onko kenenkään 9v lapsella jo finnejä?
Pojallani 9v (loppuvuodesta 10v), on puolen vuoden ajan tullut nenään ihonvärisiä näppyjä, iho myöskin rasvoittuu jonkin verran. Pesee kasvonsa iltaisin, aamulla olen käskenyt käyttää mietoa kasvovettä.
Kesähelteillä varsinkin tuota näppyä/finniä enemmän pojan hikoiltua. Pojalla rasvoittuvat myös hiukset, ellei pese niitä joka ilta. Harrastaa futista monta kertaa viikossa ja muutenkin ison osan vapaa-ajastaan viettää futiskentällä, joten hikoileekin kyllä paljon.
On ikäisekseen pitkä 148cm, painaa 34kg. Voiko olla jo murkku-ikä tulossa näin nuorelle?
Itselläni ollut teininä paha akne ja edelleen mustapäitä runsaasti ja iho rasvoittuu, vaikka olen reilusti yli 40v.
Kommentit (5)
Mulla puhkes akne 8-vuotiaana. Oon 28 ja ongelma jatkuu... Toivoisin, että äiti olis hommannut mulle jonkin lääkekuurin heti alkuun niin ehkä iho ei olis päässyt kovin pahaksi (mulla on naamassa vieläkin syvänpunaisia arpia niiltä ajoilta asti).
Tottakai voi, murrosikähän on vuosien saatossa aikaistanut vuosi vuodelta. Näyttää olevan ns.varhaiskypsä. Varmaan luokkansa pisimpiä?
mietin kuitenkin, että voisivatko olla kuitenkin ihan hikinäppyjä? Ikinä niissä näpyissä ei kuitenkaan ole sitä valkoista "mätää" keskellä, niin kuin ´finneissä yleensä on.
Ystäväni, joka kosmetologi, oli sitä mieltä että olisivat hikinäppyjä.
Oletko varma ettei ne ole hikinäppyjä tai tukkeumia? Onko varmasti finnejä?
Harvoin tuossa iässä alkaa finnit kukkia mutta onhan se mahdollista jos sinulla on ollut paha acne niin taipumus periytyy.
Meillä pojalla yksittäisiä finnejä alkoi tulla 14v.
Apteekin Basiron-voide tehoaa ainakin vielä.
Tytölle tuli poskiin ja leukaan sellaisia kovia tukkeumia jotka lähti vain kosmetologin hoidoilla pois.
Minulla oli tuon ikäisenä finnejä ja rasvoittuva iho. Kuukautiset myös alkoivat yhdeksänvuotiaana, vaikka olin anorektisen laiha. Pojalle ehkä harvinaisempaa että alkaa niin nuorena tulla murrosiän merkkejä?