Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko mä laittaa työhakemukseen kuvan, jossa olen totinen ja vähän surumielisen näköinen?

Vierailija
17.08.2016 |

Se on ainoa hyvänlaatuinen kuva minusta ja en ehdi uuttakaan ottaa, kun haluaisin hakemuksen laittaa jo tänään menemään. Ilme vain ei itseäni miellytä siinä kuvassa ollenkaan.
Kuinkahan paljon se kuva vaikuttaa haastatteluun pääsyyn?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikuttaa negatiivisesti. Laittaisin mielummin vaikka ilman kuvaa kuin jonkun murjotus-kuvan.

Vierailija
2/13 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etsiikö ne ulosottomiestä tai murhaajaa? Jos ei niin jättäisin sitten enemmin kuvan laittamatta kuin jonkun järkyttävän pelottavan petolinnun persettä muistuttavan räpsäisyn. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeaa on ottaa itsestään uusi selfie parissa minuutissa? Monissa kameroissa on lisäksi aikakatkaisu että seinää vasten vaan ja hymy kasvoille. Sitä paitsi jos haet töitä niin miksi sinulla ei ole valmista cv:tä, jossa kiva kuva?

Vierailija
4/13 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva ei ole yleensä pakollinen, joten se kannattaa laittaa vain jos se on erityisen hyvä ja uskoo siitä olevan jotain apua haastatteluun pääsyssä.

Vierailija
5/13 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole murjottava kuva, mutta vähän liian totinen mun makuun. Ja surullinen, mutta mä nyt olen aina surullisen näköinen jos en naura, kun on sellaiset silmät...

Ehkä mä nyt sitten vain yritän malttaa odottaa huomiseen ja otan huomenna uuden kuvan ja laitan vasta huomenna sen hakemuksen..

ap.

Vierailija
6/13 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole murjottava kuva, mutta vähän liian totinen mun makuun. Ja surullinen, mutta mä nyt olen aina surullisen näköinen jos en naura, kun on sellaiset silmät...

Ehkä mä nyt sitten vain yritän malttaa odottaa huomiseen ja otan huomenna uuden kuvan ja laitan vasta huomenna sen hakemuksen..

ap.

Mikset sä voi tänään ottaa uutta kuvaa? Ootko huomenna paremman näköinen?

Vierailija
7/13 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeaa on ottaa itsestään uusi selfie parissa minuutissa? Monissa kameroissa on lisäksi aikakatkaisu että seinää vasten vaan ja hymy kasvoille. Sitä paitsi jos haet töitä niin miksi sinulla ei ole valmista cv:tä, jossa kiva kuva?

Mulla on valmiina cv, jossa on parempi kuva, mutta mä en saa auki sitä tiedostoa. :( Siksi tässä yritin hädissäni etsiä parempaa kuvaa itsestäni.

Ja siksi en voi uutta ottaa, kun mulla on ihan p**kaset hiukset juuri nyt. Täytyy käydä ensin suihkussa ja laittautua ja se menee iltaan.

No, mä maltan mieleni ja otan uuden kuvan. Jos mies ei saa töistä tultuaan auki sitä mun valmista cv:tä.

ap.

Vierailija
8/13 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

No nimenomaan juuri siksi :)

ap.

Vierailija
9/13 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap.

Ja kuuluu sulle miksi??

ei ap

Vierailija
10/13 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaanko työpaikkailmoituksessa kuvan liittämistä hakemukseen? Jos ei, niin silloin kuvaa ei todellakaan liitetä. Keski-Euroopassa kuva yleensä vaaditaan. Juuri jokin aika sitten oli muistaakseni Talouselämä-lehdessä juttu siitä, millainen on hyvä cv ja hakemus. Siinä mainittiin, ettei Suomessa ole tapana liittää kuvaa hakemukseen tai cv:een. Eri asia sitten jos haet missikilpailuihin tai vastaaviin, joissa pärstä ratkaisee ainakin aluksi.

Vierailija
11/13 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaditaanko työpaikkailmoituksessa kuvan liittämistä hakemukseen? Jos ei, niin silloin kuvaa ei todellakaan liitetä. Keski-Euroopassa kuva yleensä vaaditaan. Juuri jokin aika sitten oli muistaakseni Talouselämä-lehdessä juttu siitä, millainen on hyvä cv ja hakemus. Siinä mainittiin, ettei Suomessa ole tapana liittää kuvaa hakemukseen tai cv:een. Eri asia sitten jos haet missikilpailuihin tai vastaaviin, joissa pärstä ratkaisee ainakin aluksi.

Nyrkkisääntö: jos kyseessä on asiakaspalveluammatti ja jos kuva antaa positiivisen lisän hakemukseen, se kannattaa liittää.

Vierailija
12/13 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se menee niin että jos on kaksi saman tasoista hakijaa, kauniimpi saa paikan. Kuvalla on merkitystä.

Vierailija
13/13 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laittaa.Tämä on tekohymyjen aikakautta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi