Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon painosi nousi raskausaikana? (Gallup)

Vierailija
15.08.2016 |

Noniin kaikki mammat, olisi kiva tietää paljonko juuri Sinun painosi nousi raskauden aikana?

Joten voisitteko ystävällisesti vastata kyselyyn, niin katsotaan kuinka paljon AV-mammoilla paino nousi. Muistathan olla rehellinen.

Voit myös kommentoida alas ja kertoa esim.
Kuinka paljon sinulle oli kertynyt painoa raskauden puoleen väliin eli n. 20. viikolle tai 30. viikolle.

Kiinnostaisi myös tietää, kuinka paljon kiloja jäi synnytyslaitokselle?

Kuinka paljon painosi nousi raskausaikana? (Gallup)

Vaihtoehdot

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa tuli 14kg ja synnärille jäi 11kg

Vierailija
22/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako ap siis synnytyksenjälkeistä painoa ja paljonko sitä oli enemmän lähtöpainoon nähden vai raskaudenaikaista painoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 5kg. Olin pieni ja hoikka ennen raskauttakin. Kilot lähti samantien kun punnersin kolmekiloisen pojan ulos. Ongelma tulikin sitten imetysaikana, kun piti oikeasti syödä aivan järkyttäviä määriä, ettei paino olisi pudonnut vielä lisää: söin tuplamäärät ruokaa ja niiden lisäksi vielä joskus apteekista ostettavia energiajuomia.

Vierailija
24/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä bmi 27. Olen nyt n. 4 kiloa lihonut ja nyt mennään raskausviikolla 29 mennää. Nyt otan tiukemman ruokadieetin, joten en aio kerätä liikaa painoa.

Vierailija
25/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi äänestää, koska painoni laski. Sitä vaihtoehtoa ei ollut. -8 kg.

Vierailija
26/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino 59 kg. Raskauden aikana tuli 17 kg, josta viisi tuli mukana kotiin synnäriltä. Ne viisi eivät aluksi meinanneet lähteä, mutta lopulta ne katosivat imetyksen mukana, kun vauva oli 8 kk - 1 v. Imetyksen jatkuessa olen kaventunut entisestään ja painan nyt 55 kg, eli vähemmän kuin ennen raskautta.

Vierailija
27/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

RaDin takia joudun nyt tarkkailemaan syömisiä mutta ei ole tullut liikaa vielä painoa. Hyvin tasaisesti ja sopivasti. :) nyt varmaan paino putoaa tai ei juuri liikaa nouse ainakaan.

Vierailija
28/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin noin 15 kg. Synnärille jäi 5 kg. Syntyi pienehkö poika. Loput kilot karistin vaunulenkeillä. Hyvin sujuu "laihdutus" ja mieheni tykkää pyöreästä pyllystäni. ;-)

Vierailija
29/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kg tuli koko raskausaikana. Painoin synnäriltä lähtiessä 2kg enemmän kuin ennen raskautta. N24 157/50

Vierailija
30/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähtöpaino sellaiset 113 kg. Noh kiloja tuli lähes 20 kg. Kaikki lähtenyt melkein ja synnytyksestä n. puolivuotta. Vielä pitäis laihtua 11 kg niin olisin tavoitepainossani.

Älkää stressatko niitä kiloja. Ne on vauvan parhaaksi.

Vierailija
31/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli painoa raskauden aikana 15 kg, tämä muistaakseni punnittiin kaksi viikkoa ennen synnytystä eli rv 36. Synnärille jäi tuosta puolet ja loputkin oli hävinny vauvan ollessa 6kk.

Lähtöpaino raskauden alussa oli 60kg ja nyt kun lapsi on 2v 2kk, painoa on enää 56kg.

Vierailija
32/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa painoa tuli reippaasti yli 20kg eikä synnärillekään monta kiloa jäänyt. Muutamassa kuukaudessa olin kuitenkin melkein ennen raskautta olleessa painossa (60kg -- 63kg, 63 kg -- 65kg)

Vierailija
33/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka te olette saaneet nuo kaikki kilot kerrytettyä kroppaanne?

Vierailija
34/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasitko, että otsikossa puhutaan raskausajasta? Jos et tiedä, mitä se tarkoittaa, kannattaa avata esimerkiksi ala-asteen biologian kirjaa niin selviää. Esimerkiksi alla olevasta linkistä näet, mistä paino koostuu raskausaikana lapsen lisäksi. Iloa opetteluun, kyllä se siitä!

https://www.libero.fi/sinun-vaiheesi/artikkelit/raskaana--/painonnousu-…

Vierailija
35/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3 raskauksissa 8-10 kiloa, 4. kerralla 3.5kg (tai 5,5 mutta laihduin 2kg raskauden aikana)

Pieni ja hoikka äiti

Vierailija
36/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13kg ja 20kg, tokalla kerralla olin lähtötilanteessa melko pahasti alipainoinen. Paino nykyään sama kuin ennen raskauksia, vatsakin näyttää samalta.

Vierailija
37/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo,joo ymmärrän. Tarkoitinkin sitä kum jotkut täällä kerryttäneet jopa yli 20 kiloa. En vaan käsitä. Mässäillään jotain Heseä pitkin päiviä. Syökää kasvispataa.

Vierailija
38/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä olleet lihomisen johdosta korkea verenpaine?

Vierailija
39/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin vain 4 kg. Käykö kateeksi? ;)

Vierailija
40/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoni nousi hyvin kohtuullisesti, kunnes viimeisen kuukauden aikana pumpsahti yhtäkkiä noin 5 kiloa. Nopeasti tuli mutta pois ei ole lähtenyt kymmenessäkään vuodessa.