Parveketupakointi loppuu huomenna
Tämä on kerrostaloasujille hyvä uutinen.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu ja jos joskus loppuu niin alan polttaa sisällä. Ovessa on tavallinen ja turvalukko. Kumpaakaan en avaa itse jos poliisit tulee tupakan takia käymään. Yhtä terveysnatsia räkäisin naamaan kun alkoi kadulla urputtamaan tupakoinnistani. Aika koominen näky kun kädet levällään haukkoi henkeä eikä saanut tuohtumukseltaan sanaa suustaan.
HAHAH, semmoset voimafantasiat sieltä.
Tosiasiassa mutisit ihan vaikeana ja punaisena kun vuokranantaja kävi sanomassa että nyt loppuu se tupakointi tai lennät ulos :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taloyhtiössä se on huono uutinen, koska parit naapurit jo ilmoitti siirtyvänsä polttamaan sisälle. Sääli heidän lapsia ja muita, koska se savu tulee rakenteita pitkin kaikkiin asuntoihin. Yks nainen sanoi polttavansa sitten liesituulettimen alla eli savu siirtyy naapureiden koteihin. =(
Jos savu siirtyy rakenteita pitkin naapuriin niin rakenteita on korjattava. Eli et joudu kärsimään siinäkään tapauksessa.
Eli seuraava palstavalitusten aihe on nousevat yhtiövastikkeet, kun tupakanhajusta valittaja ei huomannut ajatella, mistä pussista korjaustoimet maksetaan.
Tykkääkö tupakoitsijat itse tupakan hajusta vai eivätkö he haista sitä? Ihmetyttää sekin, miksi he polttavat parvekkeella tai liesituulettimen alla tai ikkunassa, jos tupakan savu ja haju ei heitä itseään haittaa.
Voiko vuokralla asuva osoittaa halukkuuden siihen, että asiaa käsitellään taloyhtiön kokouksessa?
Toivon todella, että tupakointi loppuu omassa taloyhtiössä. Ikävää, kun ei voi tuulettaa asuntoa ilman tupakan hajua ja kesällä aika ikävä istua parvekkeella juoden raikasta juotavaa, kun yhtäkkiä saastuttaminen alkaa.
Mä poltan omassa kodissani parvekkeella niin kauan ku mussa henki pihisee. :)
En tiedä missä sitä sit oikein vetelis sauhuja ellei kodissaan kun joka paikassa muualla se alkaa olla kiellettyä.
Ps. Kielletään itkevät vauvat ja haukkuvat koirat kerrostaloissa. Häiritsevät monia.
Polttelen vain humalassa ja olin 1kk sitten humalassa parvekkeella. Naapurin nainen sanoi, että savu häiritsee ja lopeta se. Karjaisin kännipäissäni (huumorilla), että yksikin valitus vielä ja hakkaan ukkosi ja leikkaan sinut kaljuksi. Hän ilmeisesti otti tosissaan, ja on sen jälkeen ollut hiljaa ja lopettanut tervehtimisen.
Vierailija kirjoitti:
Voiko vuokralla asuva osoittaa halukkuuden siihen, että asiaa käsitellään taloyhtiön kokouksessa?
Voi. Itse aion esittää asian isännöitsijälle tai hallituksen puheenjohtajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lopu ja jos joskus loppuu niin alan polttaa sisällä. Ovessa on tavallinen ja turvalukko. Kumpaakaan en avaa itse jos poliisit tulee tupakan takia käymään. Yhtä terveysnatsia räkäisin naamaan kun alkoi kadulla urputtamaan tupakoinnistani. Aika koominen näky kun kädet levällään haukkoi henkeä eikä saanut tuohtumukseltaan sanaa suustaan.
HAHAH, semmoset voimafantasiat sieltä.
Tosiasiassa mutisit ihan vaikeana ja punaisena kun vuokranantaja kävi sanomassa että nyt loppuu se tupakointi tai lennät ulos :)
No sitä pelkoa ei ole. Tietää että poltan eikä sitä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Polttelen vain humalassa ja olin 1kk sitten humalassa parvekkeella. Naapurin nainen sanoi, että savu häiritsee ja lopeta se. Karjaisin kännipäissäni (huumorilla), että yksikin valitus vielä ja hakkaan ukkosi ja leikkaan sinut kaljuksi. Hän ilmeisesti otti tosissaan, ja on sen jälkeen ollut hiljaa ja lopettanut tervehtimisen.
Kuva siitä että tupakoitsijat on yksinkertaisia tolloja vahvistuu entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisia kukaan täysijärkinen huutele tuntemattomille leikillään. Tässä taas huomaa tupakoitsijoiden mielenvikaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä sitä sit oikein vetelis sauhuja ellei kodissaan kun joka paikassa muualla se alkaa olla kiellettyä.
Ps. Kielletään itkevät vauvat ja haukkuvat koirat kerrostaloissa. Häiritsevät monia.
Totuus on, että et polta. Sinä omistat pelkän osakkeen ja sinulta voidaan evätä oikeus asua omassa tuossa kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on, että et polta. Sinä omistat pelkän osakkeen ja sinulta voidaan evätä oikeus asua omassa tuossa kämpässä.
Varmasti poltan. Asentaakohan poliisi mun parvekkeelle valvontakamerat, vai muurataanko parvekkeen ovi kiinni kokonaan tupakoinnin estämiseksi? Jos sanomista tulee, sanon etten tiedä mistään tupakoinnista yhtään mitään. :)
/67
Vierailija kirjoitti:
Vuokralainen voi osallistua yhtiökokoukseen, jos taloyhtiössä on yli viisi asuntoa. Puhevaltaa voit käyttää yhtiökokouksessa, mutta et voi äänestää, mikäli et ole valtuutettu äänestämään osakkeenomistajan puolesta. Näin ollen et voi äänestää parveketupakoinnin kieltämisen puolesta, mikäli vuokranantajasi on sen puolesta, tai osallistuu itse äänestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä koko harrastusta että miksi pitää polttaa jotain haisevia lehtiä huuliensa välissä? Jos on nikotiinintarve niin ostakoot niitä laastareita ja jos se on kyse siitä että pitää olla joku putkilo huulien välissä kerran tunnissa niin hommatkoot sähkötupakan.
Tulevalla lailla tapetaan sähkötupakointi, ihmiset siirtyy takaisin Norttiin.
Tätä sähkötupakkakieltoa en ymmärrä. Meillä kiellettiin parvekkeilla tupakointi jo viime maanantaina. Tai ei suoranaisesti kielletty parveketupakointia vaan oli muotoiltu jotenkin niin, että asunnoissa tupakointi on ehdottomasti kielletty ja pihalta ja parvekkeilta saattaa leijailla tupakan savua ilmanvaihtokanaviin ja huoneistoihin, ja jos näin käy, niin tupakointi on kielletty myös sellaisissa paikoissa.
Minä ostin sitten itselleni sähkötupakan ja olen nyt käyttänyt sitä sellaisella nikotiinittomalla nesteellä. Eilen tilasin nettikaupasta myös nikotiininestettä. Tänään sitten kuuntelin uutisista, että uuden lain mukaan sähkötupakointi on kielletty samoissa paikoissa kuin tupakointikin. Mitä ihmettä? Jos minä käytän sähkötupakkaa asunnossani tai parvekkeellani, siitä ei ole naapureille minkäänlaista hajuhaittaa, kun eihän siinä oikeasti pala mikään.
Voisiko joku paremmion asiaan perehtynyt kertoa, miksi sähkötupakka on myös kielletty esim. parvekkeella? Ymmärrän hyvin, ettei esim. julkisissa liikennevälineissä, virastoissa, kaupoissa jne. saa käyttää sähkötupakkaa, kun siitä joku heikkohermoinen tietysti älähtää tietämättä, mitä tuo "tupakoitsijan" suusta tuleva "savu" on. Parveketupakointihan kielletään kuitenkin nimenomaan terveys- ja hajuhaittojen vuoksi, joita ei kyllä sähkötupakasta naapureille aiheudu. Mun ymmärryksen mukaan tuo kielto on siis ihan vaan vittuilua.
Mielenkiintoista. Jos asukas polttelee omassaan istuen parvekkeen ovella ja puhaltelee sinne ulospäin niin wot? Milläs todistat parveketupakoinnin? Tai voihan hän pöllytellä savuja ikkunasta uloskin. Kiellettinkö sekin? Kunnan tarkastajalle tulee kinkkisiä juttuja arvioitavaksi. Varmaan heitä täytyy palkata lisää koko liuta.
Mikä lienee koulutus ja palkkaus? Kas siinä uusi työmahdollisuus, tai opintopolku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti poltan. Asentaakohan poliisi mun parvekkeelle valvontakamerat, vai muurataanko parvekkeen ovi kiinni kokonaan tupakoinnin estämiseksi? Jos sanomista tulee, sanon etten tiedä mistään tupakoinnista yhtään mitään. :)
/67
Ihan normaalisti havainnoidaan. Naapureita kuulustelemalla kyllä selviää ja saadaan typerys vastuuseen teoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Jos asukas polttelee omassaan istuen parvekkeen ovella ja puhaltelee sinne ulospäin niin wot? Milläs todistat parveketupakoinnin? Tai voihan hän pöllytellä savuja ikkunasta uloskin. Kiellettinkö sekin? Kunnan tarkastajalle tulee kinkkisiä juttuja arvioitavaksi. Varmaan heitä täytyy palkata lisää koko liuta.
Mikä lienee koulutus ja palkkaus? Kas siinä uusi työmahdollisuus, tai opintopolku.
Kaikki savun kulkeutuminen toisiin asuntoihin on kiellettyä jos taloyhtiö niin päättää. Ihan sama mitä kautta sen sinne puhallat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki savun kulkeutuminen toisiin asuntoihin on kiellettyä jos taloyhtiö niin päättää. Ihan sama mitä kautta sen sinne puhallat.
Taloyhtiö ei sitä asiaa päätä.
Tupakoijat alkavat olla pieni vähemmistö kohta. Taloyhtiön suosio lienee paremmin taattu jos se voi mainostaa itseään savuttomana taloyhtiönä.