Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei HELVETTI! Mies kärähti ratista lapset kyydissä!

Vierailija
13.08.2016 |

Päivystävä sosiaalityöntekijä soitti äsken ja kysyi jos menen hakemaan lapset ratsiasta per heti vai tehdäänkö huostaanotto. Pitää tästä lähteä. Palaan reilun puolen tunnin päästä seuraamaan ketjua.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä totta,mutta törkeä ratti on vähintään 1promille joten on ihan hyvin maistissa ollut mikään muutama kalja ei riitä.

törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen vaaditaan vähintään joku 40kmh ylinopeutta tai sitten oikein kunnon törttöilyä muuten.

ja kaupan päälle kunnon painit kyttien kanssa.

hieno mies.

jos vakityö niin ei voida antaa kenkää,hoitoonohjaus ym. Paskaa koska alkoholismi on sairaus.

jos äijällä on pohjia niin joutuu linnaan.

Vierailija
22/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tänne ennen lähtöä koska odotin taksia ja tällainen tilanne on minulle täysin uusi. Sen tiesin että mies ottaa silloin tällöin mutten voinut arvata että hän juo samalla kun hoitaa lapsia. Hänelle on nyt tulossa syyte törkeästä rattijuopoudesta, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta. Työtään hän ei pysty tekemään ilman ajokorttia joten sekin lähtee alta.

Kaikkea tässä joutuu kestämään...

Sori vaan että joudut kärsimään.

Toivottavasti ukko saa sellaiset rangaistukset että varmasti oppii missä kunnossa rattiin menee, mulla ei ole alkeellisempiakaan sympatioita rattijuoppoja kohtaan, ei muuta kuin rangaistukset raskaimman kautta, 10 vuoden linnatuomia vähintään jokaiselle rattijuopolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä että raja pitäisi olla 0. Se että "voi vähän juoda" ja ajaa johtaa varmasti vaaratilanteisiin. Mun mies on just näitä jotka ei juodessaan yhtään tajua määriä ja lipsuu niistä. Ei ole jäänyt kiinni. Lapsia en uskalla enää lähettää hänen mukaansa esim kyläilemään koska varmasti juo. Tämä sen jälkeen kun tuli lasten kanssa kaveriltaan (tällöin onneksi julkisilla liikenteessä) ihan kauheassa kännissä, mukana oli myös vauvamme. oli kuulemma vain "vähän maistanut". Kotona nukahti samantien ja yöllä voi pahoin. Silti ei myöntänyt että oli juonut liikaa.

Vierailija
24/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5/5

Vierailija
25/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tänne ennen lähtöä koska odotin taksia ja tällainen tilanne on minulle täysin uusi. Sen tiesin että mies ottaa silloin tällöin mutten voinut arvata että hän juo samalla kun hoitaa lapsia. Hänelle on nyt tulossa syyte törkeästä rattijuopoudesta, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta. Työtään hän ei pysty tekemään ilman ajokorttia joten sekin lähtee alta.

Kaikkea tässä joutuu kestämään...

Harvemmin työnantaja korttia kyselee. Aika pieni riski jäädä kiinni kortitta ajosta, jos ajaa firman autoilla. Sen sijaan jos ajaa omalla, niin siinä on nykyään jo aika suuri riski, koska poliisilla on automaatiikkaa joka lukee kilpiä ja käy läpi ajoneuvon sekä sen haltijan tietoja. Jos vastaan tulee auto jonka haltija on menettäny ajo-oikueden niin poliisit pysäyttää ja tarkastaa kuka autoa ajaa.

Vierailija
26/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä että raja pitäisi olla 0. Se että "voi vähän juoda" ja ajaa johtaa varmasti vaaratilanteisiin. Mun mies on just näitä jotka ei juodessaan yhtään tajua määriä ja lipsuu niistä. Ei ole jäänyt kiinni. Lapsia en uskalla enää lähettää hänen mukaansa esim kyläilemään koska varmasti juo. Tämä sen jälkeen kun tuli lasten kanssa kaveriltaan (tällöin onneksi julkisilla liikenteessä) ihan kauheassa kännissä, mukana oli myös vauvamme. oli kuulemma vain "vähän maistanut". Kotona nukahti samantien ja yöllä voi pahoin. Silti ei myöntänyt että oli juonut liikaa.

Ei se vo olla 0.0 poromillea, koska ihmisen elimistössäkin syntyy vähän alkoholia. Ei liene tarkoitus että 0.1 promiillesta tulee rattikäry henkilölle joka ei ole ikinä käyttänyt mitään päihteitä?

Vierailija
27/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä totta,mutta törkeä ratti on vähintään 1promille joten on ihan hyvin maistissa ollut mikään muutama kalja ei riitä.

törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen vaaditaan vähintään joku 40kmh ylinopeutta tai sitten oikein kunnon törttöilyä muuten.

hieno mies.

jos vakityö niin ei voida antaa kenkää,hoitoonohjaus ym. Paskaa koska alkoholismi on sairaus.

Kolme isoa tölkkiä kun tempaseen niin 80 kiloinen mies on promillen humalassa.

Vierailija
28/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hieno mies.

Törkeä liikenneturvallisuuden vaarantamien tulee tuosta humallassa ajamisesta, ei siihen mitään muuta törttöilyä tarvita.

Vierailija
29/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt ehdollinen vankeustuomio on tulossa ellei miehellä ole entisyyttä. Lisäksi noin 7kk - 5v ajokielto. Ajokiellon pituus tippuu promillemäärästä. Kunhan ei törttöile muutamaan vuoteen niin homma on hoidettu. Moraalinen puoli yms. On sitten toinen juttu. Ja rikosrekisteriin tulee merkintä eli se voi jossain tapauksissa vaikeuttaa esim. työnsaantia.

Vierailija
30/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos provo, niin haista paska. Vakava asia. Näillä ei leikitä. Mein faijalla oli aina tapana ajaa kännissä meijät lapset viikonlopun jälkeen kotiin..

Vierailija
31/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hieno mies.

Kolme isoa tölkkiä kun tempaseen niin 80 kiloinen mies on promillen humalassa.

Paska puhetta, olen nähnyt kun kolmen ison jälkeen puhalletaan kyttien mittariin alle 0.5 promillea , itse olin juonut juhannuksena 18tölkkiä kaljaa ja puhalsin kaverin mittariin 1.0promillea.

Törkeästä ratista ei tule automaattisesti törkeää liikenneturvallisuudenvaarantamista, samasta rikkeestä ei voida tuomita kahta rangaistusta.

Mulla oli törkeästä liikenneturvallisuudenvaarantamisesta 4kk kortti pois ja joka päivä ajoin pakolliset työajot, olin silloin autonkuljettaja.

Vierailija
32/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kaikkien vika ole jos miehesi on niin tyhmä ettei tiedä juomisen määrää.

Vierailija
33/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeä teko mieheltä, jos totta tämä juttu! Kuitenkin semmoinen kommentti, että, jos mies tarvitsee autoa työnsä vuoksi, niin hänellä voisi olla mahdollista saada käyttää autoa alkolukon kanssa. Tosin en tiedä, että miten promillemäärä vaikuttaa saako alkolukkoa käyttää! Kyllä miehen olisi myös syytä hoitaa alkoriippuvuuttaan, jos ei ymmärrä autoilun ja juomisen yhdistämisen vaaroja!

Vierailija
34/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hieno mies.

Törkeän rattijuopumuksen raja on 1,2 promillea.

Vierailija
35/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä kirjoitat heti av:lle asiasta?

Miksi tuosson tuo "ja"?

Vierailija
36/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystävä sosiaalityöntekijä soitti äsken ja kysyi jos menen hakemaan lapset ratsiasta per heti vai tehdäänkö huostaanotto. Pitää tästä lähteä. Palaan reilun puolen tunnin päästä seuraamaan ketjua.

Enpä usko että lastensuojelua kiinnostaa. Eivät puutu myöskään jos jää kiinni ylinopeudesta tai katsastamattomalla autolla ajosta lapset kyydissä. Eivät siihenkään jos polttaa tupakkaa autossa jossa lapset altistuvat savuille. Miksi rattijuoppous kiinnostaisi enemmän?

Vierailija
37/37 |
14.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee niin selvästi provolle. Tuo syytteiden luettelu oli viimeinen naula arkkuun. :D