Stockmannin MAC-pisteen myyjät tylyjä
Oletteko muut huomanneet, että Stokkan kosmetiikkaosastolla vain harva myyjä on iloinen ja asiakaspalvelutaitoinen?
MAC-pisteellä ollut myyjä oli niin luotaantyöntävä, että ostin aikomani kahden tuotteen sijasta vain yhden, sillä en halunnut tuhlata enempää aikaani siinä jäätävässä tunnelmassa. Joo anteeksi kun häiritsin arvon myyjätärtä kun kaipasin neuvoa tuotteen valinnassa...
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Westfieldin MAC-myymälässä pyysin apua peitevoiteen valintaan. Myyjä vilkaisi kasvojani ja sanoi heti päättäväisesti, mikä sävy pitäisi ottaa. Luotin hänen asiantuntemukseensa, vaikka olisin toivonut hieman pidempää pohdintaa myyjältä, koska minulla oli meikkiä ja koska valinnat ovat joskus menneet itseltäni pieleen. Kotona huomasin, että sävy oli väärä.
Mainittakoon, että ko. myyjä oli miespuolinen, mutta sen kai ei pitäisi vaikuttaa, mitä sukupuolta myyjä on.
Ulkomailla ostaminen on aina vähän riski, koska meille pohjolan kalpeanaamoille sopivaa sävyä ei välttämättä ole edes valikoimassa. Yleensä antavat vain vaaleinta mikä löytyy, tai jotain sävyä mitä paikalliset useimmiten ostavat.
Tässä ei ollut Mac kyseessä, mutta olin kerran Oulun Stockalla ystäväni kanssa valitsemassa luomiväripalettia. Olimme molemmat juuri päättäneet minkä paletin otamme ja mietimme vain värivaihtoehtojen välillä. Yhtäkkiä meikkiesittelijä tunki eteemme esittelemään tuotteita keski-iän ylittäneelle asiakkaalle ja me jäimme hämmentyneinä seisomaan heidän taakseen meikkipaletit kädessä. Emme osanneet oikein edes reagoida kunnolla asiaan, sillä meikkiesittelijän käytös tuntui niin törkeältä.
Oletan, että olimme liian nuoria tai liian köyhiä ostaaksemme merkin tuotteita, vaikka kyseessä olikin halpismerkki. Ostimme sitten samat paletit muualta. Muutenkin Oulun Stockalla oli monesti parikymppisenä naisena hankala saada palvelua. En ihmettele, että se jouduttiin sulkemaan.
Stockalla (Hki keskusta) on kans yksi vähän vanhempi legendaarisen nyrpeä ja melkeinpä ilmeeltään surullinen kosmetiikkamyyjä. Moni saattaa säikähtää moista olemusta, mutta itselleni on tullut siitä lähinnä myötätuntoinen olo. Ja siis oikeasti hän on asiallinen ja ystävällinen, mutta ilme vaan on tosi myrtsi. Hymyä ei oikein irtoa millään.
Voi teitä lapsukaisia, kun ette tiedä mitään. Jos Stokkalla aikoo saada palvelua, pitää sen hienostuneita myyjättäriä puhutella ruotsiksi. Eikä mikään pakkoruotsi kelpaa, vaan pitää osata joko aitoa riikinruotsia tai ainakin Suomen muumiruotsia.
Itse en siellä ole enää yli kymmeneen vuoteen vieraillut, kun alkoi kasvaa näppylöitä jo pelkästään siitä jatkuvasta ruotsinkieliestä selostuksesta ja mainostuksesta, mitä sen kaiuttimista tuupataan. Ja niihin näppylöihin ei auttanut edes Stokkan parhaat kasvovoiteet.
Jos on pakkoruotsinsa koulussa kiltisti lusinut, niin ei pitäisi sen jälkeen enää olla pakko kuunnella ruotsinkielistä mölinää kauppojen käytävillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua on palveltu. Mutta ne meikit on huonoja. Siksi en osta niitä enää.
Vai että maailman tunnetuin ja suosituin meikkisarja olisi huono?! :D
McDonalds on maailman tunnetuin ja suosituin ravintola, se ei tee siitä ruuasta hyvää.
Paikalle sattunut nouto ihmettelijä kirjoitti:
Voi teitä lapsukaisia, kun ette tiedä mitään. Jos Stokkalla aikoo saada palvelua, pitää sen hienostuneita myyjättäriä puhutella ruotsiksi. Eikä mikään pakkoruotsi kelpaa, vaan pitää osata joko aitoa riikinruotsia tai ainakin Suomen muumiruotsia.
Itse en siellä ole enää yli kymmeneen vuoteen vieraillut, kun alkoi kasvaa näppylöitä jo pelkästään siitä jatkuvasta ruotsinkieliestä selostuksesta ja mainostuksesta, mitä sen kaiuttimista tuupataan. Ja niihin näppylöihin ei auttanut edes Stokkan parhaat kasvovoiteet.
Jos on pakkoruotsinsa koulussa kiltisti lusinut, niin ei pitäisi sen jälkeen enää olla pakko kuunnella ruotsinkielistä mölinää kauppojen käytävillä.
Stokkan suurimmat omistajat ovat kaksi suomenruotsalaista säätiötä, joten siksi sitä ruotsia tuputetaan joka puolelta. Sitä tulee, vaikka asiakkaat, henkilökunta ja johto olisi sitä mieltä, ettei tarvitsisi.
Niin monta kertaa olen keskustan MAC-pisteellä pettynyt, etten enää edes yritä. Olen jonottanut kiltisti odottaen kaveriensa kanssa juoruilevaa myyjiä, jotka lopulta vain päätyvät ottamaan jonon ohi porukkaa joka suunnnasta. Minulle on kieltäydytty myymästä puuterimaista luomiväriä ("eivät ne sovi aloittelijalle"), vain painttejä olisi ollut tarjolla, niitäkään ei tosin sellaisessa sävyssä, jota toivoin. Lisäksi meikkivoiteista, peiteaineista ym. saa joka kerta eri suosituksen väristä ja kun kertoo käyttävänsä toista (edellisellä kerralla myyjän suosittelemaa) sävyä, myyjä haukkuu sen täysin vääräksi. Nykyisin olen siirtynyt pääasiassa muihin merkkeihin, ja jos jotain MAC-tuotteita pitää saada, ostan ne ulkomailta, jossa edes yritetään olla ystävällisiä.
Paikalle sattunut nouto ihmettelijä kirjoitti:
Eipäs nyt puhuta potaskaa. Tosin jos edellisestä käynnistäsi on 10 vuotta niin silloin ehkä vielä oli ruotsinkielisiäkin myyjiä. Käytävillä kuulee kaikenkielistä mölinää ihan joka kaupassa, myös sellaisia kieliä jotka ärsyttävät paljon enemmän kuin ruotsi.
Vierailija kirjoitti:
Niin monta kertaa olen keskustan MAC-pisteellä pettynyt, etten enää edes yritä. Olen jonottanut kiltisti odottaen kaveriensa kanssa juoruilevaa myyjiä, jotka lopulta vain päätyvät ottamaan jonon ohi porukkaa joka suunnnasta. Minulle on kieltäydytty myymästä puuterimaista luomiväriä ("eivät ne sovi aloittelijalle"), vain painttejä olisi ollut tarjolla, niitäkään ei tosin sellaisessa sävyssä, jota toivoin. Lisäksi meikkivoiteista, peiteaineista ym. saa joka kerta eri suosituksen väristä ja kun kertoo käyttävänsä toista (edellisellä kerralla myyjän suosittelemaa) sävyä, myyjä haukkuu sen täysin vääräksi. Nykyisin olen siirtynyt pääasiassa muihin merkkeihin, ja jos jotain MAC-tuotteita pitää saada, ostan ne ulkomailta, jossa edes yritetään olla ystävällisiä.
MAC-myyjät ovat koppavia ja ylimielisiä useassa muussakin maassa kuin Suomessa. Ehkä se on joku pätevyysvaatimus?
blackpanda kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette ole saaneet palvelua MAC:n pisteellä, oletteko vaan alkaneet availemaan hyllyjä ja ottaneet minkä tarvitsette? Vai odottaneet myyjää?
Nii just tota oon miettinyt.. Saako niistä laatikoista ottaa itse tarvitsemansa tuotteen, vai täytyykö myyjän aina tulla antamaan tuote? Tietääkö joku?
Ei saa ottaa ja samat nyrpeät myyjät saa hirveen hepulin jos joku tietämätön näin tekee, vaikka itse ei olis elettäkään tehnyt palvellakseen asiakasta. Ja sama ongelma aikalailla kaikkialla missä MACin tuotteita myydään.
Ei liity Maciin mutta Stockaan. Itiksen Stockalta menin ostamaan Joe Blascon tuotteita ja olisin tarvinnut apua oikean tuotteen valinnassa. Jo kauempaa näytti siltä etteivät myyjät olleet kamalan halukkaita palvelemaan.
Menin kuitenkin kysymään apua kolmen myyjän "ryhmittymästä" ja yksi kysyi: "Ootkohan nyt tullu ihan oikeeseen paikkaan?" ja kaikkia vaikutti kovasti huvittavan. Blascon tuotteita oli hyllyillä eli olin kyllä ihan oikeassa paikassa. Enkä edes näytä kodittomalta, en tosin miltään rikkaaltakaan mutta joka tapauksessa ikävä fiilis jäi.
Köh köh.. olen mies puolinen mutta tyttöystäväni pysähty MAC liikkeessä jossa oltiin kyllä erittäin ystävällisiä ja näyttivät ajan kanssa kaikkia meikkejä ja puutereita mitä nyt nuo on ja antoivat testata niitä näytillä olevia ihan kädestä pitäen... Tosin tämä tapahtui HongKongissa eikä Suomessa liekkö asiaan vaikutusta. Meni 200-300e sinne.
Vierailija kirjoitti:
Repesin. =D
Taidan olla liian vanha tälle palstalle kun luulin aloituksen koskevan Macbookkeja. Yllätyin, että Stockmannilla on oma piste Applen tuotteille ja siksi avasin ketjun.
En ole kuullutkaan kosmetiikka merkistä nmeltä MAC.
No itseasiassa tuo kai pitäisi kirjoittaa M·A·C.
Kuitenkin jos googlaat "mac" niin eikös tuo Mac Cosmetics tule ekana esiin.
Ja juu olen 50+ ja käytän MACin meikkejä. En ole kuullutkaan että niillä olisi joku ikäraja. Rangaistaaks mua nyt? ;)
No olen itse saanut ihan ystävällistä palvelua Helsingin keskustan Stockan Macissa, mutta kovin vähän on myyjiä, joten vaikka menee suoraan kassalle ja on siinä ensimmäisenä niin voi kestää ennen kuin joku kassalle tulee.
Siinä on myyjillä kiire kun pitää meikata asiakkaita ja neuvoa niitä, etteivät ehdi kassalle tulla. Mutta aika hulluahan on antaa sellaisen asiakkaan odottaa, joka on jo tehnyt ostopäätöksensä ja seisoo kortti kourassa kassalla.
Muualla en ole tätä ilmiöitä huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Westfieldin MAC-myymälässä pyysin apua peitevoiteen valintaan. Myyjä vilkaisi kasvojani ja sanoi heti päättäväisesti, mikä sävy pitäisi ottaa. Luotin hänen asiantuntemukseensa, vaikka olisin toivonut hieman pidempää pohdintaa myyjältä, koska minulla oli meikkiä ja koska valinnat ovat joskus menneet itseltäni pieleen. Kotona huomasin, että sävy oli väärä.
Mainittakoon, että ko. myyjä oli miespuolinen, mutta sen kai ei pitäisi vaikuttaa, mitä sukupuolta myyjä on.
Ulkomailla ostaminen on aina vähän riski, koska meille pohjolan kalpeanaamoille sopivaa sävyä ei välttämättä ole edes valikoimassa. Yleensä antavat vain vaaleinta mikä löytyy, tai jotain sävyä mitä paikalliset useimmiten ostavat.
Totta. Tosin on Briteissäkin kelmeäkasvoisia ja isoissa liikkeissä on hyvät valikoimat.
Niillä on naamaraja. Kaverini joka on oikein laitettu tapaus (lue:tekoripset, tekotukka, rusketus, tekokynnet- Kardashianlook) saa aina MACin pisteellä nuoleskelevaa palvelua. Itse jos erehdyn jotain kysymään/ostamaan nii tulee huokailua ja silmienpyörittelyä. Olen tavallisen näköinen ja meikkaan hyvin huomaamattomasti
Vierailija kirjoitti:
MAC-myyjät ovat koppavia ja ylimielisiä useassa muussakin maassa kuin Suomessa. Ehkä se on joku pätevyysvaatimus?
Kastrupin kentällä ja Tallinnassa olen saanut aina hyvää palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity Maciin mutta Stockaan. Itiksen Stockalta menin ostamaan Joe Blascon tuotteita ja olisin tarvinnut apua oikean tuotteen valinnassa. Jo kauempaa näytti siltä etteivät myyjät olleet kamalan halukkaita palvelemaan.
Menin kuitenkin kysymään apua kolmen myyjän "ryhmittymästä" ja yksi kysyi: "Ootkohan nyt tullu ihan oikeeseen paikkaan?" ja kaikkia vaikutti kovasti huvittavan. Blascon tuotteita oli hyllyillä eli olin kyllä ihan oikeassa paikassa. Enkä edes näytä kodittomalta, en tosin miltään rikkaaltakaan mutta joka tapauksessa ikävä fiilis jäi.
Valitettavasti erittäin uskottava tarina.
Minä en ole Itiksen Stockan kosmetiikkaosastolla käynyt sen jälkeen, kun mennessäni maksamaan (lähes 50e hintaista meikkivoidetta) myyjä töykeästi tervehti sanomalla "kerro". Öö, mitä vattua?! Asiakaspalvelutaidot?
Ps. Ei ollut MACin tuote.
Vierailija kirjoitti:
Olisin vastanut olen 🙄 entä te 😂.