onko kenelläkään ystävää jolla on epävakaa persoonallisuushäiriö?
Mietin vaan, kun kaikki oireet viittaa siihen:/.
Miten olette pärjänneet tällaisen ihmisen kanssa?
Kommentit (536)
Epävakaa ystävä pitää minua kynnysmattoa.Pitää mykkäkoulua käsittämättömistä syistä. Uhkailee im.Ei ota apua vastaan. Tuntuu että kaikkien tulee palvella häntä.Ei pyydä anteeksi töksäyttelyjä.Ja kaikkien pitää mennä hänen ehdoillaan. Jos olet eri mieltä olet vihollinen. Hyvät kaudet alkaa olla vähissä. Miten irrottautua tällaisesta ihmisestä?
Vierailija kirjoitti:
Taas täällä unohdetaan että kaikki epävakaat eivät ole samanlaisia .Jotkut yksilöt voivat olla oikeita maanvaivoja raivokohtauksineen, mutta sellainen voi olla ilman diagnoosiakin. Nyt järki käteen!
Lue ap:n viesti. Hän tuskin puhuu hyvän hoitotasapainon tapauksesta
Vierailija kirjoitti:
Epävakaa ystävä pitää minua kynnysmattoa.Pitää mykkäkoulua käsittämättömistä syistä. Uhkailee im.Ei ota apua vastaan. Tuntuu että kaikkien tulee palvella häntä.Ei pyydä anteeksi töksäyttelyjä.Ja kaikkien pitää mennä hänen ehdoillaan. Jos olet eri mieltä olet vihollinen. Hyvät kaudet alkaa olla vähissä. Miten irrottautua tällaisesta ihmisestä?
Ole kiireinen ja älä ole aktiivinen hänen suuntaansa
Ei ole ollut eikä takuulla tule. Hankalimpia ihmisiä saa todellakin etsiä. Psykiatriassa olen töissä, joten noita on kyllä nähty. Ennen noita ihmisiä sanottiin vi tumaisiksi, ja sitten keksittiin tuo diagnoosi, jotta voidaan puhua nätimmin.
Somessa epävakaa pitää hyvän ihmisen kulissia.Onko tyypillistä?Epävakaa arvostelee myös ulkonäköäni.Sanoo tosi rumasti asioista.Aion laittaa estolle pelkään,että seuraa jotain ikävää.
Johan on tylyä tekstiä. Mulla on ystävä, jolla on tuo diagnoosi, ja hän ei ole millään lailla hankala ainakaan ystävänä enkä oikein usko, että muillekaan läheisilleen. Mukava ihminen, ja ollaan kuitenkin tunnettu toisemme jo todella kauan. Velloo ehkä toisinaan vähän omissa asioissaan, mutta kukapa meistä joskus ei.
Oli, -vaan onneksi ei enää! Pitkään vaikutti hyvältä, kun sitten vihdoin tajusin missä mennään: Manipuloija, minä liian kiltti uskomaan kaiken. Ajan saatossa alkoi käyttäytyä enemmän ja enemmän röyhkeämmin. Kun käytöksestään huomautti, hän ei tiennyt yhtään mistä puhun ja käytti näitä keskusteluja sitten myöhemmin riidan materiaalina.
Kun sitten aloin laittamaan jotain rajaa, alkoi se jumalaton syyllistämisen tulva. Hän ei kestänyt sitä että aloin viettämään aikaa toistenkin ihmisten seurassa ja syyllisti minua mielensä pahoittamisesta, hylkäämisestä, ties mistä.. Penkoi vanhoja asioita ja sitten aloitti kiristys puheet. En suostunut mihinkään. Löi välit poikki ja nykyään mahdollisesti yrittää mustamaalata minua aina kun voi, vähän sellaista olen kuullut.
Ei tuollaisen kanssa oikein voi pärjätä, paitsi uhraamalla oman mielenterveytensä, koska ei hän pysty tasa-arvoon. Parempi pysyä kaukana. Paha juttu kun ikinä ei vaan voi tietää toisesta etukäteen..
Vierailija kirjoitti:
Draamakuningatar. Ilkeä, manipuloiva, juoruileva, itseään muiden kustannuksella korottava, hyväksikäyttävä, aggressiivinen ja myös väkivaltainen. Erittäin ulkonäkökeskeinen. Pitää yllä kulissia perhe-elämästään, pahoinpitelee miestään varsinkin juovuksissa. Osaa käsitellä tietyntyyppisiä ihmisiä, raivostuu suunnattomasti kun joku "alamainen" ei tottele tai toimi kuten hän haluaa. Syyttää muita siitä mitä itse tekee. Erittäin huomionhakuinen. Nauttii toisten vastoinkäymisistä. Valehtelee jatkuvasti. Korostaa seksuaalisuutta joka käänteessä. Antaa ensitapaamisella yleensä hyvän kuvan itsestään, tämän jälkeen alkaa pikkuhiljaa antaa merkkejä todellisesta luonteestaan.
Tälläinen on tuntemani nainen, onneksi ei tarvitse enää olla kyseisen hullun kanssa tekemisissä. Epävakaa, tai joku muu persoonallisuushäiriö.
Kuulostaa ihan työkaveriltani, en voisi kuvitella enää raskaampaa ihmistä, ihan kammottava tyyppi.
Mietin välillä, onko aikuinen lapseni epävakaa. Suuttuu yhtäkkiä ja välit poikki. Vain hänen muistot ja tulkinnat on oikeita. Raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko tähän jotkut kaudet, vaihtelu?
Tämä. Onko tämä se, millainen epävakaa itse kokee olevansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko tähän jotkut kaudet, vaihtelu?
Riippuu siitä, kuka olet hänelle. Riippuen ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas täällä unohdetaan että kaikki epävakaat eivät ole samanlaisia .Jotkut yksilöt voivat olla oikeita maanvaivoja raivokohtauksineen, mutta sellainen voi olla ilman diagnoosiakin. Nyt järki käteen!
Enpä nyt tiedä. Jokainen epävakaa on aina kuvitellut olevansa todella hyvä ja herkkä ihminen syvällä sisimmässään. Uhriutuminen on aina näillä aivan uskomatonta luokkaa ja tämä selitys vaikuttaa myös vähän sellaiselta.
Lainaus puuttui. Onko tämä se, millainen epävakaa kokee itse olevansa?
Olen aivan loppu epävakaan kaverin kanssa. Hän uhriutuu ja maailma on paha, vain hän näkee uhat kaikkialla ja on laupias samarialainen kun varoittaa muita "pahuudesta". Hän katsoo kaikkea ylhäältäpäin ja kuittailee somessa meille "tavallisille jotka ei tajua" vaikka on itse ajanut asiansa siihen että lapset ja mies lähti, koti lähti alta, työt meni jne. Hän on yksinäinen mutta en enää kertakaikkiaan jaksa
Up