Työttömän keikkatyöläisen lapsen päivähoito
Olen jäämässä työttömäksi. Sen seurauksena lapseni saavat olla hoidossa 20 h/vko. Entä jos saan lyhyitä keikkoja, muutamasta päivästä pariin viikkoon. Miten päiväkodit joustavat. Saavatko lapseni aina tarvittaessa ollakin kokopäivän hoidossa. Miten hoitomaksu määräytyy tällaisessa vaihtelevassa tilanteessa. Tarkoitukseni siis oli pitää lapset kokopäivähoidossa, mutta se ei kä, koska keikkatöiden määrää ei voi tietää. Voi olla, että on aikoja, että niitä ei ole.
Kommentit (45)
Itse sain juuri sellaista infoa kunnasta, että jos yksikin hoitopäivä ylittää sen 4h(eli 20h/vk), hoitosopimus muuttuu kokopäiväiseksi. Itse sain kolmen viikon sijaisuuden ja sopimus muutettiin sen perusteella kokopäivähoito 15pv/kk seuraavaksi kolmeksi kuukaudeksi. Kun kuukaudeksi ei kuulemma voi muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ap:n tilanne. Ja lapsi kokopäivähoidossa. Vien lapsen joka aamu hoitoon, sillä keikalle saatetaan pyytää esim kello 10.
Ei joka kunnassa riitä perusteeksi "saatetaan pyytää". Täällä pitää ilmoittaa työpaikka, työaika ja matkaan menevä aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ap:n tilanne. Ja lapsi kokopäivähoidossa. Vien lapsen joka aamu hoitoon, sillä keikalle saatetaan pyytää esim kello 10.
Missä kunnassa?
Helsinki. Ja olen siis toimittanut työsopimuksen, jossa lukee että on keikkatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kunnassa?
Helsinki. Ja olen siis toimittanut työsopimuksen, jossa lukee että on keikkatyötä.
Helsinki ei olekaan rajannut päivähoito-oikeutta. Muutapa sellaiseen kuntaan, jossa oikeutta on rajattu, niin keikkatyö ei onnistu.
Missä kunnassa?