Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon painosi nousi raskausaikana? (Gallup)

Vierailija
15.08.2016 |

Noniin kaikki mammat, olisi kiva tietää paljonko juuri Sinun painosi nousi raskauden aikana?

Joten voisitteko ystävällisesti vastata kyselyyn, niin katsotaan kuinka paljon AV-mammoilla paino nousi. Muistathan olla rehellinen.

Voit myös kommentoida alas ja kertoa esim.
Kuinka paljon sinulle oli kertynyt painoa raskauden puoleen väliin eli n. 20. viikolle tai 30. viikolle.

Kiinnostaisi myös tietää, kuinka paljon kiloja jäi synnytyslaitokselle?

Kuinka paljon painosi nousi raskausaikana? (Gallup)

Vaihtoehdot

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv. 28+2, painoa tullut noin 4 kiloa. Vielä jää nähtäväksi paljonko kertyy lisää...

Vierailija
2/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kolmessa raskaudessa tullut painoa 15-20kg. Puolen välin painoja en enää muista.

Synnärille on jäänyt lähes kaikki kilot ja viimeisimmätkin lähtivät kuukauden sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärille jäi joku 10 kiloa ;) lihoin 26 kiloa. Rv 30 oli kertynyt noin. 17 kiloa.

Vierailija
4/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla 7 kg (syntyi rv36), tokalla 11 kg (syntyi rv39, olin vuodelevossa ennenaikaisten supistusten takia).

Vierailija
5/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettepa läskejä!

Vierailija
6/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa raskauksissa lähtöpaino 54 kg. Ekassa raskaudessa kiloja tuli kaiken kaikkiaan 20, joista jokainen oli lähtenyt 3 kuukautta synnytyksen jälkeen. Nyt käynnissä toinen raskaus viikolla 19 ja kiloja on tullut 3, yritin pitää painonnousun pienempänä kuin ekassa raskaudessa.

Vierailija
7/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

20kg tuli, lähtöpaino 65kg, 1v2kk imetyksen jälkeen painoin 55kg eli parissa vuodessa melkoinen vaihtelu (ja raskausarvet sen mukaiset)

Vierailija
8/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin on 8v niin en muista miten tuo paino nousi. Laitokselle jäi esikoisesta ja kuopuksesta n 8kg eli 2kg extraa lähti mukaan, keskimmäisen kanssa painoin laitokselta lähtiessä 5kg vähemmän kuin jäädessäni odottamaan lasta.

Vierailija
9/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekalla 7 kg (syntyi rv36), tokalla 11 kg (syntyi rv39, olin vuodelevossa ennenaikaisten supistusten takia).

Niin ja ennen raskautta bmi 20.

Vierailija
10/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli 30kg. Olin viikon osastolla synnytyksen jälkeen ja kotiinlähtiessä kävin puntarilla, alle 5kg oli lähtenyt. Seuraavan kahden viikon ajan kotona hikoilin öisin kuin pieni sika ja lähti tosiaan yhtäkkiä semmoiset 15kg pois. Nyt 3kk synnytyksestä edelleen 10kg enemmän mitä oli ennen raskautta, mutta eiköhän niistäkin saa ainakin osan koristeltuja kunhan alan vähän liikkumaan. Pikkuhiljaa... :)

Vierailija
11/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän av-mammoilla nouse paino! Raskausvatsakaan ei näy kun mammat uskollisesti käyvät salilla ja hitaasti pureskelevat salaatinlehteä ettei vaan paino nouse ja mies petä ja jätä.

Vierailija
12/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka raskaus: +20 kg (poika tuli)

Toinen raskaus: + 8 kg (tyttö tuli)

Laitoin nuo sukupuolet, koska minulla oli aika merkittävä ero syömistottumuksissa/mieliteoissa eri raskauksien aikana. Kiinnostaisi kuulla onko muilla ollut samaa.  :)

Ehkä olin vaan hiukan viisaampi tokalla kerralla syömisen kanssa, mutta kysynpä kuitenkin.

Vierailija
13/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ylipainoinen, ja mulle onkin aina ekassa neuvolassa sanottu, ettei painon tarvi nousta, kun sitä on jo valmiiksi. Eikä ole noussutkaan, esim. nyt tuli kaikkiaan 2 kg, joten painoa synnäriltä lähtiessä oli taas vähemmän kuin ennen raskautta.

Kuitenkin mulle tulee aina mieletön maha ja tolkuttomat raskausarvet, vaikka paino ei nouse. Monesti tällä sivulla raskausarpien syyksi väitetään kohtuutonta painonnousua, mutta venyy se nahka ihan sikiöstä, vedestä ja istukastakin.

Vierailija
14/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino 73kg ja loppupaino 86kg. Laitoksella paino ei tippunut. Käytin raskaushousuja monta kuukautta.

Loput raskauskilot hävisivät kun menin takaisin töihin.

Vierailija
15/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nousi reippaasti yli 20 kg kaikissa kolmessa raskaudessa. Kaikki kilot lähtivät imetyksen aikana noin 6-10 kk:ssa pois ja palasin takaisin omaan tuttuun painooni joka kerta. Imetys toimi minulla kuin rasvaimu, kiloja vaan karisi, vaikka söin kuin porsas koko ajan. Liikuntana oli vaunulenkit.

Olen normaalisti hoikka, mutta en riukulaiha, bmi 20. Viimeisimmän raskauden aikana olin 35 v.

Vierailija
16/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen läski jatkaa: nuo isoimmat kilot näyttäisivät useimmiten tulevan niille laihemmille ja lähtevän sitten raskauden jälkeen nopeasti poiskin. Kyllähän sen lapsen kasvattamiseen tarvitaan ravintoa niin odotus- kuin imetysaikanakin. Jos sitä ei ole jo varastossa kuten meikällä, niin sitten sitä pitää vain kerätä.

Vierailija
17/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi raskautta. Ensimmäisessä +12kg ja toisessa ensin laihduin 5kg ja sitten tuli myöhemmin 8 kiloa lisää.

Vierailija
18/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

23kg nousi paino. Olen 174cm pitkä ja lähtöpaino oli 52kg. Missään vaiheessa ei kuitenkaan tullut sanomista painosta, vaikka sitä itse joka neuvolakäynnillä jännitin. 5kk synnytyksestä painoin 60kg, jonka painan edelleen 6v jälkeen.

8kg siis jäi pysyvästi.

Vierailija
19/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousi raskausaikana alle 15 kg, vaikka sain kaksoset.

Varsinainen lihominen (+ 15 kg lisää) on tapahtunut sitten jälkikäteen vuosien työn tuloksena!

Vierailija
20/76 |
15.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtöpaino 73kg ja loppupaino 86kg. Laitoksella paino ei tippunut. Käytin raskaushousuja monta kuukautta.

Loput raskauskilot hävisivät kun menin takaisin töihin.

Lähti hitaasti pois koska en harrastanut mitään liikuntaa.

Olin kotona ja joinakin päivinä kävin kaupassa. Siinä oli mun liikunta raskauden jälkeen.