Parveketupakointi loppuu huomenna
Tämä on kerrostaloasujille hyvä uutinen.
Kommentit (103)
påå kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se siihen lopu.
PItää näyttää toteen terveyshaitat jne.
Mutta varmaan sosiaainen paine saa monet lopettamaan. Vähän ihmettelen kuitenkin, että autojen päästöt ovat ihan ok edelleenkin. Kun Eki hauaa viedä lottokuponkinsa ärrälle, niin ei siihen mitenkään puututa. Tupakassa on se haju, mutta paljon haitallisempaa globaalisti ovat liikenteen päästöt.
Eli kun kerran autot saastuttaa, niin on ok saastuttaa parvekkeellakin. Heität kai roskasikin alas suoraan parvekkeelta samalla logiikalla?
Mutta kun ei ole ok saastuttaa parvekkeella, niin on kuitenkin ok saastuttaa autollaan?
Ihanaa. Tulemme kaymaan Suomessa syyskuussa ja vaikka en itse polta niin kiellon kunniaksi ja tupakoivaa puolisoa tukien poltan niin kaytavassa kuin hississakin.
Tama on tupakoivien juhla-aikaa kun saa nauttia pikkusielujen pienen elaman tuhoutumisesta kun jatkaa omaa tupakointiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ai? En tiennytkään. Mitäs sitten tapahtuu jos silti polttaa parvekkeella?
Sakkoa nyt varmaan ensi alkuun.
Miten niin loppuu? Huomisesta alkaen taloyhtiöt voivat tehdä päätöksen parveketupakoinnin kieltämisestä taloyhtiössä, mutta mikäli yhtiön enemmistö ei sitä kannata, ei sitä voida kieltääkään.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa. Tulemme kaymaan Suomessa syyskuussa ja vaikka en itse polta niin kiellon kunniaksi ja tupakoivaa puolisoa tukien poltan niin kaytavassa kuin hississakin.
Tama on tupakoivien juhla-aikaa kun saa nauttia pikkusielujen pienen elaman tuhoutumisesta kun jatkaa omaa tupakointiaan.
Lennätte niskaperse otteella ulos.
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu ja jos joskus loppuu niin alan polttaa sisällä. Ovessa on tavallinen ja turvalukko. Kumpaakaan en avaa itse jos poliisit tulee tupakan takia käymään. Yhtä terveysnatsia räkäisin naamaan kun alkoi kadulla urputtamaan tupakoinnistani. Aika koominen näky kun kädet levällään haukkoi henkeä eikä saanut tuohtumukseltaan sanaa suustaan.
Tupakoitsijat ovat juuri kaltaisiasi juntteja ja idiootteja. Toivottavasti joku räkäseee sua naamaan kun poltat tupakkaa kadulla. Hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Minä oon se joka kysyi mitä sitten tapahtuu vaikka polttais silti. Olen nimittäin todella koukussa enkä noin vaan voi lopettaa. Sitten ehkä tupakoin muualla jos joku kehtaa tullut asiasta Ihan valittamaan. En tosin usko koska tässä talossa polttaa moni muukin naapuri. Joten ei, ei se huomenna vielä lopu.
Polta sisällä sitten. Tai mikäli pitää käydä jossain pihalla tupakkapaikalla polttamassa niin muista öisinkin kulkea hissillä tai korkokengät jalassa siellä rappukäytävässä. Noita eivät sentään talonyhtiön natsit voi kieltää joten toivottavasti häiriintyvät.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin loppuu? Huomisesta alkaen taloyhtiöt voivat tehdä päätöksen parveketupakoinnin kieltämisestä taloyhtiössä, mutta mikäli yhtiön enemmistö ei sitä kannata, ei sitä voida kieltääkään.
No sitä ei kyllä tarvitse epäillä etteikö tällaista enemmistöä löydy.
Yksikin tupakasta kärsivä voi pyytää taloyhtiötä koolle ja loppu on selvää pässinlihaa.
En kyllä kestä sitä rallia mikä alkaa porraskäytävässä kun tupakoitsijat liikkuvat siellä kaikkina kellonaikoina yölläkin. Pienempi paha olisi jos he polttaisivat partseillaan, varsinkin jos on vanhat ja paukkuvat ovet.
Vierailija kirjoitti:
Eikä se siihen lopu.
Mutta varmaan sosiaainen paine saa monet lopettamaan. Vähän ihmettelen kuitenkin, että autojen päästöt ovat ihan ok edelleenkin. Kun Eki hauaa viedä lottokuponkinsa ärrälle, niin ei siihen mitenkään puututa. Tupakassa on se haju, mutta paljon haitallisempaa globaalisti ovat liikenteen päästöt.
Tällä logiikalla autoilun päästöihinkään ei voi puuttua, koska edelleen tehtaidenkin päästöt on haitallisia. Tai alkoholin liikakäyttöä ei kannata yrittää estää, koska edelleen lihavuus on haitallisempaa. Jne.
En ymmärrä koko harrastusta että miksi pitää polttaa jotain haisevia lehtiä huuliensa välissä? Jos on nikotiinintarve niin ostakoot niitä laastareita ja jos se on kyse siitä että pitää olla joku putkilo huulien välissä kerran tunnissa niin hommatkoot sähkötupakan.
påå kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se siihen lopu.
Eli kun kerran autot saastuttaa, niin on ok saastuttaa parvekkeellakin. Heität kai roskasikin alas suoraan parvekkeelta samalla logiikalla?
Ruukaan väijyä ovella kun roskapussi on täynnä ja annan sen naapurin vietäväksi. Oppi kohtuullisen nopeasti kun kasasin roskapussit sen oven pieleen jos kieltäytyi viemästä. Palkkioksi saa litran pullon viinaa kerran kuukaudessa. Siitäkin kitisee että hän on absolutisti.
Piti oikein googlettaa mikä hitto sellainen on. Täytyy myöntää että kauhea tauti kun ei voi juoda viinaa. Ehkä pitää hommata sille huumeita? Naapureista täytyy pitää huolta.
Tupakointi vähenee koko ajan ja tuo iljettävä tapa painuu kohta unohduksiin.
Onhan se naurettavuudessaan jotain ihan absurdia.
Vierailija kirjoitti:
påå kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä se siihen lopu.
Mutta kun ei ole ok saastuttaa parvekkeella, niin on kuitenkin ok saastuttaa autollaan?
Autoliikenne lienee kansantaloudelle välttämätöntä ja hyödyllistä. Tupakointi taas ei. Päin vastoin itse asiassa. Tee ajatusleikki jossa vuorotelleen kielletään molemmat: arvaa kummassa tapauksessa yhteiskunta toimii paremmin?
Kerrostaloasuminen. :(
Ei ole ikävä, t. Onnellinen omassa okt:saa :)
Tässä taloyhtiössä se on huono uutinen, koska parit naapurit jo ilmoitti siirtyvänsä polttamaan sisälle. Sääli heidän lapsia ja muita, koska se savu tulee rakenteita pitkin kaikkiin asuntoihin. Yks nainen sanoi polttavansa sitten liesituulettimen alla eli savu siirtyy naapureiden koteihin. =(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu ja jos joskus loppuu niin alan polttaa sisällä. Ovessa on tavallinen ja turvalukko. Kumpaakaan en avaa itse jos poliisit tulee tupakan takia käymään. Yhtä terveysnatsia räkäisin naamaan kun alkoi kadulla urputtamaan tupakoinnistani. Aika koominen näky kun kädet levällään haukkoi henkeä eikä saanut tuohtumukseltaan sanaa suustaan.
Tupakoitsijat ovat juuri kaltaisiasi juntteja ja idiootteja. Toivottavasti joku räkäseee sua naamaan kun poltat tupakkaa kadulla. Hyi helvetti.
Voit yrittää mutta huomaa että väistän ja räkäisen takaisin. Minä osun kolmen metrin säteellä liikkuvaankin maaliin sylkäisyllä. Vuosien harjoittelun tulosta.
Ihan vakavasti tähän maahan ei tarvita yhtään kieltoa lisää. Entisiäkin saisi poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oon se joka kysyi mitä sitten tapahtuu vaikka polttais silti. Olen nimittäin todella koukussa enkä noin vaan voi lopettaa. Sitten ehkä tupakoin muualla jos joku kehtaa tullut asiasta Ihan valittamaan. En tosin usko koska tässä talossa polttaa moni muukin naapuri. Joten ei, ei se huomenna vielä lopu.
Polta sisällä sitten. Tai mikäli pitää käydä jossain pihalla tupakkapaikalla polttamassa niin muista öisinkin kulkea hissillä tai korkokengät jalassa siellä rappukäytävässä. Noita eivät sentään talonyhtiön natsit voi kieltää joten toivottavasti häiriintyvät.
Tai tykitä sitä nikotiinia suoraan suoneen piikillä. Terveellisempääkin kun ei tule keuhkaria.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taloyhtiössä se on huono uutinen, koska parit naapurit jo ilmoitti siirtyvänsä polttamaan sisälle. Sääli heidän lapsia ja muita, koska se savu tulee rakenteita pitkin kaikkiin asuntoihin. Yks nainen sanoi polttavansa sitten liesituulettimen alla eli savu siirtyy naapureiden koteihin. =(
Sitten voi tehdä lasun,lasten seurassa ei saa polttaa.
Niin. Siis näin se toimii vanhassa laissa. Uudessa laissa ei tarvitse todistella mitään terveyshaittoja parveketupakoinnista. Ihan mukavuushaitta riittää.