Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten reagoit, jos joku tuntematon kuvaa sinua julkisella paikalla?

Vierailija
15.08.2016 |

Sallittuahan se on, mutta itselleni tulee ainakin kauhea olo ja yritän lähteä tilanteesta pois.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi tuollaista käynyt mutta pakenisin tilanteesta minäkin. Ahdistun jo siitä jos yksityistiloissa joku haluaa valokuvata.

Vierailija
2/27 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole toistaiseksi ollut sitä pelkoa ja iän lisääntyessä mahdollisuus yhä vähenee. Ehkä kuitenkin voi käydä niin, että pääsen tulevaisuudessa johonkin vanhusten huonosta hoidosta kertovaan haastatteluun vaipanvaihtokuvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän persettä ja keskaria ja perään huudan, että saatanan runkku!

Vierailija
4/27 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menisin tietysti kysymään, miksi hän kuvaa minua. Älkää olko noin nössöjä!

Vierailija
5/27 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen kuvaa minua usein kännykällä autostaan. Luulen, että on stalkkeri.

Vierailija
6/27 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan päätynyt satunnaisena paikalla olijana joidenkin kuviin, mutta sikäli kun tiedän, ei kukaan tuntematon ole tarkoituksellisesti ottanut minusta kuvia. Luultavasti kiusaantuisin ja kääntyisin pois, jos huomaisin jonkun sellaista tekevän.

Vierailija
7/27 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin esiin kirveen ja viidakkoveitsen ja jos ei sekään auttaisi, posseni avustaisi mellakalla.

Vierailija
8/27 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedän hupun silmille tai huivin kasvoille ja käännyn toiseen suuntaan

Vierailija
9/27 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Eihän se mulle kuulu miksi joku haluaa kuvata.

Vierailija
10/27 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Suomessa saa kuvata julkisilla paikoilla.

Vierailija
11/27 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se todellakaan ole sallittua

Joku tuli festareilla ottamaan kuvaa mun luo ja otti kuvan ilman lupaa eihän se edes mulle mitään sanonut ja se on rikos ja se tyyppi rikollinen ja käänsin pääni toiseen suuntaan ja se on sivuprofiilikuva ja jos se laittoi sen johonkin ilman lupaani niin sekin on rikos

Rikussa kävin puhumassa rikoksista joita mua kohtaan on tehty/tehdään ja otin tuonkin asian puheeksi ja mulle myös sanottiin että ei todellakaan saa tehdä ja todellakin on rikos jos tullaan julkisella paikalla ihan eteen ottamaan jostain henkilöstä kuva ja jos sen vielä laittaa johonkin niin sekin on rikos

Rikuun menisin myös uudestaan jos taas tapahtuisi

Vierailija
12/27 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tulevat ja hakkaavat sen kuvaajan. Kampissa taisi näin käydä. Kannattaa olla varovainen jos tykkäätte kuvailla muita.

Vierailija
13/27 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmistun ja stressitasot nousevat.

Vierailija
14/27 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todennut että sen esittäminen että itse kuvaa takaisin toimii.

Kerran soitin siskolle videopuhelun johon selostin että joo tuo tuossa taisi kuvata minua. Sillä kertaa kuvaaja lähti tilanteesta pois (hänellä oli kamerassa äänet eikä edes yrittänyt salaa).

Vierailija
15/27 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Suomessa saa kuvata julkisilla paikoilla.

Onneksi? - Kenen onnksi? - Minä ainakin olen kokenut sen, että joku haluaa kuvata minua kysymättä ja pyytämättä siihen lupaa hyvin kiusallisena. Muistan  esimerkiksi kohdanneeni aikanaan, kuinka risteilylaivalle astuttaessa joku pyrki härskisti rahastamaaan ottamalla kuvia jokaisesta, joka laivaan astuvasta. Toisinaan on myös mielessä käynyt, että kuinka paljon niillä kameroilla jotka on asennettu esimerkiksi liiketilan,  kauppakeskuksen jne valvomiseksi oikeasti saavutetaan jotain merkittävää. Ja millaisia tarkoitusperä näillä kameroilla on tai voi olla. - Täytynee kilauttaa Orwelille.    

Vierailija
16/27 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/27 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs nainen kuvaa minua usein kännykällä autostaan. Luulen, että on stalkkeri.

Olen yksityisetsivä ja kuvaan edesottamuksiasi hyvästä syystä.

Vierailija
18/27 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku kuvaa ns. yleiskuvaa tai kuvaa johon olen tulossa taustalle, niin yritän kääntyä niin, että minusta ei näy suoraan kasvoja (eli en haluaisi olla mukana vieraiden ihmisten lomakuvissa), mutta en reagoi mitenkään vahvasti.

Jos joku kuvaa nimenomaan minua kysymättä lupaa/sanomatta mitään (en ymmärrä miksi juku tekisi niin, mutta hulluja on aina porukassa). Kieltäisin selkeästi.

Jos joku kysyisi luvan kuvaamiseen (tyyliin saanto ottaa kuvan blogiini, minulla on tässä kuussa haaste kuvata joka päivä joku hymyilevä tavallinen ihminen). Antaisin luvan vaikka olisinkin hieman nolona, mutta toisaalta jopa hiukan imarreltu.

Vierailija
19/27 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan siitä kuvan myöhempää tunnistamista varten. Voinpa myöskin käydä käydä sanomassa että hv.

Vierailija
20/27 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin lopeeta daa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi