Ei HELVETTI! Mies kärähti ratista lapset kyydissä!
Päivystävä sosiaalityöntekijä soitti äsken ja kysyi jos menen hakemaan lapset ratsiasta per heti vai tehdäänkö huostaanotto. Pitää tästä lähteä. Palaan reilun puolen tunnin päästä seuraamaan ketjua.
Kommentit (37)
Ukko vaihtoon! Ei arvosta lapsia ollenkaan, kun tuolla tavalla vaarantaa heidät :( Minä en voisi antaa tuota koskaan anteeksi. Tuskin kiinnostaa muutenkaan lasten terveys ja hyvinvointi ukkoasi.
Ja sinä kirjoitat heti av:lle asiasta? Ei mene provo läpi. Olisit aloittanut juttusi siitä, että palasit lasten kanssa kotiin, olisi ollut uskottavampaa.
Mieti nyt itse, jos saat järkyttävän puhelun niin ryntäät ulos stressaantuneena ja kiireessä, sen sijaan, että naputtelet asiasta nettiin.
Jep jep, lapset rattijuopon kyydissä ja ensimmäinen ajatus on että äkkiä palstalle aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Jep jep, lapset rattijuopon kyydissä ja ensimmäinen ajatus on että äkkiä palstalle aloitus.
Hän on taattu av-mamma. Vois olla ihan hyvin juonenkäänne av-mamman kesätarinassa.
Rattijuopot saisi ampua siihen paikkaan mitään kyselemättä.
Miksi näitä ei saada kuriin?
Toisaalta tällaista tapahtuu Suomessa ihan viikottain. Mielestäni siis tärkeä aihe esiin nostettavaksi. Kuinka monelle on tärkeämpää ylläpitää kulisseja kuin tunnustaa, että mies on rattiujuoppo. joka vaarantaa lastensa hengen ihan tuosta vaan?
Huostaanotto on väärä termi.Kiireellinen sijoitus voidaan tehdä, ei huostaanottoa. Terv.sossu
Ottamatta kantaa siihen, onko tämä provo, niin tiedän vastaavan tapauksen ihan tosielämässä. Siinä tapauksessa mies ei vaan ole vielä jäänyt kiinni, mutta äiti mahdollistaa nämä tilanteet antamalla miehen kyyditä lapsia, vaikka on mahdollista ettei mies ole selvinpäin.
Koko perheen tilanne on aika järkyttävä ja ovat jo sossun asiakkaita, jos joku ihmettelee.
Kirjoitin tänne ennen lähtöä koska odotin taksia ja tällainen tilanne on minulle täysin uusi. Sen tiesin että mies ottaa silloin tällöin mutten voinut arvata että hän juo samalla kun hoitaa lapsia. Hänelle on nyt tulossa syyte törkeästä rattijuopoudesta, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta. Työtään hän ei pysty tekemään ilman ajokorttia joten sekin lähtee alta.
Kaikkea tässä joutuu kestämään...
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin tänne ennen lähtöä koska odotin taksia ja tällainen tilanne on minulle täysin uusi. Sen tiesin että mies ottaa silloin tällöin mutten voinut arvata että hän juo samalla kun hoitaa lapsia. Hänelle on nyt tulossa syyte törkeästä rattijuopoudesta, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja virkamiehen väkivaltaisesta vastustamisesta. Työtään hän ei pysty tekemään ilman ajokorttia joten sekin lähtee alta.
Kaikkea tässä joutuu kestämään...
No meinaatko jatkaa hänen kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea tässä joutuu kestämään...No meinaatko jatkaa hänen kanssaan?
Ehkä en. Pitäisikö?
Jos Suomessa mennään rattijuopumuksen suhteen 0 promilleen tai 0,2 promilleen niin tehdään suuri palvelus rattijuopoille. Totuus on että nämä rattijuopot ajelevat 3 promillen ja yli humalassa. No poliisit sitten kuskaavat verikokeisiin näitä 0,1 - 0,2 promillea puhaltaneita. Samalla ne rattijuopot jatkavat samalla mallilla... Ja voin sanoa, että he ajavat useasti. Onko se Suomen ennätysmies kärynnyt ratista n. 80 kertaa ja aina veressä pitkälti yli 4 promillea. Miten hänet saadaan liikenteestä pois jos promilleraja lasketaan 0,2 tai 0 promilleen?
Ja mikä minua ihmetyttää kun ennen oli poliisin numero mihin pysty soittamaan jos näki/epäili jonkun autoilevan humalassa. Itsekkin soitin siihen muutaman kerran kun edellä olevan autoillu näytti epävarmalta.
NO nykyään on sitten 112. Ihan hyvä homma mutta samalla kun soitat sinne epäilyksestä rattijuoposta, joku muu koittaa saada yhteyttä kun sairaskohtaus on käsillä.
No? Jatkoa tähän tarinaan! Ei saa jättää kesken kun aloittaa jonkun mehevän jutun!
Mies on nyt siis putkassa ja pääsee ulos aikaisintaan huomenna ja mä yksin kotona lasten kanssa. Sain käsityksen että lastensuojelu vierailee meidän kotona joskus tulevalla viikolla.
Mutta mitä sen jälkeen? Mies on ilman korttia ja työtä ja perhe ilman autoa. Elämä hankaloituu minullakin kun minä ja lapset joudutaan kulkemaan töihin ja kouluun julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Mies on nyt siis putkassa ja pääsee ulos aikaisintaan huomenna ja mä yksin kotona lasten kanssa. Sain käsityksen että lastensuojelu vierailee meidän kotona joskus tulevalla viikolla.
Mutta mitä sen jälkeen? Mies on ilman korttia ja työtä ja perhe ilman autoa. Elämä hankaloituu minullakin kun minä ja lapset joudutaan kulkemaan töihin ja kouluun julkisilla.
Lapsesi ovat sentään turvassa ja elossa. Miehesi vaarantaa lapsesi idioottimaisesti ajamalla kännissä ja sinä mietit kuinka joudut kulkemaan julkisilla :D Ilmeisest sinulla itselläsi ei taida olla korttia?
Kyllä mäkin ensin kävisin ketjun tänne avaamassa. Tsemppiä sulle sinne <3