Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elän mielikuvitusmaailmassa. Onko normaalia?

Vierailija
16.08.2016 |

Olen siis luonut mielessäni itselleni täysin uuden elämän. Vähän niin kuin tarina/elokuva, jonka päähenkilö itse olen. Päähenkilöllä on parisuhde, ystäviä ja perhe joiden kanssa hän tekee asioita. Todellisuudessa istun vain kotona ja kuvittelen asioita, mitä muka teen.

Havahduin vähän aikaa sitten ja tajusin, että tätä on jatkunut jo yli puoli vuotta. Elämäni on niin tylsää, että olen luonut itselleni "toisen" elämän. Onko tämä enää normaalia? Onko muilla samankaltaista mielikuvitusmaailmaa?

Kirjoitin aika lyhyesti, mutta jos haluat kysyä jotain selventäviä kysymyksiä, vastaan mielelläni.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
12.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jatkunut jo 25 vuotta (olen 34). Ei ole vaarallista jos ei kontrolloi elämää kokonaisvaltaisesti.

Vierailija
62/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kai ollut ihan normaali elämä traumoitta, mutta joskus 12-14v elin mielikuvitusmaailmassa. Olin palavasti rakastunut yhteen äijään, vaikka tiesin ettei minulla ole mitään mahdollisuuksia. Kuvittelin päässäni tulevisuuttamme. Kaikennäköisiä keskusteluja, uraa ja muuta sellaista. Joka kerta tuntui pahalta, kun tajusin, että tuo kaikki ei olisi minulle mitelkään mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein näin myös teininä. Jossain vaiheessa se vähentyi sellaiseksi ennen nukahtamista haaveiluksi ja myöhemmin loppui kokonaan. Aika tylsää oikeastaan, että loppui. Kyllä mä sitä haaveilua harrastin pitkälle parikymppiseksi.

N41

Vierailija
64/65 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana keskustelu täällä. Olen 40-v nainen ja vietän kohtuullisen paljon aikaa mielikuvitusmaailmassa. Piirre on ollut minussa muistaakseni 30 vuotta ja on tuottanut elämääni valtavasti onnea. Erittäin pahoina aikoina se on suorastaan pelastanut. Päässäni on hahmoja, joita ihailen ja joista olen kirjoittanut runsaasti tarinoita.

Tällä hetkellä minulla on mielikuvitusmiesystävä, joka toimii ikään kuin henkisenä selkämuurina vaikeina päivinä ja muutoin ihan vain yleisenä ilonani. ;-) Koska lapsuuteni oli rankka kokemus, kirjoitan sitä uudestaan toiveitteni mukaisesti ja olen tähän tarinaan yhdistänyt ko. miehen. 

On ihanaa, että voin täysin muiden tietämättä rakentaa päässäni juuri niitä tarinoita, joita haluan seurata. Ja nyt tiedän, etten ole ainut. Lokoisia hetkiä teille mielikuvituksen matkassa!

P. S. Äidilläni on kuulemma myös hyvin eläväinen mielikuvitus. 

Vierailija
65/65 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitusta on myös sellainen asia, kun alkaa keskustelu mennä sellaiseksi, että aletaan kertoa täysiä satuja toisista ihmisistä ja jotka ei pidä edes paikkaansa. Omassa mielikuvitusmaailmassa elää jotku ja pitää ihmetellä kun sellaisessa itsekin eläytyy.