Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kypsä olemaan kotiorja että oksat pois

Vierailija
16.08.2016 |

Mies on PATALAISKA kotitöiden osalta; tekee kyllä remppaa ja projektia jos jonkinlaista mutta kotityöt ei suju. Ei näe tarvetta, ei tee, suuttuu jos asian nostaa esille, tekee päin metsää jos joskus jotain edes yrittää tai ainakaan ei tee kunnolla loppuun asti. Raivostun aivan silmittömästi ettei "OPI" että keittiö on siivottava SIISTIKSI asti syönnin jälkeen. Saa laitettua ruoan ja lämmitettyä sen ja vielä omatkin asiat koneeseen, mutta pyötää ei ikinä pyyhi puhtaaksi. Ei siivoa liesitasoa eikä laita astianpesukonetta käyntiin. Ei tyhjennä roskista eikä kompostiämpäriä jos ovat täynnä. Jos käy kaupassa niin ostaa vaikka ainekset makaroonilaatikkoon ja maidon mutta ei mitään muuta; ei tarkista olisiko pesuaine loppu tai sormipatterit tai ihan mikä muu tahansa.

Ei laita pyykkiä pyörimään ellei ole seuraavana päivänä työhaastattelu. Silloinkin pesee vain sen yhden paidan vaikka korissa olisi muutakin vaaleaa 60-asteen pyykkiä. Noukkii kuivumasta omat vaatteensa; ei ikinä korita muiden vaatteita tai laita pyyhkeitä/liinavaatteita kaappiin. Lista on loputon. Kaikki pikkutyö on arvotonta, tarpeetonta ja turhaa hänen mielestään.

Hakee lapset harrastuksista jos ovat työmatkan varrella, jos ei, minä hoidan oman työpäiväni lomassa tai jälkeen. Tänään heitin kolme keikkaa, mies yhden. Kävin kaupassa, hoidin postiasian ja siivosin keittiön omasta harrastuksesta tullessani. Ja mies ihmettelee miksi olen kiukkuinen koko ajan. Tai väsynyt. Jos alan riidellä niin ei ymmärrä ollenkaan miksi valitan pikkuasioista. Mutta kun pikkuasioista kasvaa iso virta kahdessakymmenessä vuodessa!!!

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta...

Tai no, tekstisi ei edes kuulostanut kovin pahalta.

Vituttaa olla iltaisin vittuuntunut miehen takia. Minä hoidan kotityöt, lasten asiat, siivoan, teen monet remppahommatkin.

Vierailija
2/56 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa 2 kotia, ollut jo 25 vuotta. Lapsia on 3 kpl ja heille on ihan normisettiä, että äidin luona on omat huoneet jne. ja isän luona käydään porukalla viikonloppuisin tai lomilla tai joskus illalla, mutta siellä äiti ei tee mitään. En laita ruokaa, en siivoa, en huomauta kamalasta tiskivuoresta. Se on miehen koti. Kun hän tulee luokseni, on meillä minun sääntöni eli ei likaisia vaatteita lattialle tms. Omassa kodissani saan komentaa ja vaatia olemaan siisti. Ei tule orjatyöoloa, koska en ole mahdollistamassa miehelle hotelliasumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jo etukäteen, mutta en ymmärrä kaltaisiasi narisijoita. Jos suhteessa on paha olla, niin lähde! Jos olet miestäsi 20v katsellut eikä muutosta ole tapahtunut, niin luuletko että tapahtuu tulevaisuudessa? Itse olet miehesi opettanut siihen ettei mitään tarvitse tehdä, kun sinä lopulta kuitenkin korjaat jäljet.

4/56 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoin että joko tulee eto tai alkaa tekemään töitä kotonakin. Ei meinannut uskoa, mutta aloin etsimään kämppää ja kysyin mitä mieltä talosta ja että muutanko minä vai hän. Tuli muutos miehen käytökseen :)

Vierailija
5/56 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa 2 kotia, ollut jo 25 vuotta. Lapsia on 3 kpl ja heille on ihan normisettiä, että äidin luona on omat huoneet jne. ja isän luona käydään porukalla viikonloppuisin tai lomilla tai joskus illalla, mutta siellä äiti ei tee mitään. En laita ruokaa, en siivoa, en huomauta kamalasta tiskivuoresta. Se on miehen koti. Kun hän tulee luokseni, on meillä minun sääntöni eli ei likaisia vaatteita lattialle tms. Omassa kodissani saan komentaa ja vaatia olemaan siisti. Ei tule orjatyöoloa, koska en ole mahdollistamassa miehelle hotelliasumista.

Erinomainen idea.

Meillä mies on laittanut tiskit koneeseen silloin kun äitini oli sairaalassa ja meinasi kuolla ja silloin kun mummoni kuoli. Muistan tämän tarkkaan, että kun kerroin näistä tapauksista miehelleni niin hän alkoi tehdä kotitöitä, vaikka koskaan muulloinkaan ei tee.

Vierailija
6/56 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös jaetaan samat tunteet! Nyt on toinen päivä kun en siivoa. Sanoin tämän myös miehelleni, että nyt riitti. Meillä ei ole edes autoa, jota rassaisi, ei mitään rempattavaa kun asumme vasta valmistuneessa vuokra-asunnossa, se vain on kivempi makoilla.

Enkä ole edes häntä tähän totuttanut, vielä hetki sitten osasi siivota.

Kerran jopa itkin kun olin väsynyt, auttoi kaksi päivää.

Vierailija
7/56 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita saada sivistynyt keskustelu aikaan. Listaa vaikka paperille työt jotka sinä tällä hetkellä hoidat, kerro että tilanne on miledtäsi epäreilu ja kysy mitkä hän olisi valmis ottamaan hoitaakseen. Siitä sitten lähdette liikkeelle.

Mutta ole nyt silti valmis itsrkin joustamaan, ei sun siisteyskösitys ole se ainut oikea. Turhaa nipotusta minusta että keittiö pitäisi siivot siistiksi asti joka kerran kun siellä pyörähtää. Meillä esim keittiö siivotaan kertan päivässä eli iltaisin. Siihen saakka astioita kerrytetään tiskit tiskipöydälle ja altaaseen. Isoimmat sotkut ruokapöydästä toki siivotaan.

Vierailija
8/56 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri ap:n kaltaisten naisten takia se kotitöiden vähättely vain jatkuu ja jatkuu. Jos ei osata tehdä muuta kuin itkeä mammapalstalla, mutta ei uskalleta oikesti tehdä muutosta kotona, ei asia tule muuttumaan. Miehet pitää saada ymmärtämään, että kotityöt eivät ole pikkuasia, jotka voi jättää vaimolle. Jos ei hommia aleta jakaa tasan, pitää olla valmis jakamaan vaikka se koti kahteen osoitteeseen. 

Vierailija
9/56 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjumala en ymmärrä näitä ovimattonaisia! Siinä lapsillekin opetetaan että miesten ei tarvi huolehtia mistään ja naisten tehtävä on passata. En ymmärrä mikä saa elämään vihassa ja väsymyksessä vuosikymmeniä, mahdollisen avioeron aiheuttama häpeä?

10/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta seurusteluasteella. Reilu nelisen kk takana ja nyt olen alkanut toimia, sillä en ala loppuelämääni orjailemaan. Eli olen pyytänyt tiskaamaan, auttamaan roskien kanssa, kertoilen mihin haluan asiat kodissani.. Kun kerran ollaan mun luona, niin kerron säännöt. Tai no.. Aletaan luodan niitä myös yhdessä. Tarkoitus olisi joulun jälkeen muuttaa yhteen, joten tämä on tärkeää. En ala tehdä kaikkea yksin. Mutta haluan, että tulevan kodin (ja myös tämän nykyisen) säännöt ovat meidän omat. Ja että kummallakin on hyvä olla ja yhtä paljon hommaa.

Vierailija
11/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita saada sivistynyt keskustelu aikaan. Listaa vaikka paperille työt jotka sinä tällä hetkellä hoidat, kerro että tilanne on miledtäsi epäreilu ja kysy mitkä hän olisi valmis ottamaan hoitaakseen. Siitä sitten lähdette liikkeelle.

Mutta ole nyt silti valmis itsrkin joustamaan, ei sun siisteyskösitys ole se ainut oikea. Turhaa nipotusta minusta että keittiö pitäisi siivot siistiksi asti joka kerran kun siellä pyörähtää. Meillä esim keittiö siivotaan kertan päivässä eli iltaisin. Siihen saakka astioita kerrytetään tiskit tiskipöydälle ja altaaseen. Isoimmat sotkut ruokapöydästä toki siivotaan.

Kyllä liesi pitää pyyhkiä kokkaamisen jälkeen ja pöydältä pyyhkiä murut ja roskat. Meillä mies edelleen jättää tonaattikastikkeet seiniin...

Vierailija
12/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2351 kirjoitti:

Olen vasta seurusteluasteella. Reilu nelisen kk takana ja nyt olen alkanut toimia, sillä en ala loppuelämääni orjailemaan. Eli olen pyytänyt tiskaamaan, auttamaan roskien kanssa, kertoilen mihin haluan asiat kodissani.. Kun kerran ollaan mun luona, niin kerron säännöt. Tai no.. Aletaan luodan niitä myös yhdessä. Tarkoitus olisi joulun jälkeen muuttaa yhteen, joten tämä on tärkeää. En ala tehdä kaikkea yksin. Mutta haluan, että tulevan kodin (ja myös tämän nykyisen) säännöt ovat meidän omat. Ja että kummallakin on hyvä olla ja yhtä paljon hommaa.

Rakennat täyttää häkää itselleni ansaa ottamalla sen koordinoinnin itsellesi.

Vierailija
13/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2351 kirjoitti:

Tuossa se vika on - "miten haluan asiat kodissani"!

Ei siis yhteisessä kodissamme vaan nimenomaan sinun kodissasi, jossa sinulla on valta ja vastuu, mies on pikkuapulainen, joka auttaa roskien kanssa. Noin 3 vuoden yhteisasumisen jälkeen kirjoitat tänne, miten mies ei viitsi mitään eikä kunnioita sinun sääntöjäsi.

Vierailija
14/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olet ansoittanut itsesi tuohon paskaann kotityöhelvettiin. Miksi haluat myös miehesi kärsivän? mikset hoida hommia kuten mies?  Jos ei muuten onnistu niin heitä kaikkia astiat pois ja syökää pahvilautasilta jne.

Vierailija
15/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olet ansoittanut itsesi tuohon paskaann kotityöhelvettiin. Miksi haluat myös miehesi kärsivän? mikset hoida hommia kuten mies?  Jos ei muuten onnistu niin heitä kaikkia astiat pois ja syökää pahvilautasilta jne.

Ai jättämällä kaiken tekemättä ja hautautumalla lopulta jätteisiin?

Vierailija
16/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olosuhde mättää, niin ei muuta kuin lähdet kävelemään. Ratkaisuja ratkaisuja!

Vierailija
17/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jättämällä kaiken tekemättä ja hautautumalla lopulta jätteisiin?

Joo. Ja jos et ole valmis siihen pidät kuitenkin kotitöistä.

Vierailija
18/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on näköjään noinkin hyvin asiat. Meillä lautaset on jätetty pöydille. Pesukoneita ei edes opetella käyttämään eikä hellaakaan. Eikä jääkaapista otettu, eilen tehty, makaronilaatikkokaan löydä sinne jääkaappiin takaisin, vaan saattaa seisoa tiskipöydällä useita tunteja kunnes töiden jälkeen tulen kotiin ja heitän minun annokseni roskiin, koska liha ja maito on pilaantunut.

Myöskin tietokonepöytä on täynnä kaikennäköisiä tyhjiä jogurtti, proteiinirahka purkkeja ja limutölkkejä. Kun mies käy vessassa niin pönttö on täynnä paskaraitoja, lavuaari on täynnä hammastahnavanoja, sekä jos mies käy kaupassa niin jättää ostokset keittiön lattialle olettaen minun ne laittavan. Joten lopeta vinkuminen, pahemmin voisi teilläkin olla. Teijän mies sentään tekee "omia pikkuprojekteja ja remppaa" meillä ei edes sitä.

Vierailija
19/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä liesi pitää pyyhkiä kokkaamisen jälkeen ja pöydältä pyyhkiä murut ja roskat. Meillä mies edelleen jättää tonaattikastikkeet seiniin...

Miksi pitää? Meillä minäkin jätän tomaattikastikkeet seiniin jos ei juuri sillä hetkellä huvita/ ehdi pyyhkiä. Kyllä ne jossain vaiheessa tulee pyyhittyä.

Vierailija
20/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää? Meillä minäkin jätän tomaattikastikkeet seiniin jos ei juuri sillä hetkellä huvita/ ehdi pyyhkiä. Kyllä ne jossain vaiheessa tulee pyyhittyä.

Ne on huomattavasti helpompi pyyhkäistä tuoreina kuin jynssätä ja raaputtaa vanhoina. Ja ovat helvetin epäsiistin näköiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä