Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kypsä olemaan kotiorja että oksat pois

Vierailija
16.08.2016 |

Mies on PATALAISKA kotitöiden osalta; tekee kyllä remppaa ja projektia jos jonkinlaista mutta kotityöt ei suju. Ei näe tarvetta, ei tee, suuttuu jos asian nostaa esille, tekee päin metsää jos joskus jotain edes yrittää tai ainakaan ei tee kunnolla loppuun asti. Raivostun aivan silmittömästi ettei "OPI" että keittiö on siivottava SIISTIKSI asti syönnin jälkeen. Saa laitettua ruoan ja lämmitettyä sen ja vielä omatkin asiat koneeseen, mutta pyötää ei ikinä pyyhi puhtaaksi. Ei siivoa liesitasoa eikä laita astianpesukonetta käyntiin. Ei tyhjennä roskista eikä kompostiämpäriä jos ovat täynnä. Jos käy kaupassa niin ostaa vaikka ainekset makaroonilaatikkoon ja maidon mutta ei mitään muuta; ei tarkista olisiko pesuaine loppu tai sormipatterit tai ihan mikä muu tahansa.

Ei laita pyykkiä pyörimään ellei ole seuraavana päivänä työhaastattelu. Silloinkin pesee vain sen yhden paidan vaikka korissa olisi muutakin vaaleaa 60-asteen pyykkiä. Noukkii kuivumasta omat vaatteensa; ei ikinä korita muiden vaatteita tai laita pyyhkeitä/liinavaatteita kaappiin. Lista on loputon. Kaikki pikkutyö on arvotonta, tarpeetonta ja turhaa hänen mielestään.

Hakee lapset harrastuksista jos ovat työmatkan varrella, jos ei, minä hoidan oman työpäiväni lomassa tai jälkeen. Tänään heitin kolme keikkaa, mies yhden. Kävin kaupassa, hoidin postiasian ja siivosin keittiön omasta harrastuksesta tullessani. Ja mies ihmettelee miksi olen kiukkuinen koko ajan. Tai väsynyt. Jos alan riidellä niin ei ymmärrä ollenkaan miksi valitan pikkuasioista. Mutta kun pikkuasioista kasvaa iso virta kahdessakymmenessä vuodessa!!!

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita saada sivistynyt keskustelu aikaan. Listaa vaikka paperille työt jotka sinä tällä hetkellä hoidat, kerro että tilanne on miledtäsi epäreilu ja kysy mitkä hän olisi valmis ottamaan hoitaakseen. Siitä sitten lähdette liikkeelle.

Mutta ole nyt silti valmis itsrkin joustamaan, ei sun siisteyskösitys ole se ainut oikea. Turhaa nipotusta minusta että keittiö pitäisi siivot siistiksi asti joka kerran kun siellä pyörähtää. Meillä esim keittiö siivotaan kertan päivässä eli iltaisin. Siihen saakka astioita kerrytetään tiskit tiskipöydälle ja altaaseen. Isoimmat sotkut ruokapöydästä toki siivotaan.

Kyllä liesi pitää pyyhkiä kokkaamisen jälkeen ja pöydältä pyyhkiä murut ja roskat. Meillä mies edelleen jättää tonaattikastikkeet seiniin...

Miksi pitää? Meillä minäkin jätän tomaattikastikkeet seiniin jos ei juuri sillä hetkellä huvita/ ehdi pyyhkiä. Kyllä ne jossain vaiheessa tulee pyyhittyä.

Ne on huomattavasti helpompi pyyhkäistä tuoreina kuin jynssätä ja raaputtaa vanhoina. Ja ovat helvetin epäsiistin näköiset.

No mulla on sen verran ruista ranteessa etten ole huomannut eroa. Mutta siinäpähän sitten raaputtelen. Parisuhteemme taasen voi mainiosti kun ei joka asiasta urputeta :)

Vierailija
22/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita saada sivistynyt keskustelu aikaan. Listaa vaikka paperille työt jotka sinä tällä hetkellä hoidat, kerro että tilanne on miledtäsi epäreilu ja kysy mitkä hän olisi valmis ottamaan hoitaakseen. Siitä sitten lähdette liikkeelle.

Mutta ole nyt silti valmis itsrkin joustamaan, ei sun siisteyskösitys ole se ainut oikea. Turhaa nipotusta minusta että keittiö pitäisi siivot siistiksi asti joka kerran kun siellä pyörähtää. Meillä esim keittiö siivotaan kertan päivässä eli iltaisin. Siihen saakka astioita kerrytetään tiskit tiskipöydälle ja altaaseen. Isoimmat sotkut ruokapöydästä toki siivotaan.

Kyllä liesi pitää pyyhkiä kokkaamisen jälkeen ja pöydältä pyyhkiä murut ja roskat. Meillä mies edelleen jättää tonaattikastikkeet seiniin...

Miksi pitää? Meillä minäkin jätän tomaattikastikkeet seiniin jos ei juuri sillä hetkellä huvita/ ehdi pyyhkiä. Kyllä ne jossain vaiheessa tulee pyyhittyä.

Ne on huomattavasti helpompi pyyhkäistä tuoreina kuin jynssätä ja raaputtaa vanhoina. Ja ovat helvetin epäsiistin näköiset.

No mulla on sen verran ruista ranteessa etten ole huomannut eroa. Mutta siinäpähän sitten raaputtelen. Parisuhteemme taasen voi mainiosti kun ei joka asiasta urputeta :)

Kotinne on silti kuvottavan näköinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh :D Mielenkiintoista että osaat tuollaista sanoa vaikket edes tiedä kuka olen. Aika lapsellista argumentointia. Kyllä meillä siivotaan päivittäin, mutta emme saa raivaria jos esim. niitä tomaattitahroja ei siivota juuri sillä siunaamalla hetkellä.

Vierailija
24/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh :D Mielenkiintoista että osaat tuollaista sanoa vaikket edes tiedä kuka olen. Aika lapsellista argumentointia. Kyllä meillä siivotaan päivittäin, mutta emme saa raivaria jos esim. niitä tomaattitahroja ei siivota juuri sillä siunaamalla hetkellä.

Jos on epäsiisti, ei sillä ole väliä kuka on. Naurettavaa ensim jättää ne sinne kun ne saisi kymmenessä sekunnissa pyyhkäistyä samalla kun kokkaa ja sitten erimseen samana pöivänä jynssätä ne sieltä. Järkeä hei.

Vierailija
25/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on epäsiisti, ei sillä ole väliä kuka on. Naurettavaa ensim jättää ne sinne kun ne saisi kymmenessä sekunnissa pyyhkäistyä samalla kun kokkaa ja sitten erimseen samana pöivänä jynssätä ne sieltä. Järkeä hei.

No miten vaan. Ihan sama vaikka ollaan jonkun anonyymin av-mamma mielestä naurettavia tai epäsiistejä mutta parisuhteemme kukoistaa ja olemme onnellisia juuri tällaisena. :) En vaihtaisi.

Vierailija
26/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän tuon kuvailemasi kaltaista, mutta en kärsi tästä yhtään. Mien tekee kyllä hyvää ruokaa, tekee rempat, hoitaa auto ja polkupyörähuollot yms, kuskaa lapset harrastuksiin, raskaammat pihatyöt, imuroi joskus, käy ruokakaupassa kunhan ostoslista on valmiiksi yhdessä mietitty. Mulle tämä on ihan tavallista elämää, en pidä sitä raskaana. Minä huolehdin pyykistä, siivouksen ns hienosäädöstä, leipomisesta, silittämisestä, vaateostoksista, kodin yleisestä siisteydestä. Näin meillä on aina ollut ja tulee olemaan, en vaadi miestäni muuksi muuttumaan eikä hänkään minua. Toimiva työjako, ja joskus voi jotkut asiat olla hetken tekemättäkin, ei se maailma siihen kaadu...miksi stressata kaikesta pienestä jos muuten on toisen kanssa hyvä olla ja elää...

Vierailija
27/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän tuon kuvailemasi kaltaista, mutta en kärsi tästä yhtään. Mien tekee kyllä hyvää ruokaa, tekee rempat, hoitaa auto ja polkupyörähuollot yms, kuskaa lapset harrastuksiin, raskaammat pihatyöt, imuroi joskus, käy ruokakaupassa kunhan ostoslista on valmiiksi yhdessä mietitty. Mulle tämä on ihan tavallista elämää, en pidä sitä raskaana. Minä huolehdin pyykistä, siivouksen ns hienosäädöstä, leipomisesta, silittämisestä, vaateostoksista, kodin yleisestä siisteydestä. Näin meillä on aina ollut ja tulee olemaan, en vaadi miestäni muuksi muuttumaan eikä hänkään minua. Toimiva työjako, ja joskus voi jotkut asiat olla hetken tekemättäkin, ei se maailma siihen kaadu...miksi stressata kaikesta pienestä jos muuten on toisen kanssa hyvä olla ja elää...

Kyllähän se toisen naamakin alkaa aika nopeasti vituttaa, kun huomaa, ettei hän yhtään arvosta tai kunnioita, vaan käyttää vaan kotiorjana. Eihän tuo ap:n mies edes kuskaa lapsia kuten sinun, joten miksi tulet sanomaan, että ap:n pitäisi tyytyä siihen, että mies on yksi lapsista? Kaikki eivät halua olla mitään kodinhengettäriä, jotka mahdollistavat miehelleen helpon elämän vailla velvollisuuksia.

Vierailija
28/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi jo etukäteen, mutta en ymmärrä kaltaisiasi narisijoita. Jos suhteessa on paha olla, niin lähde! Jos olet miestäsi 20v katsellut eikä muutosta ole tapahtunut, niin luuletko että tapahtuu tulevaisuudessa? Itse olet miehesi opettanut siihen ettei mitään tarvitse tehdä, kun sinä lopulta kuitenkin korjaat jäljet.

Jos muutan omaan asuntoon yksin tai lasten kanssa; teen edelleen ne kaikki samat kotityöt. Mitä etua minulle on erosta? Muutto pienempään asuntoon, hirveä hässäkkä erosta ja muutosta ja lopputulema ei muuta työmäärää mihinkään. Mies on monella osalta ok, hyvä isä (poislukien kotityömalli), tekee remonttia hyvin, ei alkoholiongelmia tai väkivaltaa, hoitaa työnsä jne. Kahden palkansaajan tilanne on parempi kuin yh-talous/ jaetulla vanhemmuudella. ap

Vierailija
29/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja juuri ap:n kaltaisten naisten takia se kotitöiden vähättely vain jatkuu ja jatkuu. Jos ei osata tehdä muuta kuin itkeä mammapalstalla, mutta ei uskalleta oikesti tehdä muutosta kotona, ei asia tule muuttumaan. Miehet pitää saada ymmärtämään, että kotityöt eivät ole pikkuasia, jotka voi jättää vaimolle. Jos ei hommia aleta jakaa tasan, pitää olla valmis jakamaan vaikka se koti kahteen osoitteeseen. 

Tämä on muuten totta. Olen lukenut täältä usein naisten kirjoituksia tästä aiheesta, joissa huudetaan että SE ON LOPPU NYT! On mitta täysi, katkesi kamelin selkä, viimeinen pisara, kurkkua myöten täynnä jne. Ajattelin, että onneksi on naisia jotka osaavat pitää puolensa niin ehkä kotitöiden reilu jako toteutuu jonakin päivänä. Mutta tajusin tässä juuri, että siihen huutoonhan se jää jokseenkin kaikilla. Olenhan kuunnellut sitä tuttavapiirini naisilta, jotka valittavat että ovat ihan lopussa, eivät kestä enää yhtään. Ja sitten kestävät 10 vuotta ja kauemminkin varmaan. Nämä puheet eivät merkitse yhtään mitään. Mikään ei ole muuttunut. Muuttuukohan koskaan. Miksi naisille tulee voittajafiilis, kun saavat välillä huutaa että he eivät ole kotiorjia - ja sitten jatkavat sitä kotiorjina oloa?

Vierailija
30/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa hyvät naiset! Minulla oli juuri samanlaista kolmen lapsen ja miehen kanssa. Erosin miehestäni ja enää meillä ei ole kiukkuista naista, vaan iloinen ja onnellinen minä siistissä kodissa lasten kanssa. Tein kaiken jo ennestään yksin, sillä erotuksella, että enää ei tarvitse siivota sentään miehen sotkuja. :) Suosittelen!

Vierailija
31/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa elää epäsiistissä kodissa. On pölyä, on tahroja seinissä, pöydillä puolen metrin tavarapinot. Täällä on siistiä ehkä 10 päivää vuodessa. Eikä haittaa yhtään. Minua. Yksi sukulaispariskunta menee aina hotelliin mieluummin kuin ovat luonani. Epäilen sen johtuvan siitä että rouva paheksuu rentoa siivoustyyliäni. Mutta eipä haittaa sekään.

Vihaan siivoamista ja tiskaamista ja teen sitä mahdollisimman vähän. Eikä minua sitten haitannut kun muutettiin miehen kanssa yhteen ja hän jättää likaiset vaatteet ja astiat pyörimään mihin sattuu. Teen samaa itsekin. Sitten korjataan ne pois kun huvittaa. Elämässä on hauskempiakin asioita joita tehdä, kuin siivota. Tai valittaa siivoamisesta.

Vierailija
32/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäiset lapset?

Jos ovat tarpeeksi isoja, niin lähde parin viikon reissulle. Pidä huolta siitä, että lähtiessäsi on lapsille vain yhden päivän puhtaat vaatteet, jääkaappi tyhjä, pakastin tyhjä, ruokakaappi tyhjä, pesuaineet loppu niin tiskikoneesta kuin pyykinpesukoneesta, muovipussit/roskapussit loppu, vessapaperia van muutama rulla jne. jne. Et myöskään ehdi tekemään viikkosiivousta ennen lähtöäsi, joten tilanne on sitten juuri paha.

Anna miehen huomata tuolla lailla, ne pienet tekemäsi asiat. Itse en ole nipottanut esim. että keittiön pitäisi olla koko ajan siisti yms. sellainen olisi minulle ahdistavaa, että jos olen tehnyt työpäivän jälkeen ruokaa, ja ehkä leiponutkin, niin vielä pitäisi pinnistää ja puunata keittiö kuntoon. Monella eri tavalla voi elää, eikä toinen ole sen huonompi kuin toinen. tuo kuitenkin, ettei niitä lasten pyykkejä edes viitsi laittaa kaappiin tuntuu oudolta. Eli lähde pois nipottamasta, ja anna miehen käydä kaupassa aina kun löytyy jotain mikä puuttuu.

Vierailija
33/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin erosin laiskasta mieslapsesta. Kestovitutuksen sijaan olen eron jälkeen ollut hyvin onnellinen. Ihanaa, kun ei täydy siivota kiukuttelevan miehen sotkuja. Lapset kyllä siivoavat omat jälkensä ilman kiukuttelua, marttyrointia sekä viikon mykkäkoulua.

Vierailija
34/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit tuollaisen ottamaan ja vieläpä lisäännyit sen urpon kanssa? Ihan oma syy. Uliuli.

Vierailija
35/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olet ansoittanut itsesi tuohon paskaann kotityöhelvettiin. Miksi haluat myös miehesi kärsivän? mikset hoida hommia kuten mies?  Jos ei muuten onnistu niin heitä kaikkia astiat pois ja syökää pahvilautasilta jne.

Ei ikinä pidä hoitaa mitään hommaa niin kuin mies. Mitä siitäkin tulisi kun kaikki kiukuttelisivat kun tarttee jotain tehdä, välttelisivät viimeiseen asti ja sitten joko suuttuisivat ja tekisivät tai jättäisivät tekemättä ja haukkuisivat että maailman vika, joku muu jne. Ei vittu että siinä on jo kestämistä että miehet on tuollaisia, älkää naiset ruvetko samaan.

Vierailija
36/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös jaetaan samat tunteet! Nyt on toinen päivä kun en siivoa. Sanoin tämän myös miehelleni, että nyt riitti. Meillä ei ole edes autoa, jota rassaisi, ei mitään rempattavaa kun asumme vasta valmistuneessa vuokra-asunnossa, se vain on kivempi makoilla.

Enkä ole edes häntä tähän totuttanut, vielä hetki sitten osasi siivota.

Kerran jopa itkin kun olin väsynyt, auttoi kaksi päivää.

Vau, jopa toinen päivä kun et siivoa. Onpa traagista ja kamalaa!

Vierailija
37/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erotkaa hyvät naiset! Minulla oli juuri samanlaista kolmen lapsen ja miehen kanssa. Erosin miehestäni ja enää meillä ei ole kiukkuista naista, vaan iloinen ja onnellinen minä siistissä kodissa lasten kanssa. Tein kaiken jo ennestään yksin, sillä erotuksella, että enää ei tarvitse siivota sentään miehen sotkuja. :) Suosittelen!

Nämä tarinat ovat todella yleisiä. Minua kyllä ihmetyttää, onko se vaimo todella noin monelle miehelle niin merkityksetön, että mies ei suostu edes tiskaamaan kerran päivässä pitääkseen sen vaimon. Onko avioero ja ero lapsista todella parempi vaihtoehto kuin kotitöiden tekeminen? Ilmeisesti on.

Miehet muuten usein provoavat näissä keskusteluissa, että ulkomaalainen nainen on parempi vaihtoehto kun ei nalkuta. No, tunnen erään venäläisnaisen - aivan tyrmäävä kaunotar, muuten - joka oli ottanut eron miehestään kun joutui passaamaan miestä liikaa.

Vierailija
38/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itse olet ansoittanut itsesi tuohon paskaann kotityöhelvettiin. Miksi haluat myös miehesi kärsivän? mikset hoida hommia kuten mies?  Jos ei muuten onnistu niin heitä kaikkia astiat pois ja syökää pahvilautasilta jne.

Ai jättämällä kaiken tekemättä ja hautautumalla lopulta jätteisiin?

Niin vaikka näin. Miehestäkin olisi varmasti paljon mielekkäämpää siivota, jos koti on muuten jätteiden peitossa, kuin auttaa sinua toteuttamaan sinun unelmaasi kodin siisteystasosta.

Vierailija
39/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menit tuollaisen ottamaan ja vieläpä lisäännyit sen urpon kanssa? Ihan oma syy. Uliuli.

Voi Uliulimies, jaksoitko sinäkin esittää osallistuvaa miestä lasten syntymään asti ja jouduit omasta mielestäsi täysin yllättäen vaimon eroilmoituksen kohteeksi? Vieläkin kuitenkin näet exäsi syypäänä kaikkiin elämäsi ongelmiin, sillä jos hän vain olisi jatkanut palvelijanasi, lastenhoitajanasi ja panopuunasi, kaikki olisi sinulla edelleen hyvin.

Vierailija
40/56 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tarinat ovat todella yleisiä. Minua kyllä ihmetyttää, onko se vaimo todella noin monelle miehelle niin merkityksetön, että mies ei suostu edes tiskaamaan kerran päivässä pitääkseen sen vaimon. Onko avioero ja ero lapsista todella parempi vaihtoehto kuin kotitöiden tekeminen? Ilmeisesti on.

Miehet muuten usein provoavat näissä keskusteluissa, että ulkomaalainen nainen on parempi vaihtoehto kun ei nalkuta. No, tunnen erään venäläisnaisen - aivan tyrmäävä kaunotar, muuten - joka oli ottanut eron miehestään kun joutui passaamaan miestä liikaa.

Vastahan täällä oli taivaan pitkä ketju viisi-kuusikymppisten naisten avioeroista. Ei siinäkään miehet ymmärtäneet, miksi ihmeessä on erottu niin hyvistä miehistä ja ihan yllättäen. En yhtään ihmettele eron houkuttelevuutta, kun nuorimman lapsen lähdettyä kotoa löytyy vielä aikuinen mies, joka odottaa suu auki ruokaa ja palveluksia kuin linnunpoikanen. Siinä kun olisi aikaa ja rahaa tehdä vaikka mitä, niin kaikki aika menee miehen passaamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi