja siksi avasin ketjun. 

En ole kuullutkaan kosmetiikka merkistä nmeltä MAC. 

Vierailija
51/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että maailman tunnetuin ja suosituin meikkisarja olisi huono?! :D Taitaa olla omassa meikkaustekniikassasi vikaa jos väität huonoiksi meikkejä joita maailman johtavimmat huippumaskeeraajat käyttävät suuren luokan julkkiksille kuten mm. filmitähdille ja huippumalleille, ja ovat käyttäneet näitä valokuvauksissa, leffoissa, sarjoissa ja tise missä jo pari vuosikymmentä!

Tai vaihtoehtoisesti olet niitä blogeja seuraavia sopulipissiksiä jotka kuvittelee että meikki on hyvä jos siinä on iso Chanelin tai Diorin logo? :D

MAC-sarjan meikeissä maksat itse asiassa vain sisällöstä koska tyhjät rasiat ja hylsyt voi palauttaa MAC-pisteeseen jolloin saat niistä palkkioksi ilmaisen huulipunan eli kierrätyksestä plussaa!

Mä oon stoccan nettikaupasta ostanu MACin meikkejä koska lahessa niitä ei myydä, mutta siis voiko tyhjän puuterirasian tai meikkivoiteen viedä esim stoccan MAC-pisteelle?

Vierailija
52/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ihmiset, kirjoittakaa palautetta Stockmannille näistä kokemuksista. Kokemuksella, niitä luetaan ja käsitellään kyllä.

Vierailija
53/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asioinut Suomessa MACin pisteellä vain kerran, nimenomaan keskustan Stockan pisteellä. Palvelu oli todella hyvää. Olin vailla huulipunaa, ja myyjän teki minulle uuden huulimeikin, jotta sain kokeilla oikeaa sävyä. Lähdin uuden huulipunan ja rajauskynän kanssa. Olivat hieman arvokkaampia, kuin ajattelin (olin tähän saakka ostanut näitä ulkomailta), mutta MACin laatu on kyllä hyvä.

Vierailija
54/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ko. merkki nuorten suosiossa? Selittäisi palvelun tasoa.

Vierailija
55/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAC testaa yhä eläimillä voidakseen myydä Kiinassa.

Ihme sössötystä heidän FAQ-sivullaan:

"M·A·C has never tested on animals and we continue to be a leader in the movement to end animal testing globally"

"China tests on animals as part of its safety assessment of cosmetic products. We love our fans and we never want to exclude them anywhere."

Tosi hienoa leaderöintiä. Ihan kuin sanoisi, että vastustaa koulukiusaamista, mutta käy vähän vaan potkimassa jotain nörttiä, että saa istua suosittujen pöydässä.

Vierailija
56/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös huonoja kokemuksia.. Pyysin myyjää auttamaan valitsemaan oikean sävyisen meikkivoiteen ja varmistin vielä etteihän se vaan ole kellertävä tai liian tumma. Noh, kotona kun laitoin oli naama ihan keltainen ja kamala meikkivoiteen raja. Kyseinen meikkivoide ei myöskään selvästi sopinut kuivalle iholle mistä olin myös kysynyt.. Maksoi kuitenkin lähemmäs 40€, joka on aika paljon mulle rahaa meikkivoiteesta. Jäi kyllä paskan maku suuhun niin sanotusti

Täällä sama kokemus. Jos asioin hintavammalla kosmetiikkamerkillä ja myyjä testaa tuotteen minulle, luotan sen sopivan. MACin tapauksessa näin ei käynyt, oli käyttökelvoton. Korvaukseksi tarjosivat ilmaista kertameikkausta, jossa voin tutustua muihin tuotteisiin. Jäi käyttämättä molemmat. Bobbi Brownilla onnistuvat aina, menkää sinne!

Vierailija
57/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä nyt liiottele... parempia meikkejä kyllä löytyy muilta merkeiltä, mutta ovat ihan ok meikkejä arkikäytössä.

Vierailija
58/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MAC testaa yhä eläimillä voidakseen myydä Kiinassa.

Ihme sössötystä heidän FAQ-sivullaan:

"M·A·C has never tested on animals and we continue to be a leader in the movement to end animal testing globally"

"China tests on animals as part of its safety assessment of cosmetic products. We love our fans and we never want to exclude them anywhere."

Tosi hienoa leaderöintiä. Ihan kuin sanoisi, että vastustaa koulukiusaamista, mutta käy vähän vaan potkimassa jotain nörttiä, että saa istua suosittujen pöydässä.

We love money and we want more.

Vierailija
59/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Tuo keskustan Stokkan MAC on tosiaan nykyään aina ihan tukossa, sen jälkeen kun se siirtyi siihen uuteen kulmaukseen.

Eli homma toimii siten, että menet jonottamaan ja sitten kun vuorosi tulee, saat myyjän palvelua osaksesi. Eli kannattaa katsoa testereistä jo valmiiksi, mitä haluaa, ja sitten kun oma vuoro tulee, sanot vaan myyjälle mitä haluat, ja hän antaa tuotteen.

Olen kyllä aina saanut opastusta, viimeksi tälläkin viikolla, kun melkein ostin liian vaalean puuterin. Myyjä ihan oma-alotteisesti sanoi, että väärä väri mulle, kannattaa ottaa tummempi. 

Onkohan se vähän niinkin, että jotkut saa aina huonoa palvelua, ovat sitten missä hyvänsä? Itse saan aina loistavaa palvelua. Oma asenteeni on ystävällinen ja asiallinen, sillä pääsee pitkälle.

Onpa hyvä, että joku kertoo meille, miten käyttäydytään oikein Stockan Macin pisteellä ja ollaan asiallisia:) Mikä saa sinut olettamaan, ettäkö me muut olisimme asenteeltamme epäystävällisiä/epäasiallisia? Ja vaikka niin joidenkin osalta olisikin, ei ammattitaitoinen myyjä/asiakaspalvelija koskaan vastaa töykeydellä takaisin, vaan osaa suhtautua tällaiseen asiakkaaseen ammattimaisesti ja neutraalilla tavalla.

Vierailija
60/95 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Eli homma toimii siten, että menet jonottamaan ja sitten kun vuorosi tulee, saat myyjän palvelua osaksesi. Eli kannattaa katsoa testereistä jo valmiiksi, mitä haluaa, ja sitten kun oma vuoro tulee, sanot vaan myyjälle mitä haluat, ja hän antaa tuotteen.

quote]

Mitenköhän tuo oma vuoro ilmenee? Ohimennen olen katsonut tuon kojun ympärillä olevan sellainen sekamelska, että myyjät eivät mitenkään voi tietää kuka on seuraavana. Ei kai siellä mitään jonotusnumeroita ole?

Minulta jää usein selektiivinen kosmetiikka ostamatta jos sitä ei saa ilman odottelua. Vaikka tietäisin mitä tuotetta ja sävyä haluan, niin silti joutuisin odottamaan että myyjä antaa pakkauksen alahyllystä, kun niitä ei voi jostain syystä pitää esillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi