Suomalaisten naisten kengät!
Anteeksi nyt vaan neidit ja rouvat. Mutta ne teidän kenkänne! Helsingin ydinkeskustassa kun katselen minkälaisilla linttaballeriinoilla tms naiset astelevat, niin ihmettelen eikö kokonaisuus merkkaa yhtään mitään.
Italiassa asuneena en voi edes puhua samana päivänä suomalaisten naisten kenkämuodista. No, vertailukohta on ehkä epäreilu. Mutta eikö niitä korkoja voisi edes kuvitella käyttävänsä? Laittaiduttehan te muutenkin ja haluatte näyttää hyvältä. Miksi kengät sitten unohdetaan. Mukavuuskysymys joo joo, mutta tuossa viittaan taas edelliseen, että laittauduttehan te muutenkin. Ei kai se meikin laittaminenkaan mukavaa ole? Kyse on siitä että näytettäisiin edustavalta ja mukavalta.
Kommentit (51)
En pysty käyttämään korkkareita. Mun ei tarvitse näyttää edustavalta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista mutta itsellä on ongelmana jalan koko. Eli jos mielin sopivia kenkiä löytämään joudun käymään miesten puolella. On mulla parit korkkarit mutta ovat liian pientä kokoa eli niillä just juhlat kärsii olla.
Tästä päästäänkin siihen asiaan, että suomalaisilla naisilla on nykyään jostain kumman syystä todella isot jalat!
Pitkä suomalaisnainen joutuu pitämään matalia korkoja, koska suomalaisten miesten itsetunto ei kestä sitä, että nainen on pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Moni tuntuu mieltävän kokrkokengäksi vain 7-10 cm:n koron. On niitä matalampiakin korkoja, jotka sopivat arkeen hyvin ja tuntuvat mukavilta jaloissa - ja tosiaan näyttävät paremmilta kuin balleriinat, joita ei edes voi kutsua kengiksi. Monella suomalaisella on pitkähkö selkä ja lyhyet jalat, sellaisen vartalon mittasuhteille jo muutamankin sentin korkuinen korko tekee paljon hyvää.
3cm korko käy mun jaloille.
Minä en taas Roomassakaan kävele kaupingilla korkokengillä, mutta tyylikkäillä, naisellisella lenkkareilla tai laadukkailla kävelykengillä kylläkin. Sen verran huonokuntoisia ja kuoppaisia siellä jalkakäytävät ovat. Juhlissa sisätiloissa käytän korkkareita . Eivät korkokengät ole kaupunkiolosuhteissa parhaat kävelykengät missään. Kenkien laatuun ja hoitamiseen ja tyyliin voi kiinnittää muutenkin huomiota, kuin kompastelemalla kaupungilla korkeilla koroilla.
Vierailija kirjoitti:
Töissä joudun päivät pitkät tepsuttamaan korkokengissä ja vapaalla jalat yleensä huutavat hoosiannaa ja niille on pakko antaa vähän armoa. :(
Itse olen samaa mieltä siitä huolimatta, korkokengät näyttävät paremmilta ja valitettavasti puuttuvat katukuvasta!
Mikä on työ, jossa JOUTUU tepsuttamaan korkokengissä? Eiköhän se ole oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Kun käyttää miesten kenkiä koossa 44,5 ja "naisten kengät" on ollut viimeksi lapsena jalassa, niin ei oikeastaan jaksa kiinnostaa tuo ap:n kommentti.
Olisihan se mukavaa käyttää naisten kenkiä, jos vaan voisi.
Vinkki: Vivian Vau Tallinnassa!
Mies12345 kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan neidit ja rouvat. Mutta ne teidän kenkänne! Helsingin ydinkeskustassa kun katselen minkälaisilla linttaballeriinoilla tms naiset astelevat, niin ihmettelen eikö kokonaisuus merkkaa yhtään mitään.
Italiassa asuneena en voi edes puhua samana päivänä suomalaisten naisten kenkämuodista. No, vertailukohta on ehkä epäreilu. Mutta eikö niitä korkoja voisi edes kuvitella käyttävänsä? Laittaiduttehan te muutenkin ja haluatte näyttää hyvältä. Miksi kengät sitten unohdetaan. Mukavuuskysymys joo joo, mutta tuossa viittaan taas edelliseen, että laittauduttehan te muutenkin. Ei kai se meikin laittaminenkaan mukavaa ole? Kyse on siitä että näytettäisiin edustavalta ja mukavalta.
En halua sipsuttaa, joten en käytä korkokenkiä. Haluan kävellä ihan oikeasti niin kuin ihmisen kuuluu kävellä ja tarvittaessa päästä rivakasti etenemään. Käytä itse korkkareita jos ne kerta ovat niin hienoja.
Laittautuminen= korkokengät? Ookoo. 😂
Niinpä. Ja miehillä näkyy yhdistelmää sandaalit+sukat, joita siis tällä palstalla pidetään Fuengirolaan tms. matkustavien suomalaisturistien pukeutumistyylinä.