Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten naisten kengät!

Mies12345
16.08.2016 |

Anteeksi nyt vaan neidit ja rouvat. Mutta ne teidän kenkänne! Helsingin ydinkeskustassa kun katselen minkälaisilla linttaballeriinoilla tms naiset astelevat, niin ihmettelen eikö kokonaisuus merkkaa yhtään mitään.

Italiassa asuneena en voi edes puhua samana päivänä suomalaisten naisten kenkämuodista. No, vertailukohta on ehkä epäreilu. Mutta eikö niitä korkoja voisi edes kuvitella käyttävänsä? Laittaiduttehan te muutenkin ja haluatte näyttää hyvältä. Miksi kengät sitten unohdetaan. Mukavuuskysymys joo joo, mutta tuossa viittaan taas edelliseen, että laittauduttehan te muutenkin. Ei kai se meikin laittaminenkaan mukavaa ole? Kyse on siitä että näytettäisiin edustavalta ja mukavalta.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollolollolllooooooo! Keksis nyt jotain viihdyttävämpää.

Vierailija
2/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muista mutta itsellä on ongelmana jalan koko. Eli jos mielin sopivia kenkiä löytämään joudun käymään miesten puolella. On mulla parit korkkarit mutta ovat liian pientä kokoa eli niillä just juhlat kärsii olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kauheasti Helsingin keskustassa yrittää katsella niitä korkokenkiä.

Vierailija
4/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän korkkareita ainoastaan juhlissa.

Vierailija
5/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittautuminen ja meikkaaminen on mukavaa. Korkokengillä käveleminen puolestaan on todella epämiellyttävää. En halua tehdä sitä pelkästään muiden iloksi, koska omasta mielestäni ne eivät edes näytä erityisen hyvältä.

Vierailija
6/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty käyttämään korkkareita. En omista ballerinoita.

Vierailija
7/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaudutte siis vain toisten naisten iloksi? Kai nimittäin tiedätte miten paljon miehet pitävät korkkareista ja hyvistä sääristä! Ei tarvii mitkään stiletot olla.

Vierailija
8/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku löytää mulle kapeakorkoiset korkkarit, joissa jalka ei joka askeleella kippaa sisälle, niin otan ne ilomielin vastaan. Kengät eivät myöskään saisi olla mustat. Onnea etsintään!

Vierailija
9/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva (liian) korkeiden korkojen käyttö vahingoittaa jalkoja. Tosin samaa tekevät myös ne linttaan kävellyt kengät, hieman eri tavalla vain. Minulle suomalaisten ongelma, niin naisten kuin miestenkin, on se että käytetään huonokuntoisia kenkiä, jotka olisi pitänyt heittää jo ajat sitten pois. Ostakaa hyvälaatuisia aitoja nahkakenkiä, hoitakaa niitä ja vaihtakaa ajoissa korkolaput ja puolipohjat.

Vierailija
10/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki naamassa ei satu. Korkokengillä käveleminen sattuu. Pohkeet kramppaa, varpaat kramppaa. Ei pääse kovaa, mukulakivet rikkoo korot, näyttää naurettavalta kun yrittää harppoa kunnon vauhtia korkokengillä. 

Maailmassa on paljon kivannäköisiä ja tyylikkäitä matalakorkoisia kenkiä, miksi piinaisin itseäni korkeilla koroilla?

Vierailija
11/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä joudun päivät pitkät tepsuttamaan korkokengissä ja vapaalla jalat yleensä huutavat hoosiannaa ja niille on pakko antaa vähän armoa. :(

Itse olen samaa mieltä siitä huolimatta, korkokengät näyttävät paremmilta ja valitettavasti puuttuvat katukuvasta!

Vierailija
12/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan kyllä kymmeniä korkokenkiä, mutta mukavuuden vuoksi jalkaan sujahtaa melkein aina jotkut helpot kengät. Tosin en väittäisi aitonahkaisia laadukkaita balleriinojani linttaan astutuiksi. Eri asia, jos ne ballerinat on merkkiä h&m tms. Ne on yhden kesän kengät.

Vierailija
13/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä näyttäminen on elämänmittainen teko. Te, jotka dissaatte korkkareita, ette tiedä.

Vierailija
14/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertailukohta on tosiaan aika huono. Itse bongasin tänään työmatkalta yllättävänkin paljon korkokenkiä, kun ajatellaan että sää oli aika huono.

Vierailija
15/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia sitten käytin korkokenkiä päivittäin. Joka päivä oli jalat kipeänä, rakkoja ja kävely oli ärsyttävää vaikka ostin mukamas laadukkaita, kalliita ja jalalle hyviä kenkiä. Nykyään käytän tennareita, ballerinoja, nilkkureita, mitä milloinkin mutta korkokenkiä vain juhlissa.

Kyllä matalat kengätkin ovat tyylikkäät. Siitä olen samaa mieltä että ne linttaan astutut tai rikkinäiset kengät (niin matalat kuin korkkaritkin) saisi heittää jo pois.

Vierailija
16/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ole huomannu, mut täältä Suomessa on aika surkee kentätarjonta.

Vierailija
17/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ja olen nainen. Kukin tavallaan jne. mutta suomalaisen naisen tunnistaa kyllä kengistään. Tiedän, koska syyllistyn samojen terveyskenkien käyttöön. Välillä.

Vierailija
18/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa enkä laittaudu muuten kuin juhliin. Tarkoittaako se sitä, että saan luvan kanssa kulkea arkisin ihan millaisissa kengissä itse haluan?

Vierailija
19/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on mielestäni aika huonot kävelyalustat korkokengille. Ydinkeskustassa on monta sataa vuotta vanhaa mukulakiveä, joka on tosiaan ikäisensä näköistä ja tuntuita. Kävelykatujen asfaltti on todella rakeista ja epätasaista (sateella lainehtii lätäköistä kun ei ole kunnon kaatoja), on jopa hiekkateitä ja kasut on hiekoitettuja puolet vuodesta.

Vierailija
20/51 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä - niinkuin tietty italialaisnaisetkin? - olen 183 senttiä pitkä ja selkä tulee helposti kipeäksi koroista tai laaduttomista kengistä. Minulla ei ole linttaballeriinoja eikä korkoja siis. Laadukkaat ja mukavat kengät ovat ihan parasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän