Miksi on olemassa säilytystilaa ja hyllyjä?
Sen takia että jos ihmisellä on jotain säilyttämisen arvoista ja jotain mikä kaipaa hyllyä ja tasoa että on olemassa tyhjä tila mihin tämän voi laittaa. Tämä siis jos hyllyjä käyttää oikeaoppisesti.
Väärin käytettäessä hyllyjä, tyhjä tila hyllyssä nähdään menetettynä mahdollisuutena ja tämä tyhjä tila ja hyllyt nähdään menetettynä mahdollisuutena ja tilanne johtaa siihen että hyllyt täytetään tavaralla ja sen jälkeen turha tavara on ilman hyllyä ja sitten tämä hylly hankitaan ja kierre jatkuu ja voi hyvin.
On kyllä rankkaa elää ihmisen kanssa joka ei osaa käyttää hyllyjä oikein. Ei kovin terveellistä. Kun joskus näkisi tyhjän hyllyn ilman pelkoa sen täytymisestä turhalla rojulla :(
Kommentit (21)
Tule meille! Nautit! Meillä on hyllyjä tyhjänä ja samoin semmoisia koreja.
Vierailija kirjoitti:
Sarjassamme First world problems.
Et ole kovin empaattinen kun et tajua tai välitä siitä että toisia paljo tavara ahdistaa. Henkinen hyvinvointi on itse kullekkin kuitenkin se tärkein juttu.
Säälin läheisiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kovin empaattinen kun et tajua tai välitä siitä että toisia paljo tavara ahdistaa. Henkinen hyvinvointi on itse kullekkin kuitenkin se tärkein juttu.
Säälin läheisiäsi.
Siis ap.
Meillä et viihtyisi. Mikä ei välttämättä ole huono juttu.
Turhaa tavaraa ja ainellista silmän ruokaa hankkii sellaiset jotka eivät ole sinut elämän kanssa.He ovat pelkureita jotka eivät uskalla aukaista silmiään ja kohdata elämää ilman että aivojen mielihyväkeskusta ruokkii joku nähtävissä oleva esine.
He eivät ymmärrä että oikea elämä on kaiken rojun takana. Vapaa ja tyhjä tila ohjaa ihmistä oikeaan suuntaan, siis muiden ihmisten yhteyteen ja neljän seinän ulkopuoliseen mailmaan. Kun tämän tajuaa niin ei ihme että ahdistaa elää ihmsen kanssa joka hukuttaa toisen turhaan tavaraan ja krääsään joka roikkuu liepeissä niin ettei happea saa.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Turhaa tavaraa ja ainellista silmän ruokaa hankkii sellaiset jotka eivät ole sinut elämän kanssa.He ovat pelkureita jotka eivät uskalla aukaista silmiään ja kohdata elämää ilman että aivojen mielihyväkeskusta ruokkii joku nähtävissä oleva esine.
He eivät ymmärrä että oikea elämä on kaiken rojun takana. Vapaa ja tyhjä tila ohjaa ihmistä oikeaan suuntaan, siis muiden ihmisten yhteyteen ja neljän seinän ulkopuoliseen mailmaan. Kun tämän tajuaa niin ei ihme että ahdistaa elää ihmsen kanssa joka hukuttaa toisen turhaan tavaraan ja krääsään joka roikkuu liepeissä niin ettei happea saa.
ap.
Kiitos päivän piristyksestä, oi suuri guru.
Minäkin säälin sinun läheisiäsi. Jos sellaisia on.
Miksi jotakuta voi ahdistaa täydet hyllyt? Mitä ahdistavaa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Minäkin säälin sinun läheisiäsi. Jos sellaisia on.
Minä säälin sinun läheisiäsi sen takia että et ole empaattinen.
Sinä säälit minun läheisiäni sen takia että pyydän heitä ottamaan minunkin tunteeni ja mielenterveyteni huomioon kun hankkivat lisää tavaraa yhteiseen kotiimme kun saan turhasta tavarasta ahdistusta.
ap.
Niin, mikä on sitten elämässä oikeasti tärkeää? Ei roina ainakaan. Mulle tärkeitä asioita ovat perhe, lukeminen, käsityöt, retkeily, musisointi, valokuvaus. Kaikki vaativat "roinaa".
Vierailija kirjoitti:
En ole ap ja vaikka ap:n teksti oli kaiken kaikkiaan kummallinen, niin pystyn jokseenkin ymmärtämään pointin jutun takana. Minua ainakin ahdistaa täpötäydet hyllyt, etenkin jos kaikille tavaroille ei ole omaa paikkaa. On jotenkin rauhallisempi olo, kun asunto ei ole varasto turhalle tavaralle. Ja säästetään asumiskuluissakin, kun ei tarvitse neliöitä säilytettävälle tavaralle.
Vierailija kirjoitti:
ap.
Jotkut esineet ovat minulle tärkeämpiä kuin 99,9999999 % maailman ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain ahdistaa niin silloin ahdistaa ja tämän henkilön mielipidettä kuuluu kuunnella, eikä vaan kohauttaa olkapäitään ja mennä ikeaan ostamaan satasella kippoa ja kuppia niin että riittää kulhoa elämän loppuun asti, ja sitten tätä satasen roinaa pitää kantaa mukanaan muutossa jos toisessa kun ainut järkevä teko on ikean reisuun jälkeen ennen asuntoon sisään menoa sulloa juuri ostetetut tavarat roskapönttöön.
ap.
Ehkä ei ahdistaisi jos olisi luonne että laittaa puolison hankkiman krääsän vaan suoraan roskapönttöön niin että on tilaa puolison uusille hankinnoille.
Jotkut voi kokea myös vastuuta hankituista tavaroista ja kokea että tavarat hankitaan hänen vastuulleen ja hän joutuu kantamaan tavaroita ja siirtelemään ja pyyhkimään niistä pölyjä.
Vierailija kirjoitti:
ap.
Minusta tyhjä hylly on turha tavara. Miksi hankkia säilytykseen tarkoitettu asia, jos sitä ei käytä => se on turha.
Suosittelen, että menet metsään ja katsot ympärillesi. Siellä on käsittämätön määrä kaikenlaista turhaa risua ja roskaa ja neulasta. Mieti samalla, miltä tuntuu aivojen mielihyväkeskuksessa, ahdistutko siitä krääsän määrästä vai käykö niin, että rauhoitut ja saat happea. Suorastaan nautit siitä, että olet metsässä, missä millään ei oikein ole paikkaa ja kaikki on silti paikallaan.
Juurikin niin että vastuuta ottamatonta ihmistä ei turha tavara häiritse.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin niin että vastuuta ottamatonta ihmistä ei turha tavara häiritse.
ap.
Se on "Juuri niin". Älä käytä tarpeettomia kirjaimia, ahdistun siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Minusta tyhjä hylly on turha tavara. Miksi hankkia säilytykseen tarkoitettu asia, jos sitä ei käytä => se on turha.
Suosittelen, että menet metsään ja katsot ympärillesi. Siellä on käsittämätön määrä kaikenlaista turhaa risua ja roskaa ja neulasta. Mieti samalla, miltä tuntuu aivojen mielihyväkeskuksessa, ahdistutko siitä krääsän määrästä vai käykö niin, että rauhoitut ja saat happea. Suorastaan nautit siitä, että olet metsässä, missä millään ei oikein ole paikkaa ja kaikki on silti paikallaan.
Kun keskivertopalstailijan ja peukkujen antajan tietää olevan tasoasi ajattelijana niin eipä paljon hetkauta saamani alapeukut :)
ap.
Juuri mitään en niin kavahda, kuin tuollaisia liian fanaattisia ihmisiä. Itse et ole empaattinen etkä kovin viisaskaan, jos et kykene käsittämään joidenkin tunnearvoa omaavien ja muistomaailmoja olemassaolollaan avaavien tiettyjen esineiden säilyttämistä, pitkäjänteisiä keräilyharrastuksia yms. Jollekin ne voivat olla muiden asioiden ohessa tosi tärkeitä asioita, ja mikäpä sinä olet sitä arvottamaan. Hörhökello kilahtaa kimakasti ap:n kohdalla, eli tyyliin tänään tätä, huomenna jotain aivan toista, laidasta laitaan, balanssi kaukana, eikä itsekkyydessään edes tajua omaa tökeröyttään.
Kypsän ikäni valtuuttamana totean, että aloittaja kuuluu juuri siihen ihmisryhmään, jota en enää tätä nykyä jaksaisi kokonaista minuuttiakaan, lähtisin vain menemään. :) Suu jäisi varmaan edelleen kälättämään, kun ei edes huomaisi kuulijan kaikonneen... Läpäläpäläpä, ai että kun oletkin spessu ja ajatuksesi ovat pelkkää uusinta uutta, huippua ja priimaa, mutta kuitenkin ajan turhista kirjoista kopsattua, kuinkas muutenkaan. Tuohon tapaan. Keskitie - merkki terveestä älystä ja kohtuullisuudentajusta. Kun vouhkaa suuntaan tai toiseen jostain kuten ap, siis etenkin muihin ihmisiin liittyvistä, on minun silmissäni tylsä raakile, molempia, jolloin mikään sanominen ei jatkossa jaksa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Tyhjä hylly on olemassa juuri sen takia että jos ihminen vaikka harastaa jotain ja tekee omilla käsillään jotain niin on olemassa joku paikka johon tavaran voi laittaa. Tyhjä hylly ei ole olemassa sitä varten että täyttää sen jollain merkityksettömällä esineellä ja vain sen takia että tuo tyhjä tila on olemassa.
Jos kerran ihmiset on sellaisia kuten näkyy että jos on olemassa hylly niin se pitää täyttää niin minähän se tyhmä olen kun sen hyllyn olen hankkinut. Oikeus ja kohtuus sentään että vien roskiin ne hyllyt jotka olen hankkinut ja krääsän hamuaja ostaa itse hyllynsä että on mahdollisuus toteuttaa mielihalujaan ja itse huolehtii tavaroistaan , pyyhkii pölyt siirtää muutoissa hankkii kuljetuksen ja jos mahdollista niin jättää toisellekkin jonkun tilan missä säilyttää tavaroita eikä valtaa kaikkea tilaa itselleen. Joskus ei oma maitopurkkikaan tahdo mahtua jääkaappiin kun toinen valtaa kaiken tilan,minä kun juon erilaista maitoa kuin puoliso jos se minulle sallitaan ?
Verrataan ihmisen tekemää luonnon muovamaan, mitä siihen voi sanoa?
ap.
ps. onko pakko haalia kaikki tila itselle.