Paljonko sinulla on työaikasaldoa nyt?
ja paljonko on ollut parhaimmillaan /pahimmillaan?
Onko työaikapankissa monta tuntia?
Kommentit (38)
Liukumat + 350h ja ylitöitä tälle vuodelle 250h. Ei kuulemma ole tarve palkata lisää työvoimaa... Hommia tulee kuitenkin koko ajan lisää. Liukumat 1,5 vuoden ajalta, ylityöt tältä vuodelta
-2h. Mulla on yleensä aika plus miinus nolla. Meidän pitää kerätä miinuksia kun ollaan tosi paljon ylitöissä eikä niitä oikein voi oikein pitää poiskaan.
-16h... Ei ollut yhtään talvilomaa ja olin joulun välipäivinä ja helmikuussa yhteensä 4 päivää pois. Aika nihkeästi olen saanut tehtyä takaisin. Lasten neuvolat yms menot vie aina saldoa pakkaselle heti kun on muutaman tunnin plussaa...
200 tuntia ylitöitä tälle vuodelle täynnä, mutta olenkin mies.
Vierailija kirjoitti:
200 tuntia ylitöitä tälle vuodelle täynnä, mutta olenkin mies.
Et ole, olet mariseva vätys, jolla on pieni kikkeli jalkojen välissä.
Oikea mies selvittää asian ja sitten hyväksyy tilanteen, ei vingu mammapalstalla.
Öö tarkoitatko ylityötunteja ? Niitä ei yhtää mutta pekkasia ehkä hmm vajaa 10 pv eli vajaa 80h
+47 tuntia. Pitämättömiä lomapäiviä 68 päivää, ovat säästövapaina käytettävissä viiden vuoden ajan. Valtion virkamies olen.
Tililläkin olisi ylimääräistä rahaa 60 000 euroa eikä velkaa ole.
Jotain kivaa lomaa pitäisi uskaltaa viettää tai ainakin sijoittaa rahat jonnekin. Indeksirahastoja harkitsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työaikasaldosysteemit pitäisi poistaa. Nykyisellään ne ovat ihan höpöhöpöä ja suosivat vääristyneesti keskijohtoa. Naurettavia joidenkin "pomojen" 80+ saldot... Todistusvoima olematon, sitä golfkentällä himmailua ei voi hyvällä tahdollakaan laskea ylityöksi.
En ihan tiedä mitä tarkoitat. Meillä työaikasaldo liittyy liukumakäytäntöön, ja itse koen alimman portaan toimistovirkailijana kyllä hyötyväni tästä systeemistä. Ei tarvitse pyydellä mitään lupia esim. lääkäri- tai vaikka kampaamokäynteihin, sen kun lähtee ja tekee jonain toisena päivänä sitten puuttuvat sisään. Lapsiperhearkeenkin joustava työaika sopii paljon paremmin kuin orjallinen kahdeksasta neljään -systeemi. Sitä paitsi julkisilla liikkuvana arvostan kovasti, kun voin aloittaa hommat samalla hetkellä kuin tosiasiallisesti saavun työpaikalle (enkä esim. ole töissä 7.45, mutta palkka ala juosta vasta kahdeksalta) ja sama poislähdön kanssa.
Tarkoitan sitä että tietyt piirit omalla ilmoituksellaan rukkaavat niitä saldoja pääsääntöisesti ylöspäin, leikkien kovaa työnsankaria. "Mutta kun tein tänäänkin vielä illalla etänä 5 tuntia tarjouspyyntöä nyyh." Nämä sankarit luovat kuvaa siitä että painavat joka päivä sen 12-16h, vaikka kaikki tiedämme että se on ihan bullshittia. Tätä kritisoin, en sitä että työntekijä tekee pari tuntia pidempää päivää silloin tällöin, koska se on realistista. Se ei ole realistista että joku kone omalla ilmoituksellaan "tekee" joka päivä lukemattomia tunteja "plussaa".
Ilmeisesti et ole ollut projektityössä? Deadline kun tulee vastaan niin sen duunin on pakko olla valmista. Ihmisten määrä on vedetty minimiin, joten 12 tunnin työpäivät ei ole poikkeus. Itse tein 1,5 vuotta sitten noin 1000 tuntia töitä reilussa neljässä kuukaudessa, normaali työaika siis 150 tuntia /kk. Ei siinä yleensä mitään työnsankaria leikitä. On projekti mikä pitää saada valmiiksi päivään x mennessä tai menee esim. 5 miljoonan saatavat firmalta ohi. Tai tulee merkittävästi lisäkustannuksia tai sakkoja.
Tais jäädä +22-23h. Aloitin juuri loman ja viikolla olin maanantain saldovapaalla ja muutenkin varmaan 5h pois.
Enää ei ole kuin joku +90h. En enää merkkaa ylitöitä...
Mulla on eräs kaveri, joka on ns. johtava asiantuntija. Ei ihan pomo, mutta jonkin sortin puoliesimies ja vapaa tulemaan ja menemään kuten tahtoo ja tekemään etätöitä oman ilmoituksen mukaan. Sekin on omien juttujensa mukaan aina töissä (palkka on luonnollisesti kokonaispalkka). Käytännössä se taitaa merkitä urheiluruudun katsomisenkin työajaksi. Ja auton pesemisen. Jne. En sano etteikö se olisi palkkaansa ansainnut, mutta kyllähän nämä kellokortittomat "työn sankarit" liioittelevat hommiaan valtavasti. Ei se, että puhuu 15 minuutin työpuhelun kerran viikossa kahdeksan jälkeen illalla tarkoita sitä, että olisi joka päivä töissä yhdeksään asti illalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on eräs kaveri, joka on ns. johtava asiantuntija. Ei ihan pomo, mutta jonkin sortin puoliesimies ja vapaa tulemaan ja menemään kuten tahtoo ja tekemään etätöitä oman ilmoituksen mukaan. Sekin on omien juttujensa mukaan aina töissä (palkka on luonnollisesti kokonaispalkka). Käytännössä se taitaa merkitä urheiluruudun katsomisenkin työajaksi. Ja auton pesemisen. Jne. En sano etteikö se olisi palkkaansa ansainnut, mutta kyllähän nämä kellokortittomat "työn sankarit" liioittelevat hommiaan valtavasti. Ei se, että puhuu 15 minuutin työpuhelun kerran viikossa kahdeksan jälkeen illalla tarkoita sitä, että olisi joka päivä töissä yhdeksään asti illalla.
Kuulostaa tutulta. Meilläkin on töissä näitä keskiportaan "itsellisiä", joiden työaikaa ei seurata (eivät siis merkitse sitä mihinkään) ja jotka saavat muutenkin tulla ja mennä kuten haluavat ja tehdä mitä tykkäävät. Sitten on tavalliset tallaajat, joiden työaikaa seurataaan, mutta jotka saavat olla esim. 2 pv/vko etätöissä. Sitten on alimman kastin ns. kulit, joilla ei ole etätyömahdollisuutta, matkustusmahdollisuutta, koulutusmahdollisuutta, ylenemismahdollisuutta, palkankorotusmahdollisuutta jne. Mutta jotka kuitenkin tekevät suuren osan siitä työstä, jonka ansiosta firma pysyy pystyssä.
On se hienoa, että firmalla on kaikenlaista tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelmaa. Ne toimivat kuitenkin vain juhlapuheissa.
Tällä hetkellä +8,5 h. Liukuma 6-9.30 ja 15-19, leimaussysteemi nykyisin omalla koneella sovelluksessa ja etänä tunnit kertyy myös. Kiitollinen joustavasta työajasta.
joopajoo3 kirjoitti:
Tällä hetkellä +8,5 h. Liukuma 6-9.30 ja 15-19, leimaussysteemi nykyisin omalla koneella sovelluksessa ja etänä tunnit kertyy myös. Kiitollinen joustavasta työajasta.
Lisään että meillä yli 20 h ylittävät saldo poistetaan kerran vuodessa jos niitä ei ole pitänyt vapaana. Itse pidän vuodessa 3-5 saldovapaata.
joopajoo3 kirjoitti:
Tällä hetkellä +43 h. Liukuma 06-10 ja 15-22. Leimaussysteemi seinässä, omalta koneelta ei voim leimata. Etänä ja matkoilla ei kerry tunteja vaikka työpäivä kestäisi 18h. 40 h ylittävät tunnit nollautuvat kolmen kuukauden välein. Viime vuonnakin hävisi 56 h taivaan tuuliin. Saldovapaita saa pitää esimiehen luvalla jos työtilanne sen sallii. Eli yleensä ei. Omalla luvalla voi pitää puolikkaita päiviä asioiden hoitoon ym.
Työaika on siis toisaalta joustava mutta yleensä ennemminkin työntekijä joustaa kuin työnantaja. Yli -10 h saldoista alketaan vähentää palkasta.
Taitaa olla 50 minuuttia miinuksella. Olen jo vuosia pitänyt kiinni siitä etten tee ylitöitä ellei ole ehdottoman pakko, oman jaksamiseni vuoksi. Olen yleensä maksimissaan pari tuntia plussalla tai miinuksella, riippuen siitä oliko joku erikoistilanne töissä tai onko pitänyt käydä asioilla.
Edellisessä työpaikassa moni kerrytti tahallaan parikin viikkoa ja piti niitä sitten joulunpyhinä yms.
Tarkoitan sitä että tietyt piirit omalla ilmoituksellaan rukkaavat niitä saldoja pääsääntöisesti ylöspäin, leikkien kovaa työnsankaria. "Mutta kun tein tänäänkin vielä illalla etänä 5 tuntia tarjouspyyntöä nyyh." Nämä sankarit luovat kuvaa siitä että painavat joka päivä sen 12-16h, vaikka kaikki tiedämme että se on ihan bullshittia. Tätä kritisoin, en sitä että työntekijä tekee pari tuntia pidempää päivää silloin tällöin, koska se on realistista. Se ei ole realistista että joku kone omalla ilmoituksellaan "tekee" joka päivä lukemattomia tunteja "plussaa".