siis miten ihmeessä Suomessa voidaa pakottaa kierukan käyttöön?
Ei ole ensimmäinen kerta kun luen, että kierukkaa ei saa pois kun haluaa. Tässä rikotaan naisten itsemäärämisoikeutta omaan kehoonsa.
Kommentit (10)
Siinä on vain sattunut vastaamaan se päästään tärähtänyt hoitaja puhelimeen.
Hoitaja voisi mennä hoitoon.
Jep. Tiedän itse 3 naista, jotka ovat halunneet sterilisaation mutta tulleet kierukan kanssa ulos lääkäristä. Kaikki yli 30 vuotiaita ja kahdella 3 lasta, eli pitäisi täyttyä se kriteeri, mutta jotenkin päätyneet saamaan kierukan painostuksen tuloksena.
Suomessa sterilisaation saaminen on tehty terveydenhuollossa todella mahdottomaksi, yleensä se kierukkapainostaja on vaan lääkäri eikä hoitsu. Sieltä lähdetään ulos sitten mitä vattua juuri tapahtui-fiiliksissä epätoivotun ehkäisymuodon kanssa.
Olen lukenut, että joillakin kierukoita ei saada poistettua. Syytä en enää muista. Haittoja voi seurata ja todennäköisesti jotain joillekin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tiedän itse 3 naista, jotka ovat halunneet sterilisaation mutta tulleet kierukan kanssa ulos lääkäristä. Kaikki yli 30 vuotiaita ja kahdella 3 lasta, eli pitäisi täyttyä se kriteeri, mutta jotenkin päätyneet saamaan kierukan painostuksen tuloksena.
Suomessa sterilisaation saaminen on tehty terveydenhuollossa todella mahdottomaksi, yleensä se kierukkapainostaja on vaan lääkäri eikä hoitsu. Sieltä lähdetään ulos sitten mitä vattua juuri tapahtui-fiiliksissä epätoivotun ehkäisymuodon kanssa.
Lääkäri ei voi kieltäytyä sterilähetteen tekemisestä, on se on jokaisen oikeus kun kriteerit täyttyvät.
Miksi olette noin lampaita? Vähän yritystä nyt.
Siis miten ihnmeessä Suomessa ei saa aikaa julkisen puolen lääkärin vastaanotolle?
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri juttu. Tässähän oli kyse siitä, että halusi kokonaan pois ehkäisyn, ei vaihtaa sitä. Mikä motivaatio hoitajalla on yrittää estää naisen raskaaksi tuleminen? Jos hän olisi halunnut sterilisaation, olisi hoitaja luultavasti kiirehtinyt asiaa.
Yksityisellä puolella gyneltä saa milloin haluaa, kierukan pois.
Kommentti kierukoista:
Kierukka aiheuttaa hedelmöityyneen munasolun tuhoutumista, eli on sama asia kun abortti. Ihmiselämä alkaa hedelmöityksestä!
Se oli r a si stinen persuhoitsu.