Kuinka paljon painosi nousi raskausaikana? (Gallup)
Noniin kaikki mammat, olisi kiva tietää paljonko juuri Sinun painosi nousi raskauden aikana?
Joten voisitteko ystävällisesti vastata kyselyyn, niin katsotaan kuinka paljon AV-mammoilla paino nousi. Muistathan olla rehellinen.
Voit myös kommentoida alas ja kertoa esim.
Kuinka paljon sinulle oli kertynyt painoa raskauden puoleen väliin eli n. 20. viikolle tai 30. viikolle.
Kiinnostaisi myös tietää, kuinka paljon kiloja jäi synnytyslaitokselle?
Kommentit (76)
Molemmilla kerroilla 20 kg:n painonnousu, joka katosi reilussa puolessa vuodessa imetyksellä. BMI on 21-22.
Ei ollenkaan heh heh. Käyks kateeks?
7-10kg. Sikiö istukkoineen ja vesineen painoi 4-5kg painavimmillaan ja loput oli maidosta turpeina olleet rinnat ja muuta turvotusta. Kaksi viikkoa synnytyksen jälkeen lisäpainoa oli vain pari kiloa, ja se todennäköisesti juuri rintojen takia, jotka kasvoivat kupista B -> E. Pienenivät vanhoihin mittoihinsa kun lopetin imettämisen. Nahka kuitenkin venyi mahasta ja rinnoista todella pahasti. Kuvitella minkälaiset olisivat, jos olisin lihonut kunnolla.
Ei odottavan äidin ole pakko syödä kuin sika. En tajua miten jotkut kerää 30kg painoa. Lapsi mahassa kuluttaa suurimmillaan yhden leipäsiivun verran energiaa päivässä. Ei äidin tarvitse syödä kahden aikuisen naisen edestä.
Paino nousi 0,5kg raskauden aikana (ylipainoa on minulla jonkin verran, joten söin terveellisesti, mutta en pyrkinyt millään tavoin laihduttamaan tms.) ja raskauden jälkeen painoa on nyt n. 3kg vähemmän kuin raskaaksi tullessa, synnytyksestä on viikko ja täysimetän.
Lähtöpaino 77. Rv 40. painoin noin 108 kg.
Yhteensä tuli 18kiloa, joista laitokselle jäi vain viisi. Synnytyksen jälkeen elimistö keräsi nestettä, joka turvotti. Kaikki kilot lähtivät imettämällä pois alle vuodessa.
Mulla nousi 7 kiloa joista suurin osa taisi jäädä laitokselle, puoli vuotta synnytyksen jälkeen painoin 10 kiloa vähemmän kuin ennen raskautta. Olin raskauden alkaessa lievästi ylipainon puolella.
1. 13kg
2. 6kg
3. 4,5kg
Ekaa alkaessa oottaa, oli hoikka. Kolmatta alkaessa oottaa olinkin jo tuhti.
Ciao taalta Italiasta. Mahdanko olla ainut aiti taalta joka seuraa palstaa.
Kyllapa Suomesta loytyy lihavia aiteja.
Mieheni on italialainen.
Taalla Italiassa naiset, siis odottavat aidit ovat hoikkia ja pitavat painostaan kunnon huolta. Eivat syo pastaa tai muuta lihottavia herkkuja raskaudenaikana.
Linssi/papu soppaa menee ja tomaattikeittoja. Paljon hyvia salaattiannoksia ja reilusti proteiinia ja hyvia rasvoja. Mina olen synnyttanyt taalla kaksi lastani ja aina on kehuttu kuinka olen kuin Italialainen aiti. Ovat tietoisia siita etta siella Suomessa on lihavaa kansaa. Harmillista,mutta minkas me geeneillemme voimme.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähtöpaino sellaiset 113 kg. Noh kiloja tuli lähes 20 kg. Kaikki lähtenyt melkein ja synnytyksestä n. puolivuotta. Vielä pitäis laihtua 11 kg niin olisin tavoitepainossani.
Älkää stressatko niitä kiloja. Ne on vauvan parhaaksi.
Herranjumala mikä läskikasa.
- " Älkää stressatko niitä kiloja. Ne on vauvan parhaaksi. "
Vai että oikein vauvan PARHAAKSI, mitä juuri luin ?
Ei noussut paljon! :) mutta en halua kertoa lukemia.
Esikoista kun odotin tuli painoa jotain 7-8kg ja kaikki jäi synnärille. Kaksosia kun odotin olin huomattavasti lihavampi jo alunperin, ja laihduin n. 15kg raskausaikana, ja pojat syntyi viikolla 31, varmaan olisi voinut painoa tulla takaisin jos olisi raskaus jatkunut pidempään, alkuraskauden pahoinvointi ja kaksosraskauden rasitukset kulutti vähän fläskiä, mutta tulivat kyllä sitten takaisin myöhemmin raskauden jälkeen.
Painoni ei noussut lainkaan, mutta olinkin n. 20 kg ylipainoinen tullessani raskaaksi. Toki loppuraskaudessa paino oli viitisen kiloa enemmän kuin ennen raskautta, mutta se koostui vauvasta, lapsivedestä ja istukasta. Synnäriltä lähdin tasan saman painoisena kuin olin ollut ennen raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähtöpaino sellaiset 113 kg. Noh kiloja tuli lähes 20 kg. Kaikki lähtenyt melkein ja synnytyksestä n. puolivuotta. Vielä pitäis laihtua 11 kg niin olisin tavoitepainossani.
Älkää stressatko niitä kiloja. Ne on vauvan parhaaksi.Herranjumala mikä läskikasa.
- " Älkää stressatko niitä kiloja. Ne on vauvan parhaaksi. "
Vai että oikein vauvan PARHAAKSI, mitä juuri luin ?
Tämä! *nostaa peukkua*
Ihan liikaa nousi en edes sano :D