Miten 40-50v miehissä on niin paljon vakavasti sairastaneita?
On infarketja, ohitusleikauksia, syöpää jne. Vasta juttelin miehen kanssa, jolle tehtu ohitusleikkaus 44-vuotisena.Eikö nämä ollut aiemmin yli 60v sairauksia??
Kommentit (7)
Huonot elintavat ja tuon ikäpolven miehillä on monen asian suhteen myös asennevamma juurikin niitä terveellisiä elintapoja kohtaan
Olen ajatellut, että vakavat sairaudet ovat tuntuvasti vähentyneet ja ainakin sydän- ja verenkiertoelimistön sairaudet ovatkin vähentyneet, samoin miesten keuhkosyöpä vähentyneen tupakoinnin johdosta.
Miten niin miehissä? Tunteeko joku 50v naisen joka olisi täysin terve? Kaikilla on jotain. Ennen miehet eivät vaan menneet lääkäriin vaikka olivat sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin miehissä? Tunteeko joku 50v naisen joka olisi täysin terve? Kaikilla on jotain. Ennen miehet eivät vaan menneet lääkäriin vaikka olivat sairaita.
Minä tunnen aika montakin täysin tervettä noin 50-vuotiasta naista ja vanhempiakin. Täytän tänä vuonna 48 vuotta. En ole pahemmin sairastellut, ainoa ikävämpi vaiva olivat myoomat, jotka jouduttiin leikkaamaan. Tuttavapiirissa samanikäisillä on joillakin korkea verenpaine, FH-tauti tai astmaa, mutta kyllä hekin ovat terveitä. Vuosien mittaan on toki monella ollut jos jonkinlaista vaivaa, mutta rintasyöpä ja monet muut vaivat ja sairaudet on hoidettu ja elämä jatkuu.
Suuri enemmistö 5-kymppisistä ei ole kroonisesti sairaita, raihnaisia ja vaivaisia.
Itse olen 50M enkä tiedä kaveripiiristä yhtäkään miestä tai naista jolla olisi vakava sairaus. Päinvastoin monella on terveet elämäntavat ja harrastavat liikuntaa. Täytyy myöntää että ystäpiirissäni on lähinnä vain koulutettuja ja varakkaita miehiä,
Väittäisin, että ainakin osasyy on työelämän aiheuttama stressi. Tuossa iässä jo tietää, että jos yt-neuvotteluissa arpa osuu omalle kohdalle, uuden työpaikan löytyminen ei välttämättä olekaan kovin helppoa.