Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon painosi nousi raskausaikana? (Gallup)

Vierailija
15.08.2016 |

Noniin kaikki mammat, olisi kiva tietää paljonko juuri Sinun painosi nousi raskauden aikana?

Joten voisitteko ystävällisesti vastata kyselyyn, niin katsotaan kuinka paljon AV-mammoilla paino nousi. Muistathan olla rehellinen.

Voit myös kommentoida alas ja kertoa esim.
Kuinka paljon sinulle oli kertynyt painoa raskauden puoleen väliin eli n. 20. viikolle tai 30. viikolle.

Kiinnostaisi myös tietää, kuinka paljon kiloja jäi synnytyslaitokselle?

Kuinka paljon painosi nousi raskausaikana? (Gallup)

Vaihtoehdot

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lihoin vain 4 kg. Käykö kateeksi? ;)

Ei käy kateeksi. Mikä oli paino kun tulit raskaaksi?

Vierailija
42/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen raskaudessa painoa tuli n.7kg ja tässä raskaudessa painoa on tullut tähän mennessä rv37 vähän alle 8kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin niukasti alipainoinen ennen raskauksia (olen aina ollut sellainen, pitkä ja hoikka). Molemmissa raskauksissa tuli n. 20 lisäkiloa. Suurin osa jäi laitokselle ja parissa kuukaudessa karisivat loputkin. Enkä mitenkään mässäillyt raskauden aikana, mutta söin myös herkkuja, kuten muulloinkin. Liekö aineenvaihdunta ollut erilainen.

Vierailija
44/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ootuksessa tuli 12killoo.Toisessa 6kiloo ja lähtöpaino oli näissä 63.

Nyt ootan kolmatta rv32 ja painoo tullu 10kg.Lähtöpaino oli 68.Kaikki poikia.

Tän ootuksen aikana oon syöny kun sika vaikkakin ihan ruokaa en mitään mättöö ja silti painoo vaan kertyny tuon 10kg,ihmettelen.

Keskimmäistä oottaissa laihuin koska diagnosoimaton keliakia.

Vierailija
45/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kg tuli yhteensä. Ennestään jo lievän ylipainon puolella, joten hyvä oli ettei kertynyt enempää. En kärsinyt turvotuksista yms. Kaikki jäi laitokselle ja 5 kg päälle, eli painoa nyt vähemmän kuin ennen raskautta ja hyvä niin...

Vierailija
46/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoni nousi 56 kilosta 68 kiloon viimeisiin raskausviikkoihin mennessä. Vastasyntynyt painoi 3,5 kiloa (ja istukka ynnä lapsivesi jonkin verran ymmärtääkseni).

Kun synnytyksestä oli kulunut 9 kk, neuvolassa kehotettiin lopettamaan imettäminen. Painoin silloin 50 kg. Joten kyllä ne kilot häviää vähän niinkuin itsestään. Milloinkaan en ole joutunut syömään niin tiuhaan ja niin paljon kuin imetysaikana. Mitään erityistä jumppaa yms. en harrastanut. Lapsen kanssa ulkoilu ja hänen leikittämisensä riittivät.

Ei kannata murehtia raskauskiloista etukäteen.

Vierailija
47/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 60 kilosta-->yli 80 kiloon,nestettä joka jäi saliin.Ei kuitenkaan raskausmyrkytystä..vuodessa takaisin normaalissa yrittämättä.

Vierailija
48/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 x +25 kg. Synnärille jäi jokaisesta ehkä 3-5 kg, turposin synnytysten jälkeen aina nesteestä. Vuosi synnytyksestä aina oma bmi 22 takaisin.

Vierailija
49/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11kg. Puoleen väliin mennessä ei ollut tullut yhtään, laskettuna aikana oli 7kg ja loput 3kg tuli viimeisessä 9 päivässä.

Vierailija
50/76 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksit.

Vierailija
51/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousi noin 18-23 kiloa :( :( hävettää.vieläkin kiloja jäljellä.

Vierailija
52/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä 10 kiloa, niistä puolet jäi synnärille. Paino lähti raskauden alussa laskuun kun aloin syömään terveellisemmin, noin puolessa välissä raskautta oli painoni sama kuin raskaaksi tullessa. 

Vierailija
53/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

42kg. Tuli autoimmuunisairaus johon kuuluu runsas lapsivesi ym. 20kg lähti 3 viikossa, nyt 6 kuussa lähtenyt 37 kg ja vielä lähtee loputkin:)

Vierailija
54/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden lopussa +7kg lähtöpainosta. Kun astuin ensimmäisen kerran vaalle (ehkä pari kuukautta synnytyksen jälkeen) painoin -10kg lähtöpainosta, eli 17kg jäi synnärille ja suli imetyksen myötä.

Vierailija
55/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla nousi 24 kg, toisella 22 kg. Synnärille jäin noin 6 kg. Synnytyksen aikana kertynyt paino häipyi ilman laihduttamista itsestään imetyksen aikana. Tosin 2 kg on jäänyt, painan nykyisin 50 kg kun ennen ekaa raskautta 48 kg.

Vierailija
56/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa alle 12kg, tokassa 5 vuotta vanhempana 13kg. Alkupaino oli tokassa raskaudessa korkeampi. Synnärille ei jäänyt edes vauvan vertaa kiloja, turvotus piti siitä huolen. Nyt on 2.5kk synnytyksestä ja kiloja alkupainoon vielä 3kg. Esikoisesta lähti rivakammin, parissa kuukaudessa paino oli jo alle lähtöpainon. Olin kyllä paljon nuorempikin vaikka nuori olen vieläkin.

Suht timmissä kunnossa myös nyt kyllä. Haluaisin saada kaiken kaikkiaan 5kg pois. Salilla käyn useamman kerran viikossa, kuten kävin ihan viime metreille saakka ennen synnytystä. Perjantaina vikat treenit ja sunnuntaiaamuna syntyi ;)

Vierailija
57/76 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousi raskausaikana 2.5 kg, sekin vasta ihan viimeisten viikkojen aikana. Synnärille jäi 13 kiloa, eli lähtöpaino 60 kg ja synnytyksen jälkeen 47 kg.

Vierailija
58/76 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousi n. 30 kiloa. Tiedetään kurja juttu.

Vierailija
59/76 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousi ihan törkeen paljon.......

Vierailija
60/76 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kiloa tuli painoa lisää.